Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkk

Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi

http://www.hs.fi/kaupunki/Terapeutti Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi/a1406088430913?jako=def2281ae5d8e0957afb4dac3e1a281a&ref=mob-traf-isios-1

http://goo.gl/HaK3pw

Hengellinen väkivalta -kirjan kirjoittanut Janne Villa sanoo, että David Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi

Hengellinen väkivalta -kirjan kirjoittaja, terapeutti Janne Villa sanoo, että viikonloppuna Olympiastadionilla saarnaava David Herzog on erittäin epäilyttävä ja vastuuton saarnaaja.

"Tekstiensä pohjalta hän on huijarisaarnaajan arkkityyppi, joka tietää itse valehtelevansa", Villa sanoo.

Hän sanoo, että saarnaajan puheet voivat vaikuttaa haitallisesti ihmisiin, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa joko fyysisesti tai psyykkisesti.

"Henkisesti herkempien mielenterveys voi vaarantua."

Villan mielestä järjestävien tahojen, muun muassa Good News for Everyone -järjestön, olisi pitänyt miettiä tarkemmin, tulisiko tilaisuutta järjestää ollenkaan.

"Kaveri on käynyt Suomessa ja ollut suosittu. Järjestäjillä on varmaan hyvä tarkoitus, mutta Herzogin taustat olisi pitänyt tutkia. Järjestäjät väittävät olevansa kristittyjä, mutta Herzogin sanoma poikkeaa myös kristinuskosta. Nämä kuolleistaherättämisjutut ovat ihan poskettomia ", Villa sanoo.

HS kertoi keskiviikkona miehestä, joka sanoi parantuneensa pimeän pelosta tultuaan uskoon Herzogin tilaisuudessa. Villa ei halua kyseenalaistaa ihmisten kokemuksia, mutta sanoo, että kokonaisuutena tilaisuus on arveluttava.

"Riskiä ei pitäisi ottaa. Tietysti tämä on hankalaa, koska uskonnonvapauden nimissä aikuiset ihmiset saavat osallistua mihin huuhaahan haluavat."

Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n toiminnanjohtaja Joni Valkila pitää erityisen haitallisena sitä, että ihmiset saattavat jättää hakeutumatta lääkäriin ajatellessaan uskon parantavan.

"On myös ongelmallista että jotkut hankkivat itselleen huomattavia taloudellisia resursseja pyytämällä lahjoituksia hengellisissä tilaisuuksissa. Ihmisiä manipuloidaan uskomaan että heitä siunataan tässä elämässä, että he välttyvät rangaistuksilta kuoleman jälkeen tai pääsevät taivaaseen jos he antavat rahaa herran työhön", Valkila kommentoi HS:lle sähköpostitse.

Uskoon tulleen pimeän pelko katosi saarnaajan tilaisuudessa19:07
Helsinkiin saapuva saarnaaja lupaa ihmeitä11:44

24

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drgdg

Lupaako se parantaja parantaa sinunkin synnit Jumalaa kohti?

• Jeesus on minun syntieni sovittaja eikä mikään ihmeparantaja

• puupappi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Jeesus on minun syntieni sovittaja eikä mikään ihmeparantaja

Jeesus tekee ihmeitä, mutta millä voimalla Herzog niitä tekee onkin eriasia.

Matt. 7:22-23

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

http://www.kotipetripaavola.com/jantunenlaunonendebattiherzogista.html

http://www.youtube.com/watch?v=hBiFblzxPVM

• totuusvoittaaaina kirjoitti:

Jeesus on minun syntieni sovittaja eikä mikään ihmeparantaja

Onneksi yleisöä tuli vain muutama sata vaikka oli odotettu koko stadionia täyteen mutta kohlehtia kerättiin isokokoisella astialla uutisissa näytettiin

• Parantanut

Onneksi yleisöä tuli vain muutama sata vaikka oli odotettu koko stadionia täyteen mutta kohlehtia kerättiin isokokoisella astialla uutisissa näytettiin

Raha parantaa kaikki synnit, Herzog on rakkauden lähettiläs ja hän on verrattavissa Jeesukseen.

Herzog paransi minut ja kasvatti kummatkin amputoidut jalkani takaisin kun maksoin 2000€ siitä, sai Herzog sentään Jeesuksenkin ilmestymään Johanna Tukiaisen hiuksissa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288719336129.html

• Parantanut kirjoitti:

Raha parantaa kaikki synnit, Herzog on rakkauden lähettiläs ja hän on verrattavissa Jeesukseen.

Herzog paransi minut ja kasvatti kummatkin amputoidut jalkani takaisin kun maksoin 2000€ siitä, sai Herzog sentään Jeesuksenkin ilmestymään Johanna Tukiaisen hiuksissa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288719336129.html

Jeesukseen ei voi ihmistä verrata. Jeesus on Jumala ja ihminen on ihminen ja vain Jumala parantaa ei ihminen. Ei tarvita mitään tuollaista siansaksaa puhuvaa kaatajaa vaan riittää kun Jeesukseen uskova rukoilee Jeesukselta parannee kyllä. Itse olen kyllä parantunut enkä ole koskaan käynyt missään kaatokokouksissa

• Jonne z

Jeesukseen ei voi ihmistä verrata. Jeesus on Jumala ja ihminen on ihminen ja vain Jumala parantaa ei ihminen. Ei tarvita mitään tuollaista siansaksaa puhuvaa kaatajaa vaan riittää kun Jeesukseen uskova rukoilee Jeesukselta parannee kyllä. Itse olen kyllä parantunut enkä ole koskaan käynyt missään kaatokokouksissa

Jeesus oli yksi sosiaalipummi ja hippi, hänen äitinsä oli rupinen huora ja kaikki jotka jeesusta uskovat ovat kommunistisikoja!

• dry-dry
        Jonne z kirjoitti:

Jeesus oli yksi sosiaalipummi ja hippi, hänen äitinsä oli rupinen huora ja kaikki jotka jeesusta uskovat ovat kommunistisikoja!

jonne-julle1

Tuliko kova krapula- ainakin ainekset näyttivät lupaavilta!

• vanha ja vakaa

Kristinusko on itse suurta huijausta ja valetta. On omituista että mitä tyhmempi uskonto niin sitä suurempi kannatus.
      Kummallista että ns lukeneetkin ihmiset uskovat mielikuvitusolentoihin sokeasti.

• tunkelo

warning!

Varoitus on paikallaan. soisi vaan sen koskevan muitakin, kuin käypäläistä!
        Kaiken VILLAISET terapeutit katsovat läpi sormien jo vuosisataista käytäntöä!

Illalla kokouksessa hurskas pyyntö" "kuuluuko armo minulekin?" "kyllä kuuluu"! vakuuttaa yleisö!

Ja sitten yöllä oman tyttären sänkyyn seksihommiin! Huijari - mitä!?

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

warning!

Varoitus on paikallaan. soisi vaan sen koskevan muitakin, kuin käypäläistä!
        Kaiken VILLAISET terapeutit katsovat läpi sormien jo vuosisataista käytäntöä!

Illalla kokouksessa hurskas pyyntö" "kuuluuko armo minulekin?" "kyllä kuuluu"! vakuuttaa yleisö!

Ja sitten yöllä oman tyttären sänkyyn seksihommiin! Huijari - mitä!?

voisitko selventää kommenttiasi? Miten liittyy petokseen nimeltä kristinusko?

• tunkelo
        vanha ja vakaa kirjoitti:

voisitko selventää kommenttiasi? Miten liittyy petokseen nimeltä kristinusko?

vanha vakka!

Ei mitenkään, sillä kristinusko on vuosituhansia vanha totuus! Äläkä höpötä itseäsi pussiin! Miten taru - sinun mukaasi- voi olla petos? Onko Kalevala sitä??

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

vanha vakka!

Ei mitenkään, sillä kristinusko on vuosituhansia vanha totuus! Äläkä höpötä itseäsi pussiin! Miten taru - sinun mukaasi- voi olla petos? Onko Kalevala sitä??

koska sitä on ihmisille tuputettu totena.

• tunkelo

koska sitä on ihmisille tuputettu totena.

vanhus vakassa!

Ja sitten todisteet väitteestä pöytään - olla niin hööli ja sutki!

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

vanhus vakassa!

Ja sitten todisteet väitteestä pöytään - olla niin hööli ja sutki!

Johan se kirkosta eroamisluvutkin osoittaa.
        Ei siinä todisteita tarvita vaan järki sen sanoo. Voiko olla typerämpää oppia kuin esimerkiksi ylöstempaus, syntien sovittaminen, tulihelvetti tai persoonallinen jumala joka on aina ollut.
        Ja sitten luullaan itsekkäästi että tämä on ainoa oikea oppi jos et usko niin joudut helvettiin oletpa kuinka kiltti ihminen hyvänsä.

• tunkelo

Johan se kirkosta eroamisluvutkin osoittaa.
        Ei siinä todisteita tarvita vaan järki sen sanoo. Voiko olla typerämpää oppia kuin esimerkiksi ylöstempaus, syntien sovittaminen, tulihelvetti tai persoonallinen jumala joka on aina ollut.
        Ja sitten luullaan itsekkäästi että tämä on ainoa oikea oppi jos et usko niin joudut helvettiin oletpa kuinka kiltti ihminen hyvänsä.

vanhavakava!

Olipa niin looginen todistelu, että silmät säkeniä lyö! Kun kirkkoon alkoi virrata väkeä, Jumala syntyi ja nyt kuolee, kun tapahtuu päinvastoin!
        Ylöstempaustako ei ole! Viimeksi se tapahtui, kun kansa, joka veisasi, että " ei muuta johtajaa ei luojaa, kuin kansa kaikkivaltias" menetti valtakuntansa ja valtioateisminsa savuna ilmaan!

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

vanhavakava!

Olipa niin looginen todistelu, että silmät säkeniä lyö! Kun kirkkoon alkoi virrata väkeä, Jumala syntyi ja nyt kuolee, kun tapahtuu päinvastoin!
        Ylöstempaustako ei ole! Viimeksi se tapahtui, kun kansa, joka veisasi, että " ei muuta johtajaa ei luojaa, kuin kansa kaikkivaltias" menetti valtakuntansa ja valtioateisminsa savuna ilmaan!

No Neuvostoliiton romahdus ei ollutkaan ateismin syy.
        Ihan minulla on lutuinen katse kun totuuksia lauon.

• tunkelo

No Neuvostoliiton romahdus ei ollutkaan ateismin syy.
        Ihan minulla on lutuinen katse kun totuuksia lauon.

vanha ja vakaa!

no mikä sitten kaatoi N-liiton? Ja miksi vainottu uskonto nousi ennennäkymättömin korkeuksiin? Ja miksi ateismi on valtionuskontona niin harvinainen? Nykyisin vain Poihjois-Koreassa?
        Totuusko on sitä, mitä sinä luulet ja ajattelet?

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

vanha ja vakaa!

no mikä sitten kaatoi N-liiton? Ja miksi vainottu uskonto nousi ennennäkymättömin korkeuksiin? Ja miksi ateismi on valtionuskontona niin harvinainen? Nykyisin vain Poihjois-Koreassa?
        Totuusko on sitä, mitä sinä luulet ja ajattelet?

muistaakseni Korpatshovin uudistuspolitiikka antoi alkusysäyksen Neuvostoliiton hajoamiselle. Ateismi saa aina vain enemmän kannatusta, minä en ole ateisti. Venäläisethän ovat aina olleet uskonnollisia vaikka kommunismin aikaan se tukahdutettiinkin. Minulla on oma totuuteni, kaikillahan meillä on taipumus luulla ja ajatella. Minkälainen totuus sinulla on?

• tunkelo

muistaakseni Korpatshovin uudistuspolitiikka antoi alkusysäyksen Neuvostoliiton hajoamiselle. Ateismi saa aina vain enemmän kannatusta, minä en ole ateisti. Venäläisethän ovat aina olleet uskonnollisia vaikka kommunismin aikaan se tukahdutettiinkin. Minulla on oma totuuteni, kaikillahan meillä on taipumus luulla ja ajatella. Minkälainen totuus sinulla on?

vanha ja vakaa!

Et usko Jumalaa ja sanot, ettet ole ateisti! Tämä on samaa kuin väittäisi. että lumi on kuumaa! Mitäs vikaa siinä ateistina olossa on? Käsittääkseni pääosin tavallista, kunnon sakkia.
        Jos uskoa voi sanoa totuudeksi, niin kai se on sitä, jotain! Se on muuten Tie, eikä huilipaikka tien ohessa- näkymät muuttuvat,

• vanha ja vakaa
        tunkelo kirjoitti:

vanha ja vakaa!

Et usko Jumalaa ja sanot, ettet ole ateisti! Tämä on samaa kuin väittäisi. että lumi on kuumaa! Mitäs vikaa siinä ateistina olossa on? Käsittääkseni pääosin tavallista, kunnon sakkia.
        Jos uskoa voi sanoa totuudeksi, niin kai se on sitä, jotain! Se on muuten Tie, eikä huilipaikka tien ohessa- näkymät muuttuvat,

olen inkarnaattori ja uskon vain luonnonlakeihin.

• tunkelo

olen inkarnaattori ja uskon vain luonnonlakeihin.

vaha ja vakaa!

Mainiota! Jumala on luonnonlait! -lopultakin!

• Very bad things
      • taavi

sadly badly!

'Meidän Herramme sanoi yhtä ja toista- ja varsinkin toista - jota ei voi pitää parhaalla tahdollaankaan terveyttä edistävänä. Kehoitti silpomaan ruumiinsa,sanoi tuovansa riiudan ja toran, sekä sytyttävänsä tulen.
        Uskominen on monella tapaa tappava ja eämiellyttävä polku. Sen läpikäynyt on kuitenkin huomaava, että uhraus kannatti ja jopa uutta pääsee syntymään.
        Varmasti osassa Herzogin kuulijoita syntyy sama raktio, kuin Jeesuksen kuulijoissa: "Tämä on kovaa tekstiä- kuka kärsii tätä kuulla!"

Ja onhan tämä shokeeraavaa, kun vertaa ev,lut, pappi Kylliäisen lupaukseen, että kaikki pääsevät taivaaseen! Tämä lienee sitä "tervettä" kristillisyytta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4666
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      194
      2545
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1667
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1575
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1299
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1255
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      134
      1025
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      952
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe