Seatin koneet ovat tutkitusti luotettavia

5xSeat

jopa luotettavampia kuin Toyotan, Mazdan, Skodan, Volkswagenin tai Audin.

Kolmen viimeisimmän osalta tämä vahvistaa tietoa, joka meillä onkin jo käyttäjien keskuudessa kokemuksena. Paljon luotettavampaa laatua kuin muilla Vag-autoilla.

http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine

13

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivossa on hyvä elää ja uskoon kuolla sano lapamato, kun uskoon kuoli!

      • 5xSeat

        Niin kyllö se kirpaisee, kun Tojotan todellisuus paljastuu, eli keskivertoriisipussi, jonka vaihteisto toimii huonommin kuin keskivertoautossa. Ihan omistajakokemuksella voin sanoa ,että Toyotan vaihteistot ovat oikeasti heiveröisiä.


    • Skoda on paras

      Yleinen luotettavuusindeksi, joka ottaa huomioon KAIKKI korjaukset ja viat, paljastaa kuitenkin, että Skoda on VW-konsernin merkeistä luotettavin. Pelkällä moottorilla ei pitkälle pääse jos jotain muuta laukeaa.

      Skoda on sijalla 10. Seat sijalla 20, VW sijalla 23., Audi sijalla 34 ja Porsche sijalla 38 ja vielä Bentley sijalla 39..

      • seat parempi

        Heh, aina ja joka tilanteeseen löytyy joku tilasto, joka mukavasti tukee omaa uskomustaan.

        Saksalaisessa katsastustilastossa (tuv) skoda jää selvästi esim Seatin taakse. Ocu jossain 80 heikommalla puolella, pudotusta 20 sijaa edellisvuodesta. Paras oli Yeti, muistaakseni jotain 30 sijalla. Kyseessä oli siis kolme vuotta vanhat autot.


      • Skoda konserninparas
        seat parempi kirjoitti:

        Heh, aina ja joka tilanteeseen löytyy joku tilasto, joka mukavasti tukee omaa uskomustaan.

        Saksalaisessa katsastustilastossa (tuv) skoda jää selvästi esim Seatin taakse. Ocu jossain 80 heikommalla puolella, pudotusta 20 sijaa edellisvuodesta. Paras oli Yeti, muistaakseni jotain 30 sijalla. Kyseessä oli siis kolme vuotta vanhat autot.

        Tilastojahan löytyy kaikenlaisia. Katsastustilastot eivät kuitenkaan ota kantaa vikojen esiintymistiheyteen ja korjauskustannuksiin. Tässä englantilaisten tutkimuksessa on otettu kaikki nekin huomioon. Tutkimuksen tekstissä selitetään, että jos auton korjauskustannukset ovat korkeat, mutta vikoja esiintyy harvemmin, niin se on saanut hyvät pisteet.


      • 13+18
        Skoda konserninparas kirjoitti:

        Tilastojahan löytyy kaikenlaisia. Katsastustilastot eivät kuitenkaan ota kantaa vikojen esiintymistiheyteen ja korjauskustannuksiin. Tässä englantilaisten tutkimuksessa on otettu kaikki nekin huomioon. Tutkimuksen tekstissä selitetään, että jos auton korjauskustannukset ovat korkeat, mutta vikoja esiintyy harvemmin, niin se on saanut hyvät pisteet.

        Näinpä, tilastoja löytyy jokaisen tarpeisiin ja tukemaan melkein mitä näkemystä tahansa. Tuossa tilastossa ja siinä käytetyillä kriteereillä on nyt Skoda saatu ilmeisesti parhaaksi konsernin autoista. Katsastustilastossa taasen skodan sijoitus on heikko ja suuntakin vielä heikkenemään päin, myös konsernin autoja vertailtaessa.

        Katsastuksessa tulee esiin vain vakavat ja liikenneturvallisuuteen liittyvät viat. Ja myös ympäristöhaittoihin liittyvät. Pieniä harmeja ei huomioida.

        Niiden korjauskustannuksia myöskään ei huomioida. Ei myöskään mitään käyttäjien mielipiteitä ja mielikuvia laadusta, ei myynti- ja huolto-organisaation palvelualttiutta jne.

        No ei se mitään, kukin luemme ja uskomme niitä tilastoja, joista tykkäämme.


      • Skoda konserninparas
        13+18 kirjoitti:

        Näinpä, tilastoja löytyy jokaisen tarpeisiin ja tukemaan melkein mitä näkemystä tahansa. Tuossa tilastossa ja siinä käytetyillä kriteereillä on nyt Skoda saatu ilmeisesti parhaaksi konsernin autoista. Katsastustilastossa taasen skodan sijoitus on heikko ja suuntakin vielä heikkenemään päin, myös konsernin autoja vertailtaessa.

        Katsastuksessa tulee esiin vain vakavat ja liikenneturvallisuuteen liittyvät viat. Ja myös ympäristöhaittoihin liittyvät. Pieniä harmeja ei huomioida.

        Niiden korjauskustannuksia myöskään ei huomioida. Ei myöskään mitään käyttäjien mielipiteitä ja mielikuvia laadusta, ei myynti- ja huolto-organisaation palvelualttiutta jne.

        No ei se mitään, kukin luemme ja uskomme niitä tilastoja, joista tykkäämme.

        Taitaa harmittaa nyt kirjoittajaa kovasti. Eri mieltä olen noista katsastuksen vakavista ja liikenneturvallisuuteen liittyvistä vioista. Esim. Octavian osalta vakavimmat viat Suomen katsastustilastoissa ovat olleet renkaiden kuluneisuus (joka ei ole ollenkaan auton vika vaan käyttäjän välinpitämättömyyttä) sekä sitten OBD-testin perusteella tehdyt hylkäykset, kun päästöarvot eivät muka ole kohdallaan. Itsellä kyseinen ongelma korjattiin vaihtamalla lämpötila-anturi, jonka kustannukset töineen jäivät alle sadan euron. Minusta se oli aika pieni harmi. Muita vikoja ei autossani esiintynyt koko sinä aikana kun sillä ajoin.


      • 13+18
        Skoda konserninparas kirjoitti:

        Taitaa harmittaa nyt kirjoittajaa kovasti. Eri mieltä olen noista katsastuksen vakavista ja liikenneturvallisuuteen liittyvistä vioista. Esim. Octavian osalta vakavimmat viat Suomen katsastustilastoissa ovat olleet renkaiden kuluneisuus (joka ei ole ollenkaan auton vika vaan käyttäjän välinpitämättömyyttä) sekä sitten OBD-testin perusteella tehdyt hylkäykset, kun päästöarvot eivät muka ole kohdallaan. Itsellä kyseinen ongelma korjattiin vaihtamalla lämpötila-anturi, jonka kustannukset töineen jäivät alle sadan euron. Minusta se oli aika pieni harmi. Muita vikoja ei autossani esiintynyt koko sinä aikana kun sillä ajoin.

        Mikäpä mahtaisi minua harmittaa? Kuten jo totesinkin tilastpja löytyy kaikille sopivia, kun vaan riittää motivaatiota etsiä...

        Nuo omat kokemukset ovatkin sitten toinen juttu.
        Aiemmassa dieselSkodassani oli pari vikaa, tosin ei kovin vakavia. Anturivika, joka pudotti turbon pelistä. Matka kuitenkin jatkui ilman sitä joskkin laiskansorttisesti. Se korjattiin, mutta ilmestyi hetikohta takaisin. Sitä edellisessä, niinikään dieselSkodassa, sama vika.
        Molemmat korjattiin takuuseen. Lisäksi peräluukun lukko-ongelma, lukko vaihdettiin kokonaan. sekin takuuseen.
        Molemmilla Skodillani ajoin hieman alle 100.000 km. Molemmat olivat siis 2.0 tdi, 170hv ocuja.

        Nykyisessä Seatissa (altea4), 2.0 tdi ja myös 170 hv (eli samalla moottorilla) ajettu nyt noin 55.000 km, ei mitään vikaa ole tähän asti esiintynyt.

        Omakohtainen kokemukseni Seatista on siten parempi luotettavuuden suhteen. Auto vaihtuu reilun vuoden päästä ja se on todennäköisesti Seat, mikäli Vaggareissa pysyn. Todennäköisesti pysyn, mutta syynä eivät em kokemukset ole, vaan yleisemmät kokemukset autosta ja tietysti ulkonäkökin. Ne eivät siis ole teknisperusteisia tietenkään, autohan on aivan sama teknisesti.


    • luulo vs. tieto

      Tilastojen lukeminen on vaikeaa jos ei oikein tunne koko asiaa tai ymmärrä mitä ja miten on tilastoitu.
      tyypillinen ketju jossa ei ole yhtään tyyppiä joka olisi ymmärtänyt asiaa, mutta tätä se netti teettää. Opettajat kouluissa ovat kauhuissaan siitä kuinka nykyteinit eivät löydä oikeaa tietoa netistä, eivätkä ymmärrä lukemaansa. Se johtuu kokemattomuudesta ja tietämättömyydestä.

      • Tietäjä?

        Joo, ja tämän kirjoittelun perusteella Sinä tiedät kaikesta kaiken? Tyypillinen.


      • Helsinki haloo
        Tietäjä? kirjoitti:

        Joo, ja tämän kirjoittelun perusteella Sinä tiedät kaikesta kaiken? Tyypillinen.

        En suinkaan, mutta sen tiedän että viimeaikoina on julkaistu monta täysin ristiriitaista tilastoa ja siis jokaiselle jotain, varsinkin jos hieman tekee omia tulkintoja.


      • MIejookapoika
        Helsinki haloo kirjoitti:

        En suinkaan, mutta sen tiedän että viimeaikoina on julkaistu monta täysin ristiriitaista tilastoa ja siis jokaiselle jotain, varsinkin jos hieman tekee omia tulkintoja.

        Se on muuten totinen tosi. Tuossa Toyotan sivustolla oli puhetta koneiden kestävyydestä, jossa joku kirjaili jonkun tilaston mukaan, ettöä Toyotan koneet olisivat 2. kestävimpiä, mikä kuulostaa aika erikoiselta, jos puhutaan kaikista koneista, kun dieseleissä on ollut D4D llä paljonkin ongelmia, samoin VTTi-koneilla. Toyotan bensakoneet (vanhemmat) ovat asia erikseen=kestäviä.

        Hondallakin se on vähän niin ja näin=kokemusta VAG, Toyota, Honda, Hyundai ja Mazda moottoreista ja autoista. Em. autoista omakohtainen kokemus on, että vähävikaisin MEILLÅ on ollut Hyundai.

        Honda toimii ok ,edellytyksewllä, että tehdään kalliit huollot järjestelmällisesti. Toyotan vaihteisto oli pettymys (keskivertoa huonompi käyttöominaisuuksiltaan), samoin iskunvaimentajat vajaa 60tkm ja uusiksi (toki meni just ja just takuuseen=20tkm/v) ja tiheä huollattaminen (yhtä kallista lopulta kuin Hondalla). Honda parempi ajaa kuin Toyota, vaikka Hondakin on keskivertokiikkerä. Toyotan talviajo-ominaisuuksia voisi kuvata sanomalla, että ajo-ominaisuuksia ei ole= aivan mahdoton ajettava.

        VAG dieselit parhaita käyttöominaisuuksiltaan, mutta erikoisia "vikoja" kuten vikatila kovalla pakkasella (alle -30).

        Mazda kestää, mutta todellakin kova bensajuoppo kaupungissa=TSI ecomotiven vastakohta! Mazdan erikoisuuksi~ratti valmiiksi vinossa tehtaalta lähtien, enkä puhu nyt mistään suuntauksista tai cambereista.


    • tilastot tyhmille

      tuohan todistaa vain ja ainoastaan, että kovin vähän noita ongelmia on yleensäkkin ja tuollaiset tilastot vielä vääristää asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      179
      5645
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5584
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      180
      4558
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4013
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3900
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3556
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      127
      1274
    8. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      16
      1020
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      17
      958
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      940
    Aihe