Tammelantorin hintakartelli elää ja voi hyvin, mutta asiakkaat voivat huonosti. Tänään tiistaina 29.7. kaikilla mustikan myyjillä oli täsmälleen sama hinta 45 €/kg.
Eikö Tammelantorin kartellia saada millään kuriin, vaikka kartellit on laissa kielletty? Kuka "kuningas" ne Tammelantorin hinnat oikein määrittelee, kun torimyyjät pelkäävät kuin henkensä edestä eivätkä uskalla laskea hintaa?
Mustikan hinta ei pitäisi olla noin kymmenellä torimyyjällä sama, koska kuljetusmatkat ovat erilaisia, osa mustikoista on ollut varastossa pidempään ja marjojen laatu (koko, roskaisuus, kypsyys) vaihtelee myös varsin paljon.
Tammelantorin kartelli, mustikat 45 €/kg
11
8213
Vastaukset
- tAUHKI
5 kilon laatikko oli 45 euroa kaikilla, mutta onhan se paljon sekin.
Juoskaa nyt metsään paljojen kanssa ,kerätkää itse niin on halpoja..voi v...u
.Jos on kallista niin huonovointinen asiakashan voi körötellä skuttaan kerämään ja samalla saa hyötyliikuntaa, Jokapaikasta ei mustikoita saa, samoin kanttarellit ovat kuivuuden vuoksi kortilla. Sehän on selvää jos sato on huono niin hinnat ovat katossa.
- Eino Eräkorpi.
Sunnuntaina aamupäivällä keräsin lähes neljä ämpärillistä mustikkaa, vaikuttaa että se kannatti, kun katsoo noita kilohintoja. Vaimo laittoi eilen pakastimeen.
Pikkasen rupesi kyllä kerääminen kehtoittamaan, kun vaikutti että osalla alueesta oli thaimaalaiset jo käyneet.- Anonyymi
Vain neljä ämpärillistä aamupäivässä! Taisit kerätä käsin? Joka mies ainakin 50 litraa kerää parissa tunnissa.
- lkloiup
Jos hyviä ja roskattomia mustikoita haluaa niin ne kyllä kannattaa ostaa vietnamilaisilta.
- Vakiasiakas
Oikeassa olet!
Lisäksi saat todella hyvän palvelun hymyn kera:) - Anonyymi
Vakiasiakas kirjoitti:
Oikeassa olet!
Lisäksi saat todella hyvän palvelun hymyn kera:)Ostin kotimaisia karpaloita ja nehän oli kuitenkin Venäjällä kasvaneita. Onneksi TTY:llä on mittauslaitteet joilla voidaan alkuperä
- Anonyymi
Vakiasiakas kirjoitti:
Oikeassa olet!
Lisäksi saat todella hyvän palvelun hymyn kera:)Kävin varastamassa naapurin metsästä mustikat yöllä, ei maksanut paljon mitää
- Suunnaton marjamätäs
Onhan se kallista, mut on se sen mallista
https://www.youtube.com/watch?v=SsrAwvWXmGA - Ylläripylläri
Pikkukakkosen marjamättäälle
https://www.youtube.com/watch?v=SsrAwvWXmGA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483