Palestiina/Israel

nebukadnessar

Israelin teologinen pohdinta sopii vielä palstan luonteeseen, mutta käsillä olevan konfliktin puiminen ja eri osapuolten demonisointi ei. Palstalle on liian paljon alkanut myös kertyä hyperlinkkejä tai kopioita eri sivustoilta. Koska aikani ei riitä jokaisen yksittäisen sääntörikkeen poistoon tai siirtoon, joudun jatkossa esittämään bannaamista nimimerkeille, jotka rikkovat keskustelun sääntöjä. Toivon, että näin ei tarvitsisi tehdä vaan asiasta kiinnostuneet voisivat ohjata keskustelunsa sodat ja konfliktit, salaliittoteoriat, ym. keskustelualueille (joilla toki tulee myös noudattaa s24 sääntöjä).

Hyvää yötä!

91

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein hyvä aloitus

      Sydän oikein jupileerasi, kun luin aloituksen. Vielä sentään löytyy rotia.

      Hyvää huomenta!

    • ml213.

      >mutta käsillä olevan konfliktin puiminen ja eri osapuolten demonisointi ei. Palstalle on liian paljon alkanut myös kertyä hyperlinkkejä <

      Saiskohan tuohon ihan suomenkielellä, mitä se tarkoittaa.Itehi olen ottanut toisaalla kantaa tapahtumiin, väärällä vai hyväksyttävällä tavalla.

    • kerran bannattu

      Israel on Raamatun mukaan Jumalan lempikansaa, omaisuuskansa. Uskovaiset ja siten myös helluntailaiset tietävät tämän, ja siitä syystä Israelista halutaan puhua.

      "Israelin teologinen pohdinta sopii vielä palstan luonteeseen, mutta käsillä olevan konfliktin puiminen ja eri osapuolten demonisointi ei."

      Eli uskovaisten pitäisi panna pää pensaaseen ja leikkiä ettei mitään konfliktia ole?

      Se on mahdoton vaatimus sinulta. Omaisuuskansa sotii verisesti ja siviilejä sen kun kuolee.

      Siihenkö ei saisi ottaa kantaa?

      Oma kantani on negatiivinen, mutta sitä ei saisi sanoa.

      Sananvapauden rajoittaminen on rikos.

      • voevoevoevoe

        Juutalaisen kansan asema Jumalan valittuna kansana päättyi vuonsa 34, kun he hylkäsivät Jeesuksen ja evankeliumin. Voitte lukea Raamatusta.

        Tämä nykyprotestanttien israel-hihhulointi on epäraamatullista.


      • voevoevoevoe kirjoitti:

        Juutalaisen kansan asema Jumalan valittuna kansana päättyi vuonsa 34, kun he hylkäsivät Jeesuksen ja evankeliumin. Voitte lukea Raamatusta.

        Tämä nykyprotestanttien israel-hihhulointi on epäraamatullista.

        Jumala ei ole koskaan hylännyt kokonaan juutalaisia. Sen me näemme siinä, kun Israel itsenäistyi vuonna 1948.

        Jesaja 54:7-8 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella. Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.

        Liitto, jonka Jumala teki Abrahamin, Iisakin ja Jakobin kanssa on iankaikkinen liitto.


      • Anonyymi
        voevoevoevoe kirjoitti:

        Juutalaisen kansan asema Jumalan valittuna kansana päättyi vuonsa 34, kun he hylkäsivät Jeesuksen ja evankeliumin. Voitte lukea Raamatusta.

        Tämä nykyprotestanttien israel-hihhulointi on epäraamatullista.

        Olet täysin metsässä, kuin latvakuusi kainuun korvessa.

        Israelin erityis asema on säilynyt ja säilyy.


    • Raamatun mukaan Israel on sotaisa kansa jonka sotajoukkojen komentaja on kuviteltu epäjumala Sebaot. Jatkakaa kinastelua. Aamen.

      • Maria-Elisabet

        Vertaa keskenään Raamattua ja Koraania!


      • Mallia Israelille
        Maria-Elisabet kirjoitti:

        Vertaa keskenään Raamattua ja Koraania!

        Raamatun Jumala on paljon julmempi kuin Koraanin Jumala. Raamatun Jumala tappoi itse satoja tuhansia ihmisiä.


      • Maria-Elisabet kirjoitti:

        Vertaa keskenään Raamattua ja Koraania!

        Koraani käskee tappamaan kaikki vääräuskoiset, jos he eivät käänny islam uskoon.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Ismaelin jälkeläiset ovat sotaisa kansa. Kuin villiaasi. Kokoajan veljensä niskassa,
        Arabit ovat Ismaelin jälkeläisiä.


    • KTS (Ei kirj.)

      Ehdotan tämän ketjun nostamista pysyvälle paalupaikalle listojen ylimmäiseksi ykköseksi, jotta kovakalloisimmatkin täällä tajuaisivat!

    • Molemmat samanlaisia

      Ei ole yhden vika jos kaksi riitelee.

      • Maria-Elisabet

        Israel EI riitele! Se luopui Gazasta ,jotta terrori loppuisi! Mutta se tuli vain lähemmäksi. Raketteja on siltä suunnalta ammuttu vuodesta 2005, sitä ennen juoksentelivat itsemurhapommittajat . Israel rakensi muurin ja itsemurhaajien luku laski voi sanoa 0:llaan. Siitäkin Israel sai haukut. Mitä he siis saisivat tehdä saadakseen olla rauhassa?
        Tässä tapauksessa se on yhden vika, ja se on Hamas. Heidän vuokseen kärsii sekä Israel että Gazan "tavallinen " kansa.
        Jos kaikki ne varat, joita eri maat ja Saudi-Arabia sinne pumppaavat, käytettäisiin ihmisten tarpeisiin, niin asiat olisivat paremmin kuin hyvin, mutta kaikki menee tunneleihin ja ammuksiin!
        Miksi tätä ei huomioida?
        Miksi jaettu maa pitäisi jakaa vielä toisen kerran?


    • Kun hellarit ovat ainoita oikeita Jeesukseen "uskovia", niin miksette tee kuten hän kehoitti.

      Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Mitä te marssitte Helsingissä Israelin puolesta. Miksette tee kuten Jeesus käski menemällä Palestiinaan ja saarnaamalla Hamasille hellarioppianne?

      • He huolehtii

        Islamistisiin maihin kun ei kristityn tarvitse ostaa kuin menolippu.


      • Maria-Elisabet

        On vaikeaa mennä Palestiinaan, kun sellaista valtiota ei ole olemassakaan!
        Meillä on lähetystä Israelissa,ja seurakuntakin, johon kuuluu sekä juutalaisia että arabeja, kokoontuvat sulassa sovussa. Seurakunta on kasvussa! Jopa länsirtannalla on helluntaiseurakunta. Kaikki jäsenet ovat arabeja. Seurakunnan paimen on yritetty murhata 2 kertaa ja kirkko on yritetty polttaa. Yritykseksi on jäänyt.
        Olen vieraillut ko. seurakunnassa. Heillä ei ole helppoa. Kristittyjen on vaikeaa, mahdotonta , saada työtä, asuntoa ja lapsia kouluun. Heitä vainotaan.
        Me emme ole koskaan sanoneet tai pitäneet itseämme ainoina oikeaoppisina!
        Se on minkäänlaisesta uskosta osattomien kehittämä luulo!
        Uskovia on kaikissa kristillisissä seurakunnissa.


    • PoisTäältä

      POISTAKAA TÄÄ PALSTA ÄKKIÄ.

      • Anonyymi

        Miksi?
        Pelkätkö vapaata keskustelua ja eriäviä mielipiteitä?


    • Kiitos luotsi - ylläpito poistosta. Olette te melkoisia ...???

    • Hyvästi lopullisesti

      Ei voi olla totta, että tämän ketjun paras kommentti poistettiin..

    • Palsta hörhöille

      Entä Jalovaara, Meller, Patmos, Polvijärven pariskunta ja monet muut palstaa jatkuvasti ruuhkauttavat aiheet. Miksi niitä ei poisteta? Tarvitseeko läheskään kaikkia syynätä tarkemmin, useimpien kohdalla jo pelkän otsikon luulisi saavan aikaan poistopäätöksiä.

      Tästä palstasta on tullut uutis-ikkuna, jossa saa julkaista kaikenmaailman hörhöilyt. Kaikensorttisia tilaisuuksia saa mainostaa, suurin osa ei ole Helluntaiherätyksen juttuja ollenkaan.

      Teitä on siellä kaksi viskaalia, toisesta ei tosin ole kuulunut inahdustakaan pitkiin aikoihin. Missä mies luuraa?

      • Suivaantunut

        Ai miksi ei poisteta? Nokun ne aiheet liittyy helluntalaisuuteen.
        Lähi-idän sodat liittyy SODAT ja KONFLIKTIT palstoille.

        Onko teillä pakkomielle saada sotakonfliktit juuri tälle palstalle?

        Mä en edes haluasi tänne teidän kaltaisia "hörhöjä" vääntämään uutisia.
        lappixit ja KTSsät ja muut kivet rattaissa, saa luvan meuhata sotapalstoilla...

        Täällä riitelee "uskovaiset" keskenään. Voi kun se on autuasta.........


    • Liittyikö taannoin ilmoitus Israel marssista helluntailaisuuteeen?

      • Suivaantunut

        En uo marssinna Israelissa, enkä etuskuntatalollakaan.
        Eksää lappix vois tehdä meille palveluksen ja häipyä täältä!
        Ei tietenkään voida pakottaa, mutta ilma raikastuisi huomattavasti.


      • Ihmiset, jotka notkuvat foorumilla päivät pitkät kiukuttelemassa, olettavat ilmeisesti muiden toimivan samoin!


      • jan-hus kirjoitti:

        Ihmiset, jotka notkuvat foorumilla päivät pitkät kiukuttelemassa, olettavat ilmeisesti muiden toimivan samoin!

        Väärin. On hupaisaa seurata ihmisten kinastelua uskosta joka kohdistuu muinaisiin kuviteltuihin patsasjumaliin.


      • Maria-Elisabet

        Totta kai se liityi! Uskomme Jumalaan ja olemme kaikessa Valitun Kansan ja Luvatun Maan puolella!


      • Suivaantunut

        Nyt muuten puhuit oikein. Syy miksi Israelin 10 heimoa hajoitettiin ja lopulta päätyivät pohjoiseen, oli kun he palvelivat puu jumalia (usein tammesta tehtyjä), eivätkä ainutta oikeaa JHWH Jumalaa, kaiken luojaa.
        Siinä on syy miksi alkoi 2730 v. (tähän mennessä) kestävä diasporo 10 heimolaisille. Jer 31: 8---- kertoo, että Jumala tuo heidät ajallaan takaisi Israeliin. Nythän siellä asuu vasta Juudan heimo ja häneen liittyneet Benjaminilaiset pääasiassa.
        Se on hyvä, että sulla on hupaisaa täällä. Toivottavasti sinäkin lopuksi löydät oikean Jumalan. Ateistin elämä on aika epävarmaa..


      • Suivaantunut kirjoitti:

        Nyt muuten puhuit oikein. Syy miksi Israelin 10 heimoa hajoitettiin ja lopulta päätyivät pohjoiseen, oli kun he palvelivat puu jumalia (usein tammesta tehtyjä), eivätkä ainutta oikeaa JHWH Jumalaa, kaiken luojaa.
        Siinä on syy miksi alkoi 2730 v. (tähän mennessä) kestävä diasporo 10 heimolaisille. Jer 31: 8---- kertoo, että Jumala tuo heidät ajallaan takaisi Israeliin. Nythän siellä asuu vasta Juudan heimo ja häneen liittyneet Benjaminilaiset pääasiassa.
        Se on hyvä, että sulla on hupaisaa täällä. Toivottavasti sinäkin lopuksi löydät oikean Jumalan. Ateistin elämä on aika epävarmaa..

        Jahve/JHWH on myös kivi/puujumala, joten en usko sellaisiin niinkuin jotkut tekevät.

        http://www.urantia.org/fi/urantia-kirja/luku-96-jahve-heprealaisten-jumala

        Ota selvää niin huomaat että olemme molemmat oikeassa Jahvenkin suhteen. Se on Eelistä, Baalista ja Aserasta muodostunut kivinen taikka puinen beduiinien heimojumala.


      • Suivaantunut kirjoitti:

        Nyt muuten puhuit oikein. Syy miksi Israelin 10 heimoa hajoitettiin ja lopulta päätyivät pohjoiseen, oli kun he palvelivat puu jumalia (usein tammesta tehtyjä), eivätkä ainutta oikeaa JHWH Jumalaa, kaiken luojaa.
        Siinä on syy miksi alkoi 2730 v. (tähän mennessä) kestävä diasporo 10 heimolaisille. Jer 31: 8---- kertoo, että Jumala tuo heidät ajallaan takaisi Israeliin. Nythän siellä asuu vasta Juudan heimo ja häneen liittyneet Benjaminilaiset pääasiassa.
        Se on hyvä, että sulla on hupaisaa täällä. Toivottavasti sinäkin lopuksi löydät oikean Jumalan. Ateistin elämä on aika epävarmaa..

        Tarkasti ottaen ateismia ei ole olemassakaan, koska ei ole jumalaakaan. Eihän olematonta voi kieltää.


      • Jumalia riittää
        lappix kirjoitti:

        Tarkasti ottaen ateismia ei ole olemassakaan, koska ei ole jumalaakaan. Eihän olematonta voi kieltää.

        Niinpä sinäkään et voi kieltää Zeuksen, Ukko ylijumalan tai muinaisegyptiläisten jumalien olemassaoloa.


      • Jumalia riittää
        lappix kirjoitti:

        Tarkasti ottaen ateismia ei ole olemassakaan, koska ei ole jumalaakaan. Eihän olematonta voi kieltää.

        Niinpä sinäkään et voi kieltää Zeuksen, Ukko ylijumalan tai muinaisegyptiläisten jumalien olemassaoloa.


      • Jumalia riittää kirjoitti:

        Niinpä sinäkään et voi kieltää Zeuksen, Ukko ylijumalan tai muinaisegyptiläisten jumalien olemassaoloa.

        Ei tietysti mielikuvituksen tuottamia patsaita ym. jumalankuvia voi kieltää, koska ne ovat yhä todettavissa. Eri asia on se, miksi ihmisen mielen ja käden tuotoksia pidetään maagisina ja yliluonnollisina olioina?


      • Jumalia riittää kirjoitti:

        Niinpä sinäkään et voi kieltää Zeuksen, Ukko ylijumalan tai muinaisegyptiläisten jumalien olemassaoloa.

        Ei tietysti mielikuvituksen tuottamia patsaita ym. jumalankuvia voi kieltää, koska ne ovat yhä todettavissa. Eri asia on se, miksi ihmisen mielen ja käden tuotoksia pidetään maagisina ja yliluonnollisina olioina? Miten muinainen kivipatsas ohjaa ja säätelee sinun elämääsi?


      • et sillee
        lappix kirjoitti:

        Ei tietysti mielikuvituksen tuottamia patsaita ym. jumalankuvia voi kieltää, koska ne ovat yhä todettavissa. Eri asia on se, miksi ihmisen mielen ja käden tuotoksia pidetään maagisina ja yliluonnollisina olioina?

        Jumalan kieltäminen on sinun oman mielikuvituksesi tuottama.


      • Maria-Elisabet
        lappix kirjoitti:

        Jahve/JHWH on myös kivi/puujumala, joten en usko sellaisiin niinkuin jotkut tekevät.

        http://www.urantia.org/fi/urantia-kirja/luku-96-jahve-heprealaisten-jumala

        Ota selvää niin huomaat että olemme molemmat oikeassa Jahvenkin suhteen. Se on Eelistä, Baalista ja Aserasta muodostunut kivinen taikka puinen beduiinien heimojumala.

        Raamattu on toista mieltä! Minä olen samaa mieltä sen kanssa! Sinä voit lukea viisaita kirjojasi, ja olla niiden mieltä. Se ei uskovaa hetkauta ollenkaan!
        Jos 2000 vuotta poissa ollut kansa palaa takaisin kansallistunteensa ja -tietonsa säilyttäneenä sekä elvyttää oman kielensä, on se minusta niin valtava ihme ja sen Jumalan ilmoituksen toteutuminen , joka on Hesekielen kirjassa.
        Lueppas, ateisti, ja hämmästy!
        Siellä on paljon muutakin hämmästyttävää ja jo toteutunutta.


      • Maria-Elisabet
        lappix kirjoitti:

        Ei tietysti mielikuvituksen tuottamia patsaita ym. jumalankuvia voi kieltää, koska ne ovat yhä todettavissa. Eri asia on se, miksi ihmisen mielen ja käden tuotoksia pidetään maagisina ja yliluonnollisina olioina? Miten muinainen kivipatsas ohjaa ja säätelee sinun elämääsi?

        Ei mitenkään, tietenkään! Mutta enhän minä niihin sano uskovanikaan! Raamatun Jumala tuli näkyväksi Jeesuksessa, aikalaiset näkivät ja osa uskoivat, minä luen hänen teoistaan ja uskon. "Usko tulee kuulemiseta ja kuuleminen Jumalan sanasta."
        Minun Jumalani ei ole muinainen eikä kivinen . Hän on ikuinen ja elävä!


    • -.-

      Valheen kaikella voimalla vaan. Raamattuhan kertoo ko. oliosta, joka on tullut tuhoamaan ja tappamaan.

      • Maria-Elisabet

        Ei se ole valhetta. Sen "olion " nimi on Saatana ja sitähän se tekee niiden ihmisten välityksellä, jotka eivät usko Jumalaan, joka on rakkaus ja joka on kaikista voimista suurin!


    • Outoa tekstiä

      Onko helluntailaisuudesta keskustelemista Jumalan ja Raamatun kieltäminen?

    • Suivaantunut

      Näyttää siltä, että lappixia vaivaa joku asia. Hän ei muuten olisi täällä jauhamassa päivästä päivään, että hänellä ei oo jumalaa. Poor guy.
      Luuleeko hän, että hänen oppinsa menee täällä jotenkin läpi?
      Oletko lappix saanut yhtään käännynnäistä täältä olemattomaan tyhjyyden oppiisi?
      Sellaiset ihmiset, jotka ovat edes kerran kokeneet Jumalan voimaa, eivät käännyt ateistiksi!
      Kysymys: Jos jumalaa ei ole olemassakaa, eikä olematonta voi kieltää, miksi sinä sitten kiellät päivästä päivään, niinkuin rikkinäinen gramofoni levy.. Tuu jo järkiis mies...vai mikä liet..

      • Ehei hyvä ystävät. Ei minua vaivaa mikään. Olen vain todennut Raamatun tekstien perusteella että sen jumalat ovat juutalaisten mielikuvitusjumalia. Siis niitä ei ole koskaan ollutkaan muuten kuin heimojen majoissa esineinä ja kotijumalina.

        1. Moos. 31:19
        Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan. Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat.


      • et sillee
        lappix kirjoitti:

        Ehei hyvä ystävät. Ei minua vaivaa mikään. Olen vain todennut Raamatun tekstien perusteella että sen jumalat ovat juutalaisten mielikuvitusjumalia. Siis niitä ei ole koskaan ollutkaan muuten kuin heimojen majoissa esineinä ja kotijumalina.

        1. Moos. 31:19
        Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan. Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat.

        Juuri näistä ihmisten kyhäämistä epäjumalista juutalaisia rankaistiin usein. Ateistit palvoo nykyisinkin monia epäjumaliaan.

        Jumala ei hyväksi käsin tehtyjen puujumalien palvontaa. Eli sinä, lappix, olet ymmärtänyt Raamatun tekstin väärin.


      • et sillee kirjoitti:

        Juuri näistä ihmisten kyhäämistä epäjumalista juutalaisia rankaistiin usein. Ateistit palvoo nykyisinkin monia epäjumaliaan.

        Jumala ei hyväksi käsin tehtyjen puujumalien palvontaa. Eli sinä, lappix, olet ymmärtänyt Raamatun tekstin väärin.

        Ei vaan Raamatusssa ei ole ainuttakaan jumalaa, joka ei olisi alunperin puinen taikka kivinen jumala. Se selviää heti kun ilmoitat minkä nimiseen Raamatussa ilmoitettuun jumalaan uskot. Nimiä kehiin vaan ja asia on sillä selvä.

        Oikeastaan epäjumaliakaan ei ole, koska ainuttakaan "oikeaa" jumalaa ei ole ollut olemassakaan.


      • EiEnääSuivaantunut
        lappix kirjoitti:

        Ehei hyvä ystävät. Ei minua vaivaa mikään. Olen vain todennut Raamatun tekstien perusteella että sen jumalat ovat juutalaisten mielikuvitusjumalia. Siis niitä ei ole koskaan ollutkaan muuten kuin heimojen majoissa esineinä ja kotijumalina.

        1. Moos. 31:19
        Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan. Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat.

        lappix, tuo oli ok! Luin sellaisen kirjan, kuin Book of Jasher (Engl.)
        Se on vähän niinkuin vanhatestamentti (viisi Moos. kirjaa) Siinä kerrotaan mitä ne Laabanin taikakakalut olivat. Laaban ei ollut varsinaisesti yhteen Jumalaan uskova. Aabraham oli ensimmäinen Heprealainen yhteen Jumalaan uskova.
        Raakelin varastamat kotijumala-taikakalut olivat käytetty moneen tarkoitukseen. Niillä sai esimerkiksi selville suunnan, mihin Jaakobin perhe oli paennut. Siinä oli syy miksi Raakel otti ne, että Laaban ei olisi heti pystynyt jäljittämään heitä. Olin itsekin tuota ihmetellyt, kunnes löysin Jasherin kirjan. Samuelin ja Joosuan kirjoissa viitataan Jasherin kirjaan sekä Velikovski mainitsi siitä eräässä kirjassaan.
        Samalla pyydän anteeksi lyhytvieterisyyttäni sinua kohtaan lappix.
        Mun pitäis olla malliesimerkki, mutta lyhyt pinna vaan seuraa mukana.


      • EiEnääSuivaantunut kirjoitti:

        lappix, tuo oli ok! Luin sellaisen kirjan, kuin Book of Jasher (Engl.)
        Se on vähän niinkuin vanhatestamentti (viisi Moos. kirjaa) Siinä kerrotaan mitä ne Laabanin taikakakalut olivat. Laaban ei ollut varsinaisesti yhteen Jumalaan uskova. Aabraham oli ensimmäinen Heprealainen yhteen Jumalaan uskova.
        Raakelin varastamat kotijumala-taikakalut olivat käytetty moneen tarkoitukseen. Niillä sai esimerkiksi selville suunnan, mihin Jaakobin perhe oli paennut. Siinä oli syy miksi Raakel otti ne, että Laaban ei olisi heti pystynyt jäljittämään heitä. Olin itsekin tuota ihmetellyt, kunnes löysin Jasherin kirjan. Samuelin ja Joosuan kirjoissa viitataan Jasherin kirjaan sekä Velikovski mainitsi siitä eräässä kirjassaan.
        Samalla pyydän anteeksi lyhytvieterisyyttäni sinua kohtaan lappix.
        Mun pitäis olla malliesimerkki, mutta lyhyt pinna vaan seuraa mukana.

        No, kunhan vielä tutustut Raamatun Eel, Baal, Asera jumaliin, niin yllätys yllätys, sieltä tulee vastaan se kristikunnan oikea jumala JHWH=Jahve.

        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/jahven-historia/

        2. Moos. 3:15
        Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen

        1.Moos.33.
        18 Ja Jaakob saapui matkallansa Mesopotamiasta onnellisesti Sikemin kaupunkiin, joka on Kanaanin maassa, ja leiriytyi kaupungin edustalle.
        19 Ja hän osti sen maapalstan, johon hän oli pystyttänyt telttansa, Hamorin, Sikemin isän, pojilta sadalla kesitalla.
        20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.

        http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/tarkastelutapoja/arkeologia3.html#3

        Illanjatkoja.


      • Maria-Elisabet
        lappix kirjoitti:

        Ehei hyvä ystävät. Ei minua vaivaa mikään. Olen vain todennut Raamatun tekstien perusteella että sen jumalat ovat juutalaisten mielikuvitusjumalia. Siis niitä ei ole koskaan ollutkaan muuten kuin heimojen majoissa esineinä ja kotijumalina.

        1. Moos. 31:19
        Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan. Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat.

        Syntiinlankeemus muutti monta asiaa! Meidät oli tarkoitettu elämään , niinkuin Adam ja Eeva ennen syntiinlankeemusta! Sitten astui se "olio" kuvaan! Epäuskon aiheuttaja!
        Asutaanko Paratiisissa?
        On kumma, ettei sinua vaivaa mikään! Et taida pahemmin lukea lehtiä, katsella uutisia tai olla pahemmin kiinnostunut maailman menosta!


      • Maria-Elisabet
        lappix kirjoitti:

        No, kunhan vielä tutustut Raamatun Eel, Baal, Asera jumaliin, niin yllätys yllätys, sieltä tulee vastaan se kristikunnan oikea jumala JHWH=Jahve.

        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/jahven-historia/

        2. Moos. 3:15
        Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen

        1.Moos.33.
        18 Ja Jaakob saapui matkallansa Mesopotamiasta onnellisesti Sikemin kaupunkiin, joka on Kanaanin maassa, ja leiriytyi kaupungin edustalle.
        19 Ja hän osti sen maapalstan, johon hän oli pystyttänyt telttansa, Hamorin, Sikemin isän, pojilta sadalla kesitalla.
        20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.

        http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/tarkastelutapoja/arkeologia3.html#3

        Illanjatkoja.

        Alttarin hän teki siin palvoakseen El:iä; Israelin Jumalaa. Alttarit tehtiin uhraamista varten ja Jumalalle oli uhrattava tosi monenlaisia uhreja. Lue Mooseksen laki!
        Nyt ei enää tarvitse. Jeesus täytti lain!
        Baali ja aserat olivat niiden kansojen jumalia, joiden maille juutalaiset asettuivat asumaan . Jahve, El, El Shadonai, El Shadai,Sebaot , Herra ja Herra Sebaot ovat yksi ja sama Jahve!
        Älä sekoita Aabrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumalaa Kanaanilaisten jumaliin!
        Israelin Jumalasta ei ole kuvaa. Näemme hänet Jeesuksessa.


      • Monia jumalia
        Maria-Elisabet kirjoitti:

        Alttarin hän teki siin palvoakseen El:iä; Israelin Jumalaa. Alttarit tehtiin uhraamista varten ja Jumalalle oli uhrattava tosi monenlaisia uhreja. Lue Mooseksen laki!
        Nyt ei enää tarvitse. Jeesus täytti lain!
        Baali ja aserat olivat niiden kansojen jumalia, joiden maille juutalaiset asettuivat asumaan . Jahve, El, El Shadonai, El Shadai,Sebaot , Herra ja Herra Sebaot ovat yksi ja sama Jahve!
        Älä sekoita Aabrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumalaa Kanaanilaisten jumaliin!
        Israelin Jumalasta ei ole kuvaa. Näemme hänet Jeesuksessa.

        El ja Jahve ainakin olivat alun perin eri jumalia. El oli Jahven isä. Asera taas oli ensin Elin vaimo ja Jahven äiti. Myöhemmin hänestä tuli Jahven vaimo, kun El oli menettänyt asemansa ylimpänä jumalana. Lopulta Asera jäi kokonaan pois, kun siirryttiin monoteismiin. On löytynyt tekstikatkelma, jossa puhutaan Jahvesta ja "hänen Aserastaan".


      • Maria-Elisabet kirjoitti:

        Alttarin hän teki siin palvoakseen El:iä; Israelin Jumalaa. Alttarit tehtiin uhraamista varten ja Jumalalle oli uhrattava tosi monenlaisia uhreja. Lue Mooseksen laki!
        Nyt ei enää tarvitse. Jeesus täytti lain!
        Baali ja aserat olivat niiden kansojen jumalia, joiden maille juutalaiset asettuivat asumaan . Jahve, El, El Shadonai, El Shadai,Sebaot , Herra ja Herra Sebaot ovat yksi ja sama Jahve!
        Älä sekoita Aabrahamin, Iisakin ja Jakobin Jumalaa Kanaanilaisten jumaliin!
        Israelin Jumalasta ei ole kuvaa. Näemme hänet Jeesuksessa.

        Maria Elisabet. Ota selvää äläkä höpötä omiasi. Mutta kun sokeasti uskoo, niin silloin joudutaan aina selittelyjen tielle. Kaikki mainitsemasi jumalat ovat eri jumalia. Sitäpaitsi ne eivät ole epäjumalia, koska ei ole sitä oikeatakaan olemassa.

        Eikä Jeesus muuttanut mitään, sama Eel oli hänenkin isä, jota hän huusi ristillä.

        Matt. 27:46
        Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

        Eel oli kanaanilaisten luojajumala jonka poika oli Baal. Että sepä teidän uskostanne jumaliin.


    • IsraelinPuolesta

      Missä maassa Arabeilla on parhaat oltavat lähi-idässä?
      Ei missään muualla, kuin Israelissa!
      Kiitos Herralle, että olette Israelissa, eikä Syyriassa,Tunisiassa, Libyassa, Gazassa, Lebanonissa jne.

      • >>Israel ampuu KOULUJA joissa on levottomuuksia paenneita siviilejä.>>

        Sellainen se Israelin Jumala vain on. Vastenmielinen tapaus.


      • Maria-Elisabet

        ...joissa Hamas piileksii, kuten tavallista, naisten hameiden ja lasten selkien takana!
        Ja "kristitty" maailma uskoo ja mylvii ."Israel murhaa naisia ja lapsia! Hajottaa kouluja ja moskeijoita!!" Ja Hamas NAURAA!!!!! Ja rakentaa tunneleita ja laukaisualustuja juuri niihin!
        Hamas on syöpäsolu, kaikkialla Gazan ruumiissa. Kun syöpää "hoidetaan pois",kuolee tervettäkin kudosta. Joskus kuolee koko ihminen!


      • Maria-Elisabet
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Israel ampuu KOULUJA joissa on levottomuuksia paenneita siviilejä.>>

        Sellainen se Israelin Jumala vain on. Vastenmielinen tapaus.

        Millainen on Allah?


      • Maria-Elisabet

        Onko Iltalehti tietolähteesi?! Tosi huonosti ovat asiasi! On siitä sen verran kokemuksia, etten käytä edes kesämökin puuceessä! Kelpaa juuri ja juuri sytykkeeksi saunan uuniin, jos ei tuohta satu olemaan!
        Tällä tasolla siis mennään!!!


      • Maria-Elisabet

        Jos kiittää Herraa Palestiina/ Israel otsikon alla, sitä sanotaan uskontokeskusteluksi ja se poistetaan!
        Tämä viesti on juuri oikealla palstalla!


      • Maria-Elisabet kirjoitti:

        Onko Iltalehti tietolähteesi?! Tosi huonosti ovat asiasi! On siitä sen verran kokemuksia, etten käytä edes kesämökin puuceessä! Kelpaa juuri ja juuri sytykkeeksi saunan uuniin, jos ei tuohta satu olemaan!
        Tällä tasolla siis mennään!!!

        Vai ei virallinen tietolähde kelpaa enää pönttöpää hellareille.

        http://yle.fi/uutiset/useita_kuoli_ykn_yllapitamaan_kouluun_tehdyssa_ilmaiskussa_gazassa/7390265

        Israel tulitti YK:n ylläpitämää koulua, eikä tämä ole iltalehtien uutinen. Kouluissa on tavallisesti lapsia, ja tuo Israelin tappaminen on loukkaus ihmisoikeuksia vstaan.


    • Israelin ystävä

      Onko Suomi islamilainen, helluntailainen vai luterilainen maa?

      Hamas on terrorijärjestö ja toimii sen mukaisesti, härskisti siviilien seassa ja takana, uhraten viattomat siviilit ja käyttäen kouluja ja sairaaloita aseidensa varastoina.
      Myös mediasota kuuluu asiaan ja valehtelu.
      Suomessakin näytetään vain Gazan tilannetta ja reportaaseja. Yhtään Hamasin raketti-iskua tai reportaasia Israelista ei näytetä.
      Israelilla on paras armeija mutta Hamas piiloutuu siviilien taakse sissisotaan, terrorismiin ja itsemurhapommeihin.
      Olisi hyvä saada objektiivista faktaa asioista.
      Israelin valtiolla on laillinen oikeus puolustaa itseään mutta terroristijärjetö Hamasilla ei ole oikeutta hyökätä ja tappaa.

      • Kaikki samalla viivalla

        Suomi ei ole islamilainen tai kristitty maa. Meillä on uskonvapaus ja Suomi onkin moniarvoinen, demokraattinen maa.


      • ja pyh!
        Kaikki samalla viivalla kirjoitti:

        Suomi ei ole islamilainen tai kristitty maa. Meillä on uskonvapaus ja Suomi onkin moniarvoinen, demokraattinen maa.

        Suomi on tasan pakanamaa.


      • Nykyään näin
        ja pyh! kirjoitti:

        Suomi on tasan pakanamaa.

        Ei, kyllä täällä on useiden eri uskontokuntien edustajia. Itsekin tunnen muslimeja, kristittyjä, suomenuskoisia jne.

        Siinä mielessä olet oikeassa, että alun perin Suomi on pakanamaa. Olihan meillä oma uskomme hyvin pitkään.


      • Nykyään näin
        ja pyh! kirjoitti:

        Suomi on tasan pakanamaa.

        Ei, kyllä täällä on useiden eri uskontokuntien edustajia. Itsekin tunnen muslimeja, kristittyjä, suomenuskoisia jne.

        Siinä mielessä olet oikeassa, että alun perin Suomi on pakanamaa. Olihan meillä oma uskomme hyvin pitkään.


    • Onneksi en kuulu mihinkään hihhilujärjestöön jonka ihanteena on lapsia tappava terroristivaltio Israel. YK ei ole Hamas eikä terroristijärjestö !

      • onko normaalia?

        Kuuluuko normaalin koulun varustuksiin raketti ja ammusvarasto, kuten Gazassa?
        Millä tunnilla niitä tarvitaan?

        Entä kuuluuko se sairaalan toimintaan, että sen katolta ammutaan raketteja?
        Eikö sellainen ole melko huonoa sairaanhoitoa?


    • Älä sinä kiertele sillä YK:n kouluissa ei ole raketteja eikä ammusvarastoja. Olette te ihmeen kieroutunutta porukkaa. Miksette muuta sinne epäjumalanpalvojien ihannemaahan. Menkää kyykimään itkumuurille kuten muutkin höperöt.

    • Kai ne helluntailaiset rukoilisivat yhä Israelin puolesta vaikka hänen heidän lapsensa olisivat koulussa johon terroristivaltio Israel ampuu ohjuksia.

      http://www.hs.fi/ulkomaat/Israel iski jälleen Gazassa YKn suojakouluun Yhdysvallat tyrmistyi iskusta/a1407032012341

      • Sivistystä

      • Terroritekoja
        Sivistystä kirjoitti:

        Täällä on paljon tilastotietoa konfliktista.
        http://www.ifamericansknew.org

        Huhhuh! Israelilaiset ovat tappaneet jo yli 2000 palestiinalaislasta!!!


    • Kai hellarit vielä marssivat ja rukoilevat Israelin puolesta, tavallinen ihminen tuomitsee sekä Hamasin että Israelin. Jälkimmäinen on puolustuskyvyttömien lasten ja naisten tappaja.

      • huteja!

        Ja edelllinen yrittää tappaa niin monta juutalaista kuin mahdollista, mutta on
        onneksi sellainen poropeukalo, että ei osu näihin!

        Eli Israelin Jumala on voimakkaampi kuin Allah!


      • WikibediA.
        huteja! kirjoitti:

        Ja edelllinen yrittää tappaa niin monta juutalaista kuin mahdollista, mutta on
        onneksi sellainen poropeukalo, että ei osu näihin!

        Eli Israelin Jumala on voimakkaampi kuin Allah!

        Alläh (arb) on arabian kielen sana, joka tarkoittaa jumalaa. Muissa kielissä, esimerkiksi suomessa, sanalla viitataan usein erityisesti islamilaiseen käsitykseen Jumalasta. "Allah" voidaan siis kääntää "se yksi Jumala"


    • KTS (Ei kirj.)

      Isänmaallisina suomalaisina tuemme Saulin, Erkin ja Aleksanterin ulkopoliittista linjaa Palestiinassa, Ukrainassa, maalla, merellä ja ilmassa!

      HYVÄ!
      HIENOA!

      Soinilaisille potku PERSUksiin.

      HYVÄ!

      • allahu akkabaari

        Täh?
        Miksi vain potku?

        Eikö sinun ihailemasi terroristien mukaan pitäisi käyttää lyijymyrkytystä? Sehän heillä
        on tapana hoitaa epämiellyttävät henkilöt.


      • allahu akkabaari kirjoitti:

        Täh?
        Miksi vain potku?

        Eikö sinun ihailemasi terroristien mukaan pitäisi käyttää lyijymyrkytystä? Sehän heillä
        on tapana hoitaa epämiellyttävät henkilöt.

        Niinhän ne nyt toimii terroristit koko Israelissa kun he ovat sodassa Israelin kanss ja siellä ei toimii mitään normaalisesti vaan lapset joutuvat istua sisällä kun päiväkodit ja koulut ovat suljettu. Koko Israelissa ja myös Jerusalemissa..


      • KTS (Ei kirj.)

    • dt ae aet aety tyy

      Missä terroristi, siellä juutalainen.

      Virallisen valheen mukaan Osama Bin Ladenin organisoima 19 hengen saudiryhmä suoritti 911 päivän terrori-iskut.

      Mutta todellisuudessa Usan ja Israelin neonconnat nämä illuminazionisti juulataiset räjäyttivät pilvenpiirtäjiä ja autopommeja Usassa.

      Seuraavina päivinä juulatainen nazionisti Dr. Philip Zack murhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaan aselaboratoriosta varastamallaan pernarutolla.

      New Yorkin poliisi on pidättänyt viisi is rae lilaista mo SS adin agenttia, jotka yrittivät räjäyttää autopommilla George Wassingtonin sillan.

      Aikaisemmin he olivat räjäyttäneen autopommin, jonka kyljessä oli ollut kuva lentokoneesta syöksymässä New Yorkiin. Myös yli 60 muuta juutalaista on pidätetty.

      Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen

      • titi tyy

        Ja siihenkö sinä' heräsit?


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009907199.html

      Ainakin 22 kuollut ja 550 loukkaantunut yllätys­hyökkäyksessä Israeliin, pääministeri Netanjahu: Olemme sodassa

      Hamas on ampunut Israeliin tuhansia raketteja. Paikallismedioiden mukaan aseellisia taisteluita käydään ympäri Etelä-Israelia.

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c256fd30-16e1-405d-a4b9-9cd78d2ef724

      Ruotsissa juhlittiin Hamasin iskua

      Helsingborgissa huudettiin väitetysti Hamasia tukevia iskulauseita. Malmössä ja Kristianstadissa liehutettiin Palestiinan lippuja autokulkueessa.

      Tänään klo 16:48

      Useammassa ruotsalaiskaupungissa juhlittiin viikonloppuna äärijärjestö Hamasin hyökkäystä Israeliin, uutisoivat ruotsalaismediat.

      Ainakin 700 israelilaisen on kerrottu kuolleen Hamasin lauantaina käynnistämän hyökkäyksen jälkeen.

      Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.

      Ruotsalaislehti nostaa artikkelissaan esiin sanoituksia, joita kokoontumisessa on väitetysti lausuttu.

      – Huomenna Hamas tulee – marttyyrihyökkäyksellä. Allahu Akbar ja voitto on käsissämme. Palestiinan kansa, kuka uskaltaa hyökätä kimppuumme?

      Toisessa iskulauseessa puolestaan mainittiin Expressenin mukaan nimeltä Hamasin sotilaskomentaja Mohammad Deif.

      – Ladatkaa ase ja vannokaa koston vala. Asettakaa miekat toistenne selkään – olemme Mohammad Deifsin miehiä, kuului väitetysti toinen Helsingborgin kaduilla esitetty iskulause.

      Video poistettiin

      Helsingborgin ruotsalais-palestiinalaisen keskuksen puheenjohtaja Ahmed Suleiman kiistää, että mielenilmauksessa olisi lausuttu Hamasia ylistäviä tai väkivaltaan kehottavia iskulauseita.

      – Ei, he eivät ole sanoneet niin. Kukaan ei sano niin. Kukaan ei juhli, Suleiman väitti ruotsalaislehdelle.

      Vain hetkeä sen jälkeen, kun Expressen oli keskustellut Suleimanin kanssa, video Helsingborgin mielenilmauksesta poistettiin ruotsalais-palestiinalaisen keskuksen Facebook-sivuilta.

      Helsingborgin lisäksi Ruotsissa järjestettiin lauantain aikana myös autosaattueita, jotka liehuttivat Palestiinan lippuja, muun muassa Malmössä ja Kristianstadissa. Aftonbladetin mukaan Malmössä jopa 300 autoa osallistui mielenilmaukseen, jolle ei oltu myönnetty järjestämislupaa.

      ”Heidän tulisi hävetä”

      Ruotsin juutalaisten seurakuntien keskusneuvoston puheenjohtaja Aron Verständig pitää ”vastenmielisenä”, että ihmiset Ruotsin kaduilla juhlivat Israeliin kohdistuneita hyökkäyksiä.

      – Ymmärrän täysin, että voi kantaa kaunaa Israelin siirtokuntapolitiikkaa ja miehitystä kohtaan. Mutta sinä päivänä, jolloin terroristit vammauttavat ja tappavat lapsia, naisia ja vanhuksia sekä vangitsevat siviilejä. Jos ei kykene irtisanoutumaan siitä, niin jokin on uskomattomalla tavalla pielessä. Jos lisäksi lähtee kaupungille juhlimaan sitä, on sellaisen ihmisen päässä jokin todella pahasti vialla, Verständig sanoo.

      Ruotsin pääministeri Ulf Kristersson tuomitsi niin ikään Ruotsissa viikonloppuna nähdyt tapahtumat jyrkästi.

      – Se, että ihmiset Ruotsin kaduilla juhlivat viattomia ihmisiä Israelissa tappavia terroristeja, on irvokasta. Heidän tulisi hävetä, Kristersson sanoi sunnuntaina ruotsalaismedian mukaan.

      Ruotsin vasemmistopuolueen puheenjohtaja Nooshi Dadgostar puolestaan kommentoi sen olevan ”kauheaa”, että iskuja on juhlittu Ruotsissa. Samoilla linjoilla oli maan entinen pääministeri, sosiaalidemokraattien Magdalena Andersson.

      – Sen juhliminen, että viattomia murhataan, on hirvittävää, Andersson totesi.

      Viikonlopun aikana vastaavankaltaisesta ”juhlinnasta” on raportoitu muuallakin länsimaissa, muun muassa Britanniassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Viranomaisten eri puolilla Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa on kerrottu tiukentavansa turvatoimia juutalaisille pyhien paikkojen läheisyydessä.

    • Anonyymi

      >> sodat ja konfliktit, salaliittoteoriat, ym. <<

      Ihan vain huomautan, että kaikki nuo mainitut asiat LÖYTYVÄT RAAMATUSTA, josta helluntailaisuuden palstalla on varmasti ihan lupa keskutella ja kommentoida. Raamattu on täynnä politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita, maiden johtajien edesottamuksia, valtioitten tilanteita jne. Menneitä, nykyisiä ja tulevia sellaisia.

      Jer. 47:5
      Kaljuksi tullut on Gassa (Gaza), hävitetty on Askelon, se mitä oli jäljellä heidän laaksossansa.

      Jer. 47:7
      Mutta kuinka saisi se levätä, kun Herra on sille käskyn antanut? Askelonia ja meren rantaa vastaan hän on sen asettanut.

      Aam. 1:8
      Minä hävitän Asdodin asukkaat ja Askelonin valtikanpitäjät, ja minä käännän käteni Ekronia vastaan, ja filistealaisten tähteet hukkuvat, sanoo Herra, Herra.

      Sef. 2:4
      Sillä Gassa on oleva hyljätty ja Askelon autio, Asdod ajetaan pois keskipäivällä, ja Ekron hävitetään.

      Sef. 2:7
      Ja rannikko joutuu Juudan heimon jäännökselle. Siellä he laiduntavat; Askelonin huoneisiin he asettuvat makaamaan illoin. Sillä Herra, heidän Jumalansa, on pitävä heistä huolen ja kääntävä heidän kohtalonsa.

      Sak. 9:5
      Sen näkee Askelon ja peljästyy, ja Gassa, ja vapisee kovin, ja Ekron, sillä sen toivo joutuu häpeään. Ja Gassasta hukkuu kuningas, eikä Askelonissa enää asuta.

      Kun Raamattua lukee, niin myös Gazan konflikti vaikuttaa löytyvän sieltä - ja kyseisen alueen kohtalo.

      • Anonyymi

        Netanyahu on luvannut vastatata Hamasin iskuihin tavalla, jollaista ei ole ennen nähty:

        Netanjahulta raju lausunto: Israelin vastaus ”muuttaa Lähi-idän”
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/38a8c3d2-b2b2-4aff-9d33-19de3e72d030

        Saatamme elää parhaillaan juuri noita aikoja, kun nuo em. raamatunkohdat täyttyvät. Ja elleivät ne vielä täyty, niin tulevat sitten jossain vaiheessa täyttymään. Gassaa (Gazaa) kun ei ole kokonaan hävitetty VT:n aikoina, jolloin asiat on ennustettu ja Kirjoituksiin sisällytetty. Joten jakeet puhuvat tästä ajasta, jota nyt elämme.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden palstalla on lupa puhua kaikista asioista, jotka liittyvät Raamattuun ja kristinuskoon, koska helluntailaisuudessa seurataan Jeesusta ja tutkitaan ja opetetaan Raamattua.

      Raamattuun kuuluvat myös erilaiset maailmantapahtumat, joista siellä myös puhutaan. Koska Jumala on ne aiheet kelpuuttanut ja halunnut Raamattuun, on ne kelvattava myös kristinuskon ja helluntailaisuuden palstoille asianmukaisina aiheina, joista saa keskustella. Ja joista pitää keskustella, koska Jeesus itsekin käski seuraamaan ajan merkkejä.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät seuraa mitään Jeesusta. Hellarit kieltää Jeesuksen uskon Juutalaisuuden kokonaan.

        Luuk. 4:16

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät seuraa mitään Jeesusta. Hellarit kieltää Jeesuksen uskon Juutalaisuuden kokonaan.

        Luuk. 4:16

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        helluntailaiset kieltää Sapatin ja Synagoogan ja sen, mitä Jeesus siellä luki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset kieltää Sapatin ja Synagoogan ja sen, mitä Jeesus siellä luki

        Ei kun sinulla on väärä asenne ja luulo.

        Helluntaiseurakunnissa jos jossain puhutaan vain Raamatun sanaa.


    • Anonyymi

      Tosiasia on, että Israel on nyt voittamaton.

      • Anonyymi

        Loppujen lopuksi se on voittamaton. Mutta ensin Jerusalem kokee hyökkäyksen.

        "Eivät olisi uskoneet maan kuninkaat, ei maanpiirin asukkaista kenkään, että vihollinen ja vainomies hyökkää sisään Jerusalemin porteista."

        "Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi-joka tämän lukee, se tarkatkoon-silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille"


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe