Olen miettinyt mikä saa ateistit niin riidanhaluisiksi ja pilkkaaviksi. Olen todennut, että ateistit elävät ylimielisyydestä ja pilkaamisesta tällä palstalla, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Näköjään saavat siitä virtaa tai pönkitystä huonolle itsetunnolleen.
Ateistit eivät nimenomaan pärjää, mutta kirjoittelevat puutaheinää "perusteluihinsa". Luulottelevat sitten olevansa hyviäkin perustelemaan. Perustelut eivät vain pidä paikkaansa. Lisäksi ateistit, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ovat kaksinaismoralisteja. Ja sen huomaa kirjoituksissa joka päivä.
Sitten lopuksi kun ateistit hermo on täydellisesti mennyt ja sitä tapahtuu useasti joka päivä ateistit siirtyvät nikkien varastamiseen ja törkeyksien ja herjauksien kirjoittamiseen. Ja sittenhän osa näyttelee kristittyä ja haastaa riitaa toisille ateisteille. Sitä ateistit eivät millään halua myöntää.
Palsta on mieleenkiintoinen paikka katsella, miten ateistit toimivat. Yksi satunnainen kulkija kuvasikin tuota toimintaa mulkvistien toiminnaksi.
Ikinä aikaisemmin ei minulla ole ollut niin huono kuva ateisteista kun täällä. Siinä mielessä palsta on hyvä, että tuskin kovin moni haluaa samaistua näihin palsta-ateisteihin heidän käytöksensä vuoksi.
Mulkvistiateistien riidanhaluinen kaksinaismoralismi
26
161
Vastaukset
- Ihme mussutusta
"Olen miettinyt mikä saa ateistit niin riidanhaluisiksi ja pilkkaaviksi."
Mikä sinut teki riidanhaluiseksi? Oliko se uskonto? Aloitus kuvastaa suorastaan kiitettävällä tavalla kristittyjen lähimmäisenrakkautta ja kristillistä nöyryyttä.
- Et ole viisas
Miksi ateistimulkvisteja pitäisi rakastaa tai tuntea nöyryyttä heidän edessään?
- Jappervokki
Et ole viisas kirjoitti:
Koska Jeesus kehotti niin. Sana on selvä: "Jos joku lyö sinua molemmille poskillesi, niin käännä hänelle toisetkin poskesi. Jos joku haluaa vaippasi, niin anna hänelle terveyssiteesikin. Jos joku haluaa kulkea kanssasi kilometrin, tilaa hänelle taksi ja maksa kahdesta kilometristä piittaamatta taskikuskin nurinasta, että niin lyhyille keikoille hän ei lähde."
- minäpä olen viisas
Et ole viisas kirjoitti:
Raamattu käskee rakastamaan ja olemaan nöyrä. Etkö tunne Raamattuasi?
Et ole viisas kirjoitti:
"Miksi ateistimulkvisteja pitäisi rakastaa tai tuntea nöyryyttä heidän edessään? "
Koska olemme sinua parempia ihmisiä. :D- Totuus vapauttaa
Jappervokki kirjoitti:
Koska Jeesus kehotti niin. Sana on selvä: "Jos joku lyö sinua molemmille poskillesi, niin käännä hänelle toisetkin poskesi. Jos joku haluaa vaippasi, niin anna hänelle terveyssiteesikin. Jos joku haluaa kulkea kanssasi kilometrin, tilaa hänelle taksi ja maksa kahdesta kilometristä piittaamatta taskikuskin nurinasta, että niin lyhyille keikoille hän ei lähde."
No tämä todistaa ettei kyseinen henkilö oikeasti usko Jeesukseen. Hän ei ole todellinen kristitty.
- älä ole mqv
satan kirjoitti:
"Miksi ateistimulkvisteja pitäisi rakastaa tai tuntea nöyryyttä heidän edessään? "
Koska olemme sinua parempia ihmisiä. :DPUAHHAHHAHHAA nauraisin pidempään, jos helteeltä jaksaisin.
Olihan päivän vitsi. - iuyguy
satan kirjoitti:
Koska olemme sinua parempia ihmisiä. :D"...olemme sinua parempia ihmisiä..."
Evoluution mukaan sinä olet apina. - aiaiaiai apina
iuyguy kirjoitti:
"...olemme sinua parempia ihmisiä..."
Evoluution mukaan sinä olet apina.Niin olet sinäkin. Ihminen on yksi apinalajiKatso vaikka googlesta.
aiaiaiai apina kirjoitti:
Niin olet sinäkin. Ihminen on yksi apinalajiKatso vaikka googlesta.
"Evoluution mukaan sinä olet apina. "
Niin olenkin, mutta sivistyksen puutteesta olet enemmän apina kuin minä. :D- wgfugyu
aiaiaiai apina kirjoitti:
Niin olet sinäkin. Ihminen on yksi apinalajiKatso vaikka googlesta.
"Katso vaikka googlesta"
https://www.google.fi/
Ei google kertonut mitään sellaista.
- ---
Ei näissä itkupoturaivareissasi sinällään mitään nähtävää ole, mutta etkö voisi kirjoitella näitä yhdellä ja samalla nimimerkillä?
Aloituksesi taitaa taas kerran kertoa enemmän sinusta kuin ateismista. Eikä se kerronta ole kaunista luettavaa.
- M@k3
Olet tavallaan oikeassa, mutta näkemyksesi on aika yksisilmäinen siinä mielessä että uskovaiset trollaavat täällä ihan yhtä paljon kuin ateistit, elleivät enemmän.
Oikeastaan ainoa mitä asian eteen voi tehdä on pysyä itse asialinjalla ja antaa edes itsestään hyvä kuva.- huiput-harvemmin-ant
Asiaa.
Kyllä sen mulkvismin aistii tällaisten ketjujen aloittajista.
- huiput-harvemmin-ant
"Ikinä aikaisemmin ei minulla ole ollut niin huono kuva ateisteista kun täällä."
Näin oli minullakin. Ennen palstalle tuloani kuvani ateisteista oli "enimmäkseen tavallisia ihmisiä, samanlaisia kuin muutkin, joita erottaa muista ihmisitä yksi ja vain yksi asia: he eivät usko jumaluuksiin."
Mutta mikäpäs asia sitä olisi maailmassa täysin irrallaan. Täällä olen ikäväkseni saanut havaita, että ateismilla on selvä yhteys ala-arvoiseen käytökseen. Kuvani ateisteista on muutamassa viikossa muuttunut paljon negatiivisemmaksi. Olen varma, että ateismilla ja jonkinlaisilla alkeellisilla luonnevioilla on kausaalinen yhteys. Pitäisi vielä saada tietää,kumpaan suuntaan kausaliteetti kulkee (ellei sitten joku kolmas tekijä aiheuta molempia).
Saattaa olla niinkin, että huonon käytöksen ja ateismin välillä on jokin "hermeneuttisen kehän" tapainen vicious circle, jolloin ne ruokkivat toisiaan. Jos niin on, ateismi on ehdottomasti haitallista.Sinä olet muuten onnistunut antamaan itsestäsi erittäin matalaotsainen kuvan ensimäisestä aloituksesta saakka, kirjoittelet epätosia asioita joita et kykene perustelemaan ja sitten vaan rupeat jankkaamaan, mitään et kykene todistamaan ja ne jututkin mitkä linkität ovat joko kaukaa haettuja tai muuten vaan paljastunut valheeksi tai epätosiksi.
Lisäksi sinulla on vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
Että katse peiliin.- Luin juttujasi
Sinulla ei ole kovin hyvää ihmissilmää. Yrität vaan tunkea ajatuksiasi toisten kurkusta alas etkä kuuntele keskustelukumppaneitasi, et opi siitä kun väärinkäsityksiäsi korjataan. Teismi on haitallista henkisyydelle jota harjoitat. Buddhakin sanoi ettei luojajumalaa ole ja vaikka olisi, ei ole hyödyllistä käyttää aikaa sellaisten miettimiseen.
"Kuvani ateisteista on muutamassa viikossa muuttunut paljon negatiivisemmaksi."
Mistähän sitten johtuu, että pari viikkoa (korkeintaan) palstalla notkuttuani minun kuvani ateista on parantunut? Minä olen sentään entinen uskis. Telaketjuateismia en ihmeekseni ole juurikaan täällä tavannut ja vaika ateilla on joskus tapana arvostella agnostismia rankastikin, niin sellaiseenkaan en ole täällä törmännyt. Päin vastoin koen, että epävarmuuttani jos ei nyt ihan arvosteta, niin hyvinkin siedetään ateistien taholta.
"Olen varma, että ateismilla ja jonkinlaisilla alkeellisilla luonnevioilla on kausaalinen yhteys."
Väitteesi ei ole aikuisen ajattelevan ihmisen mielipide. Sori vaan. Skeptikkona tuohon väittämään törmää surullisen usein huuhaapuolelta. Defenssiähän se vaan on, mutta tosiasioissa pysyminen on fiksua silloinkin, vaikka itse on heikoilla.
- 1+20
''Ateistit eivät nimenomaan pärjää, mutta kirjoittelevat puutaheinää "perusteluihinsa". ''
Tuo on mielestäni melko kummallinen väite. Useimmat palstan ateisteista vastaavat asiallisesti, ja perustelevat myös asiallisesti. Tietenkin on ateisteja, jotka vastaavat kuten heille huudetaan, minäkin syylistyn sellaiseen silloin tällöin. Välillä ei vain jaksa vastata vakavasti. Esimerkiksi tämä aloitus on sellaista sontaa, että se ei oikeastaan edes ansaitse asiallista vastausta. - ugguigiu
Ateismi on uskonnot ja uskomukset palstalla. Sehän kertookin että ateismi on pelkkä uskomus/uskonto johon vain uskotaan.
Melkoinen hihhulipalsta onkin.- ugguigiu
peustelut: koska mukana on irstas Kristinusko. Se pilaa kaiken
- ggugyugyu
ugguigiu kirjoitti:
peustelut: koska mukana on irstas Kristinusko. Se pilaa kaiken
Raamatussa on kyllä maininta kahdesta irstaasta kaupungista Sodomasta ja Gomorrasta jota irstaat ateistit hallitsi.
- Omasta päästäköKäsin
ggugyugyu kirjoitti:
Raamatussa on kyllä maininta kahdesta irstaasta kaupungista Sodomasta ja Gomorrasta jota irstaat ateistit hallitsi.
Linkkiä sitten vain "todisteeksi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262476- 1142106
- 1221769
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?681647Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91517Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161261074Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959