Millaisia välityssopimuset mahtavat olla ?

-Ameeba välissä-

Itse olen ostopuolella ja olen ihmetellyt pitkiä myyntiaikoja. Siis omalla seudullani ne ovat omakotitalojen kanssa usein näköjään vuosia, jopa useampia. Tulee väistämättä mieleen, että rahastavatko välittäjät myyjiä näytöillä ja sopimusten uusimisilla? Ei kai ne sitä voi vuosia myydä jollakin kiinteällä palkkiolla. Ostajana olen vähän hämmentynyt, kun pyyntihinnasta ei voi päätellä oikein yhtään mitään. Omistajan juttusille taas ei hopulla päästetä. Tarjousta sitä vastoin kinutaan jo ensimmäisessä yleisesittelyssä, vaikka mieli olisi tehnyt kääntyä jo pihamaalta takaisin.

3

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myymässä

Oma okt ollut myynnissä nyt yli vuoden. Kun ei liiku ei liiku.
      Pitää siis olla kärsivällinen.
      Mutta ei käy kateeksi välittäjäämme: ei hän tästä mitään nettoa ennen kuin myy tämän. Ja juu, kiinteä %palkkio kyseessä.
      Eli ainoa mikä tässä vaiheessa palaa on kärsivällisyys - rahaa ei meiltä mene, välittäjältä kyllä työaikaa.

• Itse asiassa välittäjän edun mukaista olisi kiinteä kululaskutus pienempi provisio. Tipahtaisivat hinnat nopeasti järkevälle tasolle kun toimeksiantaja muutaman kuukauden maksaisi keskimäärin 1.000 € kuukausi pelkästä myynnissä pitämisen ilosta. (ilmoituskulut kilometrikulut 50 € tunti työjasta).

Mutta kun niin ei ole, niin sossutuilla elävät luuserivälittäjät jatkavat firman rahojen tuhlaamista.

• -Ameeba välissä-

Mitenkäs sitten kun tehdään sopparia. Se joka lupaa ottaa myyntiin kovimmalla hinnalla saa toimeksiannon, vai kuinka. Ja sitten silmät ymmyrkäisenä muutaman kuukauden kuluttua kun kauppa ei käy ja hintapyyntöä pitää alkaa viilaamaan.

Omalla seudullani on kohteita joissa hintapyyntö on pudonnut jopa 40 %. On toki niitäkin jotka ovat tarjolla jatkuvasti hirmuhinnalla (2500 €/m2) arvottomalla tontilla - yli 10 vuotta vanhat talot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5704
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1847
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1319
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1117
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1095
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1027
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      999
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      993
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      948
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      945
    Aihe