Kauppoja

keskustaan

Kun hiihtäjät ja hölkkääjät käyvät helsingin rajoilla kaupoissa niin keskustan anti on pieni ja sattumanvarainen.joskus on pieni erä jasitten ei mitään!!!!!Eikö joku muu kuin sikalanpitäjä voisi suunnitella kauppoja

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa. Itse olen kyllä löytänyt kaiken tarvitsemani ja nimenomaan keskustasta, koska siellä vielä on pieniä putiikkeja isojen kauppakeskusten lisäksi.

      Tosin lehdissähän on ollut kirjoituksia, että nettikauppa vie asiakkaat "oikeilta" kaupoilta.

      En tiedä minkä ikäinen aloittaja on, mutta itse päälle viiskymppisenä en oikeastaan paljoa tarvitse. Vaatimustaso on kai laskenut minulla hieman.

      Niitä hiihtokelejä odotellessa :)

    • 99+7

      Kauppojen määrässä ja sijainnissa määrää kysynnän ja tarjonnan laki. Kenenkään ei kannata "suunnitella" minkäänlaisia kauppoja minnekään, jos ne eivät saa tarpeeksi asiakkaita.

      Hyvä esimerkki katoavista kaupoista ovat televisioita ja muuta alan tavaraa myyvät liikkeet. Vielä 15 vuotta sitten niitä oli Helsingin keskustassa ja sen tuntumassa runsaasti, mutta nyt niitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Syy on yksinkertainen, tai oikeastaan niitä on kaksi:

      1. Kaupat keskittyvät isoihin halleihin keskustan ulkopuolelle. Esimerkkinä vaikkapa Expert ja Euronics Vantaalla. Vuokrat ovat pienemmät.

      2. Ihmiset ostavat tavaransa netistä, usein ulkomailta. Itsekin ostin juuri sähköparranajokoneen leikkuuterän ja leikkurin postikuluineen 16 eurolla Etelä-Koreasta. Helsinkiläisessä kaupassa se olisi maksanut 34,95 €.

      • lähiöstä

        Ihan asialliseen listaan voisi lisätä:

        3. Jokseenkin 2/3 osaa helsinkiläisistä asuu muualla kuin ns,kantakaupungissa.


    • Tämä nyt ei ihan suoraan liity aloitukseen, mutta...

      Kauppakeskukset ja etenkin ketjuliikkeet harmittavat. Joka paikassa on samat liikkeet ja samat tavarat. On ihan sama, käykö Jumbossa, Itäkeskuksessa, Sellossa, Forumissa vaiko jossain pienemmän kaupungin kauppakeskuksessa. Kaikissa on samat liikkeet ja sama tarjonta. Helsingissä sentään on vielä edes jonkin verran erikoisia pikkuliikkeitä. Se vain, että pienten kivijalkaliikkeidenkin pitäisi mielellään olla ikään kuin ryppäänä.

      Eipä silti, ketjuliikemeininki näkyy niin sanotusti oikeasti isoissakin kaupungeissa. Kun esim. viimeksi piipahdin Lontoossa, tuli todettua, että oikeastaan on ihan se ja sama, mille High Streetille sattuu eksymään. Periaatteessa samat liikkeet on joka paikassa. Erikoisempia liikkeitä etsivän pitää nähdä hivenen enemmän vaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe