voiko olla totta??

minä vain

Jehovan todistajat kävivät ovella.

Kertoivat että Jeesus on tullut näkymättömänä ja perustanut hallituksen jota hallitsee kuninkaana. Hän kuulemma erottelee vuohet ja lampaat ja toiset niistä tuhoaa!!!!!

Mutta nyt minulla olisi tilaisuus keskustella kumpaan joukkoon minä tulisin kuulumaan, että voidaanko tulla peremmälle, olisiko aikaa?????.

Luulin ensin, että he pilailevat, mutta vaikuttivat olevan ihan tosissaan. Hämilläni selitin että nyt ei käy ja aloin vetää ovea kiinni. Lupasivat tulla ensi viikolla uudelleen ja toivottelivat hyvää jatkoa.

Suljin oven ja istuin kauan sydän pamppaillen ja koetin rauhoittua. Tuli todella ahdistava olo. Pitäisikö minun ilmoittaa tästä jollekkin viranomaiselle?Poliisille??

Kuuluuko tämänkaltainen pelottelu normaalisti jehovalaisille vai olivatko nämä jotenkin päästä pehmenneitä??? Mitä teen?? Ovea en ainakaan enää uskalla avata, ellen tiedä kuka on tulossa. Näitä ihmisiä en halua nähdä enää koskaan.

9

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari L.

Suomessa vallitsee uskonnonvapaus, eikä uskonnollisesta julistamisesta voi tehdä poliisiasiaa. Ethän voi soittaa poliisia silloinkaan, jos luterilainen pappi julistaa saarnassaan, että Jumala kiduttaa ei-uskovia ikuisesti helvetissä - mikä minusta on sivumennen sanottuna huomattavasti pelottavampi skenaario kuin tuho.

Uskonnollisesta julistuksesta voi tehdä selvityspyynnön vain silloin, jos se yllyttää laittomuuksiin tai vaikkapa kiihottaa vihaan kansanryhmää kohtaan. Näinhän kävi vastikään Ruotsissa eräälle helluntailaispastorille, joka manasi kaikki homot joukolla helvettiin. Periaatteessa selvityspyynnön voi tehdä myös silloin, jos julistus on hyvien tapojen vastaista, jos se esimerkiksi yllyttää sukupuoliseen 'moraalittomuuteen'. Tällaisen selvityspyynnön mahdollisuudet johtaa jatkotoimenpiteisiin ovat kuitenkin olemattoman pienet, koska moraalia pidetään nykyään ensisijaisesti yksilön eikä yhteiskunnan asiana.

Lisäksi sinun tulee ottaa huomioon, että ovellasi käyneet eivät sanoneet sinun tuhoutuvan, vaan he päinvastoin tarjosivat sinulle vaihtoehtoa välttää tuho. Et sinä tällaista mahdollisuutta voi mitenkään tulkita uhkaukseksi.

Vapaassa maassa saa jokainen toki tehdä selvityspyynnön mistä asiasta tahansa, vaikka epäkohteliaasta naapurista, mutta sinun kohdallasi kehottaisin kyllä harkitsemaan toisenkin kerran. Et saisi muuta aikaan kuin poliiseille hyvät naurut.

• minä vain

Tiedän että meillä on uskonnonvapaus ja uskonnoista voin keskustella ihmisten kanssa. Mutta he halusivat puhua NÄKYMÄTTÖMÄSTÄ hallituksesta jne...uskotko itse tollasiin...ihan sairasta mielikuvitusta mielestäni.

• Jari L.
        minä vain kirjoitti:

Tiedän että meillä on uskonnonvapaus ja uskonnoista voin keskustella ihmisten kanssa. Mutta he halusivat puhua NÄKYMÄTTÖMÄSTÄ hallituksesta jne...uskotko itse tollasiin...ihan sairasta mielikuvitusta mielestäni.

Siitä, mikä on sairasta ja mikä ei, voi tietysti taittaa peistä. Se ei kuitenkaan tee asiasta poliisiasiaa. Uskonnonvapauden nimissä voi opettaa lähes mitä älyttömyyttä tahansa, kunhan ei riko maan lakeja. Eihän kenenkään sitä paitsi ole pakko uskoa asioita, joita pitää älyttöminä.

Mikäli se, että joku pitää mielikuvitustani sairaana, olisi tehnyt asiasta poliisiasian, minä tuskin olisin viettänyt montakaan päivää poissa putkasta. :-)

• minä vain
        Jari L. kirjoitti:

Siitä, mikä on sairasta ja mikä ei, voi tietysti taittaa peistä. Se ei kuitenkaan tee asiasta poliisiasiaa. Uskonnonvapauden nimissä voi opettaa lähes mitä älyttömyyttä tahansa, kunhan ei riko maan lakeja. Eihän kenenkään sitä paitsi ole pakko uskoa asioita, joita pitää älyttöminä.

Mikäli se, että joku pitää mielikuvitustani sairaana, olisi tehnyt asiasta poliisiasian, minä tuskin olisin viettänyt montakaan päivää poissa putkasta. :-)

Ok! Ymmärsin:vastuu jää kuulijalle.

• hölynpölyä!
        minä vain kirjoitti:

Aivan, NÄKYMÄTTÖMÄT hallitukset ja jeesukset ja v. 1914 lopunajat... ovat todella päästä pehmenneiden ts. aivopestyjen ihmisten juttuja. Muista, että jt-lahko on yksi vaarallisimmista lahkoista mitä on. Ehdottomasti kannattaa karttaa ja varoa!

Linkissä lisätietoa:

http://www.jttuki.info/

• Herodes
        hölynpölyä! kirjoitti:

Aivan, NÄKYMÄTTÖMÄT hallitukset ja jeesukset ja v. 1914 lopunajat... ovat todella päästä pehmenneiden ts. aivopestyjen ihmisten juttuja. Muista, että jt-lahko on yksi vaarallisimmista lahkoista mitä on. Ehdottomasti kannattaa karttaa ja varoa!

Linkissä lisätietoa:

http://www.jttuki.info/

Näihän se on, mutta koitappa selittää se näille
        ovikellon pimputtajille... Ihminen on yksilö
        toiset vaan uskoo perseelleen ennustettuun maailman loppuun ja toiset ajattelee omalla päällä.

• Rasvattu_jämä

>>Kuuluuko tämänkaltainen pelottelu normaalisti jehovalaisille vai olivatko nämä jotenkin päästä pehmenneitä???

Tuo pelottelu ei kuulu jehovantodistajan vakiokäytökseen. Tavallisesti he kiertävät tuon asian tai valehtelevat siitä. Virallinen opetus on juuri kuvailemasi kaltainen, joten kuvailemasi tilanteen jehovantodistajat ovat ainoastaan rehellisiä opetuksensa suhteen.

Lainasin tälle forumille Vartiotornilehden tekstiä, jossa osoitetaan, että Vartiotorniseuran opetuksensa mukaan Jehova tuhoaa 99,9 % maapallon väestöstä, niin vielä silloinkin löytyi jehovantodistajiksi esittäytyneistä vastaanväittäjiä. Sinun kuvailemat jehovantodistajat ovat lähinnä harvinaisen rehellisiä.

• Hartaasti

Ja haulikko ladattuna...

• Alkuperäinen Siteeraaja ori...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe