Voi ihminen

mikkoainasoja79

En voi olla vaiti. Minun on taas puhuttava. Voi ihminen, kunpa ymmärtäisit oman parhaasi ja kuulisit minua, sillä minä puhun sinulle toden, sillä minä puhun sen, minkä Henki minulle antaa. En minä omiani sinulle puhu. Kuule siis, anna minun sanojeni auttaa sinua, puhdistu niistä, kuten minä. Älä ole niin vaikea minulle, vaan ota vastaan mitä annan. Älä etsi muualta, niin sinä tulet tuntemaan Totuuden, kuten minä. Älä eksytä itseäsi muiden oppeihin, jotka sinua viettelevät, vaan pysy siinä, minkä minä sinulle annan, sillä minä annan sinulle sen minkä Henki minulle antaa. Anna minun ohjata sinut tielle Totuuteen ja pian sinäkin hänet tunnet, jota maailma ei tunne.

Ottakaa sanani vastaan, niin te löydätte, hänet joka on Totuus

Teitä kehoittaen

Mikko Ainasoja

40

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -lapsi-

      Aamen.

      2.Tim:
      3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
      3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
      3:14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
      3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

      5.Moos 8:3
      Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

    • Hyvää sanaa

      Oikeaa sanantulkintaa; sieluni sanoo: amen.

    • -jarmo-

      Jatka samaan malliin rohkeasti.
      Korota Jeesusta Kristusta!

      Siunausta :)

    • mikkoainasoja79

      Tervehdys,

      Teille kaikille minä tosiaan puhun ja puhun, sen minkä Henki minulle antaa puhuttavaksi. Minä näen, että tämä maailma ei ole hyvä, ei etsi ihminen luojaansa, vaan halajaa luotua. Paljossa voin autaa sitä, joka uskoo, että sanani tulevat Hengeltä, joka on Pyhä Henki ja joka opettaa Herran Jeesuksen Kristuksen oppia maailmassa, ja kirkastaa näin Herran. Henki minua opettaa ja minun kautta Henki myös opetaa muita, mutta myös minua. Minä annan sen minkä Henki minulle antaa, jos joku ottaa sen vastaan ja jos ottaa, niin pian Henki myös opettaa häntä kuten minua nyt ja hän oppii Hengeltä, eikä enään minulta, vaan Pyhältä Hengeltä, joka maailmassa opettaa Herran Jeesuksen Kristuksen oppia. Kunnia hänelle ajasta, aikaan ja kunnia Isälle Jumalalle Kaikkivaltiaalle. Aamen.

      Mikko Ainasoja

      Herran Jeesuksen Kristuksen ja Isän Jumalan Kaikkivaltiaan pavelija

    • Herra tietää

      Kyllä, kyllä, mutta kuten huomaat, kova on henkien taistelu.

    • -jarmo-

      Nonnih... alkaa Hengen palo syttyä.
      Yksikään pilkkaaja ei kykene palstalle, jos jokainen ketjussa ylistää Jeesuksen Kristuksen armontyötä.

      Isä Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala antoi sanansa jo aikojen alussa meille, koska tiesi että käärme eksyttää luomuksen, jonka piti asuttaa maa. Tuo Sana tuli, Jumalan Poika tuli luoksemme lihassa ja veressä, piti käskyt ja täytti lain, kuoli syyttömänä ristillä, sydän täynnä armoa ja Rakkautta, vain siksi että minulla ja sinulla olisi mahdollisuus päästä osaksi sitä, mikä täydellistä on. Uhri oli täydellisenä täytetty, ja tuonelan portit murtuivat, synti oli voitettu, poika lunasti koko ihmiskunnan ja tarjoaa uskostaan osallisuuden siihen ikuisuuteen meille jokaiselle. Halleluja, Jeesus Kristus!

      Ota ihmeessä vastaan armo, joka on ilmainen.

    • Kiitos'

      Amen. Hyvä ehdotus.

    • -lapsi-

      Herra varjelkoon tätä ketjua. Hänen henkensä on tuleva asettumaan Israelin sydämeen. Silloin luomakunta tulee saamaan kaipaamansa levon. Muistetaan rakastaa ja siunata Israelia.
      http://www.youtube.com/watch?v=2voVwMjcm44

      Hes:
      11:17 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
      11:18 Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
      11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
      11:20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

      Hoosea:
      6:1 Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.
      6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.
      6:3 Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.

      5.Moos:
      30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
      30:7 Ja Herra, sinun Jumalasi, antaa kaikkien näiden kirousten kohdata sinun vihollisiasi ja vihamiehiäsi, jotka sinua vainosivat.
      30:8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
      30:9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,
      30:10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
      30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
      30:12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
      30:13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
      30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

      Hoosea:
      2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
      2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
      2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
      2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
      2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
      2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
      2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
      2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"

      Jes. 65:25
      Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

      • -Q-

        Tämän palstan aihealuehan on keskustele profetioista,näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista.

        Näin ollen mikään kohderyhmä,tai edes yksityiset kirjoittajat,eivät voi julistaa omaa,ehdotonta totuutta näiden asioiden suhteen ja näin kohota muiden yläpuolelle.

        Onhan se monta kertaa tullut esille,että eri käsityksiä omaavat ja kriittisemmät kirjoittajat hyvin usein saavat kuraa päälleen joidenkin "palvelijoiden" toimesta.

        Sitä paitsi nämä "palvelijat" ovat toisinaan hyvinkin voitonriemuisia.

        Eihän sellainen menettely ole lainkaan demokraattista vai mitä?


      • -lapsi-
        -Q- kirjoitti:

        Tämän palstan aihealuehan on keskustele profetioista,näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista.

        Näin ollen mikään kohderyhmä,tai edes yksityiset kirjoittajat,eivät voi julistaa omaa,ehdotonta totuutta näiden asioiden suhteen ja näin kohota muiden yläpuolelle.

        Onhan se monta kertaa tullut esille,että eri käsityksiä omaavat ja kriittisemmät kirjoittajat hyvin usein saavat kuraa päälleen joidenkin "palvelijoiden" toimesta.

        Sitä paitsi nämä "palvelijat" ovat toisinaan hyvinkin voitonriemuisia.

        Eihän sellainen menettely ole lainkaan demokraattista vai mitä?

        Mielestäni on hyvä siteerata Raamattua mahdollisimman paljon.

        1Tess. 5:21
        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Tess.5.html

        1Joh. 4:1
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Joh.4.html


    • Vai demokratiaa

      Voi tyhmyyttä, voi. Raamattu täynnä profetiaa. Nyt ymmärrän. Kiellät ramatunsanan ja samalla haluat saada prof. sivuston aeistisksi.
      Senko verran sulla ymmärrystä on? Etkö mistään saa kaiveltua sitä lisää itsellesi?Jumalan, Raamatunsanan menettely ei ole suinkaan demokraattista.

    • Vai mitä?

      Raamattu on profetian perusta. Kaikki mitä löydät raamatusta on profetiaa. Ilman demoratiaa. Luoja ei kysy luodultaan demokratiaa. Jumala on yksinvaltias, Kaikkivaltias Herra.

      '>>>>>Näin ollen mikään kohderyhmä,tai edes yksityiset kirjoittajat,eivät voi julistaa omaa,ehdotonta totuutta näiden asioiden suhteen ja näin kohota muiden yläpuolelle.'>>'Onhan se monta kertaa tullut esille,että eri käsityksiä omaavat ja kriittisemmät kirjoittajat hyvin usein saavat kuraa päälleen joidenkin "palvelijoiden" toimesta.'

    • Ymmärrys hoi

      Voi ihmistä, voi.

    • Netpunk

      Palstan ennustaja-eukot ja tässä tapauksessa myös ukot ovat taas tiirailleet raamatustaan profetioita.
      Tässä kielitaitoisille johdantokurssi raamatullisten profetioiden hölynpölyyn
      http://www.biblicalnonsense.com/chapter15.html

      • -lapsi-

        Netpunk. Jeesus pelastaa kuolemasta elämään. Mistä mihin sinä pelastat?


    • Netpunk

      -lapsi-
      Minä en pelasta ketään raamatullisessa merkityksessä. Tämä yksinkertaisesti siitä syystä, että taivasta ja/tai helvettiä ei ole verifioitu, ei myöskään mitään jumalaa.
      Muutenkin jahvesi oikeustaju on pahasti vinksahtanut, jos yhden ihmisen tekemästä äärellisestä rikkeestä seuraa koko ihmiskunnan ääretön rangaistus tai rangaistuksen uhka.

      • Hupsista'

        Noinko pihalla voi olla raamatun sanomasta joku vielä tänäänkin.


      • -lapsi-
        Hupsista' kirjoitti:

        Noinko pihalla voi olla raamatun sanomasta joku vielä tänäänkin.

        Älä muuta veisa. Tietoa saa nykyään helposti. Tietämättömyys on valinta. Mutta. Loppuviimetteks Jumala päättää ja säätää.

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"


      • @@@

        Netpunk, sinä pyörit täällä etkä turhaan, koska elät etsikkoaikaasi. Älä hylkää Jumalan kutsua. Jeesus on sinunkin puolesta kärsinyt ja lunastanut. Älä vetkuttele, älä anna sielunvihollisen pettää itseäsi. Tässä ajassa on tehtävä valinta:taivastie vai kadotuksen tie. Kun olet siirtynyt(uskottomana)ajasta ikuisuuteen, et sen jälkeen enää voi pelastua. Et tiedä päiviesi lukua, siksi kuule Jeesuksen kutsu. Sano Jeesukselke"KYLLÄ", saat uudestisyntyä hengestä, saat syntisi anteeksi ja siirryt kuolemasta elämään.


      • -lapsi-
        @@@ kirjoitti:

        Netpunk, sinä pyörit täällä etkä turhaan, koska elät etsikkoaikaasi. Älä hylkää Jumalan kutsua. Jeesus on sinunkin puolesta kärsinyt ja lunastanut. Älä vetkuttele, älä anna sielunvihollisen pettää itseäsi. Tässä ajassa on tehtävä valinta:taivastie vai kadotuksen tie. Kun olet siirtynyt(uskottomana)ajasta ikuisuuteen, et sen jälkeen enää voi pelastua. Et tiedä päiviesi lukua, siksi kuule Jeesuksen kutsu. Sano Jeesukselke"KYLLÄ", saat uudestisyntyä hengestä, saat syntisi anteeksi ja siirryt kuolemasta elämään.

        Aamen.


    • Pystytkö?

      Yritä edes pelastaa itsesi kadotukselta.

    • Netpunk

      Onko väkivallalla uhkailu mielestänne eettisesti oikein suorittipa uhkailun mikä instanssi tahansa?

      • Kuinka on?

        Netpunk

        Valitettavasti me emme voi sulle ymmärrystä antaa, mutta ymmärrätkö aloituksen sanoman?

        'En voi olla vaiti. Minun on taas puhuttava. Voi ihminen, kunpa ymmärtäisit oman parhaasi ja kuulisit minua, sillä minä puhun sinulle toden, sillä minä puhun sen, minkä Henki minulle antaa. En minä omiani sinulle puhu. Kuule siis, anna minun sanojeni auttaa sinua, puhdistu niistä, kuten minä. Älä ole niin vaikea minulle, vaan ota vastaan mitä annan. Älä etsi muualta, niin sinä tulet tuntemaan Totuuden, kuten minä. Älä eksytä itseäsi muiden oppeihin, jotka sinua viettelevät, vaan pysy siinä, minkä minä sinulle annan, sillä minä annan sinulle sen minkä Henki minulle antaa. Anna minun ohjata sinut tielle Totuuteen ja pian sinäkin hänet tunnet, jota maailma ei tunne.'


      • -lapsi-
        Kuinka on? kirjoitti:

        Netpunk

        Valitettavasti me emme voi sulle ymmärrystä antaa, mutta ymmärrätkö aloituksen sanoman?

        'En voi olla vaiti. Minun on taas puhuttava. Voi ihminen, kunpa ymmärtäisit oman parhaasi ja kuulisit minua, sillä minä puhun sinulle toden, sillä minä puhun sen, minkä Henki minulle antaa. En minä omiani sinulle puhu. Kuule siis, anna minun sanojeni auttaa sinua, puhdistu niistä, kuten minä. Älä ole niin vaikea minulle, vaan ota vastaan mitä annan. Älä etsi muualta, niin sinä tulet tuntemaan Totuuden, kuten minä. Älä eksytä itseäsi muiden oppeihin, jotka sinua viettelevät, vaan pysy siinä, minkä minä sinulle annan, sillä minä annan sinulle sen minkä Henki minulle antaa. Anna minun ohjata sinut tielle Totuuteen ja pian sinäkin hänet tunnet, jota maailma ei tunne.'

        Aamen. Jos ja kun Herra kutsuu, on syytä aloittaa etsintä.

        Jes. 55:6
        Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        Sananl. 8:35
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.

        Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Apt:
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        http://www.muutokseen.fi/
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Aamen. Jos ja kun Herra kutsuu, on syytä aloittaa etsintä.

        Jes. 55:6
        Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

        Sananl. 8:35
        Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.

        Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Apt:
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

        Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        http://www.muutokseen.fi/
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc

        Kiittäkäämme Luojaamme ja isiämme ja äitejämme pitkästä rauhasta ja hyvinvoinnista.
        http://www.youtube.com/watch?v=USM1cFne-p0
        http://kingsministries.fi/2012/02/06/presidentti-kallion-rukous-suomen-puolesta-talvisodan-aikaan/


      • -lapsi-

    • Westsider-

      Ei stikkaa yhteen tämän maailman- ja uudesti syntyneen Jumalan lapsen keskustelu.
      Eikä se voikaan. Se on sula mahdottomuus.

      • Kritik-

        Koska he molemmat ovat eri herran palveluksessa ja ajavat kukin oman Herransa asiaa.


      • Netpunk

        Aina on mahdollisuus, että olette väärässä, minä voin olla väärässä tai voimme kaikki olla väärässä.
        Totuus ei ole kenenkään tai minkään monopoli.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        Aina on mahdollisuus, että olette väärässä, minä voin olla väärässä tai voimme kaikki olla väärässä.
        Totuus ei ole kenenkään tai minkään monopoli.

        Maailman ja Netpunkin onneksi Netpunkilla ei ole todisteita väittämänsä tueksi.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


    • 1913

      Tuo on selvä viesti henkimaailmasta.

    • Netpunk

      Esittämäni kolme skenaariota ovat päteviä modaalilogiikan lauseita. Jätetään tässä yhteydessä sumea logiikka käsittelemättä (lauseet ovat lähinnä sekä-että lauseita).
      -lapsi-, esittämäsi totuusskenaario olettaa seuraavat todistamattomat oletukset:
      a) jumala on olemassa, b) jeesus oli historiallinen henkilö, c) jeesus todella sanoi mainitsemasi asiat ja d) raamattu esittää todeksi todistettavia lauseita.
      Bart Ehrman (professor of religious studies, University of North Carolina) esittää teoksissaan varsin vakuuttavaa kritiikkiä sinun argumenttejasi vastaan. Luepa teokset: 1) Misquoting Jesus, 2) Jesus, Interrupted, 3) Lost Christianities ja 4) Forgery and Counterforgery.
      Sinuna jättäisin avoimeksi mahdollisuuden, että on olemassa mahdollisuus (vaikka kuinka häviävän pieni), että olet väärässä.

      • -lapsi-

        Peruskysymys: Kumpi loi, Jumala vai olemattomuus? Oletko valmis vastaamaan? Jumala ja olevaiset ovat meille luoduille mysteerejä. Silti on järkevämpää uskoa persoonalliseen Luojaan kuin siihen, että olemattomuus olisi luonut kaiken olevaisen. "Nothing creates nothing."
        http://www.everystudent.com/journeys/nothing.html

        Jumala: "Minä olen."
        http://www.youtube.com/watch?v=GauUHGDiTXk

        Ps. Vaikutat älykkäältä, mutta äly ei pelasta. Kristuksen usko pelastaa.


    • Netpunk

      -lapsi- taas papukaija papattaa.Tuohon luomiskysymykseen olen vastannut jo pari kertaa muissa ketjuissa. Onko muistissasi vikaa?
      Tuo ps. argumenttisi osoittaa jälleen äsken mainitsemaniani heikkouksia ennakko-oletusten suhteen.
      Pystyt kyllä parempaan, yritä edes.

      • -lapsi-

        Netpunk. Miksi kieltäisin Elintoimintojeni Kannattajan? Sinäkin luotat vaistomaisesti Luojaasi, koska uskallat käydä nukkumaan pelkäämättä, että pumppusi tai palkeesi pysähtyisivät nukkuessasi:)


    • Netpunk

      -lapsi, ei näin.
      Nyt sinun minua koskeva argumenttisi olettaa kaksi todistamatonta ennakko-oletusta: 1) jumala on olemassa ja 2) minä jotenkin uskoisin jumalaan.
      Minä nukun ihan hyvin ilman mitään yliluonnollista olentoa. En pelkää sydänkohtausta tai keuhkojeni toiminnan lakkaamista. Jos/kun näin tapahtuu, se on sitten minun loppuni- game over! Ajan mittaan minusta jää jäljelle vain kasa alkeishiukkasia.
      Jos esität epätavallisia väitteitä, vaaditaan myös epätavallisen vahvoja todisteita. Toisaalta sen minkä sinä hyväksyt ilman verifioitavia todisteita, minä voin hylätä ilman verifioitavia todisteita.

    • Puhu mitä puhut

      Jeesus Kristus on Herra.

    • ---

      Siunausta päiväänne, hyvät lukijat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe