mielipiteitänne rasismista??

S&J

olemme kaksi 9.luokkalaista tyttöä ja teemme etiikan työtä rasismista. haluaisimme mahdollisimman paljon erilaisia mielipiteitä asiaan liittyen.

jos olet ulkomaalainen, onko sinuun kohdisunut rasismia? jos on, niin minkälaista?

onko rasismi vain yksipuoleista vai voiko sitä kohdistua myös valkoiseen?

Vastatkaa kaikki mitä mieleen juolahtaa... ja nopeus on valttia!!=)

26

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Casper

Rasismi liittyy olennaisesti itsesuojelu vaistoon, joten en nyt mene liiaksi tuomitsemaan. Omaan itse jokseenkin rasistisen ajatusmaailman ja olen myös joutunut rasismin kohteeksi. Että sellasta.

• Tietäjäsetä

ksenofobia, ennakkoluulo ja epävarmuus siinä varmaan rasismin pääsyitä, itse olen sitä mieltä että huono homma mutta emme kai koskaan pääse eroon siitä.

• Iku - Turso
        Tietäjäsetä kirjoitti:

ksenofobia, ennakkoluulo ja epävarmuus siinä varmaan rasismin pääsyitä, itse olen sitä mieltä että huono homma mutta emme kai koskaan pääse eroon siitä.

En nyt pitäisi niitä niin yksiselitteisen huonoina. Vai minkäköhän takia evoluutio on suosinut kyseisiä ominaisuuksia?

• Iku - Turso kirjoitti:

En nyt pitäisi niitä niin yksiselitteisen huonoina. Vai minkäköhän takia evoluutio on suosinut kyseisiä ominaisuuksia?

Evoluutio on suosinut myös pöljyyttä, jota esiintyy kaikissa ihmispopulaatioissa runsaasti.

• kummallista

Tosi kummallista, kun rasismia ei ole kuin mais-
        sa, joissa tunnustetaan kristinuskoa. Kun menet
        muslimimaahan, missä naisella ei ole mitään oi-
        keuksia ja missä nainen saatetaan kivittää kuo-
        liaaksi, niin siellä ei tätä pidetä rasismina.
        Kristityt tuntuvat hyväksyvän senkin, että kun
        muslimi tulee kristittyyn maahan, niin hän saa
        pitää tapansa, mutta kristityn pitää muslimimaas-
        sa ehdotomasti noudattaa heidän tapojaan.

• Hmmm
        kummallista kirjoitti:

Tosi kummallista, kun rasismia ei ole kuin mais-
        sa, joissa tunnustetaan kristinuskoa. Kun menet
        muslimimaahan, missä naisella ei ole mitään oi-
        keuksia ja missä nainen saatetaan kivittää kuo-
        liaaksi, niin siellä ei tätä pidetä rasismina.
        Kristityt tuntuvat hyväksyvän senkin, että kun
        muslimi tulee kristittyyn maahan, niin hän saa
        pitää tapansa, mutta kristityn pitää muslimimaas-
        sa ehdotomasti noudattaa heidän tapojaan.

Katsos kun Suomessa on uskonnonvapaus.
        Monessa muslimimaassa EI ole.

• S&J
        Erasmus kirjoitti:

Evoluutio on suosinut myös pöljyyttä, jota esiintyy kaikissa ihmispopulaatioissa runsaasti.

kiitoksia kannanotoistanne, mutta haluaisimme vielä enemmän tietää onko teihin kohdistunut rasismia ja minkälaista....?ja kuka...?

• Reno
        S&J kirjoitti:

kiitoksia kannanotoistanne, mutta haluaisimme vielä enemmän tietää onko teihin kohdistunut rasismia ja minkälaista....?ja kuka...?

Rasismi todennäköisesti periytyy suvussa kasvatustyylin ja ideologian omaisesti sekä oman lähipiirin vaikuttamana.Olen keskustellut niinsanotun "Äärirasistin" kanssa keskusteluja useita kertoja rasismista ja sen lähtökohdista. Henkilö totesi oman isoisänsä(SS-joukot)vaikuttaneen radikaalisti maailmankuvaansa, mutta toteaa, ettei näe muuta mahdollisuutta. Eli luulen, että rasistiksi joutuu jo nuorena, ehkä perheen painostamana, tai lähimpien ystävien ohjaamana. rasistiseksi ei synnytä

• carma.

Jostakin syystä kuvitellaan että juuri somalialaiset olisivat niitä pahimpia rikollisia ja siksi heidät pitäisi poistaa maasta, mutta esim vietnamilaiset ja venäläiset menevät heidän edelleen. Rasistit ottavat aina yhden yksittäisen tapauksen (rikollisen) ja sopeuttavat sen koskevaksi jokaiseen alkumaaltaan samaan henkilöön.

Kautta historian ihmisillä on ollut tarve jakaa ihmiset "parempiin" ja "huonompiin"
      Esim. nämä äo:t kehiteltiin aikanaan todistamaan että aateliset olisivat rahvasta älykkäämpiä ja siten oikeutettuja parempiosaiseen elämäntapaansa.

Ylipäätään sanoisin, että rasistit pelkäävät oman asemansa huonontumista. Toki löytyy niitäkin kuutiopäitä, jotka väittävät erirotuisten, lähinnä mustien jämähtäneen kehityksessään tiettyyn pisteeseen, kun jostakin kumman syystä vain valkoinen rotu olisi kehitystään jatkanut. Kaikkien ihmisten alkuperämaa on kuitenkin Afrikka.

Rikostilastoja:

http://www.om.fi/optula/uploads/hrigaqn6t163k.pdf

http://www.om.fi/optula/uploads/sgag5lork5ayj.pdf

• carma.

Että ennakkoluuloja ja oletuksia on kaikilla ihoväristä riippumatta. valkoihoisen eurooppalaisen on vaikeampi tulla hyväksytyksi esim. japanilaisessa yhteisössä ja päinvastoin.

Moni yrittää myös todistella rasismia oikeutettuna Afrikan nykytilanteesta johtuen, mutta eivät ota huomioon sitä mikä nykytilanteen on aiheuttanut, esim. siirtomaavallanaikaiset tapahtumat. Moni on sitä mieltä, että tilanne olisi toinen jos valkoinen mies ei olisi jalallaan koskaan astunut Afrikan mantereelle vaan olisi annettu esim. nuubialaisten kulttuurin jatkaa luonnollista kehitystään.

Onnea tehtäväänne, aihe ei ole kovin helppo, eikä yksiselitteinen.

• syytön55
        carma. kirjoitti:

Että ennakkoluuloja ja oletuksia on kaikilla ihoväristä riippumatta. valkoihoisen eurooppalaisen on vaikeampi tulla hyväksytyksi esim. japanilaisessa yhteisössä ja päinvastoin.

Moni yrittää myös todistella rasismia oikeutettuna Afrikan nykytilanteesta johtuen, mutta eivät ota huomioon sitä mikä nykytilanteen on aiheuttanut, esim. siirtomaavallanaikaiset tapahtumat. Moni on sitä mieltä, että tilanne olisi toinen jos valkoinen mies ei olisi jalallaan koskaan astunut Afrikan mantereelle vaan olisi annettu esim. nuubialaisten kulttuurin jatkaa luonnollista kehitystään.

Onnea tehtäväänne, aihe ei ole kovin helppo, eikä yksiselitteinen.

Sillä, että alkuihminen on syntynyt Afrikassa ei ole mitään tekemistä minkään tämän päivän ongelman kanssa. Ja väitätkö, että jos valkoinen ei olisi koskaan astunut Afrikkaan, siellä ei olisi nyt liikaväestöä, eikä mitään ongelmia. Totta väkeä olisi vähemmän, mutta ei siirtomaajuttujen takia, vaan sen takia, että valkoinen vei sinne keinot puhtaaseen veteen, lääketieteen ja poisti paljon lapsikuolleisuutta. Sillä tavalla olemme syyllisiä, mutta satoja vuosia vanhojen juttujen pitäminen Afrikan ongelmien syynä on lapsellista kukkahattuleikkiä.

Kyllä afrikkalaiset osaavat sotia keskenään ilman valkoisten apua. Somaliassa tuskin on ollut yhtään valkoista. Eikä sudanin sisällissota ole eurooppalaisten vika. Vai väitätkö, että kun eurooppalainen keksi pyssyn, niin se on meidän vika, että somalit ampuu toisiaan.

Ja vaikka olisikin syy jossain esi-isässä, niin minä en vastaa satoja vuosia sitten eläneiden ihmisten virheistä, enkä suostu niiden maksumieheksi. Kyllä ihmisellä pitää olla oma vastuu elämästään. Toisia syyllistämällä ottaa vain oikeuden olla tekemättä mitään.

• carma.
        syytön55 kirjoitti:

Sillä, että alkuihminen on syntynyt Afrikassa ei ole mitään tekemistä minkään tämän päivän ongelman kanssa. Ja väitätkö, että jos valkoinen ei olisi koskaan astunut Afrikkaan, siellä ei olisi nyt liikaväestöä, eikä mitään ongelmia. Totta väkeä olisi vähemmän, mutta ei siirtomaajuttujen takia, vaan sen takia, että valkoinen vei sinne keinot puhtaaseen veteen, lääketieteen ja poisti paljon lapsikuolleisuutta. Sillä tavalla olemme syyllisiä, mutta satoja vuosia vanhojen juttujen pitäminen Afrikan ongelmien syynä on lapsellista kukkahattuleikkiä.

Kyllä afrikkalaiset osaavat sotia keskenään ilman valkoisten apua. Somaliassa tuskin on ollut yhtään valkoista. Eikä sudanin sisällissota ole eurooppalaisten vika. Vai väitätkö, että kun eurooppalainen keksi pyssyn, niin se on meidän vika, että somalit ampuu toisiaan.

Ja vaikka olisikin syy jossain esi-isässä, niin minä en vastaa satoja vuosia sitten eläneiden ihmisten virheistä, enkä suostu niiden maksumieheksi. Kyllä ihmisellä pitää olla oma vastuu elämästään. Toisia syyllistämällä ottaa vain oikeuden olla tekemättä mitään.

nyt mitään historian luentoa pitää. Ja ei, ei ainakaan suomalaiset ole millään tavalla syyllisiä, miksi helvatassa koet olevasi syyllinen?

• finwolf

Rasismi voi kohdistua mihin rotuun tahansa, se ei ole vain valkoisten asia. Se ei pelkästään voi, vaan se kohdistuu myöskin valkoisiin.
      Kun nostetaan muita rotuja ja ryhmiä niin paljon ylemmäs, niin se on rasismia valkoisia kohtaan, jotka jäävät yksin pohjalle, koska me olemme ilmeisestikkin "kaiken pahan alku ja juuri".
      Suurin osa valkoisista ei suostu tajuamaan sitä faktaa, että valkoinen rotu on uhattuna.

Monikulttuurisuus ei ole rikkaus, erilaisuus on, mutta kun sekoitetaan kaikki rodut ja kulttuurit väkisin keskenään, niin onko enää olemassa mitään erilaisuutta?
      Sinäpä teille asiaa, jota voitte pohdiskella etiikan työssänne.

Itse olen rasisti. Yleensä puhutaan rasismin yhteydessä vihasta, mutta itse sanoisin ja korostan rakkauden merkitystä, rakkautta omaa rotua kohtaan.

• Hmmm

1. Mitä on se Valkoisiin kohdistuva rasismi Suomessa/yleisesti maailmassa?

2. Keitä nostetaan ja miten paljon ylemmäs?

3. Ovatko Valkoiset pohjalla Suomessa/yleisesti maailmassa?

4. Oletko loukkaantunut siitä että siirtomaa-ajan tekosista puhutaan? Pitäisikö niistä vaieta?

5. Pitäisikö rasistisista teoista vaieta?

6. Miten Valkoinen rotu on uhattuna?

7. Kuka sekoittaa kaikki rodut ja kulttuurit väkisin keskenään? Oletko unohtanut että suurin osa ihmisistä pysyy aina omissa kotimaissaan ylläpitämässä omaa kulttuuriaan?

8. Onko erilaisuudella itseisarvoa? Miksi rasisti yrittää uskotella pitävänsä erilaisuutta Rikkautena, mutta pelkää naapurin somalitätiä?

9. Rakastatko myös venäläisiä? Yhtä valkoisia he ovat kuin sinäkin.

10. Oletko varma että olet "pohdiskellut" asioita ihan itse etkä vain "pohdiskellut" vanhoja fraaseja? Kovin on tuttua "puhetta" meinaan...

• muistakaa

Näillä palstoilla kaikenlainen kriittisyys ulkomaalaisia ja mamuja kohtaan leimataan ns suvaitsevaisten kohdalla aina rasismiksi. Jos olemme huolissaan mamujen tekemistä raaoista rikoksista, niin vastaus on, että tekevät suomalaisetkin rikoksia. Se ei ole oikea vastaus, koska emme tarvitse tänne enää ulkomaalaisia rikollisia, meillä on niitä omasta takaa aivan liikaa. Ulkomaalaiset rikolliset muuten luovat suhteet usein vankilassa, joten heidät pitäisi aina mielestäni lähettää omaan maahansa kärsimään rangaistustaan ja asettaa maáhantulokieltton. Samoin jos kirjoittaa, että tulevat käyttämään sosiaaliturvaamme väärin, niin vastaus on, että käyttäbväthän suomalaisetkin. Väärä vastaus jälleen. Meillä on noitakin omastatakaa ihan liikaa ja meillä ei ole varaa hoitaa enää muiden sosiaalimenoja. Tämä on nyt vaan kylmää faktaa, ei rasismia. Vielä yksi seikka. Yleensä, kun vieras saapuu, hänen odotetaan noudattavan isätäväen tapoja ja määräyksiä, jos vieraani ei näin tee, poistan ko henkilön. Sekään ei ole rasismia, vaan isännän oikeus. Liian usein kriittisyys ja rasismi sekoitetaan toisiinsa. Jos typaikallasikaan et tee työtäsi ja noudata työnantajan sääntöjä, niin lähtö tulee. Ja jos vielä pilkkaat tai solvaat, niin työsopimus voidaan purkaa heti. Samanlaisia sääntöjä kaivataan tänne muuttavien ihmisten kohteluun. Et sinä saa viedä edes kaikkiin muslimaihin raamattua, joutumatta siitä linnaan, että se siitä suvaitsevaisuudesta.

• carma.

"Jos olemme huolissaan mamujen tekemistä raaoista rikoksista, niin vastaus on, että tekevät suomalaisetkin rikoksia. Se ei ole oikea vastaus, koska emme tarvitse tänne enää ulkomaalaisia rikollisia, meillä on niitä omasta takaa aivan liikaa."

Ei myöskään pitäisi tehdä enempää lapsia, koska heistä osa tulee olemaan rikollisia tai muuten sosiaalitapauksia, siihenhän meillä ei ole varaa kuten sanoit.

jk. Katsoitko noita aiemman viestin rikostilastoja?

• Osittain oikeassa
        carma. kirjoitti:

"Jos olemme huolissaan mamujen tekemistä raaoista rikoksista, niin vastaus on, että tekevät suomalaisetkin rikoksia. Se ei ole oikea vastaus, koska emme tarvitse tänne enää ulkomaalaisia rikollisia, meillä on niitä omasta takaa aivan liikaa."

Ei myöskään pitäisi tehdä enempää lapsia, koska heistä osa tulee olemaan rikollisia tai muuten sosiaalitapauksia, siihenhän meillä ei ole varaa kuten sanoit.

Kaikkienhan ei tosiaankaan tulisi tehdä lapsia. Jos vanhemmilla on resursseja kasvattaa lapsistaan kunnollisia ja tuottavia yhteisön jäseniä, niin tottakai kannattaa lisääntyä. Mutta jos ei ole niin homma kannattaa jättää väliin.

• ole mamuja
        carma. kirjoitti:

En puhunut somaleista sanaakaan, vedit itse johtopäätöksesi. Tilastoja ei tarvita, jos totean, että meillä on rikollisia ja sosiaalitapauksia omasta takaa ihan liikaa emmekä tarvitse niitä enää ulkomailta lisää! Tämä on faktaa, jota ei kukaan pysty kumoamaan. Mamut ovat meidän sääntöjä ja lakeja noudattaen (hoitavat oman toimeentulonsa itse), mielestäni tervetulleita tänne. Sinä teit taas terveestä kritiikistä rasismia, tyypillistä "suvaitsevaisilta". "suvaitsevaisille naisille sanoisin, että suvaitsevaisuus ei tarkoita sitäkään, että jokaiselle ulkomaalaiselle pitää heti antaa :o).

• Hmmm
        ole mamuja kirjoitti:

En puhunut somaleista sanaakaan, vedit itse johtopäätöksesi. Tilastoja ei tarvita, jos totean, että meillä on rikollisia ja sosiaalitapauksia omasta takaa ihan liikaa emmekä tarvitse niitä enää ulkomailta lisää! Tämä on faktaa, jota ei kukaan pysty kumoamaan. Mamut ovat meidän sääntöjä ja lakeja noudattaen (hoitavat oman toimeentulonsa itse), mielestäni tervetulleita tänne. Sinä teit taas terveestä kritiikistä rasismia, tyypillistä "suvaitsevaisilta". "suvaitsevaisille naisille sanoisin, että suvaitsevaisuus ei tarkoita sitäkään, että jokaiselle ulkomaalaiselle pitää heti antaa :o).

Eihän carmakaan somaleja maininnut juuri tuossa viestissä muuten, veditkö itse johtopäätöksiä?

Rasisti sinä olet.

Koska on mahdotonta että Suomen rajojen sisään pääsisi VAIN ihanneihmisiä ulkomailta, on siis rajat suljettava kokonaan?

Koska pakolaiset eivät kykene hoitamaan toimeentuloaan itse (ainakaan alussa) on pakolaiskäytäntö lakkautettava?

Ei kuulosta realistiselta.

"Jos olemme huolissaan mamujen tekemistä raaoista rikoksista, niin vastaus on, että tekevät suomalaisetkin rikoksia."

Katsos, kyseessä on yleistykset, yleensä tahalliset sellaiset, joihin vastataan tahallisella yleistyksellä.
        On käsittämätöntä että teidän Rassien mielestä "suvaitsevainen" pyrkii vähättelemään maahanmuuttajan tekemiä rikoksia.

"Samoin jos kirjoittaa, että tulevat käyttämään sosiaaliturvaamme väärin, niin vastaus on, että käyttäbväthän suomalaisetkin."

Samaa sarjaa.

Rasisti: Ulkomaalaiset tekevät rikoksia, eivät noudata tapoja ja määräyksiä, käyttävät sosiaalitukea väärin, solvaavat ja pilkkaavat...siis ulkomaalaiset helvettiin!

Realisti: Ihmiset jotka tekevät rikoksia ansaitsevat rangaistuksen, ihmiset jotka eivät nouata tapoja ja määräyksia ansaitsevat huomautuksen, ihmiset jotka käyttävät sosiaalitukea väärin ansaitsee rangaistuksen ja maksakoon takaisin ihminen joka solvaa ja pilkkaa saakoon solvaukset ja pilkat omaan nilkkaansa.

Kyllä kriittinen voi olla olematta epärealistinen rasisti. Rasistien iänikuinen ininä "suvaitsevaisten" täydellisestä kritiikittömyydestä ja realisminpuutteesta on Naurettavaa.

"Et sinä saa viedä edes kaikkiin muslimaihin raamattua, joutumatta siitä linnaan, että se siitä suvaitsevaisuudesta."

? Miten tuo liittyy Suomen asioihin?
        Onko meidän siis oltava "suvaitsematon" koska jossain muualla ollaan suvaitsemattomia meitä kohtaan?
        Mitä helvetin matelua tämä on? Eikös me suomalaiset muodota itse oman arvomaailmamme ja lakimme ja määräyksemme? Miksi ihmeessä meidän pitäisi alentua tuollaiseen suvaitsemattomuuteen hä? :)

""suvaitsevaisille naisille sanoisin, että suvaitsevaisuus ei tarkoita sitäkään, että jokaiselle ulkomaalaiselle pitää heti antaa :o)."

Typerää. Ootkos kade?

• rasismia
        Hmmm kirjoitti:

Eihän carmakaan somaleja maininnut juuri tuossa viestissä muuten, veditkö itse johtopäätöksiä?

Rasisti sinä olet.

Koska on mahdotonta että Suomen rajojen sisään pääsisi VAIN ihanneihmisiä ulkomailta, on siis rajat suljettava kokonaan?

Koska pakolaiset eivät kykene hoitamaan toimeentuloaan itse (ainakaan alussa) on pakolaiskäytäntö lakkautettava?

"Jos olemme huolissaan mamujen tekemistä raaoista rikoksista, niin vastaus on, että tekevät suomalaisetkin rikoksia."

Katsos, kyseessä on yleistykset, yleensä tahalliset sellaiset, joihin vastataan tahallisella yleistyksellä.
        On käsittämätöntä että teidän Rassien mielestä "suvaitsevainen" pyrkii vähättelemään maahanmuuttajan tekemiä rikoksia.

"Samoin jos kirjoittaa, että tulevat käyttämään sosiaaliturvaamme väärin, niin vastaus on, että käyttäbväthän suomalaisetkin."

Samaa sarjaa.

Rasisti: Ulkomaalaiset tekevät rikoksia, eivät noudata tapoja ja määräyksiä, käyttävät sosiaalitukea väärin, solvaavat ja pilkkaavat...siis ulkomaalaiset helvettiin!

Realisti: Ihmiset jotka tekevät rikoksia ansaitsevat rangaistuksen, ihmiset jotka eivät nouata tapoja ja määräyksia ansaitsevat huomautuksen, ihmiset jotka käyttävät sosiaalitukea väärin ansaitsee rangaistuksen ja maksakoon takaisin ihminen joka solvaa ja pilkkaa saakoon solvaukset ja pilkat omaan nilkkaansa.

Kyllä kriittinen voi olla olematta epärealistinen rasisti. Rasistien iänikuinen ininä "suvaitsevaisten" täydellisestä kritiikittömyydestä ja realisminpuutteesta on Naurettavaa.

"Et sinä saa viedä edes kaikkiin muslimaihin raamattua, joutumatta siitä linnaan, että se siitä suvaitsevaisuudesta."

Onko meidän siis oltava "suvaitsematon" koska jossain muualla ollaan suvaitsemattomia meitä kohtaan?
        Mitä helvetin matelua tämä on? Eikös me suomalaiset muodota itse oman arvomaailmamme ja lakimme ja määräyksemme? Miksi ihmeessä meidän pitäisi alentua tuollaiseen suvaitsemattomuuteen hä? :)

""suvaitsevaisille naisille sanoisin, että suvaitsevaisuus ei tarkoita sitäkään, että jokaiselle ulkomaalaiselle pitää heti antaa :o)."

Typerää. Ootkos kade?

Olet aivan oikeassa, me teemme itse lakimme ja valvomme, että jopa mamut noudattavat niitä. Jos ei noudata, niin palautettakoon kotiinsa (mainitsemasi rangaistus). Pitääkö meidän täällä tosiaan suvaitsevaisuuden nimessä hyväksyä kaikki, kuten esim. tyttöjen ympärileikkaus, islamilainen teurastus (eläinrääkkäystä!!) jne. Ei suvaitsevaisuus ole ainakaan realisteilla sitä, että tulkoon kaikki tänne elätettäviksi ja tekemään, mitä ennenkin on tehty. Jos maahantulijoille ilmoitettaisiin jo tullessa, että täällä on lakeja ja tapoja joita on pakko noudattaa tai rikkoja karkoitetaan. Kovemmilla otteilla saataisiin varmasti ainakin osa väärintekijöistä kuriin. Niin kuin kirjoitin, meillä on rikollisia ja pummeja omasta takaa aivan liikaa, niin ei meidän mielestäni tarvitse sietää niitä enää tuontitavarana. Jos et kunnioita ruokkivaa kättäsi, niin olet oikeassa, painukoot vaikka helvettiin. Jos joku on valmis auttamaan hädänhetkellä, niin luulisi, että jonkinlaista kunnioitusta auttajaa kohtaan löytyy. Asun itse paikassa jossa on paljon mamuja. Ei mulla kyllä monestakaan henkilöstä ole kauhean hyvää kerrottavaa. Käy katsomassa taloja, joissa he asuvat. Paikat on järjestelmällisesti rikottu ja töhritty (talot täysremontoitiin, ennen kuin mamut muuttivat niihin). En vain yksinkertaisesti halua enää maksaa tällaisia ylimääräisiä menoja veroissani. Ne, jotka haluavat, voivat mielestäni antaa vaikka kaikki rahansa ko käyttöön. Minusta on älytöntä yleensäkin raahata heitä tänne, koska heidä kotimaansa oloihin pitäisi vaikuttaa ja kanavoida rahat siellä olojen parantamiseen. Samalla rahalla saataisiin moninkertainen määrä asioita tehtyä, koska kustannustaso on siellä yleensä paljon alhaisempi.

• ylempää
        Hmmm kirjoitti:

Rasisti sinä olet.

Samaa sarjaa.

Typerää. Ootkos kade?

siellä mainitaan somalit aikas selvästi.

• Hmmm
        rasismia kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, me teemme itse lakimme ja valvomme, että jopa mamut noudattavat niitä. Jos ei noudata, niin palautettakoon kotiinsa (mainitsemasi rangaistus). Pitääkö meidän täällä tosiaan suvaitsevaisuuden nimessä hyväksyä kaikki, kuten esim. tyttöjen ympärileikkaus, islamilainen teurastus (eläinrääkkäystä!!) jne. Ei suvaitsevaisuus ole ainakaan realisteilla sitä, että tulkoon kaikki tänne elätettäviksi ja tekemään, mitä ennenkin on tehty. Jos maahantulijoille ilmoitettaisiin jo tullessa, että täällä on lakeja ja tapoja joita on pakko noudattaa tai rikkoja karkoitetaan. Kovemmilla otteilla saataisiin varmasti ainakin osa väärintekijöistä kuriin. Niin kuin kirjoitin, meillä on rikollisia ja pummeja omasta takaa aivan liikaa, niin ei meidän mielestäni tarvitse sietää niitä enää tuontitavarana. Jos et kunnioita ruokkivaa kättäsi, niin olet oikeassa, painukoot vaikka helvettiin. Jos joku on valmis auttamaan hädänhetkellä, niin luulisi, että jonkinlaista kunnioitusta auttajaa kohtaan löytyy. Asun itse paikassa jossa on paljon mamuja. Ei mulla kyllä monestakaan henkilöstä ole kauhean hyvää kerrottavaa. Käy katsomassa taloja, joissa he asuvat. Paikat on järjestelmällisesti rikottu ja töhritty (talot täysremontoitiin, ennen kuin mamut muuttivat niihin). En vain yksinkertaisesti halua enää maksaa tällaisia ylimääräisiä menoja veroissani. Ne, jotka haluavat, voivat mielestäni antaa vaikka kaikki rahansa ko käyttöön. Minusta on älytöntä yleensäkin raahata heitä tänne, koska heidä kotimaansa oloihin pitäisi vaikuttaa ja kanavoida rahat siellä olojen parantamiseen. Samalla rahalla saataisiin moninkertainen määrä asioita tehtyä, koska kustannustaso on siellä yleensä paljon alhaisempi.

Onhan meillä periaate että törkeimpiin ja toistuviin rikoksiin syyllistyvä Voidaan palauttaa kotimaahansa. Ihan hyvä.
        Vaikea kuvitella että esim. nyrkkitappelusta potkittaisiin ulos Suomesta täällä vaikka 8 vuotta asunut.

Eikä täällä olla hyväksymässä missään nimessä tyttöjen ympärileikkausta. Ei sitä kukaan ole esittänytkään vaikka somaleja on ollut Suomessa jo 14 vuotta.
        Rituaaliteurastus taas on sallittu mutta ainoastaan teurastamossa ja eläin tainnutetaan heti kaulasuonten puhkomisen jälkeen.
        Jos naapurin pihalla yrittää joku rituaaliteurastella niin poliisille soitto vaan.

Eihän se idea "suvaitsevaisillakaan" ole että elätettäviksi vaan ja olkaa miten haluutte.
        Maahantulijalle kyllä opetetaan suomalaisia tapoja ja lakeja. Mutta on mahdoton ajatus kieltää muslimia harjoittamasta uskontoaan.
        Se ei tarkoita sitä että tavat jotka kuuluvat perinteisiin tai uskontoon ylittäisivät Suomen Lain.

Puhut siis lakien koventamisesta "pelotteena".
        Samalla puhut että "ei niitä pitäisi rahdata tänne ollenkaan".
        Oletko sitten valmis hyväksymään jopa somalit jos
        somalialaisten rikollisuus yleisesti laskisi?

PS. Ja asun kyllä maahanmuuttajien keskellä.
        Tällä alueella asuu somaleja, kurdeja, albaaneja, pakistanilaisia(?), venäläisiä ja arabeja.

• Hmmm
        ylempää kirjoitti:

siellä mainitaan somalit aikas selvästi.

Tilastoja on tullut tutkittua jo moneen kertaan.

Ja toiseksi, puhuinko somaleista?

Lue viestini tarkemmin ja koita saada selville mitä siinä oikeasti kirjoitin, jookos?

• carma.
        ole mamuja kirjoitti:

"suvaitsevaisille naisille sanoisin, että suvaitsevaisuus ei tarkoita sitäkään, että jokaiselle ulkomaalaiselle pitää heti antaa"

Eikö tarvi? Täytynee sitten palauttaa ne uudet suomilipuin koristellut pikkuhousut, joissa lukee vapaapääsy mamuille.

• pelotteeksi
        Hmmm kirjoitti:

Onhan meillä periaate että törkeimpiin ja toistuviin rikoksiin syyllistyvä Voidaan palauttaa kotimaahansa. Ihan hyvä.
        Vaikea kuvitella että esim. nyrkkitappelusta potkittaisiin ulos Suomesta täällä vaikka 8 vuotta asunut.

Eikä täällä olla hyväksymässä missään nimessä tyttöjen ympärileikkausta. Ei sitä kukaan ole esittänytkään vaikka somaleja on ollut Suomessa jo 14 vuotta.
        Rituaaliteurastus taas on sallittu mutta ainoastaan teurastamossa ja eläin tainnutetaan heti kaulasuonten puhkomisen jälkeen.
        Jos naapurin pihalla yrittää joku rituaaliteurastella niin poliisille soitto vaan.

Eihän se idea "suvaitsevaisillakaan" ole että elätettäviksi vaan ja olkaa miten haluutte.
        Maahantulijalle kyllä opetetaan suomalaisia tapoja ja lakeja. Mutta on mahdoton ajatus kieltää muslimia harjoittamasta uskontoaan.
        Se ei tarkoita sitä että tavat jotka kuuluvat perinteisiin tai uskontoon ylittäisivät Suomen Lain.

Puhut siis lakien koventamisesta "pelotteena".
        Samalla puhut että "ei niitä pitäisi rahdata tänne ollenkaan".
        Oletko sitten valmis hyväksymään jopa somalit jos
        somalialaisten rikollisuus yleisesti laskisi?

PS. Ja asun kyllä maahanmuuttajien keskellä.
        Tällä alueella asuu somaleja, kurdeja, albaaneja, pakistanilaisia(?), venäläisiä ja arabeja.

Jos somalit hyväksyvät lakimme ja tapamme ja myös noudattavat niitä, niin tervetuloa (hoitavat oman toimeentulonsa). Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että hädässä olevia autetaan, mutta tapa jolla ne yleensä siitä kiittävät saavat kyllä karvani pystyyn (en todellakaan ole ainoa). Jos sotaveteraaneille rahaa keräävä löisi aina nyrkillä, kun annan avustuksia, niin se loppuisi aikas äkkiä. Haluan vain, että tänne tulevat käyttäytyvät niin kuin kylässä kuuluu. Enkä tarkoita nyrkkitappeluista palauttamista, vaan ehdottomaan vankeuteen tuomittujen palauttamista heti kotimaahansa (eivätpä kykene verkottumaan vankilassa). Nuorille pitäisi aina tehdä selväksi jengitymisen vaarat. Jos menet jengiin ja aloita rikollisen uran, niin lähtö on lähellä. Asematunnelin ulkomaalaisjengin voisi mielestäni lähettää kotimaahansa välittömästi, oppisivat muutkin, että pelote voidaan myös laittaa käytäntöön. Lapsia ja naisia luulisi olevan enemmän pakolaisten joukossa, koska he kykenevät puolustamaan itseään yleensä huonommin. Tarkempi valinta olisi myös paikallaan.

• rasismin uhri

Olin kerran lomamatkalla eräässä Kaakkois-Aasian maassa, ja siellä, etenkin syrjäisemmillä seuduilla, paikalliset asukkaat tuijottivat minua niinkuin eivät olisi koskaan ennen valkoista miestä nähneetkään. Tämä paikallisten törkeä rasistisuus järkytti minua syvästi.

Olen sen jälkeen joutunut käymään psykoterapiassa ja olen myös syönyt kalliita masennuslääkkeitä pitkän aikaa.

Näin pahat seuraukset on rasismin uhriksi joutumisella minulle ollut.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe