Minun on pakko kertoa teille, mä oon vihannut teitä aina.
Hei uskovaiset
47
149
Vastaukset
- En luota uskikseen
Sama juttu täällä. Ne on epäluotettavia ja useimmiten tekopyhiä.
- sattui tänään
Kirjotin tästä jo ateismipalstalla ja minulla on näin tuore omakohtainen todistus jumalattomista.
Ei kelvannut ilmainen Jumalan sana, mutta ilmainen takki ...
lähti sen sijaan. Olen nyt lomalla ja auttelen lähetyksen kirpparilla muutaman tunnin joinain viikon päivinä. Tänään olimme kahdestaan erään rouvan kanssa ja hän jäi hieromaan kauppaa erään seurueen kanssa, kun minä läskin jo pois.
Sovittiin erään takin hinnaksi kolme euroa ja asiakas jäi katselemaan vielä muuta. Äsken soitti tämä myymään jäänyt rouva ja kysyi, että maksoiko asiakas se takin jo sinulle. No ei maksanut, mutta takki sen sijaan oli sujahtanut kassiin ja kun sitä ei enää liikkeessä ollut.
Sama porukka oli asioinut eilen kirpparilla ja tämä heitä myös tänään palvellut myyjä oli tarjonnut ilmaista kristillistä kirjallisuutta. Oli hieman tylysti töksäytetty, että ei kiinnosta.
Ei lähetystyö yhteen kolmeen euroon kaadu, mutta epärehellistä tuollainen on ja väärin rehellisiä asiakkaita kohtaan.
Ainakin tällä kertaa jumalaton oli myös epärehellinen. Mikäli vielä tapaan tuon seurueen, niin otan kyllä "omamme" takaisin. Hinnoittelen tuotteet sen verran yläkanttiin ja jos alkaa nurina, niin sanon, että jospa nyt maksettaisiin se edellisen kertainenkin ostos.
Tämä ihan periaatteen vuoksi.
No en tiedä ovatko henkilöt ateisteja, mutta kristinusko ei heitä ainakaan kiinnosta.
- nmbvcx
On sairasta vihata ihmisiä. Hakeutukaa hoitoon.
- Mirka ... ...
Mikä se semmoinen sairaus on? Uskovaisten vihaaminen on ihan normaalia. Minäkin olen vihanut uskovaisia AINA. IHAN AINA.
- nyt puhut totta
Mirka ... ... kirjoitti:
Mikä se semmoinen sairaus on? Uskovaisten vihaaminen on ihan normaalia. Minäkin olen vihanut uskovaisia AINA. IHAN AINA.
Mirka, uskon sen. Väitteesi on yhtäpitävä Raamatun kanssa. Jos ei ole yhdessä Jumalan kanssa niin on Häntä vastaan.
- Mirka ..........
nyt puhut totta kirjoitti:
Mirka, uskon sen. Väitteesi on yhtäpitävä Raamatun kanssa. Jos ei ole yhdessä Jumalan kanssa niin on Häntä vastaan.
ÄLÄ HÖPÖTÄ
Jumala on satua ja höpötystä, vaikka et uskoisi. - et ole kyllästynyt
Mirka .......... kirjoitti:
ÄLÄ HÖPÖTÄ
Jumala on satua ja höpötystä, vaikka et uskoisi.Sinä se Mirka rakastat näköjään oleilla täällä uskontopalstalla.
- hyviä heittoja
nyt puhut totta kirjoitti:
Ei saa nauruttaa, tämä oli niin hyvä heitto. Niin se taitaa kyllä ollakin. Jos ei Mirka vihaisi meitä...
Tämä oli siis nyt puhut totta -nimimerkille.
- Ex Inferno
Hyvä että pystyt ilmaisemaan vihaasi jotta se ei patoudu sisällesi. Nyt vielä lisää analyyttistä uskontokritiikkiä niin päästäänkin eteenpäin.
Ja mun on ihan pakko kertoa että uskon myötä pääsin eroon vihasta – etenkin ihmisvihasta.
- vanha ja vakaa
viha heijastuu takaisin. Boko haraa ja Isistä en kuitenkaan voi oikein rakastaakkaan.
Vihaaminen on itsekästä, sodatkin alkaa siitä plus kaikki paha. - Maleficarum
Rakastatko myös ateisteja, aivan aidosti, mummomuori?
- mitämitäää
Maleficarum kirjoitti:
Rakastatko myös ateisteja, aivan aidosti, mummomuori?
Sinähän outoja kyselet. Miksei mummomuori voisi rakastaa ateistejakin?
- ei se ole elämää
On raskasta elää vihan täyttämää elämää.
- Maleficarum
mitämitäää kirjoitti:
Satunpa vain tietämään erinäisiä asioita...
- ........
Minä olen paljon vapautunut vihasta kun olen ilmaissut sen ja havainnut ettei ole oikeaa syytä. Jumala on kaiken yläpuolella ja ihmisten teot pieniä, vaikka he omasta mielestään ovat suuria.
Ketään ei voida vihata ilman syytä, pelkän uskon takia?
Vihaatko siis vakaumusta. mitämitäää kirjoitti:
Ateisti on lähimmäinen siinä missä muutkin. Oikeastaan heitä tulee rakastaa vielä enemmän kuin muita.
- Sirotin
mummomuori kirjoitti:
Ateisti on lähimmäinen siinä missä muutkin. Oikeastaan heitä tulee rakastaa vielä enemmän kuin muita.
Oletkohan mammamummeli nyt ihan aidosti käsi sydämellä tuota mieltä, vai olenkohan jotenkin vain aistivinani jotain tekopyhyyteen viittaavaa.
- Maleficarum
Maleficarum kirjoitti:
Satunpa vain tietämään erinäisiä asioita...
Jag vet vad jag vet och jag ser vad jag ser.
Olenhan selvänäkijä. - laulu libeistä
Sirotin kirjoitti:
Oletkohan mammamummeli nyt ihan aidosti käsi sydämellä tuota mieltä, vai olenkohan jotenkin vain aistivinani jotain tekopyhyyteen viittaavaa.
mummis on lipsu, l. liberaali
liberaalit ovat rakastavinaan kaikkia
he ovat ensimmäiset, jotka tämän ovat ylipäätään keksineet
kaikki muut heitä ennen ovat vihanneet kaikkia ja ovat hirviöitä ja täten tuomittavia olentoja
tämä on keerygma, jota erityisesti valhetta rakastavat rakastavat ja sopii nykyihmiselle, joka luulee jo muutenkin olevansa rakastava
näin ollen ei tarvitse edes sovitusta
saati mitään muutakaan Jumalalta
en ole itse konsukaan
mutta tekopyhät erotan alta aikayksikön
- olet rehellinen
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa. Johanneksen 3. Maailma vihaa Jeesusta Kristusta ja myös hänen seuraajiaan. Väitteesi on yhdenmukainen Raamatun ilmoituksen kanssa.
Sinussa on asuu sielunvihollisen ja maailman vastahenki. - Roponen
Suurin osa maailman uskovaisista olisi valmis tappamaan vääräuskoiset.
- Lukija2
"Suurin osa maailman uskovaisista olisi valmis tappamaan vääräuskoiset."
Miten perustelet tuoat väitettäsi? Itse en usko tuohon väiteeseen. Luulisin, että suurin osa ihmisistä yleensä hyväksyy puolustautumisen, jos kimppuun käydään, mutta ei hyökkäystä.
Itse en käyttäisi lainkaan nimityksiä oikeauskoiset ja vääräuskoiset. Tuskinpa niitä kovin paljon nykyaikana käytetäänkään. Itse olen kristitty. Kristittyjä on noin kolmasosa maailman ihmisistä. Hyväksyn puolustautumisen, jos kimppuun käydään ja siten myös puolustussodat. Hyvä, että Suomi piti puolensa talvi- ja jatkosodassa ja säilytti itsenäisyytensä. - mistä tieto
"Suuri osa maailman uskovaisista olisi valmis tappamaan vääräuskoiset."
Roponen, mistä sinulla on tuo tieto? Keksitkö itse? Vai onkohan sinua jymäytetty?
Tiedän, että tietyissä oloissa melkein jokainen, uskovainen ja ateisti, on valmis tappamaan. Eriuskoisuus ei ole sellainen tilanne. Jaa, no ehkä ateisteilla sitten... kun kerran tuollaisia puhut. - Mirka ....,..,.
Lukija2 kirjoitti:
"Suurin osa maailman uskovaisista olisi valmis tappamaan vääräuskoiset."
Miten perustelet tuoat väitettäsi? Itse en usko tuohon väiteeseen. Luulisin, että suurin osa ihmisistä yleensä hyväksyy puolustautumisen, jos kimppuun käydään, mutta ei hyökkäystä.
Itse en käyttäisi lainkaan nimityksiä oikeauskoiset ja vääräuskoiset. Tuskinpa niitä kovin paljon nykyaikana käytetäänkään. Itse olen kristitty. Kristittyjä on noin kolmasosa maailman ihmisistä. Hyväksyn puolustautumisen, jos kimppuun käydään ja siten myös puolustussodat. Hyvä, että Suomi piti puolensa talvi- ja jatkosodassa ja säilytti itsenäisyytensä."" Itse en usko tuohon väiteeseen""
- Väite ei perustu mihinkään uskoon. Tutki asiaa jos kiinnostaa.
- Mikä sai sinut uskomaan jumalaan? Vaikuttiko siihen sadut joita sinulle on totena tuputettu? Oletko tutkinut uskosi paikkansapitävyyttä? - Mirka ,..,.,.
mistä tieto kirjoitti:
"Suuri osa maailman uskovaisista olisi valmis tappamaan vääräuskoiset."
Roponen, mistä sinulla on tuo tieto? Keksitkö itse? Vai onkohan sinua jymäytetty?
Tiedän, että tietyissä oloissa melkein jokainen, uskovainen ja ateisti, on valmis tappamaan. Eriuskoisuus ei ole sellainen tilanne. Jaa, no ehkä ateisteilla sitten... kun kerran tuollaisia puhut.Uskotko tosiasioihin vai olemattomaan jumalaan?
- mistä tieto
Mirka ,..,.,. kirjoitti:
Uskotko tosiasioihin vai olemattomaan jumalaan?
Mitä se sinulle kuuluu, mihin minä uskon tai olen uskomatta? Minä en myy enkä tuputa sinulle mitään. En myöskään pilkkaa enkä arvostele sinun maailmankuvaasi.
- vanha ja vakaa
Ehkä ei kristityt mutta suurin osa muslimeista. Katsotaan nyt kunhan niitä on enemmistä Euroopassa. Ne ottavat vallan ja niillä on pelottava ase -itsemurhapommittajat.
- Maleficarum
vanha ja vakaa kirjoitti:
Ehkä ei kristityt mutta suurin osa muslimeista. Katsotaan nyt kunhan niitä on enemmistä Euroopassa. Ne ottavat vallan ja niillä on pelottava ase -itsemurhapommittajat.
Jag vet vad jag vet och jag ser vad jag ser. Olenhan selvänäkijä.
- Lukija2
Mirka ,..,.,. kirjoitti:
Uskotko tosiasioihin vai olemattomaan jumalaan?
"Uskotko tosiasioihin vai olemattomaan jumalaan?"
Luulisinpa, että suurin piirtein jokainen uskoo tosiasioihin. Lisäksi ne, joilla on uskonnollisuutta geeneissään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö, ovat eri uskontoihin uskovia, kuten kristittyjä, muslimeja jne. Ne, joilta puuttuu uskonnollisuus geeneistään, ovat yleensä uskonnottomia, joista pari prosenttia on ateisteja. - kysyn vaan
Lukija2 kirjoitti:
"Uskotko tosiasioihin vai olemattomaan jumalaan?"
Luulisinpa, että suurin piirtein jokainen uskoo tosiasioihin. Lisäksi ne, joilla on uskonnollisuutta geeneissään ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö, ovat eri uskontoihin uskovia, kuten kristittyjä, muslimeja jne. Ne, joilta puuttuu uskonnollisuus geeneistään, ovat yleensä uskonnottomia, joista pari prosenttia on ateisteja.Milloin ja missä mainitsemasi uskonnollisuuden geeni on löydetty? Kuka sen löysi? Sinäkö?
- Larss Kru..
Intiassa kristityt ovat aktiivisia vääräuskoisten hävittämisessä.
- Lukija2
kysyn vaan kirjoitti:
Milloin ja missä mainitsemasi uskonnollisuuden geeni on löydetty? Kuka sen löysi? Sinäkö?
"Milloin ja missä mainitsemasi uskonollisuuden geeni on löydetty?"
Tieteen Kuvalehdessä ( numero 01/ 2006 s. 7e - 73 ) on artikkeli "Geeni altistaa uskonnollisuudelle" . Lainaan siitä muutamia kohtia.
"Yhdysvalatalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon. "
"Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvontamenoin, ja rituaalit ovat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä. "
"Yhteisöllisyyden tuoma kilpailuetu on voinut johtaa siihen, että VMAT2:n henkisyydelle altistava muunnos on säilynyt ihmisen perimässä. Se on ehkä antanut ihmiselle paremmat mahdollisuuet selvitä eloonjäämiskilvassa. Henkisyys ja yhteinen uskonto ovat lujittaneet ja vakauttaneet yhteisöä. Yhteisestä uskonnoasta taas ei ole pitkä matka yhteisiin maallisiin sääntöihin, jotka ovat luoneet järjestystä ja turvallisuutta. Vakaus, järjestys ja turvallisuus ovat siis olleet henkisesti suuntautuneiden ihmisten kilpailuedut muihin nähden. Siksi uskonnolliasuudelle herkistävä VMAT2:n muunnos on siirtynyt luonnonvalinnan kautta sukupolvelta toiselle."
"Henkisyyden ja sukonnon geneettisen perustan puolesta puhuu monien tutkijoiden mukaan sekin, että uskonnollisuutta esiintyy kaikissa tunnetuissa ihmisyhteisöissä, olivatpa ne miten eristäytyneitä tahansa. Tämä on tulkittu viitteeksi siitä, että uskonto ei ole syntynyt ainakaan pelkästään lainaamalla kulttuurivaikutteita muilta yhteisöiltä. " - Maisalis
Samaa mieltä kanssasi oon.
- kysyn vaan
Lukija2 kirjoitti:
Tieteen Kuvalehdessä ( numero 01/ 2006 s. 7e - 73 ) on artikkeli "Geeni altistaa uskonnollisuudelle" . Lainaan siitä muutamia kohtia.
"Yhdysvalatalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon. "
"Hamer uskoo, että uskonnollisuudella on saattanut olla merkitystä myös ihmislajin evoluution kannalta. Uskonto yhdistää ihmisiä, mikä on voinut olla ratkaisevan tärkeää ihmisten kyvylle elää rauhanomaisesti yhdessä. Uskontoa myös harjoitetaan usein yhteisin palvontamenoin, ja rituaalit ovat omiaan vahvistamaan yhteisöllisyyttä. "
"Yhteisöllisyyden tuoma kilpailuetu on voinut johtaa siihen, että VMAT2:n henkisyydelle altistava muunnos on säilynyt ihmisen perimässä. Se on ehkä antanut ihmiselle paremmat mahdollisuuet selvitä eloonjäämiskilvassa. Henkisyys ja yhteinen uskonto ovat lujittaneet ja vakauttaneet yhteisöä. Yhteisestä uskonnoasta taas ei ole pitkä matka yhteisiin maallisiin sääntöihin, jotka ovat luoneet järjestystä ja turvallisuutta. Vakaus, järjestys ja turvallisuus ovat siis olleet henkisesti suuntautuneiden ihmisten kilpailuedut muihin nähden. Siksi uskonnolliasuudelle herkistävä VMAT2:n muunnos on siirtynyt luonnonvalinnan kautta sukupolvelta toiselle."
"Henkisyyden ja sukonnon geneettisen perustan puolesta puhuu monien tutkijoiden mukaan sekin, että uskonnollisuutta esiintyy kaikissa tunnetuissa ihmisyhteisöissä, olivatpa ne miten eristäytyneitä tahansa. Tämä on tulkittu viitteeksi siitä, että uskonto ei ole syntynyt ainakaan pelkästään lainaamalla kulttuurivaikutteita muilta yhteisöiltä. "Kiitos, Lukija2! Mielenkiintoista.
- Tri Setä
Lukija2 kirjoitti:
"Henkisyyden ja sukonnon geneettisen perustan puolesta puhuu monien tutkijoiden mukaan sekin, että uskonnollisuutta esiintyy kaikissa tunnetuissa ihmisyhteisöissä, olivatpa ne miten eristäytyneitä tahansa. Tämä on tulkittu viitteeksi siitä, että uskonto ei ole syntynyt ainakaan pelkästään lainaamalla kulttuurivaikutteita muilta yhteisöiltä. """"Yhdysvalatalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle"""
- Geeniä ei ole vielä löytynyt. - E,,.
Tri Setä kirjoitti:
"""Yhdysvalatalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle"""
- Geeniä ei ole vielä löytynyt.Geenin tarkoitus on silti löydetty.
Geeni merkitsee, että koska uskovaiset on geneettisesti määrätty uskomaan, niin heidän hulluimmatkin uskomuksensa pitäisi hyväksyä, eikä niitä saisi kritisoida. Uskovaiset eivät myöskään ole missään vastuussa ajattelustaan, eikä heitä sovi vaatia perustelemaan uskonnollisia kantojaan, eihän kukaan ole itse valinnut geenejään. - ympäri käydään
"Ehkä ei kristityt mutta suurin osa muslimeista."
Islam on nuorempana uskontona vaiheessa, jonka kristinusko jo osapuolleen kävi läpi.
- veli.
Täältä voi kuunnella ja olla montaa mieltä.
Audiopankki.com Hyvää päivänjatkoa kaikille tulee kaunis päivä tänään. - Maisalis
Siis oon samaa mieltä kuin nimim. vanha ja vakaa.
- ttkkl
Raamattu on totta.Luomiskertomuksen luomisjärjeestys pitää paikkansa paleeontologisten aikojen kanssa. "Yksi päivä JUmalan edessä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä!" Pietarinkirje. Ja tuosta voi laskea Maapallon iän,kun JUmala loi seitsemässä päivässä maailman ja sitten syntiinlankeemuksen jälkeen on ollut kuusi Junalan päivää
Jumala on muuten ilmestynyt monta kertaa ihmisille, josta kertomuksia Raamatussa.- Maisalis
Mutta voihan tuon luomiskertomuksen aikataulun ottaa myös aivan vain kuvainnollisena. Ei tarvitse uskoa pakosti tänään tieteen aikakaudella, että maailma olisi luotu sananmukaisesti seitsemässä päivässä. Itse uskon siihen että evoluutioteoria ja Raamattu voidaan sovittaa yhteen elävässä uskossa.
- totta 1
Julle
Sanomasi ei ole totta koska se on epätosi. Sanoit vihasta koska et tunnista mitä viha on ei se ole sitä mitä sanoit ja kohde oli liian epämääräinen. Pitäisikö sinun tiedostaa paremmin mitä oikeesti vihaat siihen voisi ehkä apukeinona käyttää vaikka tasku peiliä.
Huomaatko kuinka epämääräinen on kohteesi josta tunnet ehkä vain yhden tai kaksi miten selität tämän kohteen itsellesi riittävän hyvin jotta voit tehdä hypoteesin.
En usko että vihaat ketään parempi olisi miettiä sitä mitä vaihtoehtoja voisi olla olemassa tunteiden kuvaamiseen.
Mietintä myssy päähän siitä se rakkaus alkaa virkoamaan kukkaan jota sitten on viihtyistä ihailla suvaitsevaisesti ja nauttia itsekin elämän kauniimmista puolista täysin rinnoin että yhdessä niiden muiden kanssa. - siitä se lähtee
Julle on ottanut askeleen kohti totuutta: hän tunnistaa vihansa ja on rehellinen. On paljon ateisteja, jotka eivät tunnista tai halua tunnustaa että vihaavat Jumalaa. Eivät halua ottaa vastuuta. On helpompi kieltää kuin olla olla tietoisesti vastustamassa totuutta.
Seuraava askel olisi katua vihaansa ...
Hyvä Julle.- hienoa!
Julle tykkää kristityistä, kuinkas muuten täällä viihtyy.
- Jumala=rakkaus
Teidän sydämmenne on täynnä vihaa koska ette ole ottaneet vastaan Jeesusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1375994Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843654- 292673
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4672637- 2012335
- 1841948
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291469- 581264
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371264Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721046