Vapariluotsi sensuroi

Älä luota vapariin

Vapaa-ajattelijoiden sensuuri tällä palstalla alkaa jyllätä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12356522

Kirkko kuulolla -palstalla vaparit ottivat suoraan yhteyttä ylläpitoon ja monta asiallistakin ketjua poistettiin, koska ne olivat vaparikriittisiä. Nyt alkaa sama peli täällä ja luultavasti vielä voimaperäisemmin.

Kirkosta eroaminen -palstan ongelmia eräs vapari kuvaa näin:
"Toivottavasti kirkko kuuntelee -maksupalvelun pappi ei pääse ainakaan tänne kirjoittamaan kommenttejaan epiteetillä ASIANTUNTIJAN PUHEENVUORO - niin kuin tapahtui kirkosta eroaminen -foorumilla."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12356522

Eli väärät henkilöt eivät saa keskustella! Sensuroinnin seurauksena tästä tulee p'skanmakuinen vaparipropagandapalsta.

Vapaa-ajattelijoihin ei voi koskaan luottaa.

21

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että kirkon nimimerkin täysin vino ja asioiden vierestä oleva kommentti oli nostettu keskustelun alkuun "asiantuntija" kommentiksi - rahalla varmaankin.

      Eikä asiantuntijakommenteilta voi vaatia edes jonkinlaista asiallisuutta ja asioiden vääristelemättömyyttä, vai pitääkö rahalla saada ihan mitä tahansa?

      • Niin ja sitäkään kuuntelevan kirkon kommenttia ei ole "sensuroitu" pois, mutta Asiantuntijan vastaus -status ja nosto keskustelun kärkeen on näköjään poistettu, onneksi.

        Vanha kunnon "Älä luota vapariin" ylireagoi ja vääristelee taas.


    • Kuunteleva_kirkko on tervetullut tälle palstalle. En muista nähneeni sen tunnuksen takaa koskaan kenenkään kirjoittaneen tavalla, joka olisi syytä moderoida pois.

      Poistelin viestejä, esimerkiksi Kokoomuksen kutsuminen uusnatseiksi ei kuulu tälle palstalle. Osittain on ongelmallista, kun poisto vie koko siitä jatkuvan ketjun mennessään. Poistin sellaista, missä ei jatkokeskustelussakaan ollut mitään järkevää.

      • FUCKIFUU

        Miten kokoomuksen kutsuminen uusnatseiksi on väärin? Sehän pitää paikkansa, kokoomus mm. tuki uskonnottomia vihaavia terroristijärjestö Lapuan liikettä, joka oli sisällöltään täysin fasistinen. Nykyäänkin kokoomuksen toiminnassa on piirteitä, puhutaan ali-ihmisistä yms.

        Ymmärrän jos poistit siksi että ei kuulunut palstan aihepiiriin, muuten en. Kai totuuden saa sanoa.


      • FUCKIFUU kirjoitti:

        Miten kokoomuksen kutsuminen uusnatseiksi on väärin? Sehän pitää paikkansa, kokoomus mm. tuki uskonnottomia vihaavia terroristijärjestö Lapuan liikettä, joka oli sisällöltään täysin fasistinen. Nykyäänkin kokoomuksen toiminnassa on piirteitä, puhutaan ali-ihmisistä yms.

        Ymmärrän jos poistit siksi että ei kuulunut palstan aihepiiriin, muuten en. Kai totuuden saa sanoa.

        Jos on näyttöä siitä, miten Kokoomus nykyään on puhunut ali-ihmisistä, on viittaus uusnatsismiin oikea. Ja tähän ei riitä jonkun yksittäisen kunnanvaltuutetun kommentti tms.


      • FUCKIFUU
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Jos on näyttöä siitä, miten Kokoomus nykyään on puhunut ali-ihmisistä, on viittaus uusnatsismiin oikea. Ja tähän ei riitä jonkun yksittäisen kunnanvaltuutetun kommentti tms.

        Monenko kansanedustajan pitää halveksua köyhiä (ali-ihmisiä) että se riittää luotsille?

        Persuista vain muutama teki rasistisia kommentteja ja persuja pidetään rasistipuolueena ihan vastaavasti.


      • FUCKIFUU kirjoitti:

        Monenko kansanedustajan pitää halveksua köyhiä (ali-ihmisiä) että se riittää luotsille?

        Persuista vain muutama teki rasistisia kommentteja ja persuja pidetään rasistipuolueena ihan vastaavasti.

        Köyhä ja ali-ihminen ovat aika lailla erisävyisiä sanoja. Enkä tiedä mitä halveksunnalla tarkoitat. Asiansa voi esittää toisinkin, "Kokoomus pitää köyhyyttä aina ihmisen omana syynä, kuten esimerkiksi kansanedustajien X ja Y kommentista näkee. Samalla puolue ajaa politiikkaa, joka vain entisestään vaikeuttaa köyhien mahdollisuutta rikastua: puolueohjelman mukaan - -".

        Eri asia sitten on, onko tällä ensinkään mitään yhteyttä vapaa-ajatteluun.


      • Älä luota vapariin
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Köyhä ja ali-ihminen ovat aika lailla erisävyisiä sanoja. Enkä tiedä mitä halveksunnalla tarkoitat. Asiansa voi esittää toisinkin, "Kokoomus pitää köyhyyttä aina ihmisen omana syynä, kuten esimerkiksi kansanedustajien X ja Y kommentista näkee. Samalla puolue ajaa politiikkaa, joka vain entisestään vaikeuttaa köyhien mahdollisuutta rikastua: puolueohjelman mukaan - -".

        Eri asia sitten on, onko tällä ensinkään mitään yhteyttä vapaa-ajatteluun.

        Mutta et poistakaan tätä!


      • Älä luota vapariin kirjoitti:

        Mutta et poistakaan tätä!

        Häh? Jos ketjun aiheena on "Vapariluotsi sensuroi", niin kai siihen nyt kuuluu keskustelu luotsin toiminnasta.


      • Älä luota vapariin
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Häh? Jos ketjun aiheena on "Vapariluotsi sensuroi", niin kai siihen nyt kuuluu keskustelu luotsin toiminnasta.

        "Eri asia sitten on, onko tällä ensinkään mitään yhteyttä vapaa-ajatteluun."

        Aika epäloogista sanoa ensin näin ja sitten heti pyörtää sanansa.


      • Älä luota vapariin kirjoitti:

        "Eri asia sitten on, onko tällä ensinkään mitään yhteyttä vapaa-ajatteluun."

        Aika epäloogista sanoa ensin näin ja sitten heti pyörtää sanansa.

        Aloitit itse metakeskustelun luotsin toiminnasta. Ja nyt kritisoit sitä, että osallistun siihen? Tai jotain, en nyt ihan ymmärrä. Yritän vääntää rautalangasta sitä yksinkertaista asiaa, että voi kirjoittaa asiallisesti vaikka kritisoisi.


      • Älä luota vapariin
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Aloitit itse metakeskustelun luotsin toiminnasta. Ja nyt kritisoit sitä, että osallistun siihen? Tai jotain, en nyt ihan ymmärrä. Yritän vääntää rautalangasta sitä yksinkertaista asiaa, että voi kirjoittaa asiallisesti vaikka kritisoisi.

        Tässä kyllä keskusteltiin aivan muusta.

        "Köyhä ja ali-ihminen ovat aika lailla erisävyisiä sanoja. Enkä tiedä mitä halveksunnalla tarkoitat. Asiansa voi esittää toisinkin, "Kokoomus pitää köyhyyttä aina ihmisen omana syynä, kuten esimerkiksi kansanedustajien X ja Y kommentista näkee. Samalla puolue ajaa politiikkaa, joka vain entisestään vaikeuttaa köyhien mahdollisuutta rikastua: puolueohjelman mukaan - -"."

        Todella epäjohdonmukaista toimintaa vapariluotsilta, mutta mitäpä muuta tässä voisikaan odottaa, kun luotsi on vapari.


      • Älä luota vapariin kirjoitti:

        Tässä kyllä keskusteltiin aivan muusta.

        "Köyhä ja ali-ihminen ovat aika lailla erisävyisiä sanoja. Enkä tiedä mitä halveksunnalla tarkoitat. Asiansa voi esittää toisinkin, "Kokoomus pitää köyhyyttä aina ihmisen omana syynä, kuten esimerkiksi kansanedustajien X ja Y kommentista näkee. Samalla puolue ajaa politiikkaa, joka vain entisestään vaikeuttaa köyhien mahdollisuutta rikastua: puolueohjelman mukaan - -"."

        Todella epäjohdonmukaista toimintaa vapariluotsilta, mutta mitäpä muuta tässä voisikaan odottaa, kun luotsi on vapari.

        Onko sinulla vaikeuksia seurata tällaista keskusteluketjua järjestyksessä, vai poimitko vain yksittäisiä kommentteja irti asiayhteydestään ja muusta keskustelusta ja sitten yrität saada niistä jotain väännettyä?


    • SNF

      "Kirkko kuulolla -palstalla vaparit ottivat suoraan yhteyttä ylläpitoon ..."

      Oletko kenties s24-ylläpidosta, jos tiedä ketkä pyyntöjä ovat lähettäneet? Vaiko kirkon edustaja KiKu-palstan ylläpitäjänä? Vai ihanko vain mielikuvituksesi kertoo sinulle näitä "tietoja"?

      • Älä luota vapariin

        Mikään vaihtoehtosi ei ole oikein. Asia oli pääteltävissä siitä, mitä vapariketjuja katosi. Kaikenlaiset huvittavat ja nolot pyllykampanjaketjut saivat olla, mutta jos oli jotain vakavampaa vaparikritiikkiä, ne hävisivät. KiKussa olleet kirkon edustajat tuskin niitä poistivat, oliko niillä oikeuksiakaan, en tiedä. Miksi he eivät olisi poistaneet niitä noloja pyllyketjuja ensimmäisinä? Vapareilla oli motiivi jättää ne ketjut, jotta vaparikritiikki näyttäytyisi hölmöltä. Vakavan kritiikin ne poistivat, ettei kukaan vain saa tietää todellisista epäkohdista ja epäselvyyksistä.


      • jääjeetee
        Älä luota vapariin kirjoitti:

        Mikään vaihtoehtosi ei ole oikein. Asia oli pääteltävissä siitä, mitä vapariketjuja katosi. Kaikenlaiset huvittavat ja nolot pyllykampanjaketjut saivat olla, mutta jos oli jotain vakavampaa vaparikritiikkiä, ne hävisivät. KiKussa olleet kirkon edustajat tuskin niitä poistivat, oliko niillä oikeuksiakaan, en tiedä. Miksi he eivät olisi poistaneet niitä noloja pyllyketjuja ensimmäisinä? Vapareilla oli motiivi jättää ne ketjut, jotta vaparikritiikki näyttäytyisi hölmöltä. Vakavan kritiikin ne poistivat, ettei kukaan vain saa tietää todellisista epäkohdista ja epäselvyyksistä.

        Tai ehkä ne poistuivat koska eivät kuuluneet palstan aiheiseen. Sinulla kun on vaikea keskustella oikeilla palstoilla aiheesta. No ehkä vielä opit, kunhan olet tätä netitä käyttänyt enemmän ;)


      • Älä luota vapariin
        jääjeetee kirjoitti:

        Tai ehkä ne poistuivat koska eivät kuuluneet palstan aiheiseen. Sinulla kun on vaikea keskustella oikeilla palstoilla aiheesta. No ehkä vielä opit, kunhan olet tätä netitä käyttänyt enemmän ;)

        Ja pyllyketjutko olisivat kuuluneet? Alat olla epätoivoinen. Asia on aika selvä: vaparit sensuroivat.


      • huhuu, huuhaa
        Älä luota vapariin kirjoitti:

        Ja pyllyketjutko olisivat kuuluneet? Alat olla epätoivoinen. Asia on aika selvä: vaparit sensuroivat.

        kyllä ne vaparit on sutkeja.. pystyvät sensuroimaan palstaa jota ylläpitää ja luotsaa ihan muut tahot. siis jos vaparit ei mielestäsi pysty tekemään mitään oikein eivät osaa mitään, niin miten ne tuollaiseen silti pystyvät?

        kuka mahtaakaan olla se epätoivoinen? asia on tosiaan hyvin selvä.


    • marginaaliporukkaa

      Vapariluotsi tosiaan sensuroi ja vieläpä poistelee ketjuja niin, että vastaukset näyttävät kuuluvan muualle kuin oikeasti kuuluvat. Onhan se aika jännä juttu miten KiKu-palstalla aloitukset pysyivät mutta vapaa-ajattelijoiden palstoilla kaikki muu paitsi vaparien itsensät tekemät tai heille mieluisat aloitukset katoavat kuin pieru saharaan.
      En ihmettele ettei vapareiden toiminta ole koskaan laajentunut enempää.

      • Rahahanat kiinni

        Sama peli kirkosta eroaminen palstalla. Saa vapaasti ajatella, sanoa ei. Tätä on vapaa-ajattelu. Maksaakohan vapariliitto sunnuntailisää palstatrolleilleen?


      • 5,3
        Rahahanat kiinni kirjoitti:

        Sama peli kirkosta eroaminen palstalla. Saa vapaasti ajatella, sanoa ei. Tätä on vapaa-ajattelu. Maksaakohan vapariliitto sunnuntailisää palstatrolleilleen?

        Onneksi vaparit eivät saa päättää siitä saako joku kuulua johonkin uskontoon vai ei. Kukaan ei nimittäin saisi kuulua eikä asioista saa keskustella. Siitä voi joutua vapari-inkvisitioon. Jos vaparitoiminta ja kirkosta eroaminen eivät kestä keskustelua, silloin ne eivät ole sen kummempia kuin ääriuskonnotkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe