Olen huomannut että musta on paheksuttu väri uskovaisten keskuudessa.
Tai no, sanoisinko että hengellisillä ihmisillä on vähän ristiriitainen käsitys tämän suhteen.
Jos vanha ihminen tai keski-ikäinen pukeutuu mustaan niin se on hyväksyttyä.
Mutta kun nuori ihminen päättää pukeutua mustaan, niin hänet leimataan saatananpalvojaksi.
Pukumiesten puvut ovat mustia, ennen vanhaan naiset pukeutuivat koko mustiin mekkoihin jne.
Miksi musta on "kielletty" väri nuorille?
Itse pukeudun synkästi, koska edustan gootti tyyliä.
Joten kuten voittekin veikata että minulle huudellaan kommentteja, kuten "saatana",
"kirkonpolttaja", "saatananpalvoja" jne.
Ja kuten usein on käynytkin, kommentteja eivät tee vain ns. normaalit ihmiset vaan kristityt.
Ollessani esim. rippileirillä sain aikuisilta pitäjiltä ja muilta kirkon henkilökunnalta tuon kaltaisia
epäasiallisia kommentteja...pelkän ulkonäköni vuoksi.
Olen myös joutunut kuuntelemaan uskovaisten ( joita en edes tunne ) saarnoja ja käännytys yrityksiä.
Miksi uskovaiset olettavat että olen saatanankätyri, kun pukeudun mustaan?
Musta on paheellinen väri?
4
138
Vastaukset
- Himouskovainen.
Hei, musta ei ole paheksittu väri
Musta ei liity uskonnossamme pahaan, vaan suruun ja sotaan
Musta sopii hyvin vaatteisiin, sitä ei ole kielletty. Mutta sillä on myös tiettyjä symbolisia kaikuja- musta tuntuu...
Kuten se että ihmistä luullaan saatananpalvojaksi?
- Himouskovainen.
musta tuntuu... kirjoitti:
Kuten se että ihmistä luullaan saatananpalvojaksi?
Ovatko hekin saatananpalvojia?
http://occupiedpalestine.files.wordpress.com/2012/12/dec-24-2012-orthodox-christian-priests-wait-for-the-arrival-of-the-latin-patriarch-of-jerusalem-twal-at-the.jpg?w=878
Älä sekoita omia säälittäviä roolileikki-fantasiamaailman saatananpalvojia todellisiin hardcore-satanisteihin eli pappeihin
- ttkkl
Ilmestysmajassahan pli pimeää eli mustaa Vanhassa Israelissa! Jumala omisti siis tuolleen mustat!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002645
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1232437En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761678Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2021205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va541126- 471078
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6803- 46793
- 105777