Sain asiakastiedosta kirjeen että minulle on rekisteriin merkitty "varaton"-ulosottomiehen toimesta. Tiedän että ulosotossa yksi sairaalalasku-josta reklamoitu-hoitovirhe-yms-ja olen ilmoittanut etten laskua maksa ennen kuin asia on selvä.Tarina on pitkä ja kipeä-enkä tässä rupea taustoja enempää selvittämään. Muita maksuhäiriöitä tms minulla ei ole. Kysynkin, onko kenelläkään tietoa, voiko ulosottomies noin vain todeta ihmisen varattomaksi ja romuttaa luottotiedot, ILMAN ERI ILMOITUSTA-koska ilmoitusta asiasta en ole saanut. Olen sairastanut pitkään masennusta ja tällä hetkellä hoitovapaalla lapsen kanssa. Siitäkö syystä on todettu varattomaksi kun en tällä hetkellä ole töissä ? Meillä on omaisuutta-mm. velaton asumisoikeusasunto-uudehko auto-eikö ulosottoviraston pitäisi selvittää varallisuus ja omaisuus ennen tälläistä toimenpidettä ? Jos jollain kokemusta/tietoa olisin kiitollinen kommenteista. Olen jo yrittänyt tavoittaa tätä ulosotto miestä-heikoin tuloksin. Kannattaisiko ottaa yhteyttä lakimieheen ? Asiakastiedossa eivät suostuneet puhelimessa kommentoimaan.
Miten tästä eteenpäin
3
962
Vastaukset
- kyllä
on esimies, eli kihlakunnan vouti, johon voit ottaa yhteyttä! Kovin tuntuu tutulta, sillä oman alueeni uo-mies tekee mitä itse huvittaa ja vieläpä väärin perustein! Kyllä sun kannattaa asia voudin kanssa selvittää ja jos virhe on tapahtunut, niin se myöskin korjataan jolloin luottotiedoistakin poistetaan merkintä!
- ...
ulosottomies voi ilmoittaa varattomaksi jos niin todetaan. eli sinun selvitys tuloista ja varallisuudesta sovittuna aikana paikan päällä.ja se on maksullinen pakollinen toimenpide. ei hän oikeentoimittuna voi ilmoittaa sinua varattomaksi. kunnon haloo pystyyn ja merkintä rekisteristä pois!
- Uomies
... kirjoitti:
ulosottomies voi ilmoittaa varattomaksi jos niin todetaan. eli sinun selvitys tuloista ja varallisuudesta sovittuna aikana paikan päällä.ja se on maksullinen pakollinen toimenpide. ei hän oikeentoimittuna voi ilmoittaa sinua varattomaksi. kunnon haloo pystyyn ja merkintä rekisteristä pois!
Ulosottomies voi ilmoitta varattomuuden ja ilmoitus menee aina kun velalliselta ei saada perittyä asiaa. Jos et omista mitään (on eri asia jos puolisosi omistaa), eikä sinulla ole ulosmitattavaksi asti tuloa. Varma tapa saada merkintä rekisteriin on olla hoitamatta asiaa ja ilmoittaa että ei maksa. Voit mennä käymään uovirastossa ja maksaa asian pois. Mutta älä vaivaa uovirastoa sillä että lasku ei ole oikeutettu tms. Uovirastossa ei selvitellä velkojen oikeellisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770