TV-uusintana lähettävässä Pulttibois-sketsiohjelmassa Pirkka-Pekka Petelius ja Aake Kalliala yrittävät naurattaa itsensä hengiltä. Petelius ei pysty mitenkään peittämään omaa nauruaan, vaikka yrittää tämän tästä kääntää selkänsä kameralle.
Onko tässä 1980-luvulla tehdyssä hupailussa näyttelijöiden tarkoitus naurattaa yleisöä vai itseään? Tätä on edesmennyt laulaja-kirjailijalegenda Juicekin aikanaan pohtinut.
Näyttelijöiden tohellus on niin surkuhupaisaa katsottavaa, ettei TV-yleisö puhkea nauruun missään vaiheessa, vaan heiltä kuuluu vain tuskan parahdus.
Pulttibois: näyttelijät naurattavat itsensä hengiltä
25
1057
Vastaukset
- Mökki män
Mie nauroin niin, ko mökki män Karjalast. Sillee!
- yrpä ja illu
Osa sketseistä on tosi hauskoja, suurin osa ei. Nunnukat lapinpuvuissa on hauska ja myös totuudenmukainenkin.
- VITUNÄÄLIÖT
Ei voisi enää huonompaa huumoria olla kuin tämä Petelius Kalliala skeida. Ei päätä eikä häntää. Mölistään vaan erilaisilla äänillä hassuissa vaatteissa ja kuvitellaan, että minä olen nyt niin hauska että. Juoskoon suohon.
- ikäpeikko
Minä nauran sitten vasta kun suuret ikäluokat lähtee eläkkeelle.
MItä, että lähtivät jo?
Kyllä nyt naurattaa jouko turkasesti. - jeeeeeeeeeel
- ällötys,allötys,sair
Tarkoitatko sitä "Suurta Metsästäjää", JOKA AMPUI LAULUJOUTSENTA? Yök!!!
- menotuliainen
Hah hah, heh heh, hahahaa, ihahaa, ihanaa, sanoi vanhapiika kun impeys meni.
- ei hyvä
Pulttibois on minunkin mielestä enemmän itkettävä kuin naurattava ohjelma.
Sanotaan mitä sanotaan, mutta kyllä Speden sketsit olivat kuitenkin parhaita, mitä suomalaiset ovat saaneet aikaan komedialinjalla. Speden sketseissä oli aina jokin syvempi ajatus ja siihen liittyi älykkyyttä, jota huumori myös tarvitsee naurattaakseen tai viihdyttääkseen kuulijaa ja katselijaa. Ei sellainen jatkuva tyhmä kohellus ja vajaakykyisten ja pienryhmien kustannuksella pelleily kanna kovin pitkälle.
Sitähän pulttibois tuppaa enimmältään olemaan. - soikiopää
Tuollaista se on hiukan karrikoituna:
https://www.youtube.com/watch?v=ERAZihboh2M - lappifany
Erityisesti lappilaiset tykkäsivät Pulttibois-ohjelman nunnuka, nunnuka -kohdasta.
- nkbgkflggkfklglv
Tuo oli hienoa aikaa, jolloin kaikki olivat keskenään tasa-arvoisia ja kaikista sai tehdä huumoria. Nykyäänhän viihteenkin tulee olla poliittisesti korrektia ja tuon aikaisista sketseistä laitettaisiin vankilaan.
- Yksinkertaisille
Peruukki päähän ja käyttäydytään lapsellisesti. Tuota muka kutsutte komediaksi? No, komediaksi yksinkertaisille, ehkä.
- Kerropa sitten
mikä mielestäsi on tämän päivän hyvää suomalaista komediaa.
- Yksinkertaisille
Kerropa sitten kirjoitti:
mikä mielestäsi on tämän päivän hyvää suomalaista komediaa.
No ei olla tietääkseni kehitytty suuria harppauksia jos suomalaisessa komediassa Putous on iso juttu. Ja sen lisäksi se komedia jota seuraan ei ole suomalaista.
- kommunistihg
rasismia ja fasismia ym.
- riitä
Mum mielestä ennen oli hyviä huumori-ohjelmia enempi kuin nykyisin, näyttää että tänä EU-aikana alkaa olla vitsitkin vähissä, navan alla kyllä ollaan mutta sehän ei yksin
- 566646
Suomalainen komedia, huumori on ihan totaalista sontaa.
Ruotsalainen osaavat paremmin! - yksityisyrittäjä
Pultti- ja manitboys jutut kyykähti jo aivan alkumetreillä . Vitsit alko kertautumaan ja ideat yksinkertaisesti loppuivat . Viimeiset olivat jo ihan hirveää venyttämistä .
- Kreisihuumoria
Huhuh, Boissithan on legendaarisia! Ei sen huumorin tartte olla niin vakavaa!
- Hmmm....
Tosi halvalla tehtyä viihdettä, kun ei ole viitsitty ottaa uusiksi otoksia, joissa koomikoilla ei pokka pidä.
Välillä on toki hyviäkin sketsejä, mutta välillä kokee myötähäpeää. Molemmat näyttelijät ovat parhaimmillaan vakavissa rooleissa. - Peteliuksen kipukohta
>> Petelius ei pysty mitenkään peittämään omaa
nauruaan, vaikka yrittää tämän tästä kääntää
selkänsä kameralle.>>
Nyt kun katselee noita vanhoja nauhoituksia, niin näkee ilmiselvänä että mikä Peteliuksen suurin ongelma on. Nimittäin Aake Kalliala on koomikkona monin verroin osaavampi kuin Petelius.
Peteliuksella on takanaan Teatterikorkeakoulun opinnot. Kalliala vastaavasti on YLE:n entinen vahtimestari. Kalliala nousi Spede-tuotannon tarjoamien pikkuroolien kautta mainioksi TV-näyttelijäksi.
Kallialan "Pärnäsen korjaamo", "manneroolit" ym. hahmot ovat kiireessä ja pienellä budjetilla tekemisestä huolimatta uskottavia ja naurattavia yhä edelleenkin.
Teennäisesti vitsiä pynnertävä Petelius on siinä vierellä monta kertaa vain kuvaruudun täytteenä. Naamaansa vääntelevänä hihittelijänä ja rekvisiittana Kallialalle.
Ei ole ihme että Petelius aloitti Pulttiboisin jälkeen mykkäkoulun Kallialaa kohtaan. Liki 20 vuoteen ei suostunut olemaan missään tekemisissä Kallialan kanssa.
Selkeä huonommuus viihdyttäjänä otti vaan sen verta pahasti kupoliin Peteliusta. - voisentään
Joo on niin surkeaa huumoria että täytyy vaan ihmetellä mikä siinä Peteliusta itseään naurattaa.
- yök
Johtuu netistä! Mikään ei tunnu enää miltään kun lapsetkin turtuvat kaikkeen,sitten runkataan aamusta aamuun koneella kilpaa vanhempien kanssa..
- Näin on marjat
Muistan kyllä kun tämä Pulttibois ärsytti jo silloin yli 20 vuotta sitten. Pidin jo silloin P.P.Peteliusta yliarvostettuna koomikkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197