Kuinka dynaaminen olet?

hyve

Otetaan vaikka asteikolla 1-10.

Minusta tuntuu, että mitä dynaamisempi ihminen, sitä epätodennäköisemmin sinkku. Dynaamiset ihmiset suuntautuvat usein kaupalliselle alalle ja myyntityöhön. Myyntityössä on oltava dynaaminen - tai ainakin se on etu.

Miten dynaamisuus sinussa ilmenee? Minusta se ilmenee usein voimakkaana ja vakuuttavana puheena. Kuka kyvykäs puhuja jää ilman seuraa? Ei käsittääkseni kukaan.

Sinkkuus johtuu siis useimmiten puheen heikkoudesta. Onko se tämä suomalainen kasvatusjärjestelmä alistanut osan ihmisistä kykenemättömäksi ilmaisemaan itseään suullisesti?

31

669

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amazinggrace

Lähdetään vaikka tekstisi ensimmäisestä virheestä eli siitä, että kuvittelet kaikkien täällä hiippailevien jääneen/joutuneen sinkuksi.

Olen nainen, ja pidän itseäni varsin dynaamisena. Minulla on pikapuoliin kolme tutkintoa, olen esimiestehtävissä (mikä edellyttää varsin selkeää ulosantia) enkä nyt aivan susirumakaan ole (ei sillä, että oma tai muiden ulkonäkö kauheasti kiinnostaisikaan).

Olen kuitenkin ollut naimisissa, enkä toista kertaa erehdy. Miehet ovat pikkupoikia, jotka kiukuttelevat kun eivät saa tarpeeksi huomiota tms. Myöskään toisen passaaminen ja seksuaalinen epätyydytys eivät mielestäni kuulu tavoiteltaviin asioihin.

• Naamies

Millaista huomiota tarkoitat?

Eikös parisuhteeseen kuuluu huomio ja hellyys?

• klgggkf

Olet tuollainen vahva ja maskuliininen suorittaja. Ei ihme, että miehet eivät nappaa. Sinussa on varmasti jonkin verran bisseä, testaa naista.

• Naamies
        klgggkf kirjoitti:

Olet tuollainen vahva ja maskuliininen suorittaja. Ei ihme, että miehet eivät nappaa. Sinussa on varmasti jonkin verran bisseä, testaa naista.

Viestistä jäi sellainen kuva tosiaan että nainen olisi aikamoinen suorittaja.
        Esimerkiksi miehenä huomaan että en oikein tule näiden naisten kanssa toimeen vaikka ihailen heidän kykyjään niin samaan aikaan se on aika kaukana siitä naiseudesta jota minä etsin.

Dynaaminen ihminen kun osaa minusta myös relata.

• hyve

Minusta näkyvin osa tätä palstaa on sellainen hissukka-tyyppi, joka on jäänyt muiden tallomaksi jo tyyliin kehdosta lähtien. Vaikea sitä kautta on myöskään ponnistaa parisuhteen auvoiseen satamaan.

• amazinggrace
        Naamies kirjoitti:

Millaista huomiota tarkoitat?

Eikös parisuhteeseen kuuluu huomio ja hellyys?

Parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen ja hellyys. Kuten myös kunnioitus, arvostus ja yhteen hiileen puhaltaminen.

Todellisuus on kumminkin toisin, sillä tarkoitin esim.

-mies kiukutteli, kun menen sukulaisiin (en pyytänyt häntä muutaman kerran jälkeen enää mukaan, kun oli niin vaikeeta).
        -mies kiukutteli, kun tapasin ystäviäni silloin kun hän oli työmatkalla. Kotonako olisi pitänyt istua paita hampaissa?
        -mies kiukutteli, kun olin työpaikan juhlissa, koska niissä aina petetään ja rellestetään (varmaan joo niissä, joissa hän on tottunut kulkemaan).
        -jos minä en kuitenkaan halunnut tavata hänen sossupummisukuaan, kiukuttelu jatkui siinäkin.

Tällaista jatkuvaa kiukuttelua neljä vuotta katseltuani päätin, että eipä ole sen arvoista. En ole katunut. Ei tarvitse kysellä lupaa menemisiin ja tekemisiin, kerätä paskaisia sukkia ja kalsareita eikä riidellä. Ja tyydyttävään seksiinkin riittää omat kädet, eikä tarvitse sellaista itsekästä jyystämistä katsella.

• Daa.
        Naamies kirjoitti:

Viestistä jäi sellainen kuva tosiaan että nainen olisi aikamoinen suorittaja.
        Esimerkiksi miehenä huomaan että en oikein tule näiden naisten kanssa toimeen vaikka ihailen heidän kykyjään niin samaan aikaan se on aika kaukana siitä naiseudesta jota minä etsin.

Dynaaminen ihminen kun osaa minusta myös relata.

Naisen pitää olla suorittaja vain kotielämässä, ei työelämässä.

• Naamies
        Daa. kirjoitti:

Naisen pitää olla suorittaja vain kotielämässä, ei työelämässä.

Ei minun mielestä.
        Juuri päinvatoin.

Ei ole hyvä että ihmisestä tulee virallinen suorittaja ja se muu persoona ja elämä kärsii.

Näitä nähnyt työpaikoilla virastoissa ja firmoissa ihan riittävästi.

Jakku ja nuttura liian tiukalla minun makuuni.

• Turha ämmä

"Olen nainen, ja pidän itseäni varsin dynaamisena. Minulla on pikapuoliin kolme tutkintoa, olen esimiestehtävissä (mikä edellyttää varsin selkeää ulosantia) enkä nyt aivan susirumakaan ole (ei sillä, että oma tai muiden ulkonäkö kauheasti kiinnostaisikaan). "

Ketään miestä ei kiinnosta sinun saavutuksesi.

Paljastat olevasi hypergaminen ämmä, joka hakee vain statusta ja rahaa, ja sen mukana miestä.

Siksi olet sinkku.

"Olen kuitenkin ollut naimisissa, enkä toista kertaa erehdy. Miehet ovat pikkupoikia, jotka kiukuttelevat kun eivät saa tarpeeksi huomiota tms. Myöskään toisen passaaminen ja seksuaalinen epätyydytys eivät mielestäni kuulu tavoiteltaviin asioihin."

Ja lisää merkkejä.

Nainen joka ei silti halua tehdä mitään miehensä eteen, ja joka kokee huomiohuoruutensa uhatuksi kun mies vaatii tasapuolista kohtelua.

• atm1
        amazinggrace kirjoitti:

Parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen ja hellyys. Kuten myös kunnioitus, arvostus ja yhteen hiileen puhaltaminen.

Todellisuus on kumminkin toisin, sillä tarkoitin esim.

-mies kiukutteli, kun menen sukulaisiin (en pyytänyt häntä muutaman kerran jälkeen enää mukaan, kun oli niin vaikeeta).
        -mies kiukutteli, kun tapasin ystäviäni silloin kun hän oli työmatkalla. Kotonako olisi pitänyt istua paita hampaissa?
        -mies kiukutteli, kun olin työpaikan juhlissa, koska niissä aina petetään ja rellestetään (varmaan joo niissä, joissa hän on tottunut kulkemaan).
        -jos minä en kuitenkaan halunnut tavata hänen sossupummisukuaan, kiukuttelu jatkui siinäkin.

Tällaista jatkuvaa kiukuttelua neljä vuotta katseltuani päätin, että eipä ole sen arvoista. En ole katunut. Ei tarvitse kysellä lupaa menemisiin ja tekemisiin, kerätä paskaisia sukkia ja kalsareita eikä riidellä. Ja tyydyttävään seksiinkin riittää omat kädet, eikä tarvitse sellaista itsekästä jyystämistä katsella.

Miehesi kuulostaa jännäjyystäriltä.

• amazinggrace
        Turha ämmä kirjoitti:

"Olen nainen, ja pidän itseäni varsin dynaamisena. Minulla on pikapuoliin kolme tutkintoa, olen esimiestehtävissä (mikä edellyttää varsin selkeää ulosantia) enkä nyt aivan susirumakaan ole (ei sillä, että oma tai muiden ulkonäkö kauheasti kiinnostaisikaan). "

Ketään miestä ei kiinnosta sinun saavutuksesi.

Paljastat olevasi hypergaminen ämmä, joka hakee vain statusta ja rahaa, ja sen mukana miestä.

Siksi olet sinkku.

"Olen kuitenkin ollut naimisissa, enkä toista kertaa erehdy. Miehet ovat pikkupoikia, jotka kiukuttelevat kun eivät saa tarpeeksi huomiota tms. Myöskään toisen passaaminen ja seksuaalinen epätyydytys eivät mielestäni kuulu tavoiteltaviin asioihin."

Ja lisää merkkejä.

Nainen joka ei silti halua tehdä mitään miehensä eteen, ja joka kokee huomiohuoruutensa uhatuksi kun mies vaatii tasapuolista kohtelua.

logiikkasi pettää, luepas uudelleen kirjoitukseni.

a) En ole esittelemässä saavutuksiani kenellekään, vaan alkuperäisessä tekstissä oli puhe dynaamisuudesta, mitä koetin selventää. Se on yks vitun maku minulle, mitä esimerkiksi sinä ajattelet minusta.

b) En ole hypergaminen, koska en hae miestä. Sitäpaitsi omat ajatukseni parisuhteeseen liittyivät tasa-arvoisuuteen ja molemminpuoliseen panostukseen. Koska se ei näytä olevan mahdollista, en viitsi nähdä vaivaa asian eteen.

c) eli sinusta minun pitäisi olla tahdoton nukke, joka tekee juuri niin kuin superihana aviomies sanoo? Voi luoja.

• Naamies

Olet väärässä.

Sanoisin että olen dynaamisuudeltani jotain 9.
      En ole vain myyjä tyyppiä ja myyjät eivät välttämättä ole voimakkaita ja vakuuttavia puhuja.

Kyvykäs puhuja voi jäädä ilman seuraa jos ei saa sitä puhetta aikaiseksi siinä tilanteessa naisen kanssa tai hänellä ei ole sopivaa statusta tai dynaaminen henkilö ei löydä toista samanlaista ja sopivaa.

"Dynaaminen" myös terminä on huono koska ainakin minulle se kuvaa kokonaisvaltaisempaa sopeutumiskykyä kuin vain puhumista ja esimerkiksi myyjä ei saata sopeutua muihin tehtäviin kuin myyjäksi (esimerkiksi esimiestyöhön).

Samoin osa ihmisistä sopeutuu ryhmiin samaistumalla niin vahvasti että menettävät suurenkin osan omasta kyvykkyydestä itsenäiseen päätöksentekoon joka sekin voisi olla dynamiikkaa.

Henkilön kyky löytää kumppani taas riippuu enemmän hänen harrastuksistaan ja kyvystä ja halusta pyrkiä vastakkaisen sukupuolen kanssa tekemisiin.

Ei ole niin että jos henkilöllä A on ominaisuus X niin hän välittömästi löytää seuraa varsinkin jos kyseessä on mies.

• hyve

Esimerkiksi puhelimessa on oltava dynaaminen puhuja. Aika paljon on puhelimitse tapahtuvaa myyntiä ja siinä ratkaisee vain ja ainoastaan puheen laatu.

Joku ruokakaupan myyjä ei tarvitse puheen vakuuttavuutta siinä määrin, koska ihmiset ostavat ruokaa kuitenkin.

Talokauppias, autokauppias ym. kalliimpien tavaroiden kaupittelijoiden on osattava puhua keskimääräistä paremmin.

• Naamies
        hyve kirjoitti:

Esimerkiksi puhelimessa on oltava dynaaminen puhuja. Aika paljon on puhelimitse tapahtuvaa myyntiä ja siinä ratkaisee vain ja ainoastaan puheen laatu.

Joku ruokakaupan myyjä ei tarvitse puheen vakuuttavuutta siinä määrin, koska ihmiset ostavat ruokaa kuitenkin.

Talokauppias, autokauppias ym. kalliimpien tavaroiden kaupittelijoiden on osattava puhua keskimääräistä paremmin.

Olen tuosta eri mieltä.

Ruokakaupan myyjää nyt en edes ajatellut myyjänä tässä tapauksessa.

Puhelin ei välttämättä ole luontevin keinoa puhua koska et voi seurata toisen kehon kieltä ja samoin taukojen paikkaa voi olla vaikea hahmottaa. Suurin osa puhelinmyyjistä on surkeita tässä. Enemmän sieltä tulee valli puhetta. Noiden henkilöiden ei tarvitse myöskään reagoida mihinkään muuhun kuin asiakkaan sanoihin, ei esimerkiksi ympäristöön eikä katsekontaktiin.
        En usko että puhelimessa puhuminen on luonnollista puhetta vaan enemmän teknistä puhetta ja siinä oleva laatu on tietyllä selkeällä äänellä tapahtuvaa myyntiä.

Talokauppiaan ja autokauppiaan osalta olen samaa mieltä tosin sillä varauksella että hänen täytyy vain saada se tuote myytyä.

Jos ajatellaan dynaamisuutta niin ihmisen pitäisi pystyä muuhunkin kuin myyntipuheisiin tai puhelinkeskusteluihin eli esimerkiksi ilmaisemaan erilaisia nyansseja, lukemaan toisten kehon kieltä jne. jotta voisi oikeasti puhua "dynaamisesta" ihmisestä.

• hyve
        Naamies kirjoitti:

Olen tuosta eri mieltä.

Ruokakaupan myyjää nyt en edes ajatellut myyjänä tässä tapauksessa.

Puhelin ei välttämättä ole luontevin keinoa puhua koska et voi seurata toisen kehon kieltä ja samoin taukojen paikkaa voi olla vaikea hahmottaa. Suurin osa puhelinmyyjistä on surkeita tässä. Enemmän sieltä tulee valli puhetta. Noiden henkilöiden ei tarvitse myöskään reagoida mihinkään muuhun kuin asiakkaan sanoihin, ei esimerkiksi ympäristöön eikä katsekontaktiin.
        En usko että puhelimessa puhuminen on luonnollista puhetta vaan enemmän teknistä puhetta ja siinä oleva laatu on tietyllä selkeällä äänellä tapahtuvaa myyntiä.

Talokauppiaan ja autokauppiaan osalta olen samaa mieltä tosin sillä varauksella että hänen täytyy vain saada se tuote myytyä.

Jos ajatellaan dynaamisuutta niin ihmisen pitäisi pystyä muuhunkin kuin myyntipuheisiin tai puhelinkeskusteluihin eli esimerkiksi ilmaisemaan erilaisia nyansseja, lukemaan toisten kehon kieltä jne. jotta voisi oikeasti puhua "dynaamisesta" ihmisestä.

Mielestäni osaan tehdä ihmisestä luonnearvioita pelkän puheen perusteella. Onhan se minullekin havaintoetu, ettei ole mitään häiriötekijöitä ympärillä. On vain toisen puhe ja pystyn minäkin siihen vaikuttamaan omilla kommenteillani.

Tiedätkö, että puhelinmyyjiä palkataan yhden puhelinsoiton perusteella. Nämä rekrytoijat osannevat havainnoida puhetta?

Dynaamisuus on sellainen ominaisuus, että sen voi havaita puheesta.

• SilverLily 5
        hyve kirjoitti:

Mielestäni osaan tehdä ihmisestä luonnearvioita pelkän puheen perusteella. Onhan se minullekin havaintoetu, ettei ole mitään häiriötekijöitä ympärillä. On vain toisen puhe ja pystyn minäkin siihen vaikuttamaan omilla kommenteillani.

Tiedätkö, että puhelinmyyjiä palkataan yhden puhelinsoiton perusteella. Nämä rekrytoijat osannevat havainnoida puhetta?

Olen tehnyt mm. varainhankintatyötä puhelimitse, ja kyseisen firman toimari sanoi minulle jossain vaiheessa, että kun esittelin itseni ja asiani, niin hän jo niistä parista virkkeestä tiesi, että hän halusi minut ehdottomasti töihin firmaansa. Minulla oli kuulemma niin miellyttävä ja selkeä ääni ja vakuuttava tapa puhua. Menestyin kyseisessä hommassa erittäin hyvin, kuten myös parissa muussa puhelintyössä, joita tein sen jälkeen. Minua pidetään hyvänä ja vakuuttavana puhujana myös livenä.

En ole koskaan pitänyt itseäni dynaamisena ihmisenä. Olen perusluonteeltani herkkä ja rauhallinen, varsin eloisa tosin. Sosiaalisesti rohkea ja taitava, mutta puolierakko, enemmän intro- kuin ekstrovertti. Tosin intensiteettiä ja muutoshalukkuutta löytyy ja jatkuvaa tarvetta kehittyä ihmisenä. Energiatasot vaihtelevat melkeinpä ääripäästä toiseen. Tällä hetkellä olen helteen totaalisesti uuvuttama sänkyperuna.

Koulutukseltani olen humanisti ja yhteiskuntatieteilijä, en ole edes harkinnut mitään kaupallista tai muuta ns. kovaa alaa. Tosin haaveilen tällä hetkellä osa-aikayrittäjyydestä, mutta hyvin pienimuotoisesta sellaisesta :)

Jostain syystä yhdistän dynaamisuuden ensi sijassa sellaisiin kovan arvomaailman omaaviin uraohjuksiin, millainen en siis itse ole ollenkaan. En ole myöskään ajatellut, että dynaamisuus olisi olennaista parinhaun kannalta sinänsä. (Tietysti joillekin se voi olla kriteeri kumppanille.)

• Naamies
        hyve kirjoitti:

Ei todellakaan.

Esimerkiksi rekrytointi-ihmiset eivät ole kovin hyviä välttämättä puhelimessa. Olen huomannut.

Olet siis puhelinmyyjä ja ajattelet sen perusteella olevan "dynaaminen"?

• hyve
        SilverLily 5 kirjoitti:

Olen tehnyt mm. varainhankintatyötä puhelimitse, ja kyseisen firman toimari sanoi minulle jossain vaiheessa, että kun esittelin itseni ja asiani, niin hän jo niistä parista virkkeestä tiesi, että hän halusi minut ehdottomasti töihin firmaansa. Minulla oli kuulemma niin miellyttävä ja selkeä ääni ja vakuuttava tapa puhua. Menestyin kyseisessä hommassa erittäin hyvin, kuten myös parissa muussa puhelintyössä, joita tein sen jälkeen. Minua pidetään hyvänä ja vakuuttavana puhujana myös livenä.

En ole koskaan pitänyt itseäni dynaamisena ihmisenä. Olen perusluonteeltani herkkä ja rauhallinen, varsin eloisa tosin. Sosiaalisesti rohkea ja taitava, mutta puolierakko, enemmän intro- kuin ekstrovertti. Tosin intensiteettiä ja muutoshalukkuutta löytyy ja jatkuvaa tarvetta kehittyä ihmisenä. Energiatasot vaihtelevat melkeinpä ääripäästä toiseen. Tällä hetkellä olen helteen totaalisesti uuvuttama sänkyperuna.

Koulutukseltani olen humanisti ja yhteiskuntatieteilijä, en ole edes harkinnut mitään kaupallista tai muuta ns. kovaa alaa. Tosin haaveilen tällä hetkellä osa-aikayrittäjyydestä, mutta hyvin pienimuotoisesta sellaisesta :)

Jostain syystä yhdistän dynaamisuuden ensi sijassa sellaisiin kovan arvomaailman omaaviin uraohjuksiin, millainen en siis itse ole ollenkaan. En ole myöskään ajatellut, että dynaamisuus olisi olennaista parinhaun kannalta sinänsä. (Tietysti joillekin se voi olla kriteeri kumppanille.)

Miten suhtauduit negatiiviseen palautteeseen (asiakkaiden taholta) puhelinmyyntityössäsi? Annoitko sen masentaa itsesi? Luovutitko? Jos et luovuttanut, sinussa on dynaamisuutta.

• YTM n
        SilverLily 5 kirjoitti:

Olemme samankaltaisia.

• Hämärän rajoilta
        hyve kirjoitti:

Miten suhtauduit negatiiviseen palautteeseen (asiakkaiden taholta) puhelinmyyntityössäsi? Annoitko sen masentaa itsesi? Luovutitko? Jos et luovuttanut, sinussa on dynaamisuutta.

Ai dynaaminen onkin synonyymi sosiopaattiselle nihilismille? "Miten suhtauduit negatiiviseen palautteeseen keskitysleirin vartijan työssäsi? Annoitko sen masentaa?" Jokainen normaali ihminen potisi huonoa omaatuntoa tehdessään tuota "työtä", mutta tämän ketjussa peräänkuulutetun "dynaamisuuden" idea kaiketikin on siinä, että moraalikin elää ja muovautuu tilanteen mukaan.

http://cartman.naurunappula.com/screen/9b/e9/9be96b11468d2502/0/1095091.jpg

• hyve
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

Ai dynaaminen onkin synonyymi sosiopaattiselle nihilismille? "Miten suhtauduit negatiiviseen palautteeseen keskitysleirin vartijan työssäsi? Annoitko sen masentaa?" Jokainen normaali ihminen potisi huonoa omaatuntoa tehdessään tuota "työtä", mutta tämän ketjussa peräänkuulutetun "dynaamisuuden" idea kaiketikin on siinä, että moraalikin elää ja muovautuu tilanteen mukaan.

http://cartman.naurunappula.com/screen/9b/e9/9be96b11468d2502/0/1095091.jpg

Olet lukenut liikaa ammattikirjallisuutta kykenemättä soveltamaan sitä muutoin kuin teoretisoimalla. Haluat antaa itsestäsi akateemisen vaikutelman, mutta miksi?

• Hämärän rajoilta

Osaan olla dynaaminen, jos haluan. Yliopistolla pakollisen puheviestintäkurssin vetäjä kehui suullisen esitykseni maasta taivaisiin, ja muutenkin pärjään, jos tilanne jostakin syystä edellyttää dynaamista roolia.

Kyse on siitä, etten halua olla! Koen tällaisen olemisen sekä henkisesti että fyysisesti rasittavaksi "roolihahmon esittämiseksi" ja vältän sitä viimeiseen asti. Se ei ole minun persoonaani.

Mitä myyntipuheisiin tulee, äitini kohtasi taannoin dynaamisen ja työlleen omistautuneen puhelinmyyjän. Enoni kuoli ja äitini oli valitsemassa hänelle tuhkauurnaa, kun puhelin soi. Puhelinmyyjä alkoi tuputtaa jotakin liittymää. Äitini kertoi olevansa juuri hautaustoimistossa valitsemassa veljelleen maallista leposijaa ja hetken olevan mahdollisimman huono. Arvatkaa mitä myyjä ilkesi vastata? "Tämä ei vie kuin muutaman minuutin." Mitä dynaamisuutta! Sormi ei mennyt suuhun eikä kaupanteko keskeytynyt hetkeksikään; joku muu olisi voinut mennä asiakkaan tragedian edessä hämilleen, mutta ei tämä nuori mies.

Olen aina halveksinut puhelinmyyjiä ja pitänyt tuosta työstä kieltäytymistä sekä yksilön oikeutena että myös moraalisena velvollisuutena. Tästä tapauksesta kuultuani tulin siihen tulokseen, ettei kaikissa tapauksissa pelkkä halveksiminen riitä, vaan osan kohdalla päähän ampuminen olisi ainoa oikea tapa toimia.

• hyve

No jos olet sitä mieltä ettet ole dynaaminen, niin sitten et ole. Et anna itsellesi arvoa etkä armoa etkä anna sitä muillekaan. Olet jossain määrin dynaaminen, mutta et riittävästi voidaksesi määritellä itsesi tarmokkaaksi / yritteliääksi / peräänantamattomaksi. Dynaaminen ihminen voi olla myös hyvin miellyttävä persoona.

Mitä halveksimista on työnteossa? Buddhalainen voi olla tekemättä mitään, mutta antaa muiden tehdä (jos nämä haluavat).

• Hämärän rajoilta
        hyve kirjoitti:

No jos olet sitä mieltä ettet ole dynaaminen, niin sitten et ole. Et anna itsellesi arvoa etkä armoa etkä anna sitä muillekaan. Olet jossain määrin dynaaminen, mutta et riittävästi voidaksesi määritellä itsesi tarmokkaaksi / yritteliääksi / peräänantamattomaksi. Dynaaminen ihminen voi olla myös hyvin miellyttävä persoona.

Mitä halveksimista on työnteossa? Buddhalainen voi olla tekemättä mitään, mutta antaa muiden tehdä (jos nämä haluavat).

Työnteossa on paljonkin halveksimista, jos työ on sellaista, jonka vaikutus ympäröivään maailmaan on negatiivinen. Puhelinmyynnissä ideana on sekä häiritä ihmisten rauhaa että yrittää vakuutella heitä lisäämään turhaa kulutusta, ts. ostamaan tuotteita, joita he eivät tarvitse (sillä jos he niitä tarvitsisivat, he kyllä itse hakeutuisivat niitä hankkimaan ilman kotirauhan häirintääkin).

Kumpikin olisi yksinäänkin riittävä synti, mutta yhdessä nämä tekevät tuosta "työstä" äärettömän halveksittavaa. (Eikä unohtaa sovi myöskään alan pyramidiluonnetta, jossa puhelinmyyntifirman työläinen huijaa asiakasta ja vastaavasti firman omistaja työläistä; tuolla jos missä venkoillaan ja ollaan maksamatta palkkaa milloin minkäkin "koeajan" tai "tulosvastuullisuuden" puitteissa.)

Tämä nyt ei enää liity mitenkään dynaamisuuteen, paitsi ehkä siinä, että dynaaminen ihminen saattaisi joustaa asioissa, joissa minä en sitä aio tehdä – ja tämä kuuluu niihin asioihin.

"Mä ennen näen nälkää kuin soitan maksusta." (Dan Andersson)

• hyve
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

Työnteossa on paljonkin halveksimista, jos työ on sellaista, jonka vaikutus ympäröivään maailmaan on negatiivinen. Puhelinmyynnissä ideana on sekä häiritä ihmisten rauhaa että yrittää vakuutella heitä lisäämään turhaa kulutusta, ts. ostamaan tuotteita, joita he eivät tarvitse (sillä jos he niitä tarvitsisivat, he kyllä itse hakeutuisivat niitä hankkimaan ilman kotirauhan häirintääkin).

Kumpikin olisi yksinäänkin riittävä synti, mutta yhdessä nämä tekevät tuosta "työstä" äärettömän halveksittavaa. (Eikä unohtaa sovi myöskään alan pyramidiluonnetta, jossa puhelinmyyntifirman työläinen huijaa asiakasta ja vastaavasti firman omistaja työläistä; tuolla jos missä venkoillaan ja ollaan maksamatta palkkaa milloin minkäkin "koeajan" tai "tulosvastuullisuuden" puitteissa.)

Tämä nyt ei enää liity mitenkään dynaamisuuteen, paitsi ehkä siinä, että dynaaminen ihminen saattaisi joustaa asioissa, joissa minä en sitä aio tehdä – ja tämä kuuluu niihin asioihin.

"Mä ennen näen nälkää kuin soitan maksusta." (Dan Andersson)

Viimeksi minä ainakin otin itse yhteyttä teleoperaattorin myyntipuoleen eikä sieltä olla oltukaan minuun yhteydessä.
        Minusta oli hyvinkin miellyttävää keskustella dynaamisen, asiallisen ja hauskan ihmisen kanssa.
        Kyllä kai sinäkin omaat nettiyhteyden eikä sitä olla väkisin sinulle myyty?

• epäileväinen

Vilkaisin huvikseni vähän määritelmää sanalle dynaaminen ja löysin seuraavanlaisen:

"dynaaminen =
      voimakas, muutoksiin valmis, eteenpäin pyrkivä, liikettä sisältävä, muutosta sisältävä, dynamiikkaan kuuluva, muuttuvuus, muuttuva."

Ap:n mielestä dynaamisuus tosin tarkoittaa lähinnä loistavia puheenlahjoja.

Sellaisia minulla tuskin on - en ole hyvä puheenpitäjä, saatan takellella sanoissani eikä edes se karmea blackout ole vieras ilmiö... Yllättäen kuitenkin jos minulle annetaan jokin tietty rooli, saatan kyetä esittämään sen ihan vakuuttavasti. Omaa itseäni en kuitenkaan osaa ilmaista kovin hyvin eikä itsetuntonikaan ole erityisen hyvä.
      Näiltä ominaisuuksiltani dynaamisuuden aste olisi ehkä keskiverto 5 tai hiukan alle eli 4?

Jos taas enemmän ajattelisi tuota muutosvalmiutta ja pyrkimystä eteenpäin, niin sellaisten ominaisuuksien olen huomannut kasvaneen itsessäni viime aikoina. En halua jämähtää paikoilleni ja pyrin etsimään ratkaisuja siihen, miten saisin elämääni enemmän liikkeelle. Varsinaisia päämääriä minulla tosin ei vielä ole, mutta en halua olla paikallanikaan. Dynaamisuus tällä tavoin arvioituna nykyisillään ehkäpä 7-8 luokkaa.

• Dynaaminen tarkoittaa muuttuvaa. Vastakohta on staattinen eli muuttumaton. Hyvää puhetta on se, että sanoja käytetään täsmällisessä merkityksessä. :-)

• Hmmm....

Sanoisin, että hyvin dynaaminen ihminen on mitä todennäköisin sinkku, koska sellainen ihminen ei ehdi ylläpitämään suhdetta tai haluaakin lentää pätkäsuhteesta toiseen.

Toisaalta hyvin epädynaaminen (mies) on myös todennäköinen sinkku, koska eihän kukaan kotoa häntä hae.

• Gammaromeo

Olen varmaankin dynaaminen luokkaa 2. Olen kyllä myynyt ja jopa markkinoinut asioita leivässä pysyäkseni ja tyydyttävästi siinä pärjännyt, joskin pääasiallinen työ on ollut silloin ihan muussa kuin itse myynnissä. Asiakaspohja on onneksi ollut kuitenkin aika varma ja ei niinkään mistään dynaamisuudesta riipppuva.

Miesten sinkkuus riippuu paljon enemmän ns. puhekyvyistä kuin naisten. Minulle esim. miehenä kelpaa niin puhelias kuin vähemmän puhelias nainen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe