SDA = sapatti adventus ismi
===> sapatillinen advent-ismi.
Adventus on katolilaista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta
Adventus + ismi
7
<50
Vastaukset
- herjaajalle
ja sinä olet pimeä kirkkolatina.
Mitkä ovat lähteesi? Adventismi ei ole katolisuutta!
- Totuus esiin
Adventismi on uususkonnollista perversiota, jossa yhdistyvät omahyväinen "itsetyydytys/-saastutus" ja ulkokultaisuus. Adventistit ovat hengettömiä, täysin vailla Jumalan voimaa, koska ovat antautuneet koko sydämestään valheiden viettelyksiin.
- höpönlöpön
Totuus esiin kirjoitti:
Adventismi on uususkonnollista perversiota, jossa yhdistyvät omahyväinen "itsetyydytys/-saastutus" ja ulkokultaisuus. Adventistit ovat hengettömiä, täysin vailla Jumalan voimaa, koska ovat antautuneet koko sydämestään valheiden viettelyksiin.
Kukaan ei usko valheitasi.
Adventus on ihan tavallista latinaa ja tarkoittaa tulemista tai saapumista.
http://www.sanakirja.org/search.php?q=adventus&l=8&l2=17
Se on johdettu verbistä advenire, joka on hyvin tavallinen sana.
http://www.dizionario-latino.com/dizionario-latino-flessione.php?lemma=ADVENIO100
Käytän tässä verbin normimuotona infinitiiviä, koska niin on tapana tehdä muissakin kielissä. Latinistit tykkäävät indikatiivin yksikön preesensistä ensimmäisessä persoonassa, joka olisi tässä advenio.- no niin tietenkin
Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.
no niin tietenkin kirjoitti:
Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.
«Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.»
Tämä sopii tavallaan hienosti uskontoa koskevaan keskusteluun.
Se, mitä verbimuotoa pidetään perusmuotona, on sopimuskysymys ihmisten välillä. Sitä ei ole annettu miltään jumalalliselta taholta.
On aivan mahdollista sopia jonkin muun porukan kesken toisin.
Infinitiivin käyttöä puoltaa se, että silloin useimpien kielien latina-sanakirjoissa saadaan täysi vastaavuus kahden kielen sanojen välille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303