Psa pure tech ihmemoottori

ihmemoottori

Tarkoittaako tuo psa mainos sitä että vihdoinkin kone jossa ei viimasuojaa tarvi kun aurinko menee pilveen ?, eikä tarvi eristää huohotinputkia laamanvälly eristeellä lämpövastuksilla, ja kone toimii jos jokunen vesipisara osuu konepellille, ettei tule käyntihäiriöitä, onkos tuo ranskisten omatekele ? jokohan psa yli 100v kokemuksella osannut tehdä moottorin jossa ei eka 100km jälkeen: antipo....failed / repair needed..imoituksia tule ?

17

683

    Vastaukset

    • Samaa schaissea kun sata vuotta tähänkin asti. Uusi nimi vanha meno. Mihinkä ne tosiasiat muuttuisi.

      • Täysjärkiset ihmiset nukkuu yöllä, ja tekee päivällä työtä?


    • Tulevaisuuden Citikassa ei ole sähkälaitteita ollenkaan, kaikki suunnitellaan toimivaksi manuaalisti siis käsikäyttöisesti. Niitä kun ei 100:ssa vuodessa ole saatu kunnolla toimimaan niin nyt on PSA pääkonttori tehnyt linja muutoksia suunnitteluun. Sen sijaan viimasuoja asiassa on tapahtumassa edistystä. Enää ei tarvii joka syksyistä puuhastelua viimasuoja viritelmien kanssa. Nyt otetaan käyttöön aikoinaan jo Neuvostoliitossa Moskovitsissä ja Volgassa hyväksi havaittu systeemi, vaijeri maskista vedetään suoraan kuskin ulottuville ratin viereen. Siitä voi sitten ajaessa nostella ja laskea suojaa jos sattuu tulemaan pitempi pilvinen jakso matkan aikana tai aurinko pilkistelee pilvistä niin voi sitten laskea alas. Lisäksi moottorin alle asennetaan vati joka kerää mahdollisesti kaikista varotoimista huolimatta huohotinputkesta purskahtaneen öljyn talteen. A`vot kyllä fransmanni osaa niin halutessaan.
      Verokkina, T:llä alkava maailman suurin ja menestynein autotehdas tuo lehtitietojen mukaan jo ensi vuonna vetymoottorin sarjavalmisteisiin autoihin. Siellä tuntuu olevan rahaa ja innovaatioita autotekniikan eteenpäin viemisille ja kehitykselle. Ei ihme , että kyseinen automerkki on valloittanut koko maailman laadukkailla tuotteillaan.

      • Minä olen jo toteuttanut Citikassani osan noista ideoista. Nyt voin ajella jo kokonaisen päivän ilman mitään vikaa.


      • Kylläpä toyo-petterillä ottaa koville, kun jsuurimman ja menestyneimmän" vieterimoottorit eivät kestä mitään vertailua eurooppalaiseen moottoriteknologiaan. Eikä ihme, eihän nousevan aurigon maassa ole keksitty saken jälkeen mitään uutta, osataan vain kopioida. Eiku, onhan se yksi keksinyt sinisen ledin. Se taas ei liity mitenkään autoihin.

        Kyseinen firma ei edusta kovinkaan kummoista markkinaosuutta täällä Euroopassa, missä vaaditaan laadun lisäksi myös tyyliä. Sen sijaan ns. kehitysmaissa se tuntuu myyvän hyvin..


      • Ei yät ohmemoottoria voi oikein mitenkään verrata T:n moottoreihin. 1,8l polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteisteho on mahtavat 99kW. PSA:n 1.6l ihmemoottorissa on tehoa vain170kW/300Nm. Varsin ymmärrettävää, että kulutus on liki 6l/100km.


      • Eikös ne tojon moottorit kielletty euroopan markkinoilta päästöjen takaia?


    • Todella toimiva idea. Citikan kannataisi alkaa valmistaa rättäreitä uudestaan.
      Niissä saattaisi jo sähkölaitteet pelata ja mukavuus että turvallisuus olisi omaa luokkaansa.

      • On ne sähköt toimineet ainakin vanhemmissa picatomaateissa ilman ihmettelyjä.
        Mukavuus että turvallisuuskin on ihan käypästä luokkaa.
        Rättäri on muuten keräilyharvinaisuus,ei kannata tehdä uusia koska hinnat putoaisivat.


    • sähköt pelaa eikä ole öljyimuri automaattilaatikko toimii kuin ajatus eikä hajoo kuten dsg tojo miesten mielestä kaikillapitaisi olla tojo öäk

    • Varsin toimiva moottori, kulkee muttei kuluta ja vääntöä piisaa. Eka vuosi takana, lisätty vain bensaa ja lasinpesunestettä. Toki se suoja löytyy keulalta, ei tosin tarvita kylmänsuojaksi vaan toimii loskasuojana, koska edelleen ranskalainen haluaa laittaa jäähdyttimen puhaltimen sen etupuolelle ja suoja estää siten sen jumittamisen mahdollisen loskan jäätyessä. En asiaa koe kuitenkaan ongelmaksi, kunnon lumisateiden alettua paikalleen ja aikaisin keväällä pois. Toki osa ajaa ilmankin.

    • Tuohon koneeseen saa jatkoksi ihan oikean automaatin eikä mitään nykiviä ja hajoavia kaksoiskytkinviritelmiä

    • Jakohihna ja tulppavammaimmainen kone. Taattua psa laatua thp moottorin tavoin. Älkää ihmiset sekaantuko näihin.

      • THP oli BMW:n yhteistyökone, jota käytettiin myös PSA:lla.


      • Ei kannata sekaanutua THP:hen. Minä valitsin aikoinaan omaani Hdi163 koneen 6-vaihteisella automaatilla. Ei ole tarvinnut katua. Nykyisin tarjolla on vielä parempaa, dieselinä tai bensana.


      • Tosi juttu,Jakohihnat katkeaa jo alle 100000 ajetussa autossa.
        vaihtoväli oli myydessä 180000/10v.Kun ostajat saatiin ostamaan autoja
        suurempi määrä alkoi hihnoja menemään poikki,Vaihtoväli pudotettu 105000/5v.
        Maksaakohan valmistaja ylimääräisen Jakohihnan vaihdon ja työ hinnan merkkiliikkeelle.
        Mun mielestä pitää maksaa,otan ainakin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta.
        Huoltokulut nousee 50% alkuperäisestä huoltovälistä.


    • Ihmettä ei siis ole tapahtunut suunnittelussa?

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uusimaa eristykseen - mentiinkö liian pitkälle?

      Muut Pohjoismaat eivät ole tällaista tehneet, vaikka niisstä tilanne on vakavampi. Tutkija ihmettelee THL:n uusia lukuja: ”Miten Uudenmaan sulkeminen
      Maailman menoa
      618
      4155
    2. Sanna Marin kovassa paikassa. Sääliksi käy.

      Ei tainnut Sanna tietää millaiseen myrskyyn joutuu. Hän on joutunut tilanteeseen jossa kansalaisten henki ja talous on vaarassa. Aivan kammottava til
      Maailman menoa
      341
      1144