tässä maailmassa on monenlaista filosofeja ja sun muuta opettajaa mutta kristus on oikea ja totta. älkää uskoko noita muita hienoja filosofeja mitä ne sanoo elämän totuuksista. he ovat vaan ihmisiä mutta kristus on jumalan poika.
jeesus
8
385
Vastaukset
- jli
Totta on, mitä sanot Jeesuksesta. Totta on myös, että on monenlaisia teorioita ja käsityksiä Jeesuksesta. Ne vaan eivät kestä lähempää tarkastelua.
Enemmän tästä:
http://www.nic.fi/~jlindell
kirjoitus ”Kuka on Jeesus?” - Jamaica
jeesuksen sanotaan syntyneen pyhästä hengestä. Kertokaa miten me voidaan uskoo tommosta jos se EI OLE MAHDOLLISTA!? Ei kukaan voi syntyä ilman kahta materialistista tekijää (tarkoittaen tässä miestä ja naista) ellei se oo joku himmee alien. Jeesuksen olis pitäny olla aika keskeneräinen koska siltä puuttu puolet kromosomeista ym..
- uneksija
Miten niin?
- Typhon
Nuoruuden naivius on hellyyttävää luettavaa, jos sallit minun profiloivan sinua tekstistäsi.
1.) On totta, että historian aikakirjat Raamatun lisäksi puhuvat Yeshua-nimisen henkilön eläneen muutamia tuhansia vuosia sitten, mutta hänen ihmetekonsa, Jumalan sukulaisuus ja muut yli-inhimilliset teot ovat vailla mitään perusteita. Ainoastaan Raamattu puhuu Yeshuan ihmeteoista, mutta muissa aikakirjoissa, historian tutkielmissa mainitaan Yeshua vain tavallisena ihmisenä.
2.) Puhumattakaan vankasta uskostasi ja järkkymättömästä lojaaliudestai Yeshuaa kohtaan, miten uskot voivasi vakuuttaa meidät Yeshuan ylivertaisuudesta muihin elämänopettajiin nähden? Vaikka sanot, ettei meidän pitäisi kuunnella toisia filosofeja, et silti anna mitään syitä kehoituksellesi. Miksi meidän ei pitäisi kuunnella muita? Miksi emme saisi? Kerro? Perustele kantasi, niin sinut voidaan ottaa vakavasti.- Verna
Jos sinun mielestäsi Jeesuksesta tulee käyttää nimeä Yeshua ( ? , hepreaksi nimi on Jesu`a ) eikä kreikankielistä nimeä Jeesus, niin oletko yhtä johdonmukainen muidenkin nimien suhteen? Mitä nimeä sinä koulussa historiaa opiskellessasi käytit esim. Pietari Suuresta, Vilhelm Valloittajasta, Vilhelm Oranialaisesta, Tapani Pyhästä, Aleksanteri Suuresta, Juhana Maattomasta jne.? Kun sinä vaadit muita perustelemaan kantansa, niin hyvä olisi kuulla sinunkin perustelusi.
- Typhon
Verna kirjoitti:
Jos sinun mielestäsi Jeesuksesta tulee käyttää nimeä Yeshua ( ? , hepreaksi nimi on Jesu`a ) eikä kreikankielistä nimeä Jeesus, niin oletko yhtä johdonmukainen muidenkin nimien suhteen? Mitä nimeä sinä koulussa historiaa opiskellessasi käytit esim. Pietari Suuresta, Vilhelm Valloittajasta, Vilhelm Oranialaisesta, Tapani Pyhästä, Aleksanteri Suuresta, Juhana Maattomasta jne.? Kun sinä vaadit muita perustelemaan kantansa, niin hyvä olisi kuulla sinunkin perustelusi.
"Jos sinun mielestäsi Jeesuksesta tulee käyttää nimeä Yeshua..."
Sanoinko että pitäisi? Hieman hämmentyneenä tarkistin oman viestini, mutta en mielestäni maininnut mitään nimen käytöstä. Tarkoitukseni oli sanoa, että historiankirjat kyllä tuntevat Yeshua-nimisen ihmisen eläneen tuolloin, mutta hänen ihmetekonsa ovat taas toinen juttu.
Nimestä en välitä. Käytän Yeshuaa, Jeesusta, mitä tahansa milloin tahansa, kunhan ihmiset vain tajuavat kenestä puhun.
Jeesus ei ole suora lainaus kreikankielestä, vaan on suomenkielinen tapa kirjoittaa kyseinen nimi. Kyse on kansallisesta käännöksestä, ei aidosta nimen alkuperästä, otaksun.
Meillä muuten keskeytyi aikaisemmin hyvin alkuun päässyt keskustelu. Mielipiteiden vaihto liittyi Raamatun tuomioihin invaliideista, ja haluaisin kernaasti vielä jatkaa keskusteluamme. Moni asia jäi selvittämättä minulle. - Verna
Typhon kirjoitti:
"Jos sinun mielestäsi Jeesuksesta tulee käyttää nimeä Yeshua..."
Sanoinko että pitäisi? Hieman hämmentyneenä tarkistin oman viestini, mutta en mielestäni maininnut mitään nimen käytöstä. Tarkoitukseni oli sanoa, että historiankirjat kyllä tuntevat Yeshua-nimisen ihmisen eläneen tuolloin, mutta hänen ihmetekonsa ovat taas toinen juttu.
Nimestä en välitä. Käytän Yeshuaa, Jeesusta, mitä tahansa milloin tahansa, kunhan ihmiset vain tajuavat kenestä puhun.
Jeesus ei ole suora lainaus kreikankielestä, vaan on suomenkielinen tapa kirjoittaa kyseinen nimi. Kyse on kansallisesta käännöksestä, ei aidosta nimen alkuperästä, otaksun.
Meillä muuten keskeytyi aikaisemmin hyvin alkuun päässyt keskustelu. Mielipiteiden vaihto liittyi Raamatun tuomioihin invaliideista, ja haluaisin kernaasti vielä jatkaa keskusteluamme. Moni asia jäi selvittämättä minulle.Jos minä voisin asiaan jotenkin vaikuttaa, niin toivoisin, että puhuisit Jeesuksesta Jeesuksena, jos sinun yleensä täytyy hänestä puhua.
Mistä invalideja koskevasta keskustelusta puhut? - pilvi
en ole enää kovin nuori. ei minun tartte ketään vakuuttaa, usko tulee omasta sydämmestä. vain uskomalla kristukseen voi saada pelastuksen tämän taivaan alla. joku päivä taivas ja maa katoaa mutta kristuksen sanat ei katoa koskaan.minä olen aina uskonut kristukseen. ensimmäinen muisti kuva on kun olin 7v. ja ensimmäisellä luokalla koulussa niin uskonnon opettaja, aune, kertoi jeesuksesta kuinka hän paransi sairaita ja kuinka kristuksesta voi löytää pelastuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948