Ei ammattia, ei mitään

Syrjäytynyyyt

Onks täällä ketään muita yli 25vee keillä ei mitään ammattia tai edes paljon työkokemusta? Tämä masentaa/ahdistaa kun tuntuu että olen ainoa.. Ei omaa asuntoa,ei työpaikkaa, ei kavereita. Eniten ahdistaa tuo että ei ole edes ammattia vaikka joillakin on jo 18veenä ammatti kun peruskoulusta suoraan amikseen. Yksin tykkään olla ja olen aina tykännyt, sen takia en ole koulussa ollutkaan, koska en jaksa olla ihmisten parissa ja masennun aina..
Mitä tässä nyt pitäis sitten tehdä?

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 36v

      Mä oon jo 36v enkä ole ollut työelämässä kun 2-3 vuotta. Olen käynyt yhden ammattikoulun, mutta alalla ei ole kunnollisia töitä ollut ei ainakaan sillä puolella Suomea mihin olen perhesyiden takia joutunut muuttamaan.

      Olen kyllä tehnyt välillä jotain ihan hanttihommia tyyliä mainostenjako, mutta ei sellasella työllä elä vaikka jokapäivä tekisi kun tuntipalkka on käytännössä jotain 2 euroa tunti kun kaikki lajittelut ja ajan kulun laskee mistä ei makseta palkkaa. Kun netto palkka jää samaksi kun mitä vuokra on ei siinä kovin suuri motivaatio ole tollasta hanttihommaa tehdä kun jos laskee työmatkakulut mukaan jää tappiolle siitä, että käy töissä.

      "Ei omaa asuntoa,ei työpaikkaa, ei kavereita."

      Näitäkään mulla ei ole vaan vuokralla asutaan edelleen vaikka olen 36v. Toisaalta kun ei ole muijaa eikä lapsia ei sitä rahaa oikein mihinkään tarvitse. Nettipelit on halpoja ja leffoja voi warettaa ilmaseksi.

      Ei mies oikeastaan rahaa tartte muuhun kun pillun houkutteluun. Se on ainoa asia miksi pitäisi esittää olevansa parempaa sosiaaliluokkaa rahan avulla, mutta jos ei välitä siitä, että nuoret muijat menee nokka pystyssä ohi kun ei oo kalenterimallin autoa ja merkkivaatteita, niin eipä tuolla mitään väliä ole.

      • Mies 36v

        Itselläni on monta syytä sille miksi elämässä kävi näin kun kävi. Olin koulussa rajusti koulukiusattu ja meni jo nuorena kaikki usko ihmiskuntaan. Kun ei luota kehenkään sitä helposti tippuu kaikkien verkostojen ulkopuolelle.

        Eikä täältä kyllä enää nousta olen jo ulosotossa vaikka en ole ikinä nostanut senttiäkään velkaa elämässäni tai ostanut mitään osamaksulla. Ulosottovelkani on syntyneet siitä, että aina ei ole ollut rahaa ruokaan ja vuokraan kun ahdistuksen ja masennuksen takia en ole jaksanut taistella viranomaisia vastaan ihmisoikeuksistani ja ovat lätkäiseet karensseja.

        Viranomaiset ovat myös joskus sanoneet suoraan Kelassa, että lääkärintodistukseni ei vain käy todistuksena masennuksesta ja jättäneet tuet maksamatta ja kun rahaakaan ei ole on pakko jättää vuokra maksamatta sitten.

        Olen saanut myös tuomioita pikkurikoksista esim. viranomaistenvastustamisesta kun en ole lähetenyt bussipysäkiltä pois poliisin käskystä kun on se elämäntilanne se, että ei todellakaan kaipaa mitään koppalakkisetää käskemään koko elämän olen kuitenkin elänyt rikkaiden ja menestyjien ehdoilla. Niin ei sitä aina jaksa noiden käskyjä noudattaa. Siis vasta about kolmekymppisenä sain ekan tuomioni mistään rikoksesta silleen olen aika kiltisti elänyt vaikka pysyvässä köyhyysloukussa tulen olemaan hautaani saakka.

        Toisille elämä on hyvä toisille ei. En mä täältä enää nouse, mutta onneksi muutamakin satanen kuussa riittää nettipeleihin ja leffoja saa nykyään verkosta ilmaseksi.


      • Mies 36v
        Mies 36v kirjoitti:

        Itselläni on monta syytä sille miksi elämässä kävi näin kun kävi. Olin koulussa rajusti koulukiusattu ja meni jo nuorena kaikki usko ihmiskuntaan. Kun ei luota kehenkään sitä helposti tippuu kaikkien verkostojen ulkopuolelle.

        Eikä täältä kyllä enää nousta olen jo ulosotossa vaikka en ole ikinä nostanut senttiäkään velkaa elämässäni tai ostanut mitään osamaksulla. Ulosottovelkani on syntyneet siitä, että aina ei ole ollut rahaa ruokaan ja vuokraan kun ahdistuksen ja masennuksen takia en ole jaksanut taistella viranomaisia vastaan ihmisoikeuksistani ja ovat lätkäiseet karensseja.

        Viranomaiset ovat myös joskus sanoneet suoraan Kelassa, että lääkärintodistukseni ei vain käy todistuksena masennuksesta ja jättäneet tuet maksamatta ja kun rahaakaan ei ole on pakko jättää vuokra maksamatta sitten.

        Olen saanut myös tuomioita pikkurikoksista esim. viranomaistenvastustamisesta kun en ole lähetenyt bussipysäkiltä pois poliisin käskystä kun on se elämäntilanne se, että ei todellakaan kaipaa mitään koppalakkisetää käskemään koko elämän olen kuitenkin elänyt rikkaiden ja menestyjien ehdoilla. Niin ei sitä aina jaksa noiden käskyjä noudattaa. Siis vasta about kolmekymppisenä sain ekan tuomioni mistään rikoksesta silleen olen aika kiltisti elänyt vaikka pysyvässä köyhyysloukussa tulen olemaan hautaani saakka.

        Toisille elämä on hyvä toisille ei. En mä täältä enää nouse, mutta onneksi muutamakin satanen kuussa riittää nettipeleihin ja leffoja saa nykyään verkosta ilmaseksi.

        Olen ajatellut hommata itseni avovankilaan. Siellä kuulemma on pakko tehdä työtä ja siitä maksetaan jotain palkkaakin. Vankila-ajalta kun ei mene vuokraa niin vois hyvin saada säästöönkin rahaa.


    • thereisnolife

      Olen kohta 30. Koulukiusaus, erakoituminen, romahdus, kuntoutus. Ja lopuksi hylkäys.

      Sairaseläke. Ketään ei enää kiinnosta mitä teen. Töissä en ole ollut yläasteen parin päivän harjoittelua ja isälle muutamana kesänä tehtyjä remonttihommia lukuunottamatta. Yläaste->Lukio->Ammattikorkea, ja ryminällä alas kun ei enää jaksanut. 10 vuotta taistelin yksin masennusta vastaan. Meni psykoosiksi asti, eristäytymiseksi jne..
      Jonkun vuoden kuntouttivat, kiitos koulupsykologin, joka viimein totesi tilani. Mikään lääke ei auttanut, ei terapia, ei mikään muukaan. Krooniseksi oli jo mennyt.

      Tässä sitä ollaan, mitään ei osata, mitään ei ole tehty, eikä kukaan mitään odotakaan. Paitsi joku valtio, että poistuu taas yhden ihmisen elämän kattava turha menoerä budjetista.

      Mitäpä tässä, mitään elämää ei ole ollutkaan. En siis mitään menetä.

      • Mies 36v

        Kaikki ovat köyhiä, jotka joutuvat työtä tekemällä tai sossun luukulta kerjäämällä elantonsa hakemaan. Oikeasti rikas ei paljoa työllä vartaloansa vaivaa vaan käy kuittaamassa koko vuoden elämiseen tarvittavat rahat hallituksen kokouksista kahvittelemalla tunnin pari.


      • Anonyymi
        Mies 36v kirjoitti:

        Kaikki ovat köyhiä, jotka joutuvat työtä tekemällä tai sossun luukulta kerjäämällä elantonsa hakemaan. Oikeasti rikas ei paljoa työllä vartaloansa vaivaa vaan käy kuittaamassa koko vuoden elämiseen tarvittavat rahat hallituksen kokouksista kahvittelemalla tunnin pari.

        Mutta kun tekee sinnikkäästi töitä vuosikausia, niin ihan tavallinen ihminen saa hankituksia ainakin vuokra-asunnon ja jopa omistusasunnon, kun sekään ei ole mahdotonta.
        Jos ei asu pääkaupunkiseudulla, niin vanha kerrostaloasunto ei ole kohtuuttoman kallis ja kun sen saa maksetuksi, niin vastike on sen jälkeen vallan pieni .
        Eikä tuon kulkuvälineenkään hankkiminen mikään hankaluus ole sillä niitä löytyy kyllä ihan joka hintaluokassa. Kyllä elämässä pärjää kohtuudella kun ei polta ja juopottele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun tekee sinnikkäästi töitä vuosikausia, niin ihan tavallinen ihminen saa hankituksia ainakin vuokra-asunnon ja jopa omistusasunnon, kun sekään ei ole mahdotonta.
        Jos ei asu pääkaupunkiseudulla, niin vanha kerrostaloasunto ei ole kohtuuttoman kallis ja kun sen saa maksetuksi, niin vastike on sen jälkeen vallan pieni .
        Eikä tuon kulkuvälineenkään hankkiminen mikään hankaluus ole sillä niitä löytyy kyllä ihan joka hintaluokassa. Kyllä elämässä pärjää kohtuudella kun ei polta ja juopottele.

        Joooo outokumpu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe