http://www.iltalehti.fi/autot/2014071818500930_au.shtml
Montako Toyotaa taikka Hundaita pitää ostaa jotta pääsee 3 miljoonaa kilometriä?
Joko Tekniikanmaailma on testannut tuon ???
Late Lapista. SSSS Ry!
MERSUKO LUOTETTAVA AUTO?
8
114
Vastaukset
- Yleistä
"Paikkari kertoo, että edellinen omistaja piti autoa hyvässä kunnossa: autoa huollettiin, vaihdettiin varaosia ja maalattiin säännöllisesti. Moottori on vaihdettu monta kertaa.
- Hänellä oli toinen moottori aina autotallissa varalta. Auto on lisäksi varmaan ainakin 20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi."
Toyotaan ei tarvitse vaihtaa moottoria kertaakaan, jos se on tehty Japanissa. Muutama vuosi sitten Toyota-lehdessä oli kirjoitus yli miljoona kilometriä ajetusta Corollasta ilman moottorinvaihtoa ym. isompia remontteja. "Et sää sitä ajamalla loppuun saa", sanoi Toyotan merkkihuolto Carinan omistajalle, ja niin kävikin. Omistaja kuoli ennen kuin Carinan moottori vioittui.
Kysypä poromiehiltä, onko Hiace vai Vito pitkäikäisempi ja helppohoitoisempi ja kustannuksiltaan alempi työautona. Samoin porot tuntevat Hiacen, mutta eivät Vitoa.
Mersussa on sähkövikoja paljon, japseissa ei lainkaan. Japsi on luotettavampi. Aiheesta on keskusteluja Yleistä Toyotasta-palstalla.- Late Lapista.
Monellako Toytalla on ajettu tuo 3 miljoonaa kilometriä? taitaa koppa loppua jo paljon ennen 2 miljoonaa kilometriä!
Late Lapista. SSSS Ry! Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.
Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.- Tositilasto
Late Lapista. kirjoitti:
Monellako Toytalla on ajettu tuo 3 miljoonaa kilometriä? taitaa koppa loppua jo paljon ennen 2 miljoonaa kilometriä!
Late Lapista. SSSS Ry!Kone loppuu Mersulla aikaisemmin kuin Toyotalla, mikä on todettu Englannin tutkimuksissa:
http://www.honestjohn.co.uk/news/miscellaneous/2013-01/honda-and-toyota-top-the-engine-reliability-ratings/ - kyllä, kyllä
Kairakettu kirjoitti:
Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.
Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.Mersun ongelmat ovat olleet kittisaumat ovissa, kuten muissakin ja ovat maalanneet niitä tehtaan takuuseen. Koneita on vaihdettu jo hieman alle 400 000 kilometriä.
- 2 palkinto
Ei ole, vaan 2:ksi luotettavin, (jos nyt tuota km-määrää pitää mittarina.)
Volvolla on ajettu liki 5 milj.km. - lumet lähtee
Farmarimersun paras ominaisuus on lumenajossa. Peräluukku auki peruutus lumipenkkaan. Kurvaus lumenkaatopaikalle luukku auki. Kaasu pohjassa eteenpäin, jolloin takatila tyhjenee. Ei tarte naapurin Valmettia vaivata.
- Late Lapista.
Eiköhän nyt luimenajoon ole pätevämpiäkin vehkeitä?
Late Lapista. SSSS Ry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522263Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131433Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651249- 861136
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912