Vainajan näkeminen ei minua kauhistuta!

R.I.P pikkuveli

Meidän kulttuurissamme aikaisemmin oli tapana, että vainajan arkku avattiin hautajaispäivänä. Omaiset sai katsoa omaistaan viimeisen kerran.
Menin katsomaan seurakunnan tiloissa säilytettyä veljeäni ennen hautausta. Veli oli ehostettu luonnollisesti nukkuvan näköiseksi. Jäi hyvä muisto.

Ajoin tätä varten 400 km.

6

90

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme hyypiö

Miten tää nyt liittyy aiheeseen?

• ihme hyypiö

Toki liittyy.

Tämänkin sivun ylälaidassa on ahdistuneen näköisen naisen kuva. Saateteksti; vainajan näkeminen mahdotonta.

Ihme hyypiö. Aatteleppa ihan ite. Joka päivä jo vähän kansoitetussa Suomessa monet ihmiset joutuvat käsittelemään kuolleita.
        Sairaaloissa, poliisit ja palokunnat onnettomuuspaikoilla jne. Kuolema on meitä aina lähellä.
        Tälläkin palstalla on aloitusten kirjo tänäänkin on melko kattava. Oikeastaan me 'dinosaurusikäiset' kuljemme kuolema kintereillämme.

Toivo Lång
        Inkeoinen

• ..jooo

Vähän ihmetyttää itseäkin kun kriisiapua pitää antaa kaikille sivullisillekin heti kun joku onnettomuus sattuu. Aina ihmisiä on kuollut, osa onnettomuuksissa tai muuten ennen aikojaan. Nykyään oikein mässäillään kaikilla onnettomuuksilla ja kiristetään lakeja ettei mitään tapahtuisi.

Lapsellista touhua sakottaa entistä pienemmistä ylinopeuksista, vaikka ne onnettomuudet johtuu suurista ylinopeuksista ja vääristä riskinotoista tai alentaa promillerajaa, vaikka onnettomuudet tapahtuu yli 1 promillen humalasa. Liikenteessä auttaa vain asennekasvatus ja muutenkin ennaltaehkäisevä työ. Kuitenkaan ei panosteta ihmisten hyvinvointiin ja sitten ihmetellään kun jotain tapahtuu.

En välttämättä haluaisi nähdä kuollutta sukulaista, vaikka lapsena nähnytkin. Jos hautajaisiin pitkä aika kuolemasta niin ehtii muuttuakin. Jos taas poliisit tms eivät kestä nähdä kulleita, ovat väärässä ammatissa. Jotkut taas tuntuvat haluavankin kun lähes joka päivä saa lukea vaarallisista ja usein turhista takaa-ajoista. Kummallisen paljon kuolee putkaankin, voisivat aloittaa kuolemien ehkäisyn siitä päästä.

• Liian monta painajaista

En halua enää nähdä! Muutama vuosi sitten liikenneonnettomuudessa enismmäisenä paikalla olleena näin kuinka nuori kuljettaja oli ajanut ilman turvavöitä ja auto oli pyörinyt muutaman kerran ympäri tienpientareella niin että kuljettaja oli ollut vyötäröä myöten puoliksi ikkunasta ulkona. Jälki oli melko hirvittävä kun tien ja auton väliin useita kertoja jääneestä kuljettajasta oli lähinnä jalat ainoa ihmiseksi tunnistettava osa.

• pelastus & raivaus

Onnettomuus paikkoja joutuu vielä väsyneenäkin raivaamaan. Rajulla nopeudella sattuneiden rojujen joukosta löytyy myös kuolleiden ruumiinosia.
        Melkein joutuu unilääkkeen ottamaan, että sellaisten onnettomuuksien jälkeen uneen pääsee.

• ,kvenht

Ortodoksi hautajaisissa aina on arkku avoin. Jos omaiset haluaa, niin laitetaan liina naaman päälle. Normal.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1558
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      20
      1307
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1187
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    9. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      882
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe