Evoluutio jyllää

advari kadvari

13

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Täyttä potaskaa.

      • Sanaköyhä pyh

        Jos vaikkapa kehitellään uusi ruusulajike, niin sekin on "täyttä potaskaa", vai?


    • jarinhotelli

      Hei-


      Lajien sisällä on aina tapahtunut muutosta. Siis lajien sisällä.

      >>>>>>>>>>>> Ei koskaan lajien kesken-

      Evoluutiosta ei siis ole kyse, eikä evoluutiota ole itse asiassa edes olemassa.
      Evoluutio on yhden miehen hypoteesi jolle kukaan ei ole löytänyt tukea tieteessä, mutta tuollaista huuhaata tieteen nimissä on siedetty.

      Tieto on olettamus joka on hyvin perusteltu tosi !
      >>>>>>>>>>>>>>>> Jostakin syystä huuhaa tiedemiehet ovat pitäneet evoluutiota tieteen nimissä kykenemättä kukaan perustelemaan että evoluutio olisi olemassa. Päinvastoin kaikenlainen koe laboratoriossa todistaa ettei voi tämmöstä luomusta että aurinkokunnassa olisi yhdellä planeetalla elämä ja elämän monimuotoisuus joka on hyvin herkkä ja kaikesta riippuvainen-
      Ei voi syntyä ilman viisautta ja ei voi syntyä sattumalta.

      Siunausta yst. t.
      Jari Laurila

      • jarinhotelli: «Evoluutiosta ei siis ole kyse, eikä evoluutiota ole itse asiassa edes olemassa.»

        Ilmeisesti tarkoitat nyt evoluutiolla jotakin ihan muuta kuin biologit.

        Kyseessä oli tyypillinen esimerkki evoluutiosta, joka taas kerran todistaa evoluution olemassaolon ja voiman.


      • v.aari kirjoitti:

        jarinhotelli: «Evoluutiosta ei siis ole kyse, eikä evoluutiota ole itse asiassa edes olemassa.»

        Ilmeisesti tarkoitat nyt evoluutiolla jotakin ihan muuta kuin biologit.

        Kyseessä oli tyypillinen esimerkki evoluutiosta, joka taas kerran todistaa evoluution olemassaolon ja voiman.

        Niin kuin sanoin lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä.
        >>>>>>>>>>>> Siis lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä, esim. erirotuisia kissoja mutta ovat kissoja kaikki- mutta lajit eivät ole muuttuneet toiseksi lajiksi.

        Tämä on siis näin eikä tämä ole evoluutiota.

        Niinpä apinat ovat edelleen apinoita ja ihmiset ihmisiä esim.


        Tiedemiehet eivät ole yrityksistä huolimatta kyenneet selittämään taikka luomaan laboratoriossa elämää sellaisista olosuhteista mistä evoluutioteoriassa olisi kyse.

        Kylmä mutalammikko tai ja alkuräjähdys.


        Yst. t. Jari Laurila


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Niin kuin sanoin lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä.
        >>>>>>>>>>>> Siis lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä, esim. erirotuisia kissoja mutta ovat kissoja kaikki- mutta lajit eivät ole muuttuneet toiseksi lajiksi.

        Tämä on siis näin eikä tämä ole evoluutiota.

        Niinpä apinat ovat edelleen apinoita ja ihmiset ihmisiä esim.


        Tiedemiehet eivät ole yrityksistä huolimatta kyenneet selittämään taikka luomaan laboratoriossa elämää sellaisista olosuhteista mistä evoluutioteoriassa olisi kyse.

        Kylmä mutalammikko tai ja alkuräjähdys.


        Yst. t. Jari Laurila

        jarinhotelli kirjoitti: «Niin kuin sanoin lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä.
        >>>>>>>>>>>> Siis lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä, esim. erirotuisia kissoja mutta ovat kissoja kaikki- mutta lajit eivät ole muuttuneet toiseksi lajiksi.

        Tämä on siis näin eikä tämä ole evoluutiota.

        Niinpä apinat ovat edelleen apinoita ja ihmiset ihmisiä esim.»

        Nyt sinulla on aivan oma määritelmäsi sanalle evoluutio. Ilmeisesti et pidä sanasta ja siksi haluat rajata sen tarkoittamaan vain sellaisia elollisen luonnon kehityksen ilmiöitä, joihin et usko.

        Biologiassa sanan evoluutio merkitys ei rajoitu pelkkään lajiutumiseen. Raja lajiutumisen ja vähäisemmän evoluution välillä onkin kuin veteen piirretty viiva.

        Apinat ovat apinoita ja ihmiset ihmisiä, joo. Kukin yksilö pysyy lajiltaan samana koko ikänsä.

        Lajiutumisprosessi on hidas. Kuitenkin se voidaan havaita pitkällä aikavälillä, aivan kuten kellon tuntiviisarin liike ja puiden kasvaminen.

        «Tiedemiehet eivät ole yrityksistä huolimatta kyenneet selittämään taikka luomaan laboratoriossa elämää sellaisista olosuhteista mistä evoluutioteoriassa olisi kyse.

        Kylmä mutalammikko tai ja alkuräjähdys.»

        Nyt siirryit kirjoittamaan elämän alkusynnystä ja lisäksi vielä universumin ajallisesta rakenteesta. Ja aloitit evoluutiosta. Kaksi aiheen vaihtoa noin tiiviissä tilassa.

        Nämäkin ovat mielenkiintoisia aiheita ja ihmisillä on yhä enemmän tietoa, jonka pohjalta muodostaa käsitystä näistä asioista. Täysin aukottomasti emme tiedä kaikkia yksityiskohtia, mutta tutkimus etenee koko ajan.


      • v.aari kirjoitti:

        jarinhotelli kirjoitti: «Niin kuin sanoin lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä.
        >>>>>>>>>>>> Siis lajien sisällä on aina tapahtunut kehitystä, esim. erirotuisia kissoja mutta ovat kissoja kaikki- mutta lajit eivät ole muuttuneet toiseksi lajiksi.

        Tämä on siis näin eikä tämä ole evoluutiota.

        Niinpä apinat ovat edelleen apinoita ja ihmiset ihmisiä esim.»

        Nyt sinulla on aivan oma määritelmäsi sanalle evoluutio. Ilmeisesti et pidä sanasta ja siksi haluat rajata sen tarkoittamaan vain sellaisia elollisen luonnon kehityksen ilmiöitä, joihin et usko.

        Biologiassa sanan evoluutio merkitys ei rajoitu pelkkään lajiutumiseen. Raja lajiutumisen ja vähäisemmän evoluution välillä onkin kuin veteen piirretty viiva.

        Apinat ovat apinoita ja ihmiset ihmisiä, joo. Kukin yksilö pysyy lajiltaan samana koko ikänsä.

        Lajiutumisprosessi on hidas. Kuitenkin se voidaan havaita pitkällä aikavälillä, aivan kuten kellon tuntiviisarin liike ja puiden kasvaminen.

        «Tiedemiehet eivät ole yrityksistä huolimatta kyenneet selittämään taikka luomaan laboratoriossa elämää sellaisista olosuhteista mistä evoluutioteoriassa olisi kyse.

        Kylmä mutalammikko tai ja alkuräjähdys.»

        Nyt siirryit kirjoittamaan elämän alkusynnystä ja lisäksi vielä universumin ajallisesta rakenteesta. Ja aloitit evoluutiosta. Kaksi aiheen vaihtoa noin tiiviissä tilassa.

        Nämäkin ovat mielenkiintoisia aiheita ja ihmisillä on yhä enemmän tietoa, jonka pohjalta muodostaa käsitystä näistä asioista. Täysin aukottomasti emme tiedä kaikkia yksityiskohtia, mutta tutkimus etenee koko ajan.

        Hei kiitos-

        Puhun "evoluutiosta" siinä merkityksessä kuin siitä asiayhteydessä on tässä kysymys.

        Kylmästä mutalammikosta taikka alkuräjähdyksestä ei sattumalta synny edes apinoita.

        He vad bara så där.

        Usko ns evoluutioteoriaan maapallon elollista koskevassa vaatii paljon suurempaa uskoa kuin luominen.

        Minä uskon suurempaan älyyn joka on kaiken takana, mutta tietenkin prosesseja voidaan tutkia alkuaineita- aina kun kaksi molekyyliä hinkkaa toisiaan vasten syntyy jotakin töhnää mm.
        Tottakai tämä on tosiasia.

        Yst. t. Jari Laurila


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Hei kiitos-

        Puhun "evoluutiosta" siinä merkityksessä kuin siitä asiayhteydessä on tässä kysymys.

        Kylmästä mutalammikosta taikka alkuräjähdyksestä ei sattumalta synny edes apinoita.

        He vad bara så där.

        Usko ns evoluutioteoriaan maapallon elollista koskevassa vaatii paljon suurempaa uskoa kuin luominen.

        Minä uskon suurempaan älyyn joka on kaiken takana, mutta tietenkin prosesseja voidaan tutkia alkuaineita- aina kun kaksi molekyyliä hinkkaa toisiaan vasten syntyy jotakin töhnää mm.
        Tottakai tämä on tosiasia.

        Yst. t. Jari Laurila

        jarinhotelli kirjoitti: «Puhun "evoluutiosta" siinä merkityksessä kuin siitä asiayhteydessä on tässä kysymys.

        Kylmästä mutalammikosta taikka alkuräjähdyksestä ei sattumalta synny edes apinoita.»

        Nyt taitaa olla niin, että en vieläkään tajua, mitä tarkoitat evoluutiolla.

        Evoluutio on jotakin aivan muuta kuin että kylmästä mutalammikosta tai alkuräjähdyksestä syntyy sattumalta apinoita.

        «Usko ns evoluutioteoriaan maapallon elollista koskevassa vaatii paljon suurempaa uskoa kuin luominen.»

        Jos sen ottaa pelkkänä uskomisasiana niin ehkä noin onkin. Mutta se ei ole uskonasia, vaan evoluutioteoria on lukemattomin havainnoin osoitettu toimivaksi.

        «Minä uskon suurempaan älyyn joka on kaiken takana,…»

        Mistä ja miten sellainen suurempi äly sitten on tullut? Onko sen luonut joku vielä suurempi äly? Entä sen vielä suuremman? Onko edelleen aina vain suurempi äly vielä taempana kaiken takana?

        Jos ketju joskus päättyy, joudutaan takaisin alkupisteeseen. Kaiken perimmäinen luoja tuli tyhjästä ja sattumalta. Tai ehkä jonkinlaisen alkuräjähdyksen kautta.

        Minusta tuo vaatii aivan hurjasti itselleen uskottelun kykyä, jos sen ottaa tosissaan.


      • v.aari kirjoitti:

        jarinhotelli kirjoitti: «Puhun "evoluutiosta" siinä merkityksessä kuin siitä asiayhteydessä on tässä kysymys.

        Kylmästä mutalammikosta taikka alkuräjähdyksestä ei sattumalta synny edes apinoita.»

        Nyt taitaa olla niin, että en vieläkään tajua, mitä tarkoitat evoluutiolla.

        Evoluutio on jotakin aivan muuta kuin että kylmästä mutalammikosta tai alkuräjähdyksestä syntyy sattumalta apinoita.

        «Usko ns evoluutioteoriaan maapallon elollista koskevassa vaatii paljon suurempaa uskoa kuin luominen.»

        Jos sen ottaa pelkkänä uskomisasiana niin ehkä noin onkin. Mutta se ei ole uskonasia, vaan evoluutioteoria on lukemattomin havainnoin osoitettu toimivaksi.

        «Minä uskon suurempaan älyyn joka on kaiken takana,…»

        Mistä ja miten sellainen suurempi äly sitten on tullut? Onko sen luonut joku vielä suurempi äly? Entä sen vielä suuremman? Onko edelleen aina vain suurempi äly vielä taempana kaiken takana?

        Jos ketju joskus päättyy, joudutaan takaisin alkupisteeseen. Kaiken perimmäinen luoja tuli tyhjästä ja sattumalta. Tai ehkä jonkinlaisen alkuräjähdyksen kautta.

        Minusta tuo vaatii aivan hurjasti itselleen uskottelun kykyä, jos sen ottaa tosissaan.

        Apinat ovat apinoita edelleenkin. Naapuri voi olla hiukan apinan näköinen mutta ei apina.

        Tämä on palsta jossa uskovaiset ihmiset ovat Raamatun asioiden parissa.

        Raamatun jumaluusoppiin liittyy oleeellisena asiana usko Jumalan luomistyöhön.

        Raamattuun ei voi uskoa kieltämällä luomisen.

        Mutta ihmisen tieto kasvaa ajan kanssa, mutta ja- en rajoita kenenkään palstalla viihtymistä- en siis sillä sano- mutta luominen kuuluu asiaan oleellisena jos Raamattuun uskoo.

        Jumala on sanassaan antanut valoa sen verran kuin on pelastuksen kannalta tarpeellista- ei kaikkea tietoa.
        Luominen on asia joka menee ihmisen ymmärryksen yli pakostakin.

        Mutta ns. evoluutio jolla tarkoitan juuri sitä mitä tarkoitan- siis Jumalan luomistyö- vai joku sattuma- näiden kahden välistä eroa- evoluutio vaatii paljon suurempaa uskoa.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Apinat ovat apinoita edelleenkin. Naapuri voi olla hiukan apinan näköinen mutta ei apina.

        Tämä on palsta jossa uskovaiset ihmiset ovat Raamatun asioiden parissa.

        Raamatun jumaluusoppiin liittyy oleeellisena asiana usko Jumalan luomistyöhön.

        Raamattuun ei voi uskoa kieltämällä luomisen.

        Mutta ihmisen tieto kasvaa ajan kanssa, mutta ja- en rajoita kenenkään palstalla viihtymistä- en siis sillä sano- mutta luominen kuuluu asiaan oleellisena jos Raamattuun uskoo.

        Jumala on sanassaan antanut valoa sen verran kuin on pelastuksen kannalta tarpeellista- ei kaikkea tietoa.
        Luominen on asia joka menee ihmisen ymmärryksen yli pakostakin.

        Mutta ns. evoluutio jolla tarkoitan juuri sitä mitä tarkoitan- siis Jumalan luomistyö- vai joku sattuma- näiden kahden välistä eroa- evoluutio vaatii paljon suurempaa uskoa.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila

        Jari,

        hyvin monet pitävät itseään kristittyinä ja uskovina ja Raamattua kunnioittavina, ja kuitenkaan eivät kiistä tieteen keinoin saatua tietoa elämän historiasta tällä planeetalla. Ja evoluutio on aivan keskeinen elementti tuossa historiassa.

        Raamatun jumaluusopin voi aivan mainiosti ymmärtää eri tavoin kuin fundamentalistit, jotka pitävät välttämättömänä muun muassa luomiskertomuksen varsin kirjaimellista tulkintaa.

        Myönnän, että en itse pidä Raamattua lainkaan jonakin erityisenä jumalallisena ilmoituksena. Tässä viestissä olen kuitenkin puolustamassa niitä varsin monia, jotka ovat ilman ristiriitaa yhdistäneet uskon ja kunnioituksen Raamattuun sekä tieteen löytämän evoluutioilmiön tunnustamisen.


      • v.aari kirjoitti:

        Jari,

        hyvin monet pitävät itseään kristittyinä ja uskovina ja Raamattua kunnioittavina, ja kuitenkaan eivät kiistä tieteen keinoin saatua tietoa elämän historiasta tällä planeetalla. Ja evoluutio on aivan keskeinen elementti tuossa historiassa.

        Raamatun jumaluusopin voi aivan mainiosti ymmärtää eri tavoin kuin fundamentalistit, jotka pitävät välttämättömänä muun muassa luomiskertomuksen varsin kirjaimellista tulkintaa.

        Myönnän, että en itse pidä Raamattua lainkaan jonakin erityisenä jumalallisena ilmoituksena. Tässä viestissä olen kuitenkin puolustamassa niitä varsin monia, jotka ovat ilman ristiriitaa yhdistäneet uskon ja kunnioituksen Raamattuun sekä tieteen löytämän evoluutioilmiön tunnustamisen.

        Kiitos, kiitos-

        >>>>>>> Mieltä saa olla aina täällä ja vaihtaa mielipiteitä ja olla luomisuskoakin vastaan kyllä- Tämä on keskustelufoorumi.

        Olen itsekin keskustelijana jonka asian usein merkitsen keskusteluun.

        yst. t. Jari Laurila


      • Jari, tee jotain!
        jarinhotelli kirjoitti:

        Kiitos, kiitos-

        >>>>>>> Mieltä saa olla aina täällä ja vaihtaa mielipiteitä ja olla luomisuskoakin vastaan kyllä- Tämä on keskustelufoorumi.

        Olen itsekin keskustelijana jonka asian usein merkitsen keskusteluun.

        yst. t. Jari Laurila

        Jari, monta kertaa on viime päivinä valitettu "pyh!" - nimimerkin solvaavasta ja halventavasta, kiroavasta kielenkäytöstä. Onko sellainen "keskustelua"????? Miksi hän saa jatkuvasti loukata toisia kirjoittajia, jotka pitäytyvät sivistyneeseen ja asialliseen kielenkäyttöön? Onko "pyh!"illä "narrinvapaus"? Miksi tähän ei puututa?


    • Hei-

      Minulle sellainen nimimerkki kuin "pyh" on asia ettei herätä mitään mielenkiintoa ja olen aina sivuuttanut ko nimimerkin omasta mielestäni mielenkiinnottomana keskustelun puolesta.

      "Pyh" viittaa johonkin jolle saa heti viitata kintaalla. Tuo ei ole nimimerkki- vaan
      jonkun joidenkin tapa kirjouittaa-

      Kannattaa rekisteröidä nimimerkin nimiinsä niin sitä ei voi kukaan muu käyttää.


      Yst. t. Jari Laurila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe