Kun Jumala puhuu

Oletteko huomanneet, että papit, seurakunnat, kirkot ja lahkot yms ovat hyvin vaivautuneita, kun Jumala puhuttelee ihmistä voimallisesti?

Tämä tuli mieleen siitä, kun Jumala puhutteli Laura Peuhkuria voimallisesti, eli Jumala kertoi Peuhkurille, että aika on vähissä ja lisäksi paljasti vielä KD:n tulevan puheenjohtajankin!

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014070318460163_uu.shtml

Joten miksi ihmeessä jokainen uskova ottaa heti etäisyyttä sellaiseen henkilöön, joka kertoo sen avoimesti, kuinka voimallisesti Jumala häntä puhuttelee.

Tarkoittaako se sitä, että Jumalaa hävetään vai että Jumalan puhuttelevaa henkilöä hävetään?

Halutaan uskoa johonkin, mutta kun joku kertoo siitä liian avoimesti, sitä paheksutaan, eikä kukaan halua olla enää sellaisen kaveri.

Mitä se kertoo siitä uskosta ja etenkin siitä Jumalasta?

13

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujensavankeina

      Tämä vain osoittaa että uskovaiset teeskentelevät uskovansa ja kyseenalaistavat välittömästi että jumala voisi jollekin puhua. Todellisuudessa he tietävät että jumalaa ei ole olemassa aivan kuten ei joulupukkia tai hammaskeijuakaan.

      • >> Tämä vain osoittaa että uskovaiset teeskentelevät uskovansa ja kyseenalaistavat välittömästi että jumala voisi jollekin puhua. Todellisuudessa he tietävät että jumalaa ei ole olemassa aivan kuten ei joulupukkia tai hammaskeijuakaan. >>

        Siltähän tuo vähän vaikuttaa.

        Saa silleen leikisti uskoa koska se kohottaa tunnelmaa ja yhteishenkeä, mutta jos alkaa uskoa liikaa, ei sinun kanssa leiki enää kukaan uskovaa.

        Peuhkuri käsittääkseni ennusti vielä maailmanloppuakin, tai jotain sellaista vihjaili (aika on käymässä täällä vähiin), niin luulisi, että pikaista maailmanloppua odottavat lahkot ja niiden jäsenet olisivat olleet heti Peuhkurin tukena ja turvana.

        Mutta kaikki hylkäsivät hänet heti, kun Jumala vähän jutteli ja nytpä hän sitten romahti ja joutui sairauslomalle.

        Ei ole helppoa, kun Jumala juttelee.

        Kun kerran Jumala näki tämän ennakolta, niin miksi Hän ei varoittanut Peuhkuria seurauksista?


    • näin on

      Jos ihminen kuulee ääniä niin hän on kajahtanut. Siitä se johtuu.

    • Usko ei joka naisen

      Niin ensin pitäisi lyödä rintoihinsa, ja sanoa: " JOS sinä jotakin voit, niin armahda meitä"!

      Niin Jeesus sanoi hänelle: " Jos voit"! Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" Mark 9: 22, 23

      Joku adventisti, on ( facta) kopeloinut minun vaimoni rintoja, vaikka vaimoni sanoi minulle tästä miehestä " Minä en rakasta Aria"..Ja on varmaa että hän on kopeloinut muutakin, ...

      Miksi hän ei usko Jumalaa!!? : " Sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo" 1 Moos 20. 3

      Bushmanni on oikeassa, adventistit eivät usko että Jumala on, ja että hän näkee pilvien läpi!
      He eivät sano: " Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin"

      Adventtikirkko kantaa näiden syyllisten taakkoja siten, että pitää heitä seurakunnassa, että Jumala, johon he eivät usko, kantaisi seurakunnan osan heidän taakoistaan.

      odeana on, ettie kukaan irrottaisi ikeen nuoria, eikä päästäisi synnin sortamia vapauteen ( synneistään), vaan että he rypisivät samassa synnin rapakossa, missä muutkin adventistit rypevät.

      Adventistitha opettavat oikein: " Jos yksi mies rikkoo, niin Jumala vihastuu koko adventtikansaan" Miksi? Koska he eivät poista keskuudestaan sitä joka on paha!

      Miksi eivät? No, siksi, koska adventistit nykyään opettavat: " Me olemme kaikki pahoja, ja Jumalan kirkkautta vailla"

      Jumalan johon he eivät usko!

      Minä yhdyin vaimooni, ja hän synnytti minulle kolme tytärtä! Ja vielä yhdyin vaimooni, niin hän aikoi synnyttää minulle pojan. Mutta hän sanoi: " Jumalan Pojassa on sinulle kyllin, meni salaa sairaalaan, ja teetti abortin, ja otti toiselta adventtinais opettajalta aviopuolison, ja nai hänet,( vaikka sanoi: " Minä en rakasta häntä) ja elää nyt adventtiseurakunnan suojeluksessa elämänsä loppuun asti?
      Ja adventtiseurakunta kantaa heidän syyllisyyttään!

      Adventisti opettaa: " Jos me olisimme unhottaneet Jumalamme nimen
      ja ojentaneet kätemme toisen miehen vaimon puoleen ja vieraan jumalan puoleen
      , eikö Jumala olisi sitä tutkituksi saanut, sillä hän tuntee sydämen salaisuudet"?

      Sapattisin adventtiseurakunnassa lausutaan yhteen ääneen: " Emme ole sinua unhottaneet Herra, emmekä sinun liittoasi rikkoneet, ei ole meidän sydämemme sinusta luopunut,
      eivät meidän askeleemme sinun poluiltasi poikenneet" Sanokaamme yhteen ääneen AMEN!

      Ja vaimolleni sanon: Kun aamulla lapsi kuuli aina minun (isänsä) äänen,
      ja tervehdykseni tuli hänen korviinsa, hypähti lapsi ilosta vaimoni kohdussa!

      Mutta vaimoni sydän oli jo Jumalasta luopunut, ja hän ajatteli: " Sinun ilosi loppuu ennen pitkää lyhyeen, et hypähtele ilosta, mieheni etkä tulevan mieheni äänestä, ja niin tapahtui, niin kuin hän aivoitteli ja uskoi!

      • voevoevoevoe

        Suosittelen terapiaa. Tuollainen katkera valittaminen täällä netissä ei ole tervettä eikä asiat siitä miksikään muutu.


      • Palkan maksu
        voevoevoevoe kirjoitti:

        Suosittelen terapiaa. Tuollainen katkera valittaminen täällä netissä ei ole tervettä eikä asiat siitä miksikään muutu.

        Voevoevoe.. kyselee tietoa, miksi Israelin kansa piti paistaa liha tulessa,
        ja syödä se katkerain yrttien kera?

        Ja miksi Mooses rouhensi epäjumalan veteen ja juotti veden israelilaisilla? Eikö siksi että oikeaa Jumalaa ei ihminen voi rouhentaa, veden kanssa, eikä paistaa sen lihaa tulessa ( Danielin kolme toveria tulessa)
        Ja voevoe.. tahtoo tietää miksi Jumala kuljetti kansansa Maaraan , paikkaan jossa sen vesi oli karvasta? 2 Moos 15: 23, ja kansa napisi Moosesta vastaan, ja sanoi: " Mitä me juomme"

        Onko ihme että, että adventtisanomaa ei nykyään voi juoda, sillä se on niin karvasta!?
        Mikä avuksi?
        Mooses heitti puun veteen , ja vesi tuli makeaksi!

        Adventtikansan elämänpuu on Jumalan paratiisissa, keskellä sitä Ilm 2: 7, Elämän puu on Jumalan valtaistuimen luona Ilm 22. 1, 2...Onko adventisteilla konsteja ja kekseliäisyyttä, miten ryöstää elämänpuu Jumalan valtaistuimen vierestä, kolmannesta taivaasta ja tuoda se alas ja heittää karvaaseen veteenne, jota tarjoilette elämän vetenä??

        Siinäpä pulma! Itse E.G.W on ennustanut adventtikirkolle käyvän näin: " Minä kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun,
        He nääntyvät nälkään ( ja janoon), menehtyvät ruttoon
        kulkutautien poltteeseen;
        minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn"! 5 Moos

        Eiköhän s a a t a n a n myrkky ole jo vaikuttamassa, jahka poistuu se, joka vielä pidättää.
        Pyhä Henki yrittää pidättää, sen minkä voi, mutta , kuten voevoevoe
        sanoikin " eikä asiat siitä miksikään muutu"!!

        Hän tarkoitti: " Jumalattomat pysyvät jumalattomina, antakaa te heidän olla"
        Hän tarkoitti: " Katsokaa nyt, onko yhtäkään jumalaa Jumalamme rinnalla? Ja onko yhtäkään toisen miehen vaimoa, Jumalan miesten adventistien rinnalla!?

        " Minun on kosto ja rankaiseminen on säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu, sillä
        heidän onnettomuutensa päivä on lähellä" Näin kertoo Jumalan sana!

        Adventtikansa kun tuli lihavaksi, paksuksi, niin alkoi äksyillä,
        ja sillä tavoin hylkäsi Jumalansa, joka oli hänet tehnyt, ja pelastanut kansojen merestä!

        He herättivät hänet kaikilla kauhistuksillaan, vierailla jumalilla, jotka eivät jumalia ole ja lähimmäisensä aviopuolison, jonka ruumis on Jumalan oma, häpäisyllä!

        Adventistit väittävät vastaan ja sanovat: " Mikä on minun pahain tekojeni ja syntieni luku? Ilmaise minulle rikkomukseni ja syntini"

        Mutta jatkavat: " Jos mainitset ne täällä, ja kerrot niiden nimet, niin lennät kuin leppäkeihäs tältä foorumilta pois, joten pidä niistä turpas kiinni"!!

        Miten on? Onko turhaa vetää perässään synnin rangaistusta, ja olla osallisena toisten synteihin? Mitä järkeä on vetää perässään synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla, tai kuin auton peräkärrissä??

        Se on Super mieletöntä, ja antaa syntisten istua samassa seurakunnassa,
        vain siksi että Jumala pieksisi sinut ja minut heidän ohessaan!

        Voevoevoe sanoo: " Voe niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän ( Jumalan käskyt) pahaksi
        jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!"

        Voe, voe niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestään" Jesaja 5 luku, senkun etsit!

        Kun kerran Voe, voe tietää( profetia) ettei adventtikirkko muutu, vaan jotka lahjuksesta ( kymmenysten tähden) julistavat syyllisen syyttömäksi ( koska nämä maksavat kymmenykset) ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on(, koska tämä ei maksa kymmenyksiä Jumalan pilkkaajille) Jesja

        Voevoevoe yhtynee tähän: " ....niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on , että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi ( lain ja käskyt), etkä
        minua pelkää sanoo Herra, Herra Sebaot Jeremian 2 luvussa

        Joten voisiko adventtikirkko eroittaa nyt kaikki ne joilla on toisten miesten vaimoja, joko eronneita, tai aviorikoksen kautta otettuja!

        " Ja nytkö meidän täytyy kuulla teistä, että olette tehneet tämän suuren pahan ja olleet uskottomat meidän Jumalaamme, Jeesus Kristusta kohtaan, kun olette naineet toisten seurakuntalaisten miesten vaimoja!!

        Te olette saastuttaneet pappeuden, ja Jumalan liiton, sillä adventisti papitkin ovat ottaneet toisten miesten vaimoja, ja maanneet heitä. ( Nimiä ei saa mainita)

        Adventisti miesten vaimot, saivat adventtiseurakunnan tekemään syntiä, koska antautuivat muille kuin omalle miehelleen, ja paljastivat heille häpynsä, ja antoivat
        toistenkin juoda aviomiehen omasta kaivosta!

        Ja sapatinpäivänäkin te teette tällaista.

        Mutta kuten voevoevoe sanoo: " He ovat uppiniskaisia ja kääntävät Jumalalle selkänsä, ei kasvojaan , ja ovat niskureita eivätkä tottele, " Ei se siitä miksikään muutu"!

        Eikö Jumala ole siitä huolimatta kärsinyt teitä monta vuotta, ja sinua on varoitettu Jeesuksen lähettämällä Hengellä, profeettain kautta, että palaisit
        seuraamaan Jumalasi lakia, ja lopetattaisit olemasta ylimielinen ja tottelematon!







        Onnistuisiko se, jos Jumala nukahtaisi, tai menisi tarpeilleen?


      • kukapa niin?
        voevoevoevoe kirjoitti:

        Suosittelen terapiaa. Tuollainen katkera valittaminen täällä netissä ei ole tervettä eikä asiat siitä miksikään muutu.

        Benkku ei näe olevansa henkisesti sairas ja tarvitsevansa hoitoa.
        Kukapa hullukaan se tunnustaa olevansa hullu?
        Kajahtaneen mielestä vain muut ovat hulluja, ei hullu itse.


      • apuuvaaa
        kukapa niin? kirjoitti:

        Benkku ei näe olevansa henkisesti sairas ja tarvitsevansa hoitoa.
        Kukapa hullukaan se tunnustaa olevansa hullu?
        Kajahtaneen mielestä vain muut ovat hulluja, ei hullu itse.

        benkun tuntien, naurattaa, tämä henkisesti sairaus. Oiskos seurakunnan syytä mennä peilin eteen ja ottaa lääkkeensä!


    • pyh!

      Sinä et tiedä aiheesta yhtään mitään, joten turhaan valitat.

      • >>> Sinä et tiedä aiheesta yhtään mitään, joten turhaan valitat. >>>

        Tiedänhän. Jumala on antanut minulle jo lukuisia näkyjä, jotka ovat olleet kaikki täysin oikeassa. Siksihän minuakin on täällä pilkattu, esim. sinä.

        Joten ethän sinä itsekään usko Jumalaasi ja siihen, että Hän voisi ketään puhutella, niin mikä idea koko touhussa on?


    • Tämä ns. jumalan äänen kuuleminen on metkaa siinä mielessä, että jos jonkun muun kuin sen oman oikeaoppisen lahkon jäsen kokee mielestään jumalan puhuvan hänelle, niin se puhe poikkeuksetta tulkitaan suoralta kädeltä saatanalliseksi ja valhelliseksi kuiskutteluksi, joka tulee välittömästi tuomita, eikä olla missään tekemisissä ko. "saatanalle vihkiytyneen" henkilön kanssa tai hänen edustamansa lahkon kanssa.

      Jos kuitenkin joku oman lahkon jäsen sattuu kuulemaan ns. jumalan puhetta, niin todellakin lahkon jäsenten keskuudessa alkaa supattelu ja selän takana tapahtuva arviointi ko. henkilöstä, joka on kertonut kuinka hänelle jumala on puhunut ja antanut kenties erilaisia näkyjä ja ilmestyksiä tai unia. Tällaista "profeettaa" aletaan luonnollisesti arvioimaan ankaralla kädellä ja hänen maallista eloaan ja taustaansa tutkitaan hyvinkin tarkkaan. Onko ko. jumalan puhetta kuullut henkilö kenties tehnyt joskus menneisyydessä jonkun lahkon luokitteleman "julkisynnin" tai maksaako hän kymmenykset vai ei. Käykö tämä henkilö riittävän usein lauantain jumalanpalveluksissa jne. Kaikki siis arvioidaan hyvinkin tarkkaan ja vaikka sitten ko. "profeetta" osoittautuisikin lahkon direktiivejä pilkulleen noudattavaksi ja "nuhteettomaksi" hylkäävät lahkon pastorit kuitenkin tällaisen henkilön ja aloittavat systemaattisen lahkosta ulosossavustamisen. Tämä siksi, että pastorit kokevat "profeetan" uhkaksi itselleen ja toiminnalleen.
      Joitain tällaisia ns. "jumalan ilmestyksen" saaneita henkilöitä on putkahtanut aika ajoin esiin mm. Suomen adventtikirkon sisällä ja he ovat oikeaoppisten ja ainoiden "jumalan sanan" tulkitsijoiden, eli pastoreiden toimesta hyljätyiksi tultuaan olleet pakotettuja perustamaan ns. "haarakonttoreita". Nämä jumalansa puhuttelussa ja häneltä viestin kokeneet ovatkin saaneet mukaansa joukon kannattajia "näyilleen" ja lahkon "hellästä huomasta" eronneet / savustetut alkavat talkoovoimin järjestää omia tilaisuuksia, jotka eivät ole lahkon itsensä virallisesti järjestämiä.
      Luonnollisesti näitä "jumalan puhetta kuulevia" ja häneltä viestejä saaneita aletaan virallisen adventtikirkon sisällä nimittämään harhaoppisiksi, totuudesta luopuneiksi haihattelijoiksi ja saatanallisiin kuiskutteluihin langenneiksi, joiden kanssa ei tule olla missään tekemisissä ja heidän ryhmänsä tilaisuuksissa ei tule käydä lainkaan.

    • Esimerkiksi vain

      "Nämä jumalansa puhuttelussa ja häneltä viestin kokeneet ovatkin saaneet mukaansa joukon kannattajia "näyilleen" ja lahkon "hellästä huomasta" eronneet / savustetut alkavat talkoovoimin järjestää omia tilaisuuksia, jotka eivät ole lahkon itsensä virallisesti järjestämiä."

      Mm. SPAUP = Seitsemännen Päivän Adventistien Uskonpuhdistus-liike on juuri tällainen haara "emokirkostaan" erkaantuneita/erkaannutettuja.

    • He riitelevät

      Adventismi on hyvin hajanainen ja riitaisa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe