Tämä diaspora saa ihmettelemään, miksi kukaan nykyaikana lähtisi kansoittain vaeltelemaan. Sama onnistuu, kun työstää kotimaassaan yhden kolkan rauhalliseksi asuinpaikaksi.
Diaspora ei enää tätä päivää
3
117
Vastaukset
Vai on diasporassa ihmettelemistä? Kaikkien kotiseuduilla ei ole riittävästi elinkelpoista ympäristöä tai mahdollisuutta työstää rauhallista asuinpaikkaa muuten. Monet luonnonympäristön ja ihmistoiminnan aiheuttamat koettelemukset takaavat tämän:
Ongelmina ovat kuivuus ja aavikoituminen, viljelymaan suolaantuminen tai muu pilaantuminen, kelvollisen juomaveden riittämättömyys, kaikenlainen ympäristön pilaantuminen, taudit, nälänhätä, myrskyt, tulvat ja muut sää- ja ilmastoilmiöt, sodat, vainot, orjuus, elintasokuilu, muut sosiaaliset ongelmat kuten päihteet jne.- Mölykratia
No, eipä niitä apujakaan hyväksytä. Ei siis vaeltelemaankaan, ellei usko, että itse voisi auttaa itseä. Kehittyvien maiden ihmiset saavat nytkin koulutusta täällä, joten heidän täytyy mennä viemään tieto sinne muidenkin saataville.
Mölykratia kirjoitti:
No, eipä niitä apujakaan hyväksytä. Ei siis vaeltelemaankaan, ellei usko, että itse voisi auttaa itseä. Kehittyvien maiden ihmiset saavat nytkin koulutusta täällä, joten heidän täytyy mennä viemään tieto sinne muidenkin saataville.
Korruptio avun antopäässä ja vastaanottopäässä takaavat sen, ettei apu pääse sitä tarvitseville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1064783
- 1464559
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464542- 1462974
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292538- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202128- 401839
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1811245