Sadut ja todellisuus

FarOutReality

Uskonnollisen kasvatuksen saaneet lapset eivät erota satuja todellisuudesta:

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_uskonnon_vaikutuspiirissa_olevien_lasten_muita_vaikeampaa_erottaa_tosi_sepitelmasta/7375170

Kas siinä tutkimus, joka ei kerro mitään mitä emme jo ennestään tietäísi. Uskovat eivät todellakaan erota satuja todellisuudesta ja uskovat täysin sokeasti ja kritiikittä ihan mitä tahansa. Kuten tälläkin palstalla päivittäin näemme.

Tokihan monet sadut ovat ihan hauskoja ja opettavaisiakin. Mutta joskus pitäisi kuitenkin kasvaa aikuiseksi ja oppia ymmärtämään,mikä on oikeasti totta ja mikä vain lapsellista satua. Mutta uskovat eivät koskaan kasva aikuisiksi, vaan ovat henkisesti 6-vuotiaan tasolla ja uskovat aikuisinakin joulupukkitason satuihin.

9

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evosatua

Ateistit eivät erota satua todellisuudesta koska uskovat evoluutioon ja muihin yliluonnollisiin joulupukki-saunatonttu-juttuihin.

• sfefsf

"Ateistit eivät erota satua todellisuudesta koska uskovat evoluutioon ja muihin yliluonnollisiin joulupukki-saunatonttu-juttuihin"

Siinä se taas nähtiin että hihhuli ei erota edes evoluutio-teoriaa josta on tieteellsiä todisteita joulupukkiin.

• Minkähänlainen kasvatus on ollut noilla salaliittoteoriapalstan sankareilla, kun tuntuu että mikä hyvänsä lööperi menee niillä läpi.

• 1213

"Kas siinä tutkimus, joka ei kerro mitään mitä emme jo ennestään tietäísi. Uskovat eivät todellakaan erota satuja todellisuudesta ja uskovat täysin sokeasti ja kritiikittä ihan mitä tahansa. Kuten tälläkin palstalla päivittäin näemme."

Valitettavasti näyttää siltä, ettei ateistit oikeasti itse ymmärrä satuja. Ei niissä ole kyse satumaisista jutuista vaan oikeasta ja väärästä. Mitätöimällä sadut, ateistit oikeasti mitätöivät niiden opetuksen ja sen seurauksena tulee kasvamaan lapsia, joiden käsitys oikeasta ja väärästä tulee aiheuttamaan paljon kärsimystä.

"Kas siinä tutkimus, joka ei kerro mitään mitä emme jo ennestään tietäísi. Uskovat eivät todellakaan erota satuja todellisuudesta ja uskovat täysin sokeasti ja kritiikittä ihan mitä tahansa. Kuten tälläkin palstalla päivittäin näemme."

Jos tuo pitäisi paikkaansa, minä uskoisin tiedemiesten sadut lajien ja maailman synnystä. Koska niin ei ole, juttu ei ole totta. :)

• "Jos tuo pitäisi paikkaansa, minä uskoisin tiedemiesten sadut lajien ja maailman synnystä. "

Tämä kertoo, kuinka sameissa vesissä älyllisesti kuljet. Pidät parhaalla mahdollisella metodilla tuotettua luotettavinta saatavissa olevaa tietoa satuiluna, koska uskontosi saarnamiehet niin vaativat.
        Tästä syystä minusta, entisestä viidesläisestä, on tullut agnostikko. Uskonto tai uskonnollisuus, joka vaatii hylkäämään terveen järjen ja tieteen selväkin selvemmät tulokset ei ole minua varten.
        En itse tiedä, onko Jumalaa, mutta sen tiedän, että nuoren maan kreatonistien kuvailema maailma ja jumala on satua.

• FarOutReality

Ja hihhuli ei (taaskaan) näköjään ymmärtänyt mitään lukemastaan. Aloituksessa kirjoitin sanatarkasi juuri näin:

"Tokihan monet sadut ovat ihan hauskoja ja opettavaisiakin."

Siis totesin selkeästi että monet sadut ovat opettavaisia. Tämän jälkeen hihhulipölvästi kirjoittaa että

"ateistit oikeasti itse ymmärrä satuja. Ei niissä ole kyse satumaisista jutuista vaan oikeasta ja väärästä. Mitätöimällä sadut, ateistit oikeasti mitätöivät niiden opetuksen "

Eli kun minä kirjoitin että sadut ovat opettavaisia, niin hihhulin mielestä minä olen mitätöinyt sadut? Eikö hihhuli osaa lukea, eikö hän osaa ajatella, vai eikö hän vain millään kykene ymmärtämään mitään lukemaansa?

Ja sitten hän lopuksi vielä todistaa kaiken sanomani todeksi toteamalla, että ei suostu uskomaan mitään tieteellisiä tutkittuja ja tunnettuja faktoja, mutta sen sijaan uskoo sokeasti kaiken mitä jotkut taikauskoiset lammaspaimenet luulivat tuhansia vuosia sitten. M.O.T.

• sfsef

"Valitettavasti näyttää siltä, ettei ateistit oikeasti itse ymmärrä satuja. Ei niissä ole kyse satumaisista jutuista vaan oikeasta ja väärästä. Mitätöimällä sadut, ateistit oikeasti mitätöivät niiden opetuksen ja sen seurauksena tulee kasvamaan lapsia, joiden käsitys oikeasta ja väärästä tulee aiheuttamaan paljon kärsimystä."

Sinä et näköjään erota satuja todellisuudesta kun tekstin pointti meni noin räikeästi ohi.

"Jos tuo pitäisi paikkaansa, minä uskoisin tiedemiesten sadut lajien ja maailman synnystä. Koska niin ei ole, juttu ei ole totta. :) "

Mutta niihin on taas tieteelliset todisteet tukemassa toisin kuin raamatun kreationismista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe