Hyvä, halpa harrastus, kirjasto

Paluumuuttaja1

Täytyy oikein kehua Espoota, täällä on kaksi isoa kirjastoa sunnuntaisinkin auki. Voi käydä lehdet lukemassa, lainata hyviä kirjoja ja elokuvia. Varaaminen on ilmaista. Minä olen kirjaston suurkuluttaja, vähintään 5-6 kertaa viikossa, monesti joka päivä viikossa käyn.

Netissä voi käydä ilmaiseksi mutta minä hommasin oman (käytetyn) tietokoneen kun sain kaupungin kämpän jonka vuokraan sisältyy nettiyhteys. Kai maakunnissakin on kirjastoja, tosin kesällä moni on la-su kiinni. Niinkin pienessä kylässä kuin Helsinki oli ainakin pari vuotta sitten kesä ja heinäkuun la-su kirjastot kiinni. Espoossa ei, tänne kannatti takaisin muuttaa. Maalla on mukavampaa...

8

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukeminen kannattaa aina ja itsekin olen himolukija joskus tulee lainattua vähän liikaakin kirjoja mutta onneksi laina-aikaa voi aina pidentää.

    • upeaa!!!

      Suomalainen kirjastojärjestelmä on upea. Ja käyttö on maksutonta! Siinä on verorahat hyvässä käytössä.

    • lukutoukka.

      Käytän kirjaston palveluja aika usein. Kiinnostavan kirjan voi varata netin kautta ja siitä tulee tietoa sähköpostitse ja/tai kännykkään kun kirja on saapunut. Kun viime kerralla kävin noutamassa kirjan, ei tarvinnut enää maksaa sitä 50 centin maksua, vaan kirjan sai itse noutaa hyllystä.

      Nytkin on monta hyvää dekkaria odottamassa että ennätän lukea. Olen myös monta kertaa jatkanut netin kautta laina-aikaa kun en ole ehtinyt lukea kirjoja niin pian kuin olen olettanut.

      Lehtiä en yleensä käy lukemassa, mutta upeaa että sellainenkin palvelu on.

      Monenlaisia palveluja on; voi kopioida, käyttää ompelukonetta jne.

      Kirjasto on hieno keksintö! :)

    • kunto 10

      Parempi ja myös halpa, on kuntoilu, siitä saa verottomana tuloksia.

      • kirjastoon

        Ja Helmetin sivuilla voi lainata myös e-kirjoja, voi opiskella kielikursseja ja katsoa (englannin kielisiä?) elokuvia. Varata 50 kirjaa maksutta.
        Kirjastossa voi myös lukea lehtiä, ja lainata niitä myös. Tänä kesänä olen lukenut Himoshoppaaja kirjoja,nauramatta ei ole voinut olla kun
        lukea.


    • Ei rahaa

      Ei köyhä pääse kirjastoon, matkat maksaa, kotona pitää istua ja möllöttää.

      • -livfe-

        Eiköhän sitä joudu joskus käymään kunnan keskustassa muidenkin asioiden vuoksi? Silloin voi samalla käydä kirjastossa, kun hoitaa muitakin asioita. Jos on välit kunnossa naapureihin jne, niin voi esimerkiksi kysyä, että voisiko naapuri käydä kauppareissun tms. yhteydessä palauttamassa kirjat kirjastoon.

        Monessa kunnassa haja-asutusalueella on myös kirjastoauto.

        Minä lainailen kirjoja ja lehtiä myös ystävien kesken.


    • kansan parhaimistoa

      Totta turiset.
      http://www.kysy.fi/
      Ehkä kansan parhaimisto hakeutuu työhön kirjastoalalle.
      Siellä ei ylen katsota asiakasta, eikä palvelua muuta kulahtanut ulkoasu, tai hiusten itsekynitty malli/kampaus.

      Tampereella on todella asiallinen titävä osaava ja PALVELEVA kirjaston henkilökunta.
      KIITOS kaikille alan työntekijöille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe