Tyttäreni menee nyt syksyllä 7-luokalle hän käyttää facebookkia mutta ei hyväksy äitiään siellä kaveriksi.
Miten tälläisessä tilanteessa pitäisi toimia jos lapsi salaa sosiaalisenmedian käyttöä vanhemmiltaan eikä ota kaveriksi.
Jos lapsi ei hyväksy facebook kaveriksi
9
180
Vastaukset
- Mahe 01
Syy voi olla se että koska itsekkin olen menossa 7. luokalle on mahdollista että tyttärenne on tykännyt/liittynyt johonkin ryhmään että siellä olisi jotain rivouksi tai tälläisiä että tuo voisi olla mahdollisesti se syy.
- Anuliisa
Mulla samanikäisiä.
Syy voi olla myös vaan se, että aika harvalla teinillä on vanhempia kavereina. Kaveritkin voivat kokea sen nolona.
Ja kaikkein nolointa on kuulemma se, että vanhemmat kommentoivat kuvien alle. Vaikkei facessa olisi mitään kummempaa, teinit eivät tykkää että vanhemmat stalkkaavat. - mvm82
Haluaa pitää yksityisyyttä. Tuonikäiseltä ihan normaalia ottaa etäisyyttä. Olet äiti, et kaveri.
Muistelepa itseäsi tuon ikäisenä -ei siitä nyt niin kauaa ole ;) - niinkilttiäkotiolois
Yläasteikäisen tytön vanhempi on pakottanut (pakottaminen on tosin liian vahva sana, koska tyttö kyllä tottelee ja on aikuisten edessä kiltti) tyttärensä antamaan salasanansa, jotta kykenee seuraamaan tämän netinkäyttöä.
- ei pulmaa meillä
Minun lähipiirissäni "hankalammillakin" nuorilla on äidit ja muut sukulaiset kavereina, eikä siinä ole mitään probleemaa. Oma tyttäreni on lähes sinun tyttäresi iässä mutta hänellä ei ole vielä omaa facebook sivua. Jos jossain vaiheessa sellaisen laatii, niin uskoisin, että ei olisi mitään pulmaa minun olla "kaveri". Luulisin, että hän mielellään ottaisi "kavereiksi" äidin, tädit, serkut, äidin serkut, isovanhemmat, kummit ja muut aikuiset lähipiirin henkilöt. Eikä siinä ole mitään noloa. Mekin seuraamme mm. hänen serkkujensa juttuja facebookin kautta ja se on ihan hauskaa. Miksi olisi "noloa" että on perhettä ja sukua "kaverina"?
- Anuliisa
Luulisit niin, mutta lapsesi ei ole vielä siinä iässä.
Moni juttu on josssin vaiheessa teineistä noloa.
Tulet vielä huomaamaan.
Noloa: isän vaatetus. Äidin aurinkolasit. Liian kovaan ääneen puhuminen. Veli on nolo. Sisko on nolo. Kissakin on nolo...jne jne... - Odota ihan rauhassa
Noin 25 vuotta. Ja kysy sitten uudestaa, kyllä hän sitten varmaan suostuu.
- halloootttttta????
No haloo, ethän sinä mikään tyttäresi kaveri ole, vaan sinä olet vanhempi, äiti, joten toimi sen mukaisesti. Mulla kaksi nyt jo teini-ikään ehtinyttä, kumpikin facessa enkä ole heidän kaveri. Minä olen heidän äiti, se aikuinen, tarvittaessa auktoriteetti ja tarvittaessa tukija ja lohduttaja, ihan ilman koko facebuukkia. Opetelkaa puhumaan toisillenne ääneen, ethän anna lapsellesi esimerkkiä siitä, että elämää eletään netissä?
- nobookkia
Eroa facebookista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23945188Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12125963SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32315654Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16310782Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229697Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369401Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!308663Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858468Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426814Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476