Mikä on teokratia?

Ateistin viestikö?

Viikonlopun aikanako13.7.2014 12:350 SULJE
Onko Suomessa vielä uskonvapaus ja demokratia vai tuliko jo teokratia?

37

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -jarmo-

Todellinen "teokratia" syntyy kun Jeesus tulee.

Joskus kauan ennen Nooaa ja toisen kerran heti pian vedenpaisumuksen jälkeen Babyloniin saakka elettiin teokraattisessa yhteiskunnassa, jossa ei ollut ainoatakaan pakanaa, kaikki tiesivät että Jumala on.

• Tänään

Aloitusviesti on ateismi- sivulta kopsattu.

• -jarmo-

Teokraattisuus ilmeni Adamissa ja Eevassa, niin kauan kuin he elivät ja saattoivat todistaa Eedenin puutarhan konkreettisen olemassaolon ja nähneensä silmästä silmään Jumalan, oman fyysisen luojansa. Jokainen Adamin jälkeläinen saattoi tulla kysymään häneltä, joten kukaan ei voinut epäillä, mutta epäilys tuli heti kun Adam kuoli. Näin uskon käyneen.

• Wikipediasta

Ilmankos atet kirjoittaa teokratiasta kun enimmäinenkin uskovan kirjoitus ilmestyy ateismi palstalle.

Teokratia
      Valtiomuodot

Teokratia (kreik. θεοκρατια) tarkoittaa kirjaimellisesti jumalan valtaa. Nykyään sillä monesti tarkoitetaan valtiomuotoa, jossa uskonnollisilla instituutioilla tai johtajilla on suurin päätösvalta.[1] Esimerkkejä teokraattisesta valtiosta ovat paavin johtama Vatikaanivaltio ja Iranin islamilainen tasavalta. [2] Ensimmäinen tunnettu teokratian käsitteen käyttäjä oli juutalainen historioitsija Josephus (Josefus Flavius) 100-luvun lopulla.[1]

• Atelle tuli hätä

Yksi uskovan viesti ateismi sivulla ja...

kysymys heti:

'Onko Suomessa vielä uskonvapaus ja demokratia vai tuliko jo teokratia?'

• Atelle tuli hätä

Avulias ja13.7.2014 12:43 2 SULJE
      Seuraavaksi atte kirjoitti ja puolusteli palstansa uskonnottomuutta vapaudella.
      Koskeekohan sama uskonvapaus myös uskovia?

Uskonnonvapaus on oikeus tunnustaa ja harjoittaa haluamaansa uskontoa tai olla tunnustamatta mitään uskontoa.[1] Ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapauden ilmaisevat kansainväliset ihmisoikeussopimukset, kuten Yhdistyneitten kansakuntien ihmisoikeuksien julistus ja Kansalais- ja poliittisia oikeuksia koskeva yleissopimus. Ajatuksen, uskonnon ja elämänkatsomuksen vapaus koskee sekä uskonnollisia että ateistisia käsityksiä.[2][3][4]
      Uskonnonvapaus löytyy myös Googlesta sanalla uskonvapaus.
      Ihmettelen usein uskovien kirjoituksia, jotka ilmentävät ihmisoikeuksien täydellistä tietämättömyyttä.
      Tarvitsetko linkin ihmisoikeuksia käsitteleviin artikkeleihin? Epäilen nimittäin, ettet tiedä niistäkään mitään.

• ---

Mikä hätä? Onko luetunymmärtämisessäsi noin pahasti vikaa vai etkö muuten ymmärrä selkeätä suomenkieltä? Sinulla ja minulla on tässä maassa vapaus uskoa ihan mitä sattuu huvittamaan tai olemaan uskomatta. Siinä tiivistettynä koko juttu. Missä ongelma?

• ---
        --- kirjoitti:

Mikä hätä? Onko luetunymmärtämisessäsi noin pahasti vikaa vai etkö muuten ymmärrä selkeätä suomenkieltä? Sinulla ja minulla on tässä maassa vapaus uskoa ihan mitä sattuu huvittamaan tai olemaan uskomatta. Siinä tiivistettynä koko juttu. Missä ongelma?

Teokratiassa tuota vapautta ei ole. Mutta sitä ette ihan helpolla saakaan tänne voimaan.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Teokratiassa tuota vapautta ei ole. Mutta sitä ette ihan helpolla saakaan tänne voimaan.

Siinäpä se! Tuon takia juuri ateisti itse filosofoi hypoteettiseen tyyliin että jos Jumala olisi, niin miksi hän sallii... ja nyt kun puhutaan teokratiasta, niin se onkin heti diktatuuri. Ymmärsittekö pointin?

Siksipä ihminen saa tappaa, kieroilla, on taudot ja muut sodat. Siksi koska teokraattista hallitusta ei ole, vaan ihminen saa pärjätä omillaan, vaan ei ikuisesti.

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

Siinäpä se! Tuon takia juuri ateisti itse filosofoi hypoteettiseen tyyliin että jos Jumala olisi, niin miksi hän sallii... ja nyt kun puhutaan teokratiasta, niin se onkin heti diktatuuri. Ymmärsittekö pointin?

Siksipä ihminen saa tappaa, kieroilla, on taudot ja muut sodat. Siksi koska teokraattista hallitusta ei ole, vaan ihminen saa pärjätä omillaan, vaan ei ikuisesti.

Teokratia on hallintomuoto. En ottanut minkäänlaista kantaa jumalien olemassaoloon/olemattomuuteen, koska se ei liity asiaan mitenkään. Äläkä viitsi väittää ettei teokratioissa ole tapettu ihmisiä.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Teokratia on hallintomuoto. En ottanut minkäänlaista kantaa jumalien olemassaoloon/olemattomuuteen, koska se ei liity asiaan mitenkään. Äläkä viitsi väittää ettei teokratioissa ole tapettu ihmisiä.

Jaaha, et silleen... eipä siinä, Ebenholz on Ebenholzia !!

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

Jaaha, et silleen... eipä siinä, Ebenholz on Ebenholzia !!

Lässytys on lässytystä.

• ---

Ongelma on siinä, että katsotaanko uskovia, että he saavat uskoa vapaasti ja uskomattomia, että he saavat olla uskomatta vapaasti. Kaikilla osa-alueilla Suomessakin.

Teokratia viittaa muslimimaihin, joissa vapaus- käsitettä ei tunneta, eikä tunnusteta.

• ---

Estääkö joku/jokin sinua uskomasta johonkin? Vai onko ongelmasi se, että on ihmisiä, jotka eivät usko kuten sinä ja ilmaisevat mielipiteensä kenenkään estelemättä?

• ---

Teokratia ei viittaa mihinkään maahan tai uskontoon erityisesti. Osa muslimienemmistöisistä maista on teokratioita, mutteivät kaikki. Pohjois-Koreakin on eräänlainen teokratia.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Teokratia ei viittaa mihinkään maahan tai uskontoon erityisesti. Osa muslimienemmistöisistä maista on teokratioita, mutteivät kaikki. Pohjois-Koreakin on eräänlainen teokratia.

IR-1 ja IR2:n selitykset ovat aina vain samoja IR:n selityksiä. Niille löytyy aina samasta kaavasta vastaus: kun ei ole puhtaat jauhot pussissa, täytyy selitellä. "Lässytys on lässytystä" ja kun on kyse umpiluun lässytyksestä, puhutaan Ebenholz puun kaltaisesta diodisoidusta IR:n pääkopasta, jonka ajatukset muotoutuvat jatkuvien kieroilujen ja selitysten kautta mestarilliseen totuuden väistöön.

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

IR-1 ja IR2:n selitykset ovat aina vain samoja IR:n selityksiä. Niille löytyy aina samasta kaavasta vastaus: kun ei ole puhtaat jauhot pussissa, täytyy selitellä. "Lässytys on lässytystä" ja kun on kyse umpiluun lässytyksestä, puhutaan Ebenholz puun kaltaisesta diodisoidusta IR:n pääkopasta, jonka ajatukset muotoutuvat jatkuvien kieroilujen ja selitysten kautta mestarilliseen totuuden väistöön.

En ole edelleenkään mikään IR. Ja lässytys ON lässytystä. Ketjun avaavassa kirjoituksessa kysyttiin mikä on teokratia. Äläkä käytä vaikeita sanoja (diodisoitu) jollet ymmärrä mitä ne merkitsevät.

Sanoilla, kuten teokratia, on olemassa yleisesti hyväksytty merkitys.Ne tarkoittavat jotain määrättyä asiaa tai ilmiötä.Tätä kutsutaan kieleksi, kieliopiksi. Et sinä voi muuttaa sanoja ja niiden merkityksiä omien mielihalujesi mukaiseksi. Tai toki voit, mutta ei siinä ole mitään järkeä.

• Ethän estä/mitätöi
        --- kirjoitti:

Estääkö joku/jokin sinua uskomasta johonkin? Vai onko ongelmasi se, että on ihmisiä, jotka eivät usko kuten sinä ja ilmaisevat mielipiteensä kenenkään estelemättä?

Sinusta en tiedä, mutta älä entinen IR mitätöi (minullahan on vapaus uskoa) kun minä sanon, että aihepiiri on raamatullinen ja siihen lisään vielä:
        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.

• ---
        --- kirjoitti:

En ole edelleenkään mikään IR. Ja lässytys ON lässytystä. Ketjun avaavassa kirjoituksessa kysyttiin mikä on teokratia. Äläkä käytä vaikeita sanoja (diodisoitu) jollet ymmärrä mitä ne merkitsevät.

Sanoilla, kuten teokratia, on olemassa yleisesti hyväksytty merkitys.Ne tarkoittavat jotain määrättyä asiaa tai ilmiötä.Tätä kutsutaan kieleksi, kieliopiksi. Et sinä voi muuttaa sanoja ja niiden merkityksiä omien mielihalujesi mukaiseksi. Tai toki voit, mutta ei siinä ole mitään järkeä.

Niin, en käytä enää nikkiä IR. En siis ole IR. Luonnehäiriöni ei ole kadonnut silti minnekkään. Tunnistatte minut hyvin, vaikka meitä on vain muutama tällä diagnoosilla.

• ---
        --- kirjoitti:

Tähän sivustoon on annettu aihepiiri, joka on minusta aina lässytystä.

• ---
        Ethän estä/mitätöi kirjoitti:

Sinusta en tiedä, mutta älä entinen IR mitätöi (minullahan on vapaus uskoa) kun minä sanon, että aihepiiri on raamatullinen ja siihen lisään vielä:
        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.

Edelleenkään en ole, enkä ole olut mikään IR. Eivät kaikki kikkaile nimimerkeillä, kuten täällä näyttää olevan tapana.

Jos tarkoitat lauseella "aihepiiri on raamatullinen" tätä palstaa, olet väärässä. Palsta on tarkoitettu profetioista ja näyistä keskustelemiseen. Rraamatulle on omakin palstansa. Kiukuttelu ei mitään muuta.

• ---
        --- kirjoitti:

Niin, en käytä enää nikkiä IR. En siis ole IR. Luonnehäiriöni ei ole kadonnut silti minnekkään. Tunnistatte minut hyvin, vaikka meitä on vain muutama tällä diagnoosilla.

Mahdat olla ylpeä itsestäsi. Tuntuuko hyvältä trollailla? Kuvitteletko ettei kukaan näe tuon nimimerkeillä räpeltämisesi taakse? Tuollainenko nyt on kristillistä?

• Näin ylläpito siis
        --- kirjoitti:

Edelleenkään en ole, enkä ole olut mikään IR. Eivät kaikki kikkaile nimimerkeillä, kuten täällä näyttää olevan tapana.

Jos tarkoitat lauseella "aihepiiri on raamatullinen" tätä palstaa, olet väärässä. Palsta on tarkoitettu profetioista ja näyistä keskustelemiseen. Rraamatulle on omakin palstansa. Kiukuttelu ei mitään muuta.

Eikä profetiat irtoa Raamatusta. Siis raamatullinen, muuten ei ole keskusteluakaan.
        Aihepiirit voimassa ja mielenterveysosio luonnevikaisille ja psyk. sairaille erikseen. Ei ole vaan keskustelua, vaan aihepiiri ja siitä pitää olla perillä.
        Ei muutu asiat kiukkuamalla.
        Näin ateismi osiossakin ollaan ajan tasalla.
        Uskovana olettaisin, että ateismi ja vapaa-ajattelijat on samaa kastia.
        Ylläpito nyt kuitenkin rajaa nekin aiheet erilleen. En siis mene kirjoittelemaan kunpaankaan osioon kun en ymmärrä heidän reviirejään. En myöskään aio mennä muuttamaan sääntöjä inttämällä omiani.

suomi2414.7.2014 10:530
        Hei!

Palstalla on viime aikoina kirjoiteltu vapaa-ajatteluun liittyvistä asioista, joka ei kuitenkaan kuulu palstan omaan aihealueeseen. Tulevaisuudessa tällä palstalla tulee puhua tämän palstan aihealueen mukaisista asioista.

Olemme perustaneet kaikille vapaa-ajattelijoille ja vapaa-ajattelusta keskusteleville oman palstansa Uskonnot ja uskomukset -kategorian alle.

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6235

• Psyk. osio erikseen
        --- kirjoitti:

Raamatulle on osio, mutta ei profetioille, joita raamattu täynnä ja raamatulla verrataan muutkin Herralta tulleet sanomat, että onko linjassa. Kaikki ei mene seulan läpi edelleenkään.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Jep, samanlaiset oireet, suuttuu samoista asioista, painottaa teksteissään samoja asioita, testasin kaiken lisäksi ja heti otti onkeen. IR:n on ihan turha paeta, pakkomielle saada päästä tänne sotkemaan on liian suuri.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Tähän sivustoon on annettu aihepiiri, joka on minusta aina lässytystä.

...ja täällä se lässytysfetissi vaan lässyttää :D

PS: tiäks mikä on diodi? Eräs elektroniikan komponentti, jonka ominaisuus on siinä että se päästää virtaa vain yhteen suuntaan :D

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

...ja täällä se lässytysfetissi vaan lässyttää :D

PS: tiäks mikä on diodi? Eräs elektroniikan komponentti, jonka ominaisuus on siinä että se päästää virtaa vain yhteen suuntaan :D

Tiedän. Kaikki tietävät. Diodisoida sen sijaan ei tarkoita yhtään mitään. Moista sanaa ei ole olemassakaan.

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

Jep, samanlaiset oireet, suuttuu samoista asioista, painottaa teksteissään samoja asioita, testasin kaiken lisäksi ja heti otti onkeen. IR:n on ihan turha paeta, pakkomielle saada päästä tänne sotkemaan on liian suuri.

Kuvittele mitä kuvittelet. Voisitko muuten osoittaa missä olen suuttunut? Ei se ole suuttumista että oikoo teidän omituisia ja virheellisiä käsityksiänne eri asioista.

• -jarmo-
        --- kirjoitti:

Kuvittele mitä kuvittelet. Voisitko muuten osoittaa missä olen suuttunut? Ei se ole suuttumista että oikoo teidän omituisia ja virheellisiä käsityksiänne eri asioista.

Tiedän minkä tiedän totuudeksi ja se on sinulle valhetta, kuten kaikki valkoinen mustaa, päivä on yötä ja hyvä on pahaa ja paha on hyvää. Ei maksa kuule vaivaa turista tän enempää, vaikuttaa ihan yhtä toivottomalta kuin IR:lle yrittäs järkee puhua tai äyskärillä meri tyhjentää.

• ---
        -jarmo- kirjoitti:

Tiedän minkä tiedän totuudeksi ja se on sinulle valhetta, kuten kaikki valkoinen mustaa, päivä on yötä ja hyvä on pahaa ja paha on hyvää. Ei maksa kuule vaivaa turista tän enempää, vaikuttaa ihan yhtä toivottomalta kuin IR:lle yrittäs järkee puhua tai äyskärillä meri tyhjentää.

Lässytystä.

• ---
        --- kirjoitti:

Lässytystä.

Joo. Minusta on lässytystä, mutta sääntöjenmukaista. Minä sanon itseäni opettajaksi, eikä psykopaatti nyt voi muuta kuin inttää. Minä olen ollut tällainen koko ikäni. Minuun eivät säännöt ja laki pure. Ellei nyt ihan pahnoille viedä. Siihenkin touhuun saa tulla monta ja isoa miestä tehtävään. No, tiedättehän te minut näköjään.
        Minä kun ateistina otan aihealueekseni raamatun, niin sehän on sitten niin, vaikka tulisi vallan uusi tulkinta ja käännöskin tehdyksi. Ja niin se on joka tapauksessa, olipa aihealue mikä tahansa.
        Kopiovat muka ylläpidon viestejäkin. Ikään kuin ne minua tarkoittaisivat.

• ---
        --- kirjoitti:

Joo. Minusta on lässytystä, mutta sääntöjenmukaista. Minä sanon itseäni opettajaksi, eikä psykopaatti nyt voi muuta kuin inttää. Minä olen ollut tällainen koko ikäni. Minuun eivät säännöt ja laki pure. Ellei nyt ihan pahnoille viedä. Siihenkin touhuun saa tulla monta ja isoa miestä tehtävään. No, tiedättehän te minut näköjään.
        Minä kun ateistina otan aihealueekseni raamatun, niin sehän on sitten niin, vaikka tulisi vallan uusi tulkinta ja käännöskin tehdyksi. Ja niin se on joka tapauksessa, olipa aihealue mikä tahansa.
        Kopiovat muka ylläpidon viestejäkin. Ikään kuin ne minua tarkoittaisivat.

Trollilässytystä.

• ---
        --- kirjoitti:

Trollilässytystä.

Joo. Minun pitää saada sanoa se viimeinen sana, joten jatkamme tätä ketjua hamaan maailman tappiin. Ihan nyt lomalla tulin teille kertomaan totuuksia uskoon ja uskoviin, sekä Raamattuun liittyvissä asioissa. Minähän opetankin lapsille uskontoa. Arvatkaapas kuinka minä opetan ja kuinka moni on uskossa koulun jälkeen uskovienkaan lapsista? Ei monikaan. Itseasiassa ei kukaan. Minä osaan vakuuttaa kyllä ihmiset omilla totuuksillani. Muita ja muiden ajatuksia en suvaitse. Paitsi jos ne ovat peräisin itse paholaisesta. Niitä minä sitten kyllä levittelen totuuksina, enkä luovuta. En koskaan.

• ---
        --- kirjoitti:

Joo. Minun pitää saada sanoa se viimeinen sana, joten jatkamme tätä ketjua hamaan maailman tappiin. Ihan nyt lomalla tulin teille kertomaan totuuksia uskoon ja uskoviin, sekä Raamattuun liittyvissä asioissa. Minähän opetankin lapsille uskontoa. Arvatkaapas kuinka minä opetan ja kuinka moni on uskossa koulun jälkeen uskovienkaan lapsista? Ei monikaan. Itseasiassa ei kukaan. Minä osaan vakuuttaa kyllä ihmiset omilla totuuksillani. Muita ja muiden ajatuksia en suvaitse. Paitsi jos ne ovat peräisin itse paholaisesta. Niitä minä sitten kyllä levittelen totuuksina, enkä luovuta. En koskaan.

Lisää lässytystä.

• Kamala ajatus

Ajatelkaa. Eikö opettaja voi käyttää käänteistä teokratiaa. Siis kokonaan sulkea lapsilta Jumalan olemassaolon pois. Niin todennäköisesti on käynytkin. Ainkin jos opettaja on ateisti ja psykopaatti.

• ---

Ei ole olemassa mitään "käänteistä teokratiaa". On erilaisia valtiomuotoja. Teokratia eräs niistä tunnetusti huonoimpia.

• ---

Nyt lopetankin inttämiseni tähän ja toivotan kaikille Herran siunausta.
      Pyydän vielä sanomaan perässäni: Jeesus on Herra, minun Herrani ja Vapahtajani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4781
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2973
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      996
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    Aihe