Niin tarvitsisi tietää tuo ramin määrä vanhassa xp koneessa. Täältä olen katsellut ohjeiden mukaan : control panel -> system ja siellä pitäisi se ollamutta minulla siellä on tälläiset kuin Tietokone:
AMD Athlon 64 processor
3200
2.01 Ghz
Fyysinen osoitelaajunnus
Mikä mahtaa tuo 3200 olla? Ubuntun siis aion asentaa tähän ja mietin minkä Ubuntun valitsen
Mistä saan RAMin määrän selville?
5
191
Vastaukset
Tuo lienee suorittimen malli.
Keskusmuistin saa selville esim tällä ohjelmalla: https://www.piriform.com/speccy
Jos sitä on alle 3 Gt niin suosittelen Lubuntun asennusta. Se on kevyempi kuin Ubuntu ja käyttöliittymä on "Windowsilainen".- Uutta minulle
Häh?
Jopa Linux vaatii paljon muistia! Uutta minulle kirjoitti:
Häh?
Jopa Linux vaatii paljon muistia!Ei se paljon vaadi jos osaa valita oikean jakelun.
- dsfgdg
Kiitos! Muisti näyttäisi olevan vain 2GT
Tuo lubuntu näyttää muutenkin hyvältä vaihtoehdolta vanhaan koneeseen - xpforever
Paina CTRL ALT DEL näppäimiä yhtäaikaa.
Valitse Task Manager.
Mene Performance välilehdelle.
Physical Memoryn Total-kohta kertoo muistin määrän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976