Naapuri naarmutti autoa - nyt raivostuttaa

Saatana pääsee irti

Pestessäni ja kiillottaessani autoa nyt kesällä, huomasin että auton kylkeen on tullut pystysuoria naarmuja 97 prosenttisen varmasti naapurin autosta. Kaveri on kertonut samanlaisesta naarmuttajasta omalla parkkipaikallaan joka kolhii autoa ihan tahallaan lähes viikottain. Olen yleensä aika rauhallinen mies, mutta auton kolhijoita tai naarmuttajia en siedä lainkaan. Olisin melkein valmis tappamaankin jos tahallisesti naarmutetaan, mutta niin en ole onneksi vielä tehnyt kun joutuisin vankilaan vaikka olisinkin oikeassa. Kaikkia naarmuttajia en kuitenkaan tiedä, autossani on yksi isompi naarmu joka tuli melkein heti kun olin auton ostanut. Vakuutuksista on ihan turha korvauksia pyytää.

51

3987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatri.

      Jaaha, pyhään lehmääsi on koskettu, voivoi, että oikein olisit valmis tappamaan aarteeseesi tulleiden jälkien takia, ja olisit vielä mielestäsi siihen oikeutettu.
      Et ole terve, kannattaisi hakeutua hoitoon.

      • Saatana pääsee irti

        Auto ei ole pyhä lehmä mutta sen verran kallis ja iso kuluerä että en halua törppöjen tuhoavan työni tuloksia. Kalliilla rahalla auto on hankittu ja jos omaisuuttani tuhotaan, sitä en suvaitse.


      • elämän jäljet
        Saatana pääsee irti kirjoitti:

        Auto ei ole pyhä lehmä mutta sen verran kallis ja iso kuluerä että en halua törppöjen tuhoavan työni tuloksia. Kalliilla rahalla auto on hankittu ja jos omaisuuttani tuhotaan, sitä en suvaitse.

        muutaman vuoden päästä ei noilla naapurinleimoilla ole mitään merkitystä. Sun pitäisi pystyä todistamanaan kuka ne on tehnyt, muuten olet raivosi kanssa ihan itse.
        Teippaa auton kylkeen joku tyyny ihan noin vinkkinä naapurille tai sano suoraan, että lopettaa moisen touhun, yleensä syyllinen on se iso perseinen lehmä joka sieltä punnertaa itseään ja kakaroitaan pihalle.


      • Saatana pääsee irti
        elämän jäljet kirjoitti:

        muutaman vuoden päästä ei noilla naapurinleimoilla ole mitään merkitystä. Sun pitäisi pystyä todistamanaan kuka ne on tehnyt, muuten olet raivosi kanssa ihan itse.
        Teippaa auton kylkeen joku tyyny ihan noin vinkkinä naapurille tai sano suoraan, että lopettaa moisen touhun, yleensä syyllinen on se iso perseinen lehmä joka sieltä punnertaa itseään ja kakaroitaan pihalle.

        Ensinnäkin en ole läskiperse ja toiseksi ajan autollani paikkoihin missä en pysäköi sitä muiden autojen viereen. Naapurin autosta on myös maalia irronnut täsmälleen niistä kohdista oven reunasta kun omassa autossa on jäljet, joten siinä on riittävästi todistetta. Naapurikin on myöntänyt osittain myöntänyt sen ja olen sanonut että jos niitä tulee lisää saa maksaa siitä. Itse aiheuttamani naarmut kyllä tiedän, mutta vaakasuoria naarmuja ei tule muuten kuin oven avaamisesta toisen auton kylkeen. En kuitenkaan luota naapurin sanaan ja jos jälkiä vielä tulee, tulen kostamaan sen. En ole ihmisiä jotka jättävät asiat sikseen.


      • netti uhoaja rulaa
        Saatana pääsee irti kirjoitti:

        Ensinnäkin en ole läskiperse ja toiseksi ajan autollani paikkoihin missä en pysäköi sitä muiden autojen viereen. Naapurin autosta on myös maalia irronnut täsmälleen niistä kohdista oven reunasta kun omassa autossa on jäljet, joten siinä on riittävästi todistetta. Naapurikin on myöntänyt osittain myöntänyt sen ja olen sanonut että jos niitä tulee lisää saa maksaa siitä. Itse aiheuttamani naarmut kyllä tiedän, mutta vaakasuoria naarmuja ei tule muuten kuin oven avaamisesta toisen auton kylkeen. En kuitenkaan luota naapurin sanaan ja jos jälkiä vielä tulee, tulen kostamaan sen. En ole ihmisiä jotka jättävät asiat sikseen.

        Mitä siinä pidättelet jos homma on noin selvä? Kun kerran naapuri joutuu maksamaan jälkensä, niin kyllä se kerrasta oppii kuinka tärkeä rakas autosi on.


      • Vaadi korvaamaan
        netti uhoaja rulaa kirjoitti:

        Mitä siinä pidättelet jos homma on noin selvä? Kun kerran naapuri joutuu maksamaan jälkensä, niin kyllä se kerrasta oppii kuinka tärkeä rakas autosi on.

        Mulla kans viereisen parkkipaikan prätkällä kundi kolhas vekin mun parivuotta van haan autoon. Sanoin karjulle (iso jätkä) et on käynyt varmaan vahinko. Myöns ja lupas hoitaa. Ei vaan hoitunut ja soitin vkuutusyhtiöön niin lähettivät paperit sille ja homma hoitu. Olikohan jotain 700e pikku "vekki" punton lokasuojassa.


      • ei aina onnistu
        Vaadi korvaamaan kirjoitti:

        Mulla kans viereisen parkkipaikan prätkällä kundi kolhas vekin mun parivuotta van haan autoon. Sanoin karjulle (iso jätkä) et on käynyt varmaan vahinko. Myöns ja lupas hoitaa. Ei vaan hoitunut ja soitin vkuutusyhtiöön niin lähettivät paperit sille ja homma hoitu. Olikohan jotain 700e pikku "vekki" punton lokasuojassa.

        Turussa dominon tyypit kolhii autoja, mutta eivät suostu korvaamaan mitään ellei pysty todistamaan, vaikka ketään muuta ei olisi auton lähellä edes liikkunut.

        Toivottavasti huono maine leviää ja tulee vastuullisempi yritys tilalle, eivätkä ota enää muuallekaan.


      • Anonyymi
        Saatana pääsee irti kirjoitti:

        Ensinnäkin en ole läskiperse ja toiseksi ajan autollani paikkoihin missä en pysäköi sitä muiden autojen viereen. Naapurin autosta on myös maalia irronnut täsmälleen niistä kohdista oven reunasta kun omassa autossa on jäljet, joten siinä on riittävästi todistetta. Naapurikin on myöntänyt osittain myöntänyt sen ja olen sanonut että jos niitä tulee lisää saa maksaa siitä. Itse aiheuttamani naarmut kyllä tiedän, mutta vaakasuoria naarmuja ei tule muuten kuin oven avaamisesta toisen auton kylkeen. En kuitenkaan luota naapurin sanaan ja jos jälkiä vielä tulee, tulen kostamaan sen. En ole ihmisiä jotka jättävät asiat sikseen.

        Soita poliisille ja pyydä ottamaan maalinäytteet. Siitä se prosessi lähtee. Jatkossa osta Tesla. Ne kuvaavat autoasi kolhivat tai koskettelevat hiippailijat. Ne ovat päteviä todisteita oikeudessa.


    • Näitähän tulee aina

      Sillä asenteella kannattaa mennä, että naarmuja ja pikku "pusuja" tulee aina parkkipaikoilla ja taloyhtiön parkkipaikoilla on lisäksi muksut, jotka saa aikaan kaikenlaista. Tottahan ne aina harmittaa mutta minkäs teet. Markettien parkkipaikoilla parkkeeraan yleensä vähän sinne väljemmälle osalle parkkipaikkaa.

      • ^^^^^^^^^^^^

        Omituinen asenne!
        Ei niitä "naarmuja ja pikku pusuja" itsestään tule. Joku ne aina tekee, ja tekjä on korvausvelvollinen.

        Kyllä minä ainakin huolehdin omasta autostani siten, että autolleni tullessa katson aina, onko viereisen auton ovi osunut oman autoni kylkeen. Tietenkin huolehdin myös siitä, etten itse koskaan aiheuta toisen autoon minikäänlaisia vaurioita.
        Yhden kerran (80-luvun alussa) olen vahingon aiheuttanut toiseen autoon tavaratalon parkkipaikalla. Katsoin rekisteritunnuksen ja menin tavarataloon, jossa pyysin kuuluttamaan ko. auton omistajan neuvontaan.
        Sen jälkeen vakuutusyhtiö korvasi aiheuttamani vauriot.


      • Ota vähän rennommin
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Omituinen asenne!
        Ei niitä "naarmuja ja pikku pusuja" itsestään tule. Joku ne aina tekee, ja tekjä on korvausvelvollinen.

        Kyllä minä ainakin huolehdin omasta autostani siten, että autolleni tullessa katson aina, onko viereisen auton ovi osunut oman autoni kylkeen. Tietenkin huolehdin myös siitä, etten itse koskaan aiheuta toisen autoon minikäänlaisia vaurioita.
        Yhden kerran (80-luvun alussa) olen vahingon aiheuttanut toiseen autoon tavaratalon parkkipaikalla. Katsoin rekisteritunnuksen ja menin tavarataloon, jossa pyysin kuuluttamaan ko. auton omistajan neuvontaan.
        Sen jälkeen vakuutusyhtiö korvasi aiheuttamani vauriot.

        Meillä ihmisillä näkyy olevan aika tavalla erilaisia suhtautumistapoja autoon. Minulle ei ole koskaan tullut edes mieleen ruveta kaupasta tullessa katselemaan, onko joku hipaissut kylkeä. Asialla ei nimittäin ole olennaista merkitystä tässä elämänkulussa.

        Ehkä sinunkin olisi syytä ajaa hieman halvemmalla kalustolla, jos nykyinen aiheuttaa noin paljon huolia. Terveyden päällehän tuommoinen stressaaminen käy.


      • ^^^^^^^^
        Ota vähän rennommin kirjoitti:

        Meillä ihmisillä näkyy olevan aika tavalla erilaisia suhtautumistapoja autoon. Minulle ei ole koskaan tullut edes mieleen ruveta kaupasta tullessa katselemaan, onko joku hipaissut kylkeä. Asialla ei nimittäin ole olennaista merkitystä tässä elämänkulussa.

        Ehkä sinunkin olisi syytä ajaa hieman halvemmalla kalustolla, jos nykyinen aiheuttaa noin paljon huolia. Terveyden päällehän tuommoinen stressaaminen käy.

        Ehkä se kertoo enemmänkin siitä, kuinka kukin huolehtii omaisuudestaan.
        Huolehdin samalla huolellisuudella myös muusta omaisuudestani, talostani, moottoripyörästäni, työkaluistani yms.
        Ne on kaikki sellaisia esineitä, että olen niiden hankkimiseksi tehnyt paljon työtä ja siksi haluan niiden myös säilyvän arvonsa edellyttämällä tavalla.

        On tietenki eri asia, jos asuu jossain vuokrakennossa, ajaa työsuhdeautolla tai muutaman tonnin ritsalla, ei omista mitään, eikä koskaan meinaa hankkiakaan mitään.

        Mielestäni minulla ei ole mitään syytä ajaa "halvemmalla kalustolla", vaan muiden tulee huolehtia siitä, etteivät aiheuta vahinkoa omaisuudelleni.


      • Kiitos veroista
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ehkä se kertoo enemmänkin siitä, kuinka kukin huolehtii omaisuudestaan.
        Huolehdin samalla huolellisuudella myös muusta omaisuudestani, talostani, moottoripyörästäni, työkaluistani yms.
        Ne on kaikki sellaisia esineitä, että olen niiden hankkimiseksi tehnyt paljon työtä ja siksi haluan niiden myös säilyvän arvonsa edellyttämällä tavalla.

        On tietenki eri asia, jos asuu jossain vuokrakennossa, ajaa työsuhdeautolla tai muutaman tonnin ritsalla, ei omista mitään, eikä koskaan meinaa hankkiakaan mitään.

        Mielestäni minulla ei ole mitään syytä ajaa "halvemmalla kalustolla", vaan muiden tulee huolehtia siitä, etteivät aiheuta vahinkoa omaisuudelleni.

        Sittenpä ei auta muu kuin palkata joku pitämään vahtia. Kyllähän sen koko elämäntyön arvoisen peltilaatikon kiillon valvomiseen ilman muuta kannattaa uhratakin jotakin.

        Puunaahan nyt viikonloppunakin huolella. Ties vaikka olisi hiekanjyvänen osunut puskuriin.


      • Ohje:
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Omituinen asenne!
        Ei niitä "naarmuja ja pikku pusuja" itsestään tule. Joku ne aina tekee, ja tekjä on korvausvelvollinen.

        Kyllä minä ainakin huolehdin omasta autostani siten, että autolleni tullessa katson aina, onko viereisen auton ovi osunut oman autoni kylkeen. Tietenkin huolehdin myös siitä, etten itse koskaan aiheuta toisen autoon minikäänlaisia vaurioita.
        Yhden kerran (80-luvun alussa) olen vahingon aiheuttanut toiseen autoon tavaratalon parkkipaikalla. Katsoin rekisteritunnuksen ja menin tavarataloon, jossa pyysin kuuluttamaan ko. auton omistajan neuvontaan.
        Sen jälkeen vakuutusyhtiö korvasi aiheuttamani vauriot.

        Aina, kun pysäköi mihin tahansa, kannattaa ottaa valokuva viereisten autojen rekisterinumeroista. Ja jos löytyy naarmuja, ainakin ostareilla voi vartijoilta pyytää valvontakameran kuvaa todisteeksi, kun mennään oikeuteen.


    • Näitähän tulee aina

      Sehän on hieno homma mutta kuinka moni muu toimii samoin ja lähinnä tarkoitan, että ilmoittelee jos auton ovi pikkasen kolahtaa viereiseen autoon, tuskin kovin moni joten??? >> "Omituinen asenne!"

      Siinä ollaan kyllä samoilla linjoilla, ettei kolhita toisten autoja tai ainakin varotaan kolhimasta.

      • silmä silmästä

        Tulin kaupasta ja papparainen otti kassia takapenkiltä ja surutta ovi autoni kylkeen. Sanoin vähän taisi kolahtaa ei kai se haittaa, ei mitään reagointia. No papparainen lähti kauppaan ja kolautin samanlailla papparaisen auton kylkeen.

        Muutaman kerran jälki kyljessä ja selkeästi tekijä vieressä, ei muuta kun ovea reippaasti auki. Eihän se omaa autoa paranna, mutta kummasti helpottaa, kun antaa omaa lääkettä.


    • Ime nyyttejäs

      Voi kamalaa! Sipsuttajan pyhää lehmää on nyt loukattu! Aivan kauheeta.

      • toinen idiootti

        Mitäs tuumit jos heitän koiranpaskaa takillesi?
        Se on edelleen ihan yhtä lämmin. Ei siitä varmaan haittaa ole?


    • Näitä riittää

      Eikö nuo jotkut kojelautakamerat kuvaa kun auto parkissa? Sillä todistat ja laitat naapurisi maksamaan. Eiköhän se muutaman kerran jälkeen opi kun fyffet kuluu sun auton peltien oikasuun.
      Vaikka ite ajan vanhalla romulla, niin silti pistää vihaksi tahalliset toisen omaisuuden vahingoittamiset. Kolhis sitä omaa autoaan jollei se mitään haittaa.

    • sit mä sanoin KÄÄK

      Voimahaleja sulle!

    • senkin pässi

      Ni päätit sitte tänne tulla valittaa. Oisko kannattanu jutella sen naapurin kanssa?

    • kolhulla kuuhun

      Mie oon aina miettinyt, että ketä ne Prisman parkkipaikan äärilaidalle pysäköijät on ja nyt on löytynyt yksi.

      • cdi 320

        Täällä ilmottautuu toinen, aja sinä sinne invapaikan viereen.


    • Arvot kohdallaan?

      "Eihän se omaa autoa paranna, mutta kummasti helpottaa, kun antaa omaa lääkettä."

      Luuletko ihan oikeasti, että sellaiset tyypit jotka kolhivat toisten autoja parkkiksilla, välittävät tuollaisesta mitään? Aloittaja on aivan selvästi vttuuntunut, koska ainoata tärkeää asiaa elämässä on kohdeltu kaltoin. Tiedän paljon ihmisiä, itseni mukaan lukien, joille tuo aloituksen tapahtuma on kaukana pahimmasta mahdollisesta. Siksi en ymmärrä näitä tappopuheitkaan, vaikka ilmselviä provosoituneen lässytyksiä ne ovatkin.

      • riippuu "autosta"

        Eihän ne kolhut vanhassa ladan rottelossasi mitään haittaakaan.


      • Saatana pääsee irti

        Auto ei ole tärkein asia elämässäni. Olen lopen kyllästynyt muiden ihmisten välinpitämättömyyteen ja en enää rupea siihen että nielen kaiken. Jos oma autosi on vanha paska, ehket välitä lisänaarmuista. Minä välitän, koska en ole vaihtamassa autoa kahden vuoden välein kuten jotkut jolloin muutamat naarmut eivät samalla tavalla haittaa. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että naapurin väkivaltainan pahoinpitely voi olla ainoa ratkaisu tähän asiaan. Jos naarmuja nimittäin vielä tulee lisää, saattaa käydä tyypille erittäin huonosti.


      • Selvähän se on,

        ettei kukaan naapuriaan auton naarmujen takia tapa, kun pelkällä pahoinpitelylläkin voi asian kuitata.


      • ...joo
        Selvähän se on, kirjoitti:

        ettei kukaan naapuriaan auton naarmujen takia tapa, kun pelkällä pahoinpitelylläkin voi asian kuitata.

        Ja voi tehdä kolhijan autoon vähän pahemmat jäljet.


    • Ei kannata kolhia

      Viimeksi ostoshelvetin parkkihallissa viereisen auton kuski iski ovella autoni oveen. Luuli kait selviävänsä mutta, satuin istumaan autossani. Nousin ulos autostani ja kysyin kossilta että, mitähän tuli tehtyä. Mumisi että sattuuhan noita vahinkoja, totesin että niin sattuu ja vetäsin kossia käkättimeen. No nyt odotellaan rosista, mutta kyllä kannatti kun näki ulisevan jupin piehtaroivan parkkihallin lattialla.

    • Turhaa vaahtoat

      Sinulla on selvästi väärä asenne taikka liian kallis auto, että pitää noin meuhkata muutamasta naarmusta. Naarmuja tulee, mutta mitä niistä. Pahempi juttu, jos pyörät eivät sovi pyörimään ja ei pääse liikkeelle.
      Tietysti, jos näen jonkun kolhivan autoani, niin maksatan kolhut hänellä, mutta muuten en juuri näistä välitä. Ei ole pyhälehmä meikäläiselle, vaikka olisi uusikin ja kalliimipi auto. Kaskoakaan en pidä autoissani, koska pakollinen liikennevakuutus riittää.

      • Saatana pääsee irti

        Autoni on ihan tavallinen henkilöauto eikä ihan uusikaan, mutta naarmuja ei tule jos on varovainen. Auto on sen verran iso kuluerä, etten halua auton arvon alenevan turhien naarmujen takia. Markettien parkkipaikoille en koskaan pysäköi autoani toisten autojen viereen ja yleensä pysäköin mahdollisimman kauas muista, vaikka kävelymatkaa tuleekin enemmän.

        Mutta silloinkin joku törppö saattaa laittaa väkisin autonsa autoni viereen vaikka tilaa olisi muuten. Jos naapurin leuka tai kallo murtuu sorkkaraudan heilahtamisen takia, mitä voi rakkaalle naapurille tapahtua, niin se on vain vahinko. Vahinkoja sattuu, kuten autoillekin.


      • Järkeä peliin
        Saatana pääsee irti kirjoitti:

        Autoni on ihan tavallinen henkilöauto eikä ihan uusikaan, mutta naarmuja ei tule jos on varovainen. Auto on sen verran iso kuluerä, etten halua auton arvon alenevan turhien naarmujen takia. Markettien parkkipaikoille en koskaan pysäköi autoani toisten autojen viereen ja yleensä pysäköin mahdollisimman kauas muista, vaikka kävelymatkaa tuleekin enemmän.

        Mutta silloinkin joku törppö saattaa laittaa väkisin autonsa autoni viereen vaikka tilaa olisi muuten. Jos naapurin leuka tai kallo murtuu sorkkaraudan heilahtamisen takia, mitä voi rakkaalle naapurille tapahtua, niin se on vain vahinko. Vahinkoja sattuu, kuten autoillekin.

        Tuollainen uhoaminen on jo sellaisenaan rangaistavaa.

        Oletko yhteisestä omaisuudesta yhtä huolissasi?

        Hankkisit elämän etkä nipottaisi pikkuasiosta. Käy joskus isossa maailmassa (Ranskassa) ja kysele vähän miten autoon suhtaudutaan.
        Jos noni pikkujutut on tuon mittakaavan ongelmia niin sinulla on liian kallis auto tuloihin nähden. Auto on kuitenkin kulutushyödyke kuten vaikka sukat tai kengät.
        Huolehditko muuten kengistäsi yhtä huolellisesti?


    • vastavuoroilija

      No mene sinä ja nusase sen muijaa. Naarmu naarmusta nääs.

    • Arvot kohdallaan?

      "Auto on sen verran iso kuluerä, etten halua auton arvon alenevan turhien naarmujen takia."

      Jos auto on jo vanha, ei sen arvoon yksi naarmu vaikuta oikeastaan mitään. Oma autoni on myös jo vanha mutta kyllä se vielä katsetta kestää. Ja siinäkin on niitä pieniä ihemeellisiä lommoja ja jälkiä, joiden alkuperää en edes tiedä. Jotkut ovat olleet jo silloin kun ostin ko. kapineen, jotkut ovat tulleet oman käyttöni aikana. Esimerkiksi juuri parkkipaikat ovat yksi epäilyken kohde myös itselläni.

      Mutta tuohon kuluerään voin sanoa sen, että eniten vtuttaa kalliit vakuutusmaksut. Ja yksi suurimmista syyllisistä niihin ovat juuri nämä täysin mitättömät parkkipaikka kolhut. Ensimmäinen lääke ongelmaan olisi se että ne parkkiruudut olisivat isommat, eli ns. tätä päivää. Nykyauto on niin iso ettei se mahdu edes kunnolla niihin ruutuihin, joiden koko taitaa olla 1970-luvun laatikoiden mittoille tehtyjä. Jotkut parkkitalot ovat nykyautoille jo aivan kauheita paikkoja. Tyks on yksi sellainen paikka.

      • ^^^^^^^^^^

        Minä myin lähes 10 vuotta vanhan auton suoralla käteiskaupalla, muutama vuosi sitten.
        Auto oli täysin naarmuton ja kolhuton, ei siis yhtäkään naarmua myllytyksen ja kiillotuksen jälkeen.
        Myös valkoinen nahkasisustus oli erittäin hyvässä kunnossa.

        Myynti-ilmoituksessa kerroin, että auton on täysin lommoton ja naarmuton, jonka ostajaehdokas useampaan kertaan ensimmäisessä puhelussa kysyi, koska piti sitä hyvin tärkeänä seikkana.
        Sovittuna aikana, ostaja tuli paikalle, katsoi vielä paikanpäällä auton kunnon, kävi koeajolla ja tyytyväisenä kokemaansa, siirsi sovitun 10 000 euroa tililleni.

        Olen aivan varma, ettei kauppoja olisi syntynyt (ainakaan lähellekään tuohon hintaan) jos autossani olisi ollut lommoja ja naarmuja.


      • Arvot kohdallaan?
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Minä myin lähes 10 vuotta vanhan auton suoralla käteiskaupalla, muutama vuosi sitten.
        Auto oli täysin naarmuton ja kolhuton, ei siis yhtäkään naarmua myllytyksen ja kiillotuksen jälkeen.
        Myös valkoinen nahkasisustus oli erittäin hyvässä kunnossa.

        Myynti-ilmoituksessa kerroin, että auton on täysin lommoton ja naarmuton, jonka ostajaehdokas useampaan kertaan ensimmäisessä puhelussa kysyi, koska piti sitä hyvin tärkeänä seikkana.
        Sovittuna aikana, ostaja tuli paikalle, katsoi vielä paikanpäällä auton kunnon, kävi koeajolla ja tyytyväisenä kokemaansa, siirsi sovitun 10 000 euroa tililleni.

        Olen aivan varma, ettei kauppoja olisi syntynyt (ainakaan lähellekään tuohon hintaan) jos autossani olisi ollut lommoja ja naarmuja.

        Kuulostaa joltakin näyttelykapineelta pikemminkin kuin tavalliselta käyttöautolta. Ja niitä nimenomaan tarkoitin tuolla aiemmin. Valkoinen nahkasisustus esim. tavalliselle lapsiperheelle? Eieieiei, ikinä ei!

        Voihan se olla että aloittajankin auto kuuluisi pikemminkin harrasteauto talliin, eikä arkiajoon. Vtuttaahan se jos sellaista skrapaillaan pskaksi.


    • Näin on

      Hah-hah, onneksi auto on vanha romu, ei pinna pala vaikka siihen joku kolhu tulee. Ei se ole helppoa kun on uusi ja hieno auto.Ja kun romustani aika jättää en enää autoa osta, Helsingissä pärjää varsin hyvin ilmankin.

    • kynsinaarmut

      Mun auto sai työpaikan parkkipaikalla lommon ja naarmun.

      Kyllä minun kaskoni siitä maksoi korjauksen, omavastuu jäi ja bonuksiin taisi vaikuttaa. Kukaan ei naarmuttajaksi paljastunut, paikalla liikkuu paljon autoja.

      Mutta koiranomistajana voisin melkein sanoa, että pystysuorat naarmut on aiheutuneet koiran kynsistä, aika usein ihan oman koiran.

      • Saatana pääsee irti

        minulla tai naapurilla ei ole koiraa! Ja naapurin auton ovesta on maalikin lähtenyt oven reunasta niin että pelti kiiltää siitä kohden missä on ovea paukutellut autojen kylkiin. Ei ole oma autoni ensimmäinen auto johon naapuri oven vetää auki.


    • hk,,

      toisille on auto tärkeempi kuin oma vaimo , ikävä kyllä näin on,, no vaimo ottaa ja lähtee näin se on nähtävä,,viisas vaimo

      • ...joo

        Kalliiksi tulee sellainen eukko jos kolhii toisten autoja ja omaa.


      • suivaantunut
        ...joo kirjoitti:

        Kalliiksi tulee sellainen eukko jos kolhii toisten autoja ja omaa.

        uusi tai vanha eiköhän se riitä et tekee itse omat kolhut. marketin pihassa joku urpo kolhi autoni ovea .en jääny ootteleen omistajaa vaan pitkä veto avaimella ja moro.


      • mutta...
        suivaantunut kirjoitti:

        uusi tai vanha eiköhän se riitä et tekee itse omat kolhut. marketin pihassa joku urpo kolhi autoni ovea .en jääny ootteleen omistajaa vaan pitkä veto avaimella ja moro.

        Oletko varma että oli sen auton omistaja, jos olikin vaihtunut jo toinen.


    • hohohohoho

      Aloittaja tulee kyllä sairastumaan johonkin vaivaan ennenaikojaan tuollaisella stressaamisella ja emulaisten manaamisella. Ihan oikeasti. Ei tollanen vihanpito ikää jatka, päinvastoin. Eikä tuollainen asenne noin yleensä. Aina saa stressata onko autoa naarmutettu. Mitäs jos ostaisit tuloihisi nähden auton, johon sulla on varaa.

      • Arvot kohdallaan?

        Juuri näin. Olenkohan koskaan melkein 30 vuoden aikana omistanut autoa, johon ei olisi alkanut tulla pieniä jälkiä käytön seurauksena? Eipä tule mieleen. Ja auto on tavallaan käytössä vaikka se seisoisi omassa tallissa. Eikä nekään autot ole kaikki vauriotta selvinneet tässäkään maassa.

        Nämä aloittajan kertomat vauriot täytyisi tosin nähdä, ennen kuin niistä voi antaa tuomion. Itselleni kävi kerran julkisella parkkipaikalla siten, että vahvat tahalleen tehdyt naarmut ilmestyivät takaoveen. Ottihan se hetken pattiin, mutta loppujen lopuksi asialla ei ollut mitään merkitystä.


    • aloittajalle

      Jätä autosi ikkuna raolleen, niin kusen sinne. Paskatkin voin vääntää, jos raosta mahtuu.

    • abc-naarmuttaja

      Auton naarmutukseen olen ottanut tavakseni vastata samalla mitalla takaisin. Yhdestä naarmusta vedän puukolla aina naapurin autoon vastaavaan kohtaan vekin. Reilua se ei ehkä ole, mutta kun ei muut keinot auta.

    • Anonyymi

      Kyllä se muuten vituttaa, kuinka välinpitämätöntä toisen omaisuuden kohtelu on. Kommunismista tuttu juttu.

      Minäkin valitsin autopaikkani sillä perusteella, ettei muita ollut lähelläkään. Eikö vain taloyhtiöön muuttanut pariskunta, joilla on kaksi (2) autoa ja vaikka tilaa oli vaikka kuinka, he valitsivat autopaikkansa isäntä oikealta ja vaimo vasemmalta puoleltani. Sen jälkeen autoni vasen puoli alkoi olla ruvella jatkuvasti.

      Huomautin asiasta ja isäntä oli huomannut saman asian, sen piti loppua. Se loppuikin puolen vuoden ajaksi, kun sain naarmut poistettua. Sen jälkeen sama alkoi uudelleen ja nyt kylki on siinä kunnossa, että hävettää parkata julkisille paikoille.

      Mitä näille ihmisille voi tehdä, että asia menisi perille?
      ?????

    • Anonyymi

      Haloo där! Eikö ketään kiinnosta? Tämä on jatkuvaa terrorismia ja helevetin uusiutuva luonnonvara! Mitä sille voi tehdä?

    • Anonyymi

      Minun autoni kyljen naarmutti myös naapuri... Autoni suhteellisen uusi 2000 luvun SEAT. Naapuri
      tavallaan myönsi asian että näin on voinu tapahtua.. sanoi että että vähä varanen ettei pysty myöntämään. måutta lupasi lainata pensselin ja ruosteen esto maalia että sillä voi korjata rikkoutuneen maalipinnan..ja lisäksi pyysi illalla saunaan ns miesten iltaan... Mitä teen??

    • Liikennevakuutus on ymmärtääkseni voimassa myös kotipihalla, vaikka se ei ole ns. yleistä tietä.
      Säännöillä on tapana muuttua, joten voin olla väärässäkin.
      Pyydä häntä tekemään vahinkoilmoitus.
      Vahingontekijälle bonukset putoavat 20% ja hänelle lankeaa omavastuu - suuruusluokkaa € 200,- ja auton kylki maalataan vakuutusyhtiön piikkiin.

      Ei sinun muuten sinne miesten saunaan kannata mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe