tiedemiesten keskuudessa. Tämä asia on mietityttänyt minua monesti, kun hyvistä yrityksistä huolimatta en ole löytänyt kuin yhden, nimittäin kasvitieteilijän, Lars Levi Laestadiuksen ja sitten onkin musta-aukko.
Onko vl:iä tunnettujen taiteilijoiden ja
12
1883
Vastaukset
- Varoittaja
Älkää puhuko elävistä ihmisistä nimeltä täällä. Kuuluu hyviin nettitapoihin!
- utelias uskovainen
Mitä sinä tarkoitat nettiketillä, eikö tällä palstalla saisi mainita nimeltä lestadiolais liikkeen perustajaa ja loukkasinko jotenkin hänen muistoaan ja nimeään. Se mitä olen lukenut Laestadiuksesta ja hänen opeistaan, on saanut minulta korkean kunnioituksen tätä kirkkohistorian suurmiestä kohtaan, mitä valitettavasti en voi aina tuntea hänen hengellisiä jälkeläisiään kohtaan.
- Varoittaja
utelias uskovainen kirjoitti:
Mitä sinä tarkoitat nettiketillä, eikö tällä palstalla saisi mainita nimeltä lestadiolais liikkeen perustajaa ja loukkasinko jotenkin hänen muistoaan ja nimeään. Se mitä olen lukenut Laestadiuksesta ja hänen opeistaan, on saanut minulta korkean kunnioituksen tätä kirkkohistorian suurmiestä kohtaan, mitä valitettavasti en voi aina tuntea hänen hengellisiä jälkeläisiään kohtaan.
Jos luit tarkkaan, tarkoitin ELÄVIÄ ihmisiä. Heistä nimillä keskusteleminen tällaisella foorumilla ei ole hyvien tapojen mukaista.
Toki elossa olevissa vanhoillislestadiolaisissa on moniakin nimekkäitä tiedemiehiä ja taiteilijoita, mm. kirjallisuuden Finlandiapalkintoehdokas, useampikin tunnettu kuvataiteilija ja myös musiikin saralla tällä hetkellä merkittävää uraa tekeviä taiteilijoita. Myös monta tieteen ja tutkimuksen parissa ansioitunutta veeällää tulee nopeasti mieleen. - utelias uskovainen
Varoittaja kirjoitti:
Jos luit tarkkaan, tarkoitin ELÄVIÄ ihmisiä. Heistä nimillä keskusteleminen tällaisella foorumilla ei ole hyvien tapojen mukaista.
Toki elossa olevissa vanhoillislestadiolaisissa on moniakin nimekkäitä tiedemiehiä ja taiteilijoita, mm. kirjallisuuden Finlandiapalkintoehdokas, useampikin tunnettu kuvataiteilija ja myös musiikin saralla tällä hetkellä merkittävää uraa tekeviä taiteilijoita. Myös monta tieteen ja tutkimuksen parissa ansioitunutta veeällää tulee nopeasti mieleen.tiedemiehistä, miksi heitä ei saisi mainita nimeltä, koska taiteilijat ja tiedemiehet ovat nk.
"koko kansan omaisuutta", mistä maamme ja sen kansalaiset tuntevat, minun käsittääkseni ja ainakin minä, suurta ylpeyttä. Onko sinun miestäsi
usko tässä tapauksessa rasite ja jos on, niin miksi. - Elävä ihminen
Pitääkö odottaa että Niilo Rauhala on kuollut ?
- vl2003
"Kohtalaisen" tunnettuja taiteilijoita tulee heti mieleen useampikin. Tiedemiehiäkin (ja -naisia) on, jotka ovat omalla alallaan hyvin tunnettuja, muutaman nimi ehkä yleisemminkin tunnettu. (Eipä tainnut Laestadiuskaan omana aikanaan olla oman alansa ulkopuolella tiedemiehenä tunnettu).
Mutta mielestäni heistä nimillä keskusteleminen olisi asiatonta. - julkkis itsekin
Niilo Rauhala, Jorma Saarni, Kaija Saariaho, Hillevi Pietiläinen....
- Alik. Kine
Entäpä se naispuolinen oopperalaulaja (Soile Isokoski?)?
- BrideOfJesus*
Alik. Kine kirjoitti:
Entäpä se naispuolinen oopperalaulaja (Soile Isokoski?)?
Soile Isokoski ainakaan ei ole ollut varmaan kymmeneen vuoteen vl.
- huuhaa
Saariaho ei ole vl. Jorma Saarni ei ole tiedemies, vaan huijari (julkkis kylläkin :).
- utelias uskovainen
lestadiolaisia, jostain olen lukenut, että ainakin Timon Mukan kasvualustana olisi ollut lestadiolaisuus, mutta en muista, mikä suunta, voin olla väärässäkin.
- poltsi
antti hyry, martti miettunen, paavo rintala, toivo kuula, leonard typpö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731177EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616