Tyttäreni menee nyt syksyllä 7-luokalle hän käyttää facebookkia mutta ei hyväksy äitiään siellä kaveriksi.
Miten tälläisessä tilanteessa pitäisi toimia jos lapsi salaa sosiaalisenmedian käyttöä vanhemmiltaan eikä ota kaveriksi.
Jos lapsi ei hyväksy facebook kaveriksi
9
159
Vastaukset
- Mahe 01
Syy voi olla se että koska itsekkin olen menossa 7. luokalle on mahdollista että tyttärenne on tykännyt/liittynyt johonkin ryhmään että siellä olisi jotain rivouksi tai tälläisiä että tuo voisi olla mahdollisesti se syy.
- Anuliisa
Mulla samanikäisiä.
Syy voi olla myös vaan se, että aika harvalla teinillä on vanhempia kavereina. Kaveritkin voivat kokea sen nolona.
Ja kaikkein nolointa on kuulemma se, että vanhemmat kommentoivat kuvien alle. Vaikkei facessa olisi mitään kummempaa, teinit eivät tykkää että vanhemmat stalkkaavat. - mvm82
Haluaa pitää yksityisyyttä. Tuonikäiseltä ihan normaalia ottaa etäisyyttä. Olet äiti, et kaveri.
Muistelepa itseäsi tuon ikäisenä -ei siitä nyt niin kauaa ole ;) - niinkilttiäkotiolois
Yläasteikäisen tytön vanhempi on pakottanut (pakottaminen on tosin liian vahva sana, koska tyttö kyllä tottelee ja on aikuisten edessä kiltti) tyttärensä antamaan salasanansa, jotta kykenee seuraamaan tämän netinkäyttöä.
- ei pulmaa meillä
Minun lähipiirissäni "hankalammillakin" nuorilla on äidit ja muut sukulaiset kavereina, eikä siinä ole mitään probleemaa. Oma tyttäreni on lähes sinun tyttäresi iässä mutta hänellä ei ole vielä omaa facebook sivua. Jos jossain vaiheessa sellaisen laatii, niin uskoisin, että ei olisi mitään pulmaa minun olla "kaveri". Luulisin, että hän mielellään ottaisi "kavereiksi" äidin, tädit, serkut, äidin serkut, isovanhemmat, kummit ja muut aikuiset lähipiirin henkilöt. Eikä siinä ole mitään noloa. Mekin seuraamme mm. hänen serkkujensa juttuja facebookin kautta ja se on ihan hauskaa. Miksi olisi "noloa" että on perhettä ja sukua "kaverina"?
- Anuliisa
Luulisit niin, mutta lapsesi ei ole vielä siinä iässä.
Moni juttu on josssin vaiheessa teineistä noloa.
Tulet vielä huomaamaan.
Noloa: isän vaatetus. Äidin aurinkolasit. Liian kovaan ääneen puhuminen. Veli on nolo. Sisko on nolo. Kissakin on nolo...jne jne... - Odota ihan rauhassa
Noin 25 vuotta. Ja kysy sitten uudestaa, kyllä hän sitten varmaan suostuu.
- halloootttttta????
No haloo, ethän sinä mikään tyttäresi kaveri ole, vaan sinä olet vanhempi, äiti, joten toimi sen mukaisesti. Mulla kaksi nyt jo teini-ikään ehtinyttä, kumpikin facessa enkä ole heidän kaveri. Minä olen heidän äiti, se aikuinen, tarvittaessa auktoriteetti ja tarvittaessa tukija ja lohduttaja, ihan ilman koko facebuukkia. Opetelkaa puhumaan toisillenne ääneen, ethän anna lapsellesi esimerkkiä siitä, että elämää eletään netissä?
- nobookkia
Eroa facebookista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391