Tapaturma vakuutus on turha!!!

Yritttt

Olen yrittäjä. Loukkasin jalkani ja jouduin 3vko sairaslomalle. Huokaisin: onneksi minulla on taparurma vakuutus. Noh, ei se parhaimmadta päästä ole. 50e/pv päivärahaa saan. Josta kappas menee vero! Ja vero menee sivutulo verokortin mukaan joka on 36%.
Eli saan päivässä pikkusen reilu 20e rahaa vakuutuksesta jonka hinta on 250e/vuosi. Vittu. Irtisanon vakuutuksen heti, sillä vaikka pää irtoais vuodeksi nii tolla ei tee mitään!

13

466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäjä myös

Nuo vakuutukset voi jättää omaan arvoonsa. Yrittäjä ei tarvitse muuta kuin pakolliset vakuutukset. Kun otat itsellesi tapaturma vakuutuksen ja sinulle jotakin sattuu, niin kappas kun ehdoissa sanotaan, että sairastuit väärään tautiin tai loukkasit itsesi väärällä tavalla. Ei voida korvata. Kannattaa laittaa sukanvarteen vaan jemmarahasto, josta voi käyttää jos jotain tapahtuu. Ihan kusetusta nää höpöhöpö vakuutukset.

• Määrehellisiitöihin!!

No kappas, kun vakuutuksissa on ihan ehdot. Eikö ole erikoista? Kannattaa lukea ne, kun ottaa vakuutuksen. Nämä tietyt tyypit tietysti odottavat että kaikki, siis ihan kaikki korvataan.. Voi munanlut..vitunräp..

• Rolex

Oma vika, mitäs otit halvan vakuutuksen.

• y.rittäjä

Mutta se vero tasaantuu lopullisessa verotuksessa. Se vakuutuskorvaushan ns. ylimääräistä rahaa, tuskin jätät palkkaa ottamatta ko ajalta?

• 19+10

Huomaa myös, että vakuutuskorvaus lasketaan pääsääntöisesti yel- tai tyel-tulon mukaisesti myös vapaaehtoisissa vakuutuksissa. Jos maksaisit valtiolle enemmän, saisit myös vakuutuksesta enemmän. Oma on mokasi.

• 3+14

Eihän Yelliä makseta valtiolle. Ei myöskään Tyelliä.
        Muuten asia ok. Sairaspäiväraha lasketaan siitä Yel-työtulosta, jonka ole Yel-vakuutusyhtiöllesi ilmoittanut.

• ylim.lisä
        3+14 kirjoitti:

Muuten asia ok. Sairaspäiväraha lasketaan siitä Yel-työtulosta, jonka ole Yel-vakuutusyhtiöllesi ilmoittanut.

Niin tosiaankin, että lopullisessa verotuksessa summat tasaantuu. Ja tuon lisäksihän tulee kelan sairaspäiväraha, kai olet senkin hakenut?

• 3+6
        3+14 kirjoitti:

No joo, ei vakuutusrahat valtiolle mene, mutta kun otetaan huomioon, että nämä varat lasketaan kansainvälisesti valtion varoihin ja näihin perustuu osittain Suomen luottoluokitus, voidaan todeta eläkevakuutusyhtiöiden oloevan käytännössä osa Suomen valtiota.

My bad, sorry, asia ei kuitenkaan muutu mihinkään.

• Onko lopullinen vero?
    • kölkökl

Itselläni ei kokemusta tapaturmista ja niiden korvauksista, mutta tapaturmavakuutuksen lisäksi minulla on sairauskuluvakuutus, Sairauskuluvakuutus korvaa lääkärinpalkkiot ym, hoidot mm. leikkaukset ja lääkkeet. Omavastuu 50e/sairaus, Voi käydä yksityisellä kun itselle sopii ja ei tarvitse jonotella julkisella puolella,

• Palautuksia kilisee

> Verolaskurin mukaan veroprosentti jää 40 000 tuloilla ilman
      > kirkollisveroa alle 30%.
      > https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskurit/Palkansajan-tuloverolaskuri-2014/

En oiken tiedä mitä Veronmaksajien laskuri laskeskelee. Enemmän luotan näihin Verohallinnon omiin kikkareisiin.

Verottajan verolaskurilla ja Ev.lut kirkollisveronkin kanssa 40.000 € tuloista menee veroa 9346 € eli noin 23,3% verran.
      http://prosentti.vero.fi/VPL2014/Sivut/Henkilotiedot.aspx

Verottajan laskurin mukaan vasta 100.000 € vuosituloista menee veroa 36% verran. Eli alkuperäinen kysyjä tulee melkoisella varmuudella saamaan mukavan veronpalautuksen ensi vuonna.

• Paljon parjattu If

Tapaturmavakuutuksen idea itselläni on siinä että sairauden tai tapaturman sattuessa en jonota kunnan arvauskeskukseen, vaan menen vakuutusyhtiön piikkiin yksityisklinikalle. Saan valita minua hoitavan lääkärin ja omavastuu on tasan nolla euroa. Viimeksi kun jalka meni pskaksi ja lääkäri kirjasi kaksi viikkoa saikkua niin vakuutusyhtiö oma-aloitteisesti ilman mitään hakemuksia maksoi sairasajan palkan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe