Jos lapsi ei hyväksy facebook kaveriksi

mymmeli 80

Tyttäreni menee nyt syksyllä 7-luokalle hän käyttää facebookkia mutta ei hyväksy äitiään siellä kaveriksi.
Miten tälläisessä tilanteessa pitäisi toimia jos lapsi salaa sosiaalisenmedian käyttöä vanhemmiltaan eikä ota kaveriksi.

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahe 01

      Syy voi olla se että koska itsekkin olen menossa 7. luokalle on mahdollista että tyttärenne on tykännyt/liittynyt johonkin ryhmään että siellä olisi jotain rivouksi tai tälläisiä että tuo voisi olla mahdollisesti se syy.

    • Anuliisa

      Mulla samanikäisiä.
      Syy voi olla myös vaan se, että aika harvalla teinillä on vanhempia kavereina. Kaveritkin voivat kokea sen nolona.
      Ja kaikkein nolointa on kuulemma se, että vanhemmat kommentoivat kuvien alle. Vaikkei facessa olisi mitään kummempaa, teinit eivät tykkää että vanhemmat stalkkaavat.

    • mvm82

      Haluaa pitää yksityisyyttä. Tuonikäiseltä ihan normaalia ottaa etäisyyttä. Olet äiti, et kaveri.
      Muistelepa itseäsi tuon ikäisenä -ei siitä nyt niin kauaa ole ;)

    • niinkilttiäkotiolois

      Yläasteikäisen tytön vanhempi on pakottanut (pakottaminen on tosin liian vahva sana, koska tyttö kyllä tottelee ja on aikuisten edessä kiltti) tyttärensä antamaan salasanansa, jotta kykenee seuraamaan tämän netinkäyttöä.

    • ei pulmaa meillä

      Minun lähipiirissäni "hankalammillakin" nuorilla on äidit ja muut sukulaiset kavereina, eikä siinä ole mitään probleemaa. Oma tyttäreni on lähes sinun tyttäresi iässä mutta hänellä ei ole vielä omaa facebook sivua. Jos jossain vaiheessa sellaisen laatii, niin uskoisin, että ei olisi mitään pulmaa minun olla "kaveri". Luulisin, että hän mielellään ottaisi "kavereiksi" äidin, tädit, serkut, äidin serkut, isovanhemmat, kummit ja muut aikuiset lähipiirin henkilöt. Eikä siinä ole mitään noloa. Mekin seuraamme mm. hänen serkkujensa juttuja facebookin kautta ja se on ihan hauskaa. Miksi olisi "noloa" että on perhettä ja sukua "kaverina"?

    • Anuliisa

      Luulisit niin, mutta lapsesi ei ole vielä siinä iässä.
      Moni juttu on josssin vaiheessa teineistä noloa.
      Tulet vielä huomaamaan.
      Noloa: isän vaatetus. Äidin aurinkolasit. Liian kovaan ääneen puhuminen. Veli on nolo. Sisko on nolo. Kissakin on nolo...jne jne...

    • Odota ihan rauhassa

      Noin 25 vuotta. Ja kysy sitten uudestaa, kyllä hän sitten varmaan suostuu.

    • halloootttttta????

      No haloo, ethän sinä mikään tyttäresi kaveri ole, vaan sinä olet vanhempi, äiti, joten toimi sen mukaisesti. Mulla kaksi nyt jo teini-ikään ehtinyttä, kumpikin facessa enkä ole heidän kaveri. Minä olen heidän äiti, se aikuinen, tarvittaessa auktoriteetti ja tarvittaessa tukija ja lohduttaja, ihan ilman koko facebuukkia. Opetelkaa puhumaan toisillenne ääneen, ethän anna lapsellesi esimerkkiä siitä, että elämää eletään netissä?

    • nobookkia

      Eroa facebookista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe