mökkivieraat

mitäs ootte mieltä kun mökille tulee vieraita, yllätysvieraina, pikasoitolla tai kutsusta, aina ei jääkaappi ja pakastin ole täynnä, eikä hienoja tarjottavia ole, toiset vieraat tuovat itse tarjottavaa, toiset eivät mitään muuta kuin omat kaljansa ja jos itse pyytää, niin silloin voi myös itse tarjota

18

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vt65

      Yllätysvieraita ei tarvii alkaa kestitsemään

      • juu, näin minäkin näen asian, mutta jotkut vieraat odottavat hyvää palvelua


      • elena49 kirjoitti:

        juu, näin minäkin näen asian, mutta jotkut vieraat odottavat hyvää palvelua

        Hyvää palvelua? Tulee heti, kun vieraat ovat pienineet kuution klapeja ja kantaneet saunaan vedet.


    • Ei vieraita.

      Silloin kun olen mökillä se paikka on pyhä ja haluan nauttia ilman ylimääräistä häslinkiä. Askarrella, tehdä pikku remppaa ja silleen.

      Vierailun korvikkeeksi olen jakanut avaimia puolisen tusinaa, että vassokuu siellä on mökki kunkin vierailla aikataululleen sopivasti, kunhan jättävät meikän aikataulut rauhaan kesä - syksy - joulu akselilla. Kunhan ilmoittelevat etukäteen.

      Lapsuuden aikaisia tuttuja poikkeilee ilman ennakkovaroitusta, kuten pitääkin kuten kenellekin sopii ja äkkiäkös sitä saa pötyä puutarhapöytään tai sisällä ja kahvit tehtyä ja kuulumiset vaihdettua.

      Koskaan en mainosta etukäteen milloin menen mökille koska saatan mennä ex temporekin. Ja sen ilmoitan avaimien haltijoille. Ja he ilmoittavat aina, milloin aikovat mennä ja että sopiiko.

      Pitävä sopimus on, että kukin huolehtii, että mökiltä löytyy aina perustarvikkeet, kahvit, sokerit, kahvileipää, wessapaperit, talouspaperi, tulitikut tai sytkärit, ja että tarvittavissa elektroniikoissa kuten lyhdyt, kaukosäädin jne on toimivat patterit.
      JA ETTÄ PALOVAROITIN toimii.

    • Eletään vuotta

      2014, eikä enää sitä kultaista 1900 luvun loppupuolta milloin saattoi mennä kylään kun siltä tuntui.
      Jos luuta oli oven päällä, oli se merkki siitä ettei ketään ole kotona, jos luutaa ei ollut, niin tervetuloa. Se oli silloin. Mutta nyt, on tilattava audienssi ja pidettävä siitä kiinni.

      Ei toisten mökillekkään voi kuka tahansa putkahtaa silloin kun haluaa, on kysyttävä sopiiko tulla, ja tuoko muutakin tullessaan kuin oman itsensä.

      • Ei vieraita.

        Edelleen, ollessani mökillä, menenpä saunomaan, kauppaan tai rantaan, laitan nykyaikaisen värikkään rappuharjan ovea vasten. Siten poikkeajat tietävät etten ole kaukana. Saattavat jäädä jopa istuksimaan joksikin aikaa.

        Sato ja kasvuaikaan tuovat useinmiten tuliaisiakin ja jos eivät odottele, jättävät puutarhapöydälle.
        Kyllä kirjoittamattomia perinteitä on yhä.


    • Kahvi ja pulla riittää yllätysvieraille. Minä en kyllä mökkiä omista, enkä ole tehnyt yllätysvierailuja mökeille

    • pitää sanoa ettei ole mitään tarjottavaa kun et osannut varautua ,. annat niille laimeaa mehukattia niin oppivat sitten jatkossa pysymään poissa :D

    • Piikki auki.

      Minä ihmettelen eritoten suuresti, miksi ihmisillä on kesämökki, mökki, lomapaikka ylipäätään, jos ei ole varaa ruokkia vieraita ja järjestää tarjoiltavaa.

      Minulle on itsestään selvyys että talo tarjoaa, aina.
      Olisi tosi hävettävää että hei mulla on tässä pramea mökki, mutta pitäisi näyttää pers aukisuutensa kertomalla, että ei ole tarjottavaa. Vielä nolonpaa alkaa vaatia osallistumiskuluja vierailta.

      Jos on varaa mökkiin on oltava varaa ruokkia vieraatkin viikoksi - kahdeksi, juomineen kaikkineen.

      • Vain persaukiset

        tulevat toisten ruokittaviksi.


      • Myös toisinpäin.
        Vain persaukiset kirjoitti:

        tulevat toisten ruokittaviksi.

        Myös erittäin saidat ja usein miten rikkaat, eivät raaski ostaa kahvipakettiakaan.
        Varakkaathan ne vasta pihejä ovat.


      • Aloituksessa ymmärtääkseni puhuttiin yllätysvieraista.

        Vanha sanonta "talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan" pätee tässä. Tarkoittaa lyhyesti sitä, että jos mökkiläiset vetää pelkkää rehua ja lähdevettä, on turha kuvitella saavansa sisäfilettä tai makkaraa puhumattakaan oluesta tai napantereista.


      • Tajuatko nyt
        Myös toisinpäin. kirjoitti:

        Myös erittäin saidat ja usein miten rikkaat, eivät raaski ostaa kahvipakettiakaan.
        Varakkaathan ne vasta pihejä ovat.

        mistä ne rikkaudet on tullu?


      • Ota ongelma.
        Tajuatko nyt kirjoitti:

        mistä ne rikkaudet on tullu?

        Sinun ongelma että koko sukusi ja tuttavapiirisi on köyhää sinä mukaan lukien.


      • Tajuatko nyt
        Ota ongelma. kirjoitti:

        Sinun ongelma että koko sukusi ja tuttavapiirisi on köyhää sinä mukaan lukien.

        Miksi yhdistelet oman elämäsi karuutta jonkun sulle tuntemattoman ihmisen eämään?


    • yksityisyys.

      En voi ymmärtää niin tyhmiä ihmisiä, jotka tulevat kutsumatta toisten mökeille. Mut en voi kyllä ymmärtää niitäkään mökkiläisiä, jotka eivät tee selväksi, että meidän mökille ei tulla kutsumatta. Jos tullaan niin ei tartte vetää herneitä nenään, jos ilmoitetaan suoraan, että ei sovi nyt.

      • Mersuilevat pummit

        Kutsumattomat vieraat ei haittaa, jos tekevät töitä ylläpidon eteen. Jos olen halkohommissa ja joku tulla tupsahtaa pihaan, niin kahvit ja tupakin voin tarjota. Sitte houkutellaan vieraita kaveriksi halkohommiin, että päästään äkimpään grillaamaan ja saunomaan, niin niille tulee äkkiä kiire. Tämä pitää lokkeilijat poissa. Ja jostakin syystä pahimmat siipeilijät ajavat kalleimmilla autoilla. Ladan kuskit tuovat aina ruokaa ja viinaa mukanaan. Mersumies ei koskaan.


    • Mökki ikiomainen.

      Sinällään ihan oudosti yllätysvieraita ei tule. Mutta koska olen useamman vuoden kokemuksella tiennyt, keitä saattaisi tulla, olen nyt kahtena keväänä huhtikuussa lähettänyt noille mahdollisille yllätysvieraille raiderin, että olen mökilläni pääesiintyjä ja raiderissa selviää, mitä toivon heidän tuovan tarjoiluksi.
      Viime ja tänä kesänä ei ole käynyt yhtään vierasta. Enkä odotakaan enää koska olen menossa taas ensi viikolla. Mutta mihinkään suuntaan en ole mainostanut olemassaoloani.

      Mistä ne yllätysvieraat, muuten, tietää tupsahtaa, jos ei ole etukäteen kehuskellut, että olen/ollaan mökillä silloin ja silloin?

      Minulle ei tulisi mieleenkään lähteä ajelemaan hupia esimerkiksi 200 - 400 km kokeilemaan, onko joku paikalla? Painotan sanaa yllätysvieraana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe