Auton vaikutus älykkyysosamäärään ja oppimiskykyyn

landlord

Väistämättä Skodan palstalla olen pakotettu pohtimaan, että tyhmentääkö automerkki asiakastaan vai onko asiakas valmiiksi tyhmä, jos asiakas jonkin merkin valitsee? Kuten esimerkiksi tuo vetokoukun jättäminen pois Skodasta naurettavine perusteluineen mitä oli siihen liittyvässä keskusteluketjussa. Epäilen jälkimmäistä teoriaa, asiakkaan on pakko olla tyhmä tässä tapauksessa jo valmiina.

25

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse asiassa Skodan kohdalla asia on näin. Eräässä tutkimuksessa tuloilla on yhteys älykkyysosamäärään. Eikö Skoda ollut profiloitunut suurten massojen halpismerkiksi?

      • Provo-opas

        Tiedät kyllä vastauksen, koskapa olit tuosta tulot vs. ÄO -tutkimuksestakin kuullut.


      • uskomaton dorka

        Ainakin vuosi sitten Iltalehden mukaan Skodia ostaa eniten hyvätuloiset.
        Voiko aloittaja pitää itseään kovinkaan älykkäänä kun täällä trollaa jatkuvasti todella typeriä aloituksia. Kertoo olevansa täysi-ikäinen ja olevansa jopa naimisissa, uskomatonta kuinka tällä neropatilla on aikaa ja mielenkiintoa roikkua Suolessa trollaamassa yhtä automerkkiä. Voi vaimo raukkaa, ottaisi eron ennekuin taantuu samalle tasolle.


      • uskomaton dorka kirjoitti:

        Ainakin vuosi sitten Iltalehden mukaan Skodia ostaa eniten hyvätuloiset.
        Voiko aloittaja pitää itseään kovinkaan älykkäänä kun täällä trollaa jatkuvasti todella typeriä aloituksia. Kertoo olevansa täysi-ikäinen ja olevansa jopa naimisissa, uskomatonta kuinka tällä neropatilla on aikaa ja mielenkiintoa roikkua Suolessa trollaamassa yhtä automerkkiä. Voi vaimo raukkaa, ottaisi eron ennekuin taantuu samalle tasolle.

        Kuten sanottu aiemmin, hyvätuloinen ei ole varakkuuden symbooli. Älä muiden ajankäytöstä huoli, kun itse roikut palstalla yhtenään.


      • VarakaŠ.
        landlord kirjoitti:

        Kuten sanottu aiemmin, hyvätuloinen ei ole varakkuuden symbooli. Älä muiden ajankäytöstä huoli, kun itse roikut palstalla yhtenään.

        Mistäs tuon varakkuuden tähän tempaisit? Omasta mielikuvituksestasi! Ei kukaan siitä puhunut. Ontuu ...!

        Sivumennen sanoen hyvätuloisuus ei ole todellakaan sama kuin varakkuus, mutta vahva korrelaatio noilla kuitenkin on keskenään. Useimmat tienaavat varallisuutensa työllä; älykkäimmät jopa antavat jossain vaiheessa rahan tehdä osan työstä, siis varallisuuden kasvattamisesta. Ja jotkut harvat syntyy kultalusikka suussaan tai saavat isoja perintöjä. Todella harvat.


      • porvarin p@rkele
        landlord kirjoitti:

        Kuten sanottu aiemmin, hyvätuloinen ei ole varakkuuden symbooli. Älä muiden ajankäytöstä huoli, kun itse roikut palstalla yhtenään.

        Varakas, siis on vanhaa rahaa? Hyvätuloinen, nousukas, jolle rahojen esittely näkyvästi esim. auton avulla on tärkeää? Kumpi tod näk hankkii Skodan?

        Kun nyt tuli tämäkin taas randomina esille...


      • VarakaŠ. kirjoitti:

        Mistäs tuon varakkuuden tähän tempaisit? Omasta mielikuvituksestasi! Ei kukaan siitä puhunut. Ontuu ...!

        Sivumennen sanoen hyvätuloisuus ei ole todellakaan sama kuin varakkuus, mutta vahva korrelaatio noilla kuitenkin on keskenään. Useimmat tienaavat varallisuutensa työllä; älykkäimmät jopa antavat jossain vaiheessa rahan tehdä osan työstä, siis varallisuuden kasvattamisesta. Ja jotkut harvat syntyy kultalusikka suussaan tai saavat isoja perintöjä. Todella harvat.

        Aiemmissa, ei tässä nimenomaisessa, keskusteluissa on asiasta puhuttu. Jos on hyvätuloinen, ei ole ertyinen ansio että ostaa Skodan. Mutta jos on varakas ja valitsee Skodan Mersun sijasta, niin silloin asia saa toisen luonteen.


      • Kiinnostaa...
        landlord kirjoitti:

        Aiemmissa, ei tässä nimenomaisessa, keskusteluissa on asiasta puhuttu. Jos on hyvätuloinen, ei ole ertyinen ansio että ostaa Skodan. Mutta jos on varakas ja valitsee Skodan Mersun sijasta, niin silloin asia saa toisen luonteen.

        Voisit fiksuna avata myös otsikkoa "Auton vaikutus älykkyysosamäärään ja oppimiskykyyn".
        Onko sulla jotain tieteellistä referenssiä aiheesta suolipalstan ulkopuolelta?


      • nyt kyllä hävettäisi
        landlord kirjoitti:

        Kuten sanottu aiemmin, hyvätuloinen ei ole varakkuuden symbooli. Älä muiden ajankäytöstä huoli, kun itse roikut palstalla yhtenään.

        näyttää pääkaupunkiseutu olla suurin kusipäiden kokoontuma näilläkin palstopilla, varsinainen metropoolialue?


      • Kiinnostaa... kirjoitti:

        Voisit fiksuna avata myös otsikkoa "Auton vaikutus älykkyysosamäärään ja oppimiskykyyn".
        Onko sulla jotain tieteellistä referenssiä aiheesta suolipalstan ulkopuolelta?

        Ei, sehän oli vain teoria joka nojasi tämän keskustelupalstan juttuihin.


    • Tieto olemassa

      Fiksu ihminen hakee vastaukset tuohon vetokoukkukysymykseen muualta kuin Suomi24 -palstalta, koska tietoa löytyy hiiren painalluksen päässä. Ei Skoda ole ainoa.
      Tyhmä aloittaa jopa uuden ketjun suolipalstan vastausten peruteella.

    • Palveluksessasi Skoda!?

      Vai onko trolli jo lähtökohtaisesti nälässä, kun pähkinöitä on pakko saada. Tässä tapauksessa nimimerkillä Landlord on sekoitettu näyttämisen ja pätemisen tarve auto-merkin keskustelupalstaan. Armahda edes kylmää konetta ja siitä tietoa tai viihdettä etsiviä.

      Jos eko-autojen säästöhuuhailu Skodan osalta auttaa Sinua, hienoa.

      • älykäs homo kontulasta

        Hai ! olen homo Skoda Jorma
        http://kukkahattutati.wordpress.com/2012/09/22/turkkilainen-raiskasi-ankan/

        Olen mustaturpa Jorma Kontulasta, alias Kontulan somaali. elämäntehtäväkseni olen valinnut länsiauto miesten feikkaamisen, se jobi viekin minulta 24 tuntia vuorokaudessa, viikosta viikkoon ja vuodesta toiseen! Voin silti toisinaan mustemman veljeni tuuratessa minua käydä turkissa helsaamassa sukulaisiani ja setäni ankkoja, niiltä saan ilmaista sexiäkin halutessani, setäni tosin ei oikein hyväksy sextailujani ankkatarhassaan!
        Lansiauto kuskille olen katkera koska hän vei ekan tyttöystäväni 1980 luvulla! ja pani sen paksuksi, tämän vuoksi aloin homoksi!
        Jouluksi lähden jälleen Nigeriaan Jussufin (sen saman) lampaita nylväämään !!

        Ongelmani on somaaleille tyypillinen suuripäisyys! Harvinaisen isopää se on minullakin, ja kun äiskäni ei saanut minua revastaan ulos synnytyksessään, riensi enoni joka oli jonkinlainen maaseppä apuun synnytykseeni!
        Eno veti minut somalian mustaan viidakkoon jonkinlaisilla pajapihdeillä, siinä touhussa sain vakavat vammat kallooni, jotka eivät parane koskaan, eli olen lopun ikääni täysi vajakki!
        uskotteko että vitu ttaa tämä ainainen vajakkina olo ???


    • maakuntaministeri

      Länttiloordi on nyt lopullisesti seonnut.

      Länttiloordi on täysin toimeton ja joutava ihminen, joka päivät pitkät miettii, mistä lillukanvarsista keksisi tänään jotain kirjoitettavaa.

      No mitä välii, pääasia, että Skoda-palstalla on paljon kirjoituksia.

      PS Tämä on täysin väärä palsta pohtia ihmisten tyhmyyttä tai älykkyysosamääriä, tämä on autopalsta. täällä on tarkoitus keskustella autoista. Tämä tiedoksi myös palstan luotsille, joka nukkuu tai sitten on lähtenyt Islantiin kalanperkaushommiin.

    • Tupakkamiehiä
      • Huuli pyöreenä!

        Googlen uusia ominaisuuksia käyttämällä paljastui näköjään yhteydet moniin muihinkin aivan keskenkasvuisten pikkupoikien tekemiin tupakanpolttovideoihin. Ovatko alaikäiset pojat ja/tai tupakat landlordin harrastus ???


      • Ihan näppärästi haettu, netin perustaidot näyttävät olevan hallinnassa. Tosin lähde ei ole tuo minkä laitoit.


      • Tupakkamiehiä
        landlord kirjoitti:

        Ihan näppärästi haettu, netin perustaidot näyttävät olevan hallinnassa. Tosin lähde ei ole tuo minkä laitoit.

        Sieltä se yksittäinenkin kuva vaan löytyy videosta. Google johdattelee muutenkin kutkuttavasti nykyään ihmisten jäljille pikku vihjeistä...


    • Ghibli

      Itse omistan Maseratin ja älykkyysosamääräni on 148. Maseratin omistajat saattavat olla keskimäärin muita älykkäämpiä, mutta heidänkin joukossaan on täysiä idiootteja. Eräs Maseratin omistava lennonopettaja mm. on sitä mieltä, että Volvo on italialainen automerkki.

      • Tavis.

        2% väestöstä ylittää ÄO:n 130. Mensan jäseneksi kelvolliset (ÄO >= 131, voimassaolevan keskihajonnan mukaan määriteltynä) eivät oikeasti kehuskele pisteillään, eivätkä varsinkaan autopalstoilla ;-)
        Sivumennen sanoen esim. Iltalehden ÄO-testeissä saa vain viitteellisiä tuloksia, valvoamttomissa ympäristöolosuhteissa.

        Hyvä huomata, että tälläkin palstalla saattaa vierailla myös tuon maagisen pisterajan oikeasti ylittäviä henkilöitä. Heidän tekstinsä erottautuu kyllä ilman automerkin, tulojen, varallisuuden tai ÄO:n korostamista.


      • Dilleding
        Tavis. kirjoitti:

        2% väestöstä ylittää ÄO:n 130. Mensan jäseneksi kelvolliset (ÄO >= 131, voimassaolevan keskihajonnan mukaan määriteltynä) eivät oikeasti kehuskele pisteillään, eivätkä varsinkaan autopalstoilla ;-)
        Sivumennen sanoen esim. Iltalehden ÄO-testeissä saa vain viitteellisiä tuloksia, valvoamttomissa ympäristöolosuhteissa.

        Hyvä huomata, että tälläkin palstalla saattaa vierailla myös tuon maagisen pisterajan oikeasti ylittäviä henkilöitä. Heidän tekstinsä erottautuu kyllä ilman automerkin, tulojen, varallisuuden tai ÄO:n korostamista.

        Kuten esimerkiksi sinä .... vai?


    • naurettava lantlorti

      Palaan vielä siihen vetokoukkuasiaan, vaikka nyttemmin on käynyt ilmi, että 2014 Greenline-Octaviassa onkin mahdollista asentaa vetokoukku. Vakiomalliin se on ollut aina amahdollista asentaa.

      Niin että mitä kohtaa sinä lantaloorti et siinä ymmärtänyt? Jos peräkärryn vetämisen mahdollisuus on jätetty pois, niin silloin auton rakenteita on voitu vastaavasti keventää kymmeniä kiloja, ja sehän näkyy suoraan polttoaineenkulutuksessa. Eikö olekin ymmärrettävää?

      • Tämän olet jo kertonut, joten kertoisitko jotain uutta? Mikä siellä keventää kymmeniä kiloja jotka liittyvät option poisjättämiseen?


      • Green Eco
        landlord kirjoitti:

        Tämän olet jo kertonut, joten kertoisitko jotain uutta? Mikä siellä keventää kymmeniä kiloja jotka liittyvät option poisjättämiseen?

        Onhan se sulle kerrottu. Voimansiirto, jäähdytys, mahdollisesti jarrut ja joku perän tukirakenne, mitä nyt voidaan keventää kun ei tartte huomioida esim. 600kg ylimääräistä vetokuorman liike-energiaa. Noissa green-autoissa ollaan kait saksalaisten mieliksi menty naurettavuuksiin. Jokaikinen säästetty CO2-gramma per km on imago- ja myös verotussyistä autovalmistajille tärkeä.

        Löydät asiaa googlettamalla jos ei vieläkään mene perille.


      • Green Eco kirjoitti:

        Onhan se sulle kerrottu. Voimansiirto, jäähdytys, mahdollisesti jarrut ja joku perän tukirakenne, mitä nyt voidaan keventää kun ei tartte huomioida esim. 600kg ylimääräistä vetokuorman liike-energiaa. Noissa green-autoissa ollaan kait saksalaisten mieliksi menty naurettavuuksiin. Jokaikinen säästetty CO2-gramma per km on imago- ja myös verotussyistä autovalmistajille tärkeä.

        Löydät asiaa googlettamalla jos ei vieläkään mene perille.

        "Joku".."jotain"... "kymmeniä kiloja".. oikea hevosmiesten tietotoimisto. Itse asiassa taitaakin olla niin, että auto kasataan heikkolaatuisimmista osista jolle tehdas ei uskalla luvata, että vetäminen onnistuisi.

        Epäilen, että rakenteet ovat samat mutta heppoisammat, eli laaduttomammat. Muutenhan niitä käytettäisiin joka paikassa. Mitään tuotantotaloudellista muuta järkevää syytä ei ole paketoida tuollaista "eco" -tuotetta, niinkuin Skoda on sen näyttänyt eipäs-juupas väittellään siitä voiko vetää kärryä vai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe