Hei kaikki!
Sattuipa vastaan mukava linkki, josta saa tulostettua itselleen raamatunkohtia eri aiheista, opeteltavaksi tai Raamatun väliin tai mihin käyttöön sitten haluaakin. Itselleni otan talteen ainakin sitä varten, että löytäisin sopivia rippikoululaisille sopivia muistolauseita.
Sinikka-pappi
Raamatunlauseita eri aiheista
10
252
Vastaukset
Näinhän siinä käy, kun Pyhä Henki ei ole pappien opetusta ohjaamassa, niin turvaudutaan ihmisten apuun. Ja joudutaan samalla Jumalan kirouksen alle:
"Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."
Tämä, minkä minä olen saanut todeksi elää, on jäänyt sinulta saavuttamatta:
"Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää jelteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.
Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa!
Kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän
salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan,
miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät."Niin, TeuvoSuni,
Jumala tutkii sydämet, eivät toiset ihmiset.
Sinikka-pappi- Palstalainen
Hyvin vastattu!
Palstalainen kirjoitti:
Hyvin vastattu!
Kiitoksia Sinikalle hyvästä linkistä. Teuvon vastaus oli odotettu, sillä hänelle papit edustaa arkkivihollista, koska hän olisi itse halunnut papiksi, mutta mahdollisuudet menivät siihen kun hän ei voinut käydä keskikoulua.
Tuo on Saa-ta-nan ilosanoma kaikille Jumalan paaduttamille, ei ykin papeille, jotka julistavat:
"Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Tuollainen opetus sisältää täydellisen Pyhän Hengen pilkan, kun mitätöi tämän Jeesuksen opetuksen:
"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."Devoit kirjoitti:
Kiitoksia Sinikalle hyvästä linkistä. Teuvon vastaus oli odotettu, sillä hänelle papit edustaa arkkivihollista, koska hän olisi itse halunnut papiksi, mutta mahdollisuudet menivät siihen kun hän ei voinut käydä keskikoulua.
En ikinä olisi uskonut, kun rinnallani totuuden tietä kuljit, minkälainen pappien perässä kielipitkällä kulkeva, valehteleva porttopoika sinusta tuli, pelkuruuden henki esti sinulta pääsyn ahtaaseen porttiin, Kristuksen puhdistettavaksi
.
"Kaduttaa etten mennyt
Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36
Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."- Voi teuvoa!
TeuvoSuni kirjoitti:
En ikinä olisi uskonut, kun rinnallani totuuden tietä kuljit, minkälainen pappien perässä kielipitkällä kulkeva, valehteleva porttopoika sinusta tuli, pelkuruuden henki esti sinulta pääsyn ahtaaseen porttiin, Kristuksen puhdistettavaksi
.
"Kaduttaa etten mennyt
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."Siinä sitä taas tuli oikein olan takaa kirousta ja pilkkaa!
Kyllä sinua harmittaa kovasti ja mustasukkainenkin vielä! - hoh hoijakkaa
TeuvoSuni kirjoitti:
.
"Kaduttaa etten mennyt
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."Teuvo: "Eikö mene jakeluun?(jne)"
Devout: "Ei mene..(jne)"
Teuvo: "Oikeassa olet!
Jos totuus olisi jakeluusi mennyt, olisit päässyt siitä portista sisälle. "
Devout: "Kaduttaa etten mennyt...(jne.. ironiaa)"
Jokseenkin hyödytöntä on jankutuksesi asiayhteydestään irroitettuine lainauksinesi.
Jokainen joka tuon väittely ketjun on lukenut tajuaa Devoitin käyttäneen vastauksessaan ironiaa(paitsi sinä?). Jos et tiedä mitä se on niin tuossa sinulle hieman selvennystä asiaan.
"Ironia eli epäsuora iva. Sana juontuu kreikan sanasta είρωνεία, teeskentely. Ironia voi olla sanallista tai tilanteeseen liittyvää.
Sanallinen ironia on ilmaisumuoto, jossa todellinen merkitys ja käytetyt sanat ovat ristiriidassa. Ironiaan sisältyy ajatus siitä, että asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät tai mitä niiden väitetään olevan. Ironia on tyypillisesti tilannesidonnaista eikä ironia sen vuoksi paljastu ellei ymmärrä asiayhteyttä." - tai sarkasmia
hoh hoijakkaa kirjoitti:
Teuvo: "Eikö mene jakeluun?(jne)"
Devout: "Ei mene..(jne)"
Teuvo: "Oikeassa olet!
Jos totuus olisi jakeluusi mennyt, olisit päässyt siitä portista sisälle. "
Devout: "Kaduttaa etten mennyt...(jne.. ironiaa)"
Jokseenkin hyödytöntä on jankutuksesi asiayhteydestään irroitettuine lainauksinesi.
Jokainen joka tuon väittely ketjun on lukenut tajuaa Devoitin käyttäneen vastauksessaan ironiaa(paitsi sinä?). Jos et tiedä mitä se on niin tuossa sinulle hieman selvennystä asiaan.
"Ironia eli epäsuora iva. Sana juontuu kreikan sanasta είρωνεία, teeskentely. Ironia voi olla sanallista tai tilanteeseen liittyvää.
Sanallinen ironia on ilmaisumuoto, jossa todellinen merkitys ja käytetyt sanat ovat ristiriidassa. Ironiaan sisältyy ajatus siitä, että asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät tai mitä niiden väitetään olevan. Ironia on tyypillisesti tilannesidonnaista eikä ironia sen vuoksi paljastu ellei ymmärrä asiayhteyttä."Koko juttu taisi lähteä erään kirjoittajan antamasta oivalluksen sykäyksestä johon Devout kommentoi.
"
Devout
2.10.2007 22:38
Huomasin ;)
En ole vaan niin terävä kuin sinä..
Jos käsitin oikein, niin menemällä Sunin ahtaasta portista sisälle, olisin hävittänyt saatanan koko luomakunnasta?
Minkä mokan teinkään, syytätkö nyt sinäkin minua saatanan olemassaolosta? ;) "
Aikamoisia pohdiskeluja pojilla. Suurta aihetta suurelle sarkasmille jossa Teuvo tippuikin kärryiltä. - Palsta-analyysi
tai sarkasmia kirjoitti:
Koko juttu taisi lähteä erään kirjoittajan antamasta oivalluksen sykäyksestä johon Devout kommentoi.
"
Devout
2.10.2007 22:38
Huomasin ;)
En ole vaan niin terävä kuin sinä..
Jos käsitin oikein, niin menemällä Sunin ahtaasta portista sisälle, olisin hävittänyt saatanan koko luomakunnasta?
Minkä mokan teinkään, syytätkö nyt sinäkin minua saatanan olemassaolosta? ;) "
Aikamoisia pohdiskeluja pojilla. Suurta aihetta suurelle sarkasmille jossa Teuvo tippuikin kärryiltä.Teuvo on suoranuottinen tosikko. Hänelle ei huumori avaudu, varsinkaan piilotettu sellainen, eli ironia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202081
- 1561977
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281926Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141192- 51987
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114834
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon33789