The Fault in Our Stars

Virhe tähdissä

THE FAULT IN OUR STARS
(suomeksi: TÄHTIIN KIRJOITETTU VIRHE)

Ohjaaja: Josh Boone
Ensi-ilta oli Suomessa heinänkuussa 2014.
Päänäyttelijät: Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff

Pientä juonenpätkää:
Hazel (Woodley) on syöpää sairastava tyttö, joka tapaa Isaac'n (Wolff) tukiryhmässä. Seuraavalla kerralla Isaac
tuo mukaan ystävänsä Augustuksen (Elgort), joka ystävystyy Hazelin kanssa. He viettävät paljon aikaa yhdessä ja rakastuvat.
Loput saatte itse käydä katsomassa leffassa ;)

Kävin itse katsomassa kyseisen elokuvan n. viikko sitten, ja voin sanoa, että elokuva kyllä on kaunis. Ja surullinen.
Itkin itse elokuvan puolesta välistä loppuun.
Leffan näyttelijät (Woodley, Elgort) ovat ponnahtaneet julkisuuteen Outolintu-elokuvan myötä, ja tämä elokuva viel heidät taatusti vielä korkeammalle.
Elokuva itsessään on hyvin kirjoitettu, kaunis sekä surullinen ja saa katsojat miettimään hieman että jos kuolema yllätä, onko saanut kaiken sen mitä on halunnut kokea, ja pystyykö sen kokemaan, ennen kuin määrätty aika koittaa. Eli pitää elää täysillä jokainen päivä, sekä iloita pienistäkin asioista.
Elokuvahan perustuu John Green'n romaaniin The Fault in Our Stars, jota en itse ole vielä lukenut.
Pitäisi tosiaan, sillä yleensähän kirjat ovat parempia kuin itse leffa. Mutta kun leffa on näin loistava, kirjahan on vielä parempi, enkä malta odottaa sen lukemista.

Musiikista sen verran, että Ed Sheeran on loistomuusikkona tehnyt soundtrackin All of The Stars-laulun tähän elokuvaan. Se kajahtaa lopputekstien aikaan, ja on hyvin kaunis kappale. Muutkin ovat tottakai tehneet elokuvaan musiikkia, napataan esimerkkinä CharlieXCX, joka teki elokuvaan Boom Clap- nimisen kappaleen, joka on hyvin tarttuva.

Itse antaisin elokuvalle 5/5 tähteä.
Tähdet tulevat loistavista näyttelijöistä, tunnelmasta, kauniista musiikista, tarinasta, sekä opetuksesta.

Kommentoikaa ihmeessä ajatuksia ja mielipiteitä elokuvasta, sekä kirjasta, tulen lukemaan niitä itsekkin :)

Ps. Anteeksi todella pitkä aloitus! :)

3

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japsupupsu

      Kirja oli todella ihana ♡ olin kuullu että useilta tyypeiltä että olivat itkeneet sitä lukiessaan.. päätin että mä en ainakaan itke... lopputulos oli, että itkin ku vesiputous kirjan luettuani :)

      • Anonyymi

        Itse pidin kirjan hienoista lauseista. Niitä alkaa tosiaan miettimään. John Green osaa erikoisella tavalla kirjoittaa. "Pain demands to be felt." Tuo lause merkitsee niin paljon.

        Minut kirja että leffa sai itkemään, koska se on totta. Kohta, jossa Hazel huutaa Armsterdamissa ärsyttävälle kirjailijalle Peter van Hutenille, on kaikki totta. Hän sanoo, että kaikki mitä hän on tähän mennessä kertonut hänelle syövästä ja kuolemasta, ei kerro hänelle mitään uutta tietoa. Hän tietää sen jo, että kuolee muita ennen. Ettei hänen elämänsä tarkoitus ole olla pitkä. Hän elää kuoleman kanssa käsikädessä. Okei tuo kuulosti oudolta. Hän tietää, että kuolee nuorena, ja on hyväksynytkin sen. Tai no tavallaan hyväksynyt. Se tekee kirjasta niin toden. Näin oikeasti käy monelle syöpää sairastavalle. Tämä tekee tarinasta niin uskomattoman. Miten noin nuoret ihmiset voivat ymmärtää niin paljon noin vaikeista asioista? Hazel ja Augustus ymmärtävät näitä asioita.

        Vihaan sitä, että ihmiset joutuvat kärsimään toisten menetyksistä ja sairauksista. Mutta ehkä se on samalla muistutus kaikille, että ihminen ei voi voittaa kaikkea.

        Muuten en voinut olla ainoa, joka itki silmänsä päästä Augustusin "ensimmäisissä" hautajaisissa, joissa olivat vain Isaac, Augustus ja Hazel.

        Pahoittelen , jos teksti pitkästytti, mutta ainakin toivon, että joku sen vielä lukee:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pidin kirjan hienoista lauseista. Niitä alkaa tosiaan miettimään. John Green osaa erikoisella tavalla kirjoittaa. "Pain demands to be felt." Tuo lause merkitsee niin paljon.

        Minut kirja että leffa sai itkemään, koska se on totta. Kohta, jossa Hazel huutaa Armsterdamissa ärsyttävälle kirjailijalle Peter van Hutenille, on kaikki totta. Hän sanoo, että kaikki mitä hän on tähän mennessä kertonut hänelle syövästä ja kuolemasta, ei kerro hänelle mitään uutta tietoa. Hän tietää sen jo, että kuolee muita ennen. Ettei hänen elämänsä tarkoitus ole olla pitkä. Hän elää kuoleman kanssa käsikädessä. Okei tuo kuulosti oudolta. Hän tietää, että kuolee nuorena, ja on hyväksynytkin sen. Tai no tavallaan hyväksynyt. Se tekee kirjasta niin toden. Näin oikeasti käy monelle syöpää sairastavalle. Tämä tekee tarinasta niin uskomattoman. Miten noin nuoret ihmiset voivat ymmärtää niin paljon noin vaikeista asioista? Hazel ja Augustus ymmärtävät näitä asioita.

        Vihaan sitä, että ihmiset joutuvat kärsimään toisten menetyksistä ja sairauksista. Mutta ehkä se on samalla muistutus kaikille, että ihminen ei voi voittaa kaikkea.

        Muuten en voinut olla ainoa, joka itki silmänsä päästä Augustusin "ensimmäisissä" hautajaisissa, joissa olivat vain Isaac, Augustus ja Hazel.

        Pahoittelen , jos teksti pitkästytti, mutta ainakin toivon, että joku sen vielä lukee:)

        shalene woodley♡♡♡♡♡♡


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe