homoja ja lesboja?
Mitä arvelet?
Onkohan ateisteista yli 50 %
34
159
Vastaukset
- 2+5
Arvelen, että homoseksuaaleiksi itsensä tiedostavia on 1-2%.
Tarkka rajanveto on vaikeaa, koska useimmilla ihmisillä on homoseksuaalisia tuntemuksia jossain vaiheessa elämää. Todennäköisesti häiritsevässä määrin eniten heillä, jotka suhtautuvat homoseksuaalisuuteen tuomitsevasti.- toinen ryhmä
Ja meillä on sitten bi-seksuaalien ryhmä jota asia myös koskee, ketä heistä enemmän, ketä vähemmän vaikka keskustelu pyöriikin vain homoseksuaalien ympärillä.
*Tarkka rajanveto on vaikeaa, koska useimmilla ihmisillä on homoseksuaalisia tuntemuksia jossain vaiheessa elämää. Todennäköisesti häiritsevässä määrin eniten heillä, jotka suhtautuvat homoseksuaalisuuteen tuomitsevasti.*
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka suuri osuus kristinuskoisista miettii homoseksuaalisuuteen liittyviä asioita epätavallisen paljon. Monia tämän palstan kristittyjä (sami-a ym.) homoseksuaalisuus tuntuu mietityttävän jatkuvasti, pakkomielteen tavoin. Sama vaiva on ilmeisesti myös tämän ketjun uskovaisella aloittajalla.
- lähes kaikki
65% suomalaisista uusimman tutkimuksen mukaan sillä jokainen joka lakia kannattaa on tietenkin homo. Ja 8% ei voelä tiedä ovatko vai eivät.
- EI HOMOILLE
Niitä ei saa päästää pomppulinnaan, muuten peli on lopullisesti menetetty.
Prosenttilukunne saattaisivat olla sinne päin oikein, jos lause käänettäisiin muotoon "Homoseksuaaleista yli puolet on ateisteja".
Homoseksuaaleja on väestöstä eri tutkimusten mukaan (jos oikein muistan) 1-3%.
Kirkon tutkimuskeskuksen marraskuussa 2011 tekemän kyselyn mukaan 21% suomalaisista on ateisteja. Se on noin kymmenen kertaa enemmän kuin homoseksuaalien osuus väestöstä.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/2468/suomalaisten_usko_jumalaan_ja_kristillisiin_oppeihin_on_vahentynyt
Toinen huomio: koska homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, sen osuus väestöstä pysyy kutakuinkin samana jatkossakin. Ateistien osuus sen sijaan kasvaa nopeasti: vuoden 2007 kyselyssä ateistien osuus oli 11%, neljän vuoden kuluttua 21%. Paljonkohan osuus on kasvanut seuraavassa kyselyssä? Kehitys on ennustettavissa, koska ateisteja on eniten nuorissa ikäryhmissä. Sitä mukaa kun uskonnot painuvat vanhempien ikäluokkien mukana hautaan, ateistien osuus kasvaa.Vähän vaikea arvioida, sillä tunnen monia homoja, jotka ovat uskossa. Ei kai homous liity siihen onko uskova vai ateisti.
Eli tuossa BG-OPE:n esityksessä oli huomioitu ateistien määrän kasvu, joten homojen MÄÄRÄ myös kasvaa siinä joukossa, mutta ei välttämättä prosenttiosuus.
Homojen määrä taas riippuu täysin siitä kuinka moni sen ilmoittaa rehellisesti. On nimittäin ylivoimaisesti helpompaa sanoa olevansa hetero kuin homo. Voitte kokeilla huviksenne.helsinkijokkeri kirjoitti:
Vähän vaikea arvioida, sillä tunnen monia homoja, jotka ovat uskossa. Ei kai homous liity siihen onko uskova vai ateisti.
Eli tuossa BG-OPE:n esityksessä oli huomioitu ateistien määrän kasvu, joten homojen MÄÄRÄ myös kasvaa siinä joukossa, mutta ei välttämättä prosenttiosuus.
Homojen määrä taas riippuu täysin siitä kuinka moni sen ilmoittaa rehellisesti. On nimittäin ylivoimaisesti helpompaa sanoa olevansa hetero kuin homo. Voitte kokeilla huviksenne.*Vähän vaikea arvioida, sillä tunnen monia homoja, jotka ovat uskossa. Ei kai homous liity siihen onko uskova vai ateisti. *
Aivan. Tuo oli minulta sellainen lonkalta heitetty arvaus. Logiikka oli siinä se, että uskontojen homokielteisyys saattaa joidenkin homoseksuaalien kohdalla kannustaa uskosta luopumiseen, varsinkin jos on jo muutenkin epäilevällä kannalla jumalien suhteen. Mene ja tiedä.
*Homojen määrä taas riippuu täysin siitä kuinka moni sen ilmoittaa rehellisesti. On nimittäin ylivoimaisesti helpompaa sanoa olevansa hetero kuin homo.*
Niinpä. Mitä kielteisemmin homouteen suhtautuva yhteiskunta, sitä "vähemmän" homoja, kun harva tai kukaan ei uskalla tunnustautua homoksi. Eikös jonkin umpi-islamistisen maan presidentti tölväissyt, ettei heidän maassaan ole homoja ollenkaan :D- .jlk,kjmjhgnjh
Seksuaalinen suuntautuminen ei ole mitenkään mustavalkoinen asia. Pitkästi yli kymmenellä prosentilla ihmisistä on elämänsä aikana ollut seksuaalisia tunteita tai kokemuksia samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa. Homoseksuaalisiksi itsensä luokittelee kuitenkin yhden käden sormilla ilmaistava prosenttiosuus ihmisistä.
- Kyllästynyt
helsinkijokkeri kirjoitti:
Vähän vaikea arvioida, sillä tunnen monia homoja, jotka ovat uskossa. Ei kai homous liity siihen onko uskova vai ateisti.
Homojen määrä taas riippuu täysin siitä kuinka moni sen ilmoittaa rehellisesti. On nimittäin ylivoimaisesti helpompaa sanoa olevansa hetero kuin homo. Voitte kokeilla huviksenne.Homouden ilmoittaminen on muuten hankala juttu nähdäkseni. Kun ennakkoluuloja on kuitenkin vielä niin paljon. Ylipäätään se, että se jotenkin pitäisi ilmoittaa, on minusta jotenkin niin yksityisyyttä häiritsevä asia. Ja vielä jos sen ilmoittaa uusille ihmisille aikaisessa vaiheessa, se on jotenkin kauheata tuputusta ja korostamista. Jos taas ei ilmoita, niin myöhemmin se onkin muuttunut salailuksi ja valehteluksi ja jotenkin vääräksi, ettei ole kerrottu.
Kuitenkaan heteron ei tarvitse tällaisia kertomisia tehdä. Olen kyllä ajatellut, että kenties se pitäisi ottaa tavaksi. Että jos kerran joiltakin edellytetään jollain lailla seksuaalisen suuntautmisen kertomista ja vielä pitää osata se jotenkin ajoittaa muiden mielestä oikeaan hetkeen, niin siinäpä tuon voisi alkaa tunnustamaan oman heteroutensakin. Niin tietävät sitten, keille nämä asiat merkitsevät.
Kysymys olisi ollut näin päin järkevämpi:
"Onkohan homoseksuaaleista yli 50% ateisteja?"
Tuostakaan en mene takuuseen, vaikka homoseksuaalien uskonveljien ja -siskojen elämää kovasti yritetäänkin tällä hetkellä hankaloittaa.Millainen ihminen on homo *ja* lesbo? Kenties hermis, joka tykkää vain muista hermiksistä? En tunne yhtään moista, mutta otantani on toki niin pieni, ettei siitä mitään tilastollista päätelmää oikein voi tehdä.
- Kyllälähteetaas
Kuinkahan moni kristitty on pedofiili? 70-100%?
- Synnin tunto
Koitko aloituksen luokkaavana vai manipuloivana? Itse en kokenut kumpanakaan. Jos olen oikein tulkinnut, on ainakin tällä palstalla selvästi enemmän homoseksuaalisia henkilöitä mukana keskusteluissa kuin homoseksuaalien osuus väestöstä antaisi odottaa. Syy varmasti juuri se, että uskonnot tuppaavat olemaan suhtautumaan nuivasti homoseksuaalisuuteen. Siksi täällä myös keskustellaan tasa-arvoisesta avioliittolaista niin paljon.
Siksi ilmoitin, että en enää trollaa homoseksuaalisuudella. Nuo ihmiset ovat oikeasti saaneet melkoisesti kakkaa silmilleen elämänsä varrella ja kyse on kuitenkin asioista, jotka ovat ihmiselle erittäin tärkeitä: seksuaalisuudesta ja rakkauden tunteesta.
En ole ketjun avaaja. Synnin tunto kirjoitti:
Koitko aloituksen luokkaavana vai manipuloivana? Itse en kokenut kumpanakaan. Jos olen oikein tulkinnut, on ainakin tällä palstalla selvästi enemmän homoseksuaalisia henkilöitä mukana keskusteluissa kuin homoseksuaalien osuus väestöstä antaisi odottaa. Syy varmasti juuri se, että uskonnot tuppaavat olemaan suhtautumaan nuivasti homoseksuaalisuuteen. Siksi täällä myös keskustellaan tasa-arvoisesta avioliittolaista niin paljon.
Siksi ilmoitin, että en enää trollaa homoseksuaalisuudella. Nuo ihmiset ovat oikeasti saaneet melkoisesti kakkaa silmilleen elämänsä varrella ja kyse on kuitenkin asioista, jotka ovat ihmiselle erittäin tärkeitä: seksuaalisuudesta ja rakkauden tunteesta.
En ole ketjun avaaja."Jos olen oikein tulkinnut, on ainakin tällä palstalla selvästi enemmän homoseksuaalisia henkilöitä mukana keskusteluissa kuin homoseksuaalien osuus väestöstä antaisi odottaa."
Et ole tulkinnut oikein.
" Syy varmasti juuri se, että uskonnot tuppaavat olemaan suhtautumaan nuivasti homoseksuaalisuuteen. Siksi täällä myös keskustellaan tasa-arvoisesta avioliittolaista niin paljon."
Ei tarvitse olla homoseksuaali, nainen, mustaihoinen jne. pitääkseen heidän tasavertaista asemaa ihmisoikeutena.
"Koitko aloituksen luokkaavana vai manipuloivana? Itse en kokenut kumpanakaan. "
Ihan selvä trollaushan tuo on, mutta silti se on saanut paljon asiallisia vastauksia. Kertonee ennemminkin siitä, että ne tunnepuolen ongelmat on enemmänkin aloittajalla kuin hänelle vastaavilla.- Kyllälähteetaas
Synnin tunto kirjoitti:
En ole ketjun avaaja.Se että ateistit puolustavat homoja ei johdu siitä että ateistit olisivat itse homoja vaan siitä että meiltä löytyy empatiaa enemmän kuin kristityiltä.
- Synnin tunto
ertert kirjoitti:
"Jos olen oikein tulkinnut, on ainakin tällä palstalla selvästi enemmän homoseksuaalisia henkilöitä mukana keskusteluissa kuin homoseksuaalien osuus väestöstä antaisi odottaa."
Et ole tulkinnut oikein.
" Syy varmasti juuri se, että uskonnot tuppaavat olemaan suhtautumaan nuivasti homoseksuaalisuuteen. Siksi täällä myös keskustellaan tasa-arvoisesta avioliittolaista niin paljon."
Ei tarvitse olla homoseksuaali, nainen, mustaihoinen jne. pitääkseen heidän tasavertaista asemaa ihmisoikeutena.
"Koitko aloituksen luokkaavana vai manipuloivana? Itse en kokenut kumpanakaan. "
Ihan selvä trollaushan tuo on, mutta silti se on saanut paljon asiallisia vastauksia. Kertonee ennemminkin siitä, että ne tunnepuolen ongelmat on enemmänkin aloittajalla kuin hänelle vastaavilla."Et ole tulkinnut oikein."
Onko sinulla asiasta jotain faktaakin esittää?
"Ihan selvä trollaushan tuo on"
Ihan siitä riippumatta vain halusin tietää, kokiko hän avauksen loukkaavana tai manipuloivana. Aika omituista jos homojen ihmisoikeuksista paasaavat tuntevat häpeää homoksi leimautumisesta. Muuta mahdollisesti loukkaavaa tuohon avaukseen ei sisälly. Siitäkin siis loukkaantuu vain jos on jotain ristiriitaa siinä omassa ajattelussa. - Synnin tunto
Kyllälähteetaas kirjoitti:
Se että ateistit puolustavat homoja ei johdu siitä että ateistit olisivat itse homoja vaan siitä että meiltä löytyy empatiaa enemmän kuin kristityiltä.
"Se että ateistit puolustavat homoja ei johdu siitä että ateistit olisivat itse homoja"
Ai että se vasta on jaloa kun puolustaa jotain sellaista mitä itse ei missään nimessä haluaisi olla. Vai mitä tuo lauseesi oikein yrittää sanoa?
Mitä pahaa tai hävettävää muka on homoissa ateisteissa? Miksi se olisi noin kuohuttavaa jos 50% ateisteista olisi homoseksuaaleja? - Tårta på tårta
Synnin tunto kirjoitti:
"Se että ateistit puolustavat homoja ei johdu siitä että ateistit olisivat itse homoja"
Ai että se vasta on jaloa kun puolustaa jotain sellaista mitä itse ei missään nimessä haluaisi olla. Vai mitä tuo lauseesi oikein yrittää sanoa?
Mitä pahaa tai hävettävää muka on homoissa ateisteissa? Miksi se olisi noin kuohuttavaa jos 50% ateisteista olisi homoseksuaaleja?Minä olen ateisti ja hetero ja kannatan tasa-arvoista avioliittoa. Lisäksi mainitsen vielä erityisesti kannattavani tasa-arvoa. Jos olisin homo olisin homo. Ei siinä mitään. Eikä siinäkään ole mitään että olen hetero.
Sen sijaan en kannata rasismia, eriarvoistamista, leimaamista. - Synnin tunto
Tårta på tårta kirjoitti:
Minä olen ateisti ja hetero ja kannatan tasa-arvoista avioliittoa. Lisäksi mainitsen vielä erityisesti kannattavani tasa-arvoa. Jos olisin homo olisin homo. Ei siinä mitään. Eikä siinäkään ole mitään että olen hetero.
Sen sijaan en kannata rasismia, eriarvoistamista, leimaamista.Hienoa. Sitten olemme samaa mieltä.
- Kyllälähteetaas
Synnin tunto kirjoitti:
Mitä pahaa tai hävettävää muka on homoissa ateisteissa? Miksi se olisi noin kuohuttavaa jos 50% ateisteista olisi homoseksuaaleja?Onko sitä niin vaikea uskoa, että ateistit voisivat oikeasti olla jaloja, ilman mitään takaajatuksia?
- ehkä palsta kertoo
Kyllälähteetaas kirjoitti:
Onko sitä niin vaikea uskoa, että ateistit voisivat oikeasti olla jaloja, ilman mitään takaajatuksia?
Tosiaan, kuinka voisi olla mitään syytä olla uskomatta :D
- SETA:n kysely
Minä Avaaja olen Krisitty ja kuulun SETAAN: katso nimimerkkini.
Uskon Helluntalaisena olevani jopa kyselykaavake, kun moni raavas Kirkonmies on Helluntalaisia takaapäin kannesta avannut, kuten paraskin Lesta. - ateismusmaximus
Ateisteista en tiedä mutta äärikristityistä homoja on yli 90%. He ovat vain kaapissa. Miksi heidän Jumalaansa muuten kiinnostaisi poikien pippelien leikkuu ja tyttöjen saastaisuus menkkojen jälkeen. Jumala on siis homo ja pelkää tyttöjä tyttöbakteerien takia. Jos hän ei sentään homo ole, niin lapsellinen ainakin.
- Synnin tunto
Eikä ole, puhut roskaa. Mistä moinen rage? Eikö kysymys homoudesta olekaan itsellesi niin selvä kuin oletit?
- Nasse..
Raamatun Jumalan on pakko olla homo, siis ihan ilmoituksensa mukaan.
Vai miksi tuolla Jumalalla on pippeli (Aatamilla on Jumalan sanan mukaan pippeli ja Aatami on Jumalan kuna = Jumalalla on pippeli)?
Nimittäin Jumalatarta ei ole olemassa (Raamatun mukaan), on vain muita Jumalia.
Koko idea Naisesta syntyi vasta kun Aatami halusi tehdä pippelillään jotain muutakin kuin pissata, siksi hän pyysi Jumalalta jotain viriketoimintaa ja Jumala teki hänen kylkiluustaan naisen.
Juttu josta Raamatun Jumalalla ei ollut mitään ideaa aiemmin. - 1+5
Nasse.. kirjoitti:
Raamatun Jumalan on pakko olla homo, siis ihan ilmoituksensa mukaan.
Vai miksi tuolla Jumalalla on pippeli (Aatamilla on Jumalan sanan mukaan pippeli ja Aatami on Jumalan kuna = Jumalalla on pippeli)?
Nimittäin Jumalatarta ei ole olemassa (Raamatun mukaan), on vain muita Jumalia.
Koko idea Naisesta syntyi vasta kun Aatami halusi tehdä pippelillään jotain muutakin kuin pissata, siksi hän pyysi Jumalalta jotain viriketoimintaa ja Jumala teki hänen kylkiluustaan naisen.
Juttu josta Raamatun Jumalalla ei ollut mitään ideaa aiemmin."Nimittäin Jumalatarta ei ole olemassa (Raamatun mukaan), on vain muita Jumalia."
Jahven äiti (ja puoliso) oli Asera. Kyllähän edes tämän verran pitäisi jokaisen Raamatun tarinoihin ja niiden alkuperään tutustuneen tietää. - Nasse..
1+5 kirjoitti:
"Nimittäin Jumalatarta ei ole olemassa (Raamatun mukaan), on vain muita Jumalia."
Jahven äiti (ja puoliso) oli Asera. Kyllähän edes tämän verran pitäisi jokaisen Raamatun tarinoihin ja niiden alkuperään tutustuneen tietää.Kysyitäänpä mitä mieltä ev-lutkut ovat tuosta :))
Koko sadussa ongelmallista on kaksi asiaa, a) jos mennään taaksepäin. huomataan jeesussadun pohjautuvan aiempiin mytologioihin ja b) eteenpäin mennessä huomataan että ev-lutin jumala ei ole elinkelpoinen isäntäeläimensä aivojen ulkopuolella - ateismusmaximus
Synnin tunto kirjoitti:
Eikä ole, puhut roskaa. Mistä moinen rage? Eikö kysymys homoudesta olekaan itsellesi niin selvä kuin oletit?
Minä en puhu roskaa, vaan tulkitsen todella tulkinnanvaraista kirjaa nimeltä Raamattu. Katsos kun kaikki nuo pippeli ja menkka jutut löytyvät sieltä. Kysymys kuuluu vain miksi Jumalaa kiinnostaisi nuo asiat?
Kysymys homoudesta on minulle todella selvä. Homot saavat olla homoja kunhan eivät minua yritä tai ahdistele. Tietenkin miesten välinen seksi ja muu on vastenmielistä katseltavaa ja ajateltavaa, mutta kuka minä olen tuomitsemaan muita. Antaa ihmisten elää kuten he itse haluavat. Mitä muiden homostelu on meiltä pois.
Jumala vietti ensimmäiset vuosikymmnet Skoda Octaviana ja kaikki veti sitä pakoputkee
Arvelisin itseäni 100-prosenttisesti transuksi.
Mitä arvelet?- arvelu...
Olet osittain myös pedofiili. Jako menee fifty-sixty.
- jep jep
Ei hajuakaan... tosin mitä merkistystä sillä on, vaikka oliskin?
- Ville, ateisti
Miehen RIPULIPERSE on minun seksiunelma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1342734Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2612317Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?221423- 1151082
- 971050
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041023Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13932Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La56833Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50781Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.280774