Tämä on täysin selvä asia, se ovat ihmiset vuosisatojen aikana keksineet.
Sen todistaa jo pelkästään se, että sanaa KOLMINAISUUTTA EI LÖYDY Raamatusta, silloin sitä ei pidä käyttää.
Raamatusta ei löydy kolminaisuutta
81
153
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Olet oikeassa, kolminaisuus on vedetty "hatusta" ihmisten tietoisuuteen
Kolmiyhteinen Jumala
Vahvat kolmiyhteisen Jumalan todisteet Raamatussa on MATT. 28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen ei nimiin vaan nimeen ja nimi on JHWH
2KOR.13:13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
1MOOS.1:26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1MOOS.18:2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse
Jehovan todistajat eivät ole Kristittyjä kun kieltävät kolmiyhteisen Jumalan. Sanomalla jehovan todistajat, että uskovat Jumalan poikaan he valehtelevat. Kuinka Jumalalla voi olla ainutsyntyinen Poika mikä ei olisi Jumala??? Ei kuinkaan.
APT.28:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Kuinka jehovan todistajat voivat sanoa samoin kuin Apostoli Tuomas????
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Hyvä luento
Kannattaa kyllä kuunnella
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86- Ei kolminaisuudelle
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Kolmiyhteinen Jumala
Vahvat kolmiyhteisen Jumalan todisteet Raamatussa on MATT. 28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2KOR.13:13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
1MOOS.1:26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1MOOS.18:2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse
Jehovan todistajat eivät ole Kristittyjä kun kieltävät kolmiyhteisen Jumalan. Sanomalla jehovan todistajat, että uskovat Jumalan poikaan he valehtelevat. Kuinka Jumalalla voi olla ainutsyntyinen Poika mikä ei olisi Jumala??? Ei kuinkaan.
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Hyvä luento
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86# totuusvoittaaaina #
Miksi Jeesus rukoili, jos oli itse Jumala.
Tähän olisi jo vihdoin kiva saada vastaus - taatti
juu ei löydy
- taatti
Kolmiyhteinen Jumala
Hyvä luento
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86oi juu niinpä löytyy
- taatti
Ei kolminaisuudelle kirjoitti:
# totuusvoittaaaina #
Tähän olisi jo vihdoin kiva saada vastausPuhui itsekseen
# totuusvoittaaaina #
Tähän olisi jo vihdoin kiva saada vastausRukoili koska oli tullut ihmiseksi maanpäälle
FIL.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.- Valo voitti
taatti kirjoitti:
Puhui itsekseen
Taivas odottaa Jeesuksen ex-jehovan todistajaa!
https://www.youtube.com/watch?v=DuCPPYpuPac
Joh.14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että TEKIN olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille ISÄ, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa MINÄ OLEN ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt MINUT, on nähnyt ISÄN; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden HENGEN, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
https://www.youtube.com/watch?v=0K1Ynb8WRXw - Käännös
Kolmiyhteinen Jumala
Hyvä luento
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86Myös...
Joh. 14:31: ”Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä." (KR 1938) - totuuden puolesta
Rukoili koska oli tullut ihmiseksi maanpäälle
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.Jeesus on myös ihmiskunnan Lunastaja ja Välimies.
Jeesus rukoilee omiensa puolesta Isä oikealla Puolella, että me voisimme voittaa paholaisen kavalat jounet, kuten jt-harhaopin ja voittaa totuuden evankeliumilla paholaisen vangeiksi joutuneet.
Koska rakastamme kaikkia ihmisiä kerromme heille totuuden.
Ap. t. 26:18
"avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Ap. t. 26:18
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' totuusvoittaaaina kirjoitti:
Rukoili koska oli tullut ihmiseksi maanpäälle
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.Mutta myös Jeesusta rukoillaan
APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
Ja myös kumarrettiin
MATT.4: 9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos
lankeat maahan ja kumarrat minua."
10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä
kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja
häntä ainoata palveleman.'"
ILM.19: 10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen
rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee;
minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on
MATT.28: 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille
vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta
muutamat epäilivät.
LUUK.24: 51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja
hänet otettiin ylös taivaaseen.
52 Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
53 Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.
MATT.15: 25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta
minua."
MATT.20: 19 ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja
ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on
nouseva ylös."
20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja
kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.
21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano,
että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja
toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi."
22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte.
Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle:
"Voimme."- hgfdwertyuiolkjnb
Mutta myös Jeesusta rukoillaan
APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
Ja myös kumarrettiin
MATT.4: 9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos
10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä
häntä ainoata palveleman.'"
ILM.19: 10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen
rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee;
minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on
MATT.28: 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille
vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta
muutamat epäilivät.
LUUK.24: 51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja
hänet otettiin ylös taivaaseen.
52 Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
53 Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.
MATT.15: 25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta
minua."
MATT.20: 19 ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja
ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on
nouseva ylös."
20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja
kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.
21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano,
että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja
toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi."
22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte.
Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle:
"Voimme."# MATT.4: 9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos
10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, *******; sillä
häntä ainoata palveleman.'"#
Tämäkin osoittaa, että Jumala on Jeesusta suurempi ja että on Jumalan poika, joka teki jumalan tahdon kaikessa. Kolminaisuutta ei kyllä löydy, mutta kolmiyhteinen Jumala on Raamatussa monessa kohdaassa sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa
- niineilöydy
Löytyykö sieltä vuotta 1914?
- Heh..
"Löytyykö sieltä vuotta 1914?"
Hyvä veto. Eipä löydy. Aloittajan logiikalla vuodesta 1914 ei siis pidä puhua.
- Kyllä löytyy
Kolminaisuus on kutsumanimi asialle, jonka Raamattu ilmoittaa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Ei sanaa kolminaisuus tarvitse olla Raamatussa, jotta sitä voisi käyttää. Yhtä hyviä sanoja ovat kolmiyhteys ja kolmiykseys.
Kolminaisuuden voit huomata esim. lukemalla Raamatustasi kolme toisiinsa liittyvää lukua: Jesaja 6, Apt 28 ja Joh 12. Jälkimmäiset viittaavat ensimmäisen, mutta ensimmäisessä puhutaan Jehovasta, toisessa Pyhästä Hengestä ja kolmannessa Jeesuksesta.- Käännös
Samanlainen todiste on myös 1. Johanneksenkirje 5:8: ”Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä” - Raamattu 1933/38
- Käännös
Raamatun tekstin (raamatunkäännöksestä riippumatta) mukaan Jeesus sanoi apostoli Johanneksen mukaan:
”he kaikki olisivat yhtä,”
” niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa.”
” Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme,”
Ei oikein toimi kolminaisuusopin mukaan! - taatti
Käännös kirjoitti:
Samanlainen todiste on myös 1. Johanneksenkirje 5:8: ”Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä” - Raamattu 1933/38
oi juu kaikki pitävät täällä yhtä
- totuus vapautt.harh
taatti kirjoitti:
oi juu kaikki pitävät täällä yhtä
1.Joh. 5:7
" For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one."
Biblia 1776:
"7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:"
Raamatun opetuksessa on muitakin missä useampi kuin yksi merkitsee yhtä.
esim. aivoliitossa kaksi ihmistä tulevat yhdeksi lihaksi. Jos jt:t olisivat johdonmukaisia heidän pitäisi kieltää myös avioliitto.
Ihmettelen suuresti miksi pimeys on niin jt:t sokaissut, että he uskovat vartioseura-liikkeen harhaopit niin sokeasti?
Lähes kaikki harhat paljastuu jo sillä, että ihminen tai jt vaivaituisi lukemaan koko kyseisen luvun.
https://www.youtube.com/watch?v=DuCPPYpuPac - Heikko on sun homma
Käännös kirjoitti:
Raamatun tekstin (raamatunkäännöksestä riippumatta) mukaan Jeesus sanoi apostoli Johanneksen mukaan:
”he kaikki olisivat yhtä,”
” niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa.”
” Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme,”
Ei oikein toimi kolminaisuusopin mukaan!jaa jos noin irrotellaan raamatun jakeita asiayhteydestään, niin ollana takuulla itse paholaisen kanssa yhteistyössä, joka taitaa Raamatun väärinkäytön.
Huomaamme, ettei Jeesukselle kelvannut väärä Raamatun tulkininta, missä jakeita irroitettiin mielivaltaisesti asiayhteydestään.
Matt. 4:1-
" Silloin vietiin Jesus hengeltä korpeen kiusattaa perkeleeltä.
2 Ja kuin hän oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, sitte hän isosi.
3 Ja KIUSAAJA tuli hänen tykönsä ja sanoi: JOS sinä olet Jumalan Poika, niin sano, että nämät kivet leiviksi tulevat.
4 Mutta hän vastasi ja sanoi: kirjoitettu on: ei ihminen elä ainoasti leivästä, mutta jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.
5 Silloin otti perkele hänen kanssansa pyhään kaupunkiin, ja asetti hänen templin harjalle,
6 Ja sanoi hänelle: JOS sinä olet Jumalan Poika, niin laske sinus alaspäin; SILLÄ KIRJOITETTU ON: hän antaa käskyn enkeleillensä sinusta, ja he käsissä kantavat sinun, ettet joskus jalkaas kiveen loukkaa.
7 Niin JEESUS sanoi hänelle: taas ON kirjoitettu: ei sinun pidä kiusaaman Herraa sinun Jumalaas.
8 Taas vei hänen perkele sangen korkialle vuorelle, ja osoitti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden kunnian,
9 Ja sanoi hänelle: nämät kaikki minä annan sinulle, jos sinä lankeat maahan ja rukoilet minua.
10 Niin sanoi Jesus hänelle: mene pois, saatana! Sillä kirjoitettu on: Herraa sinun Jumalaas pitää sinun kumartaman, ja häntä ainoaa palveleman.
11 Silloin jätti hänen perkele; ja katso, enkelit tulivat ja palvelivat häntä" - Käännös
totuus vapautt.harh kirjoitti:
1.Joh. 5:7
" For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one."
Biblia 1776:
"7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:"
Raamatun opetuksessa on muitakin missä useampi kuin yksi merkitsee yhtä.
esim. aivoliitossa kaksi ihmistä tulevat yhdeksi lihaksi. Jos jt:t olisivat johdonmukaisia heidän pitäisi kieltää myös avioliitto.
Ihmettelen suuresti miksi pimeys on niin jt:t sokaissut, että he uskovat vartioseura-liikkeen harhaopit niin sokeasti?
Lähes kaikki harhat paljastuu jo sillä, että ihminen tai jt vaivaituisi lukemaan koko kyseisen luvun.
https://www.youtube.com/watch?v=DuCPPYpuPacMyös edellinen jae; 1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" - Käännös
Heikko on sun homma kirjoitti:
jaa jos noin irrotellaan raamatun jakeita asiayhteydestään, niin ollana takuulla itse paholaisen kanssa yhteistyössä, joka taitaa Raamatun väärinkäytön.
Huomaamme, ettei Jeesukselle kelvannut väärä Raamatun tulkininta, missä jakeita irroitettiin mielivaltaisesti asiayhteydestään.
Matt. 4:1-
" Silloin vietiin Jesus hengeltä korpeen kiusattaa perkeleeltä.
2 Ja kuin hän oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, sitte hän isosi.
3 Ja KIUSAAJA tuli hänen tykönsä ja sanoi: JOS sinä olet Jumalan Poika, niin sano, että nämät kivet leiviksi tulevat.
4 Mutta hän vastasi ja sanoi: kirjoitettu on: ei ihminen elä ainoasti leivästä, mutta jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.
5 Silloin otti perkele hänen kanssansa pyhään kaupunkiin, ja asetti hänen templin harjalle,
6 Ja sanoi hänelle: JOS sinä olet Jumalan Poika, niin laske sinus alaspäin; SILLÄ KIRJOITETTU ON: hän antaa käskyn enkeleillensä sinusta, ja he käsissä kantavat sinun, ettet joskus jalkaas kiveen loukkaa.
7 Niin JEESUS sanoi hänelle: taas ON kirjoitettu: ei sinun pidä kiusaaman Herraa sinun Jumalaas.
8 Taas vei hänen perkele sangen korkialle vuorelle, ja osoitti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden kunnian,
9 Ja sanoi hänelle: nämät kaikki minä annan sinulle, jos sinä lankeat maahan ja rukoilet minua.
10 Niin sanoi Jesus hänelle: mene pois, saatana! Sillä kirjoitettu on: Herraa sinun Jumalaas pitää sinun kumartaman, ja häntä ainoaa palveleman.
11 Silloin jätti hänen perkele; ja katso, enkelit tulivat ja palvelivat häntä"Miten "irroitellaan asiayhteydestä"?
Jeesuksen apostoli Johannes kirjoitti:
"Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". - Joh. 10:32, 33 (KR 1938) - Jumala ihmisenä
Käännös kirjoitti:
Miten "irroitellaan asiayhteydestä"?
Jeesuksen apostoli Johannes kirjoitti:
"Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". - Joh. 10:32, 33 (KR 1938)Niin olivatko nämä kirjanoppineet ja fariseukset oikeassa?
Eivät olleet.
Jeesus oli Jumala ja Jumalan Poika yksi Jumalan kolmesta persoonasta, joka oli tullut lihaan ihmiseksi.
Johannes 1 luku
"1 Alussa oli SANA, ja SANA oli Jumalan tykönä, ja SANA oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 KAIKKI on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli ELÄMÄ, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
14 Ja SANA tuli LIHAKSI ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut
."32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin HENGEN laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että TÄMÄ on Jumalan POIKA."
https://www.youtube.com/watch?v=s2h7FomT2Ag - Erityisesti se
Käännös kirjoitti:
Myös edellinen jae; 1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"Jehovan todistajathan eivät usko, että Jeesus on oikeasti Jumalan Poika. Heidän mielestään Hän on vain osa luomakuntaa, henkiluomus, enkeli.
- Käännös
Useissa uusissa laajalti puhuttujen kielien raamatunkäännöksissä ”henki” kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella (ei ”Persoona”).
Esim. 1. Moos. 1:2
”Jumalan henki liikkui vetten yllä.” - Uusi Kirkkoraamattu 1992; suom.
”et l'esprit de Dieu se mouvait au-dessus des eaux.” - Louis Segond; ransk.
” e lo spirito di Dio aleggiava sulla superficie delle acque.” - Riveduta Bibbia; esp. - taatti
jus juu Kolminaisuus löytyy sittenkin 1914, 1945, 1970
- Käännös
Miten em. vuodet liittyvät kolminaisuuteen?
Todennäköisesti ei mitenkään... vai jos, niin siitä tieto. - Jeesus on Jumala.
Käännös kirjoitti:
Miten em. vuodet liittyvät kolminaisuuteen?
Todennäköisesti ei mitenkään... vai jos, niin siitä tieto.Jeesus ei kieltänyt ex-sokeaa kumartamasta Häntä, sillä Hän on Jumala.
"32 Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana syntyneen silmät.
33 Jos hän ei olisi Jumalasta, ei hän voisi mitään tehdä."
34 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
35 Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
Nää on pahoja paikkoja jt:n harhaopille.
Matt. 4:10
"10 Silloin JEESUS sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun KUMARTAMAN ja häntä AINOATA palveleman'.""
..."AINOATA", SILLÄ KOLMIYHTEINEN JUMALA ON YKSI.
36 Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
37 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
38 Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän KUMARTAEN RUKOILI HÄNTÄ.
39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy"."
- taatti
hyi kun paha sana koko kolmi nai suus löytyi kyl ihan muusta kirjasta.
- Käännös
”Mielipide on yleisesti ottaen joukko ihmisen omia ajatuksia jostakin tietystä asiasta tai aiheesta.
Mielipide muodostuu ihmisen omista kokemuksista sekä kuulemista tai näkemistä aihetiedoista.”
- Wikipedia (suom.). - RAAMATUN SANA
Käännös kirjoitti:
”Mielipide on yleisesti ottaen joukko ihmisen omia ajatuksia jostakin tietystä asiasta tai aiheesta.
Mielipide muodostuu ihmisen omista kokemuksista sekä kuulemista tai näkemistä aihetiedoista.”
- Wikipedia (suom.)....mutta Jumala sana totuus on luettavissa monissa eri Raamatun kohdissa:
Matt. 3:13-16
"13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
16 Kun JEESUS oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki JUMALAN HENGEN tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, TAIVAASTA kuului ääni, JOKA sanoi: "Tämä on MINUN rakas POIKANI, johon minä olen mielistynyt"."
Paavali korosti Jumalan kolminaiuutta aina:
2. Kor. 13:14
"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."
Armolahjat jaetaa kolmiyhteyden kautta:
1.Kor. 12:4-6
"4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta HENKI on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta HERRA on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
Suorastaan huvittavaa, että joku kehtaa väitellä Jumalan kolminaisuutta vastaan! - taatti
RAAMATUN SANA kirjoitti:
...mutta Jumala sana totuus on luettavissa monissa eri Raamatun kohdissa:
"13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
16 Kun JEESUS oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki JUMALAN HENGEN tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17 Ja katso, TAIVAASTA kuului ääni, JOKA sanoi: "Tämä on MINUN rakas POIKANI, johon minä olen mielistynyt"."
"Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
Suorastaan huvittavaa, että joku kehtaa väitellä Jumalan kolminaisuutta vastaan!Kiva kun sulla on huvittavaa !
Juu ensin löyty sitten ei ja nyt taas löytyy saas nähdä jokos kohta häviää, - Käännös
RAAMATUN SANA kirjoitti:
Suorastaan huvittavaa, että joku kehtaa väitellä Jumalan kolminaisuutta vastaan!Myös esim. Jesaja 61:1 mainitaan kaikki kolme... vai onko näin?
Biblia 1776 - ”Herran, Herran henki on minun päälläni,...” - Huom. Kaksi herraa isolla alkukirjaimella ja yksi henki pienellä alkukirjaimella
KR 1933/38 - ”Herran, Herran Henki on minun päälläni...” - Ja... Kaksi herraa isolla alkukirjaimella ja yksi henki isolla alkukirjaimella
KR 1992 - ”Herran henki on minun ylläni,..” - Ja nyt... Yksi herra isolla alkukirjaimella ja yksi henki pienellä alkukirjaimella - Käännös
RAAMATUN SANA kirjoitti:
Suorastaan huvittavaa, että joku kehtaa väitellä Jumalan kolminaisuutta vastaan!Varmasti ainakin Katekismuksen ja Kirkkoraamatun 1938 tekstit tukevat kolminaisuusoppia:
Katekismus; Ensimmäinen uskonkohta; 12;
”Minä uskon Jumalaan,
Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.”
KR 1933/38 - ”Herran, Herran Henki on minun päälläni...” - taatti
Käännös kirjoitti:
Varmasti ainakin Katekismuksen ja Kirkkoraamatun 1938 tekstit tukevat kolminaisuusoppia:
Katekismus; Ensimmäinen uskonkohta; 12;
”Minä uskon Jumalaan,
Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.”
KR 1933/38 - ”Herran, Herran Henki on minun päälläni...”Juu kyllä näin näyttää olevan että ei löydy.
- Käännös
RAAMATUN SANA kirjoitti:
Suorastaan huvittavaa, että joku kehtaa väitellä Jumalan kolminaisuutta vastaan!Jesaja 61:1
ר֛וּחַ אֲדֹנָ֥י יְהוִ֖ה עָלָ֑י יַ֡עַן מָשַׁח֩ יְהוָ֨ה אֹתִ֜י לְבַשֵּׂ֣ר עֲנָוִ֗ים שְׁלָחַ֙נִי֙ לַחֲבֹ֣שׁ לְנִשְׁבְּרֵי־לֵ֔ב לִקְרֹ֤א לִשְׁבוּיִם֙ דְּרֹ֔ור וְלַאֲסוּרִ֖ים פְּקַח־קֹֽוחַ׃ - Biblia Hebraica - hepr.
”Der Geist des HERRN HERRN ist über mir,... - Luther 1545 – saks.
”The Spirit of the Lord GOD is upon me...” - King James – engl.
”The Spirit of the Lord Jehovah is upon me...” - American Satandard – engl.
”EL espíritu del Señor Jehová es sobre mí” - Reina Valera – esp.
”L'esprit du Seigneur, l'Eternel, est sur moi,...” - Louis Segond – ransk.
”The Spirit of the Lord Jehovah is on me...” - Young´s literal – engl.
”Herrens, HERRENS Ande är över mig,...” - Svenska bibeln 1917 – ruots.
The Spirit of the Lord Jehovah is on Me...” - Green´s literal - engl.
”Suvereenin Herran Jehovan henki on minun päälläni,...” UM – suom. - taatti
Käännös kirjoitti:
Jesaja 61:1
ר֛וּחַ אֲדֹנָ֥י יְהוִ֖ה עָלָ֑י יַ֡עַן מָשַׁח֩ יְהוָ֨ה אֹתִ֜י לְבַשֵּׂ֣ר עֲנָוִ֗ים שְׁלָחַ֙נִי֙ לַחֲבֹ֣שׁ לְנִשְׁבְּרֵי־לֵ֔ב לִקְרֹ֤א לִשְׁבוּיִם֙ דְּרֹ֔ור וְלַאֲסוּרִ֖ים פְּקַח־קֹֽוחַ׃ - Biblia Hebraica - hepr.
”Der Geist des HERRN HERRN ist über mir,... - Luther 1545 – saks.
”The Spirit of the Lord GOD is upon me...” - King James – engl.
”The Spirit of the Lord Jehovah is upon me...” - American Satandard – engl.
”EL espíritu del Señor Jehová es sobre mí” - Reina Valera – esp.
”L'esprit du Seigneur, l'Eternel, est sur moi,...” - Louis Segond – ransk.
”The Spirit of the Lord Jehovah is on me...” - Young´s literal – engl.
”Herrens, HERRENS Ande är över mig,...” - Svenska bibeln 1917 – ruots.
The Spirit of the Lord Jehovah is on Me...” - Green´s literal - engl.
”Suvereenin Herran Jehovan henki on minun päälläni,...” UM – suom.jus juu No nyt rupes taas löytymään tossa hepreassa on ainakin samoja sanoja muistuttavia merkintöjä.
- Käännös
taatti kirjoitti:
jus juu No nyt rupes taas löytymään tossa hepreassa on ainakin samoja sanoja muistuttavia merkintöjä.
Kyllä Raamatun tekstin kääntämisessä kielillä englanti, espanja, ranska, jne... (väheksymättä suomenkielistä Raamattua) on ollut merkittävä vaikutus siihen, että kaikilla lukutaitoisilla on mahdollisuus itse lukea Raamattua!
- taatti
Läytyykös siitä traktaatista tätä rumaa sanaa jossa on kolme sanaa ja joka on yksisana, jota en enää kirjoita ?
- kysyn vaan?
Tätäkö tarkoitit?
http://42424.fortunecity.ws/#kiinnittakaa_huomiota_itseenne_ja_koko_laumaan_1991
- Ei kolminaisuudelle
Miksi Jeesus sanoi Jumalaa ( Isäänsä ) itseään suuremmaksi, kuin mitä itse oli, jos oli itse Jumala??????
Miksi jeesus sanoi, että on asioita joita vain Jumala tietää, jos itse oli Jumala.
Kolminaisuus oppi tekee Jeesuksesta suuren valehtelijan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- taatti
Ei taida löytyä sittenkään vai mitekäs on ?
- taatti
Hei mikä käsitys on veljeseuralla onko kolminaisuus raamatun opetus vai ei ?
- Ei kolminaisuudelle
Raamatussa ei ole kolminaisuusoppia:
1. Miksi Jeesus rukoili, jos oli Jumala
2. Miksi katsoi taivasta kohti kun rukoili, jos oli itse Jumala
3. Miksi Jeesus sanoi että on asioita joita hän ei tiennyt, jotka tiesi vain Jumala
4. Miksi Jeesus sanoi Jumalaa ( isäänsä) suuremmaksi kuin itse oli, jos oli itse Jumala
5. Miksi Jeesus huusi ristillä ennen kuolemaansa, miksi isä hylkäsit minut, jos itse oli Jumala.
Näitä esim. on vaikka kuinka paljon, että siinä mielessä on järkyttävää että ihmisiä johdetaan harhaan. - taatti
3. Miksi Jeesus sanoi että on asioita joita hän ei tiennyt, jotka tiesi vain Jumala
4. Miksi Jeesus sanoi Jumalaa ( isäänsä) suuremmaksi kuin itse oli, jos oli itse Jumala
5. Miksi Jeesus huusi ristillä ennen kuolemaansa, miksi isä hylkäsit minut, jos itse oli Jumala.
Näitä esim. on vaikka kuinka paljon, että siinä mielessä on järkyttävää että ihmisiä johdetaan harhaan.justiinsa just tätämieltä minäkin ei ooo vai voisiko olla mitään jota en olisi huomannu ?
- Ei kolminaisuudelle
taatti kirjoitti:
justiinsa just tätämieltä minäkin ei ooo vai voisiko olla mitään jota en olisi huomannu ?
Tässä lisää:
Pyhä henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima, mikä tulee selvästi esille luomiskertomuksessa, silloin ei voida puhua kolminaisuudesta.
Toiseksi Pyhällä hengellä ei ole nimeä, sitä ei löydy Raamatussa, joka todistaa sen että se on Jumalan vaikuttava voima, joka vaikuttaa joka pv maailmassa.
Miksi Raamatussa puhutaan Jumalan pojasta, jos jeesus oli Jumala????? - totuutta peliin
Tässä lisää:
Pyhä henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima, mikä tulee selvästi esille luomiskertomuksessa, silloin ei voida puhua kolminaisuudesta.
Toiseksi Pyhällä hengellä ei ole nimeä, sitä ei löydy Raamatussa, joka todistaa sen että se on Jumalan vaikuttava voima, joka vaikuttaa joka pv maailmassa.
Miksi Raamatussa puhutaan Jumalan pojasta, jos jeesus oli Jumala?????# ei kolminaisuudelle #
Olet oikeassa, kolminaisuutta ei todellakaan löydy Raamatusta, sen todistaa jo nuo raamatun kohdat jotka mainitsit.
Kyllä tehdään yksinkertaisesta asiasta monimutkainen väittämä. - miksi miksi miksi mi
Näitä esim. on vaikka kuinka paljon, että siinä mielessä on järkyttävää että ihmisiä johdetaan harhaan.Näihin kysmyksiin on jehoville vastattu miljoona kertaa, mutta he ovat kuin kuuroja kuulijoita jotka aina esittävät samat kysymykset huolimatta siitä, että heille on niihin vastattu. Jehovien kolminaisuuden kieltävä oppi on vastakysymysten varassa, mihin ei mikään vastaus heille kelpaa.
- kova tuomio kerran
totuutta peliin kirjoitti:
# ei kolminaisuudelle #
Olet oikeassa, kolminaisuutta ei todellakaan löydy Raamatusta, sen todistaa jo nuo raamatun kohdat jotka mainitsit.
Kyllä tehdään yksinkertaisesta asiasta monimutkainen väittämä.hassua, kun ei kukaan mitään raamatun kohtaa edes maininnut. Jehovien Pyhän Hengen väärin ymmärrys on yhden väärin ymmärretyn jakeen varassa ja muille Raamatun kohdille ei anneta mitään arvoa.
- kaikki kieroon
totuutta peliin kirjoitti:
# ei kolminaisuudelle #
Kyllä tehdään yksinkertaisesta asiasta monimutkainen väittämä...toistavat näitä harhaoppejaan, sillä pelkäävät... niin jt:n oppi perustuu pelkoon ja puurtamiseen sekä ihmisten miellyttämiseen.
On käsittämätöntä miten joku voi lukea ja ymmärtää väärin Raamattua sekä opettaa niin kierosti... niin valeen isän eli antikristuksen voimat ovat todelliset - yksi selitys
Tässä lisää:
Miksi Raamatussa puhutaan Jumalan pojasta, jos jeesus oli Jumala?????Jeesus on yksi Jumalan inkarnaatio.
- Ei kolminaisuudella
miksi miksi miksi mi kirjoitti:
Näihin kysmyksiin on jehoville vastattu miljoona kertaa, mutta he ovat kuin kuuroja kuulijoita jotka aina esittävät samat kysymykset huolimatta siitä, että heille on niihin vastattu. Jehovien kolminaisuuden kieltävä oppi on vastakysymysten varassa, mihin ei mikään vastaus heille kelpaa.
6. Miksi Raamatussa puhutaan Jumalan pojasta, jos jeesus oli Jumala?????
7.Pyhä henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima, mikä tulee selvästi esille luomiskertomuksessa, silloin ei voida puhua kolminaisuudesta.
8. Toiseksi Pyhällä hengellä ei ole nimeä, sitä ei löydy Raamatussa, joka todistaa sen että se on Jumalan vaikuttava voima, joka vaikuttaa joka pv maailmassa jne.
Miksi nämä Raamatun kohdat pitää mitätöidä ja Jeesuksesta tehdä suuri valehtelija.
Miettikää sitä ennen kuin avaatte seuraavan kerran suunne. - Jeesus oli ihminen
Näitä esim. on vaikka kuinka paljon, että siinä mielessä on järkyttävää että ihmisiä johdetaan harhaan.Kaikkiin näihin on sama vastaus. Jeesus oli tuolloin ihmisenä maan päällä. Hän oli riisunut jumaluutensa ja ottanut orjan muodon, kuten Raamattu kertoo.
- kolminaisuus totta
Ei kolminaisuudella kirjoitti:
6. Miksi Raamatussa puhutaan Jumalan pojasta, jos jeesus oli Jumala?????
7.Pyhä henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima, mikä tulee selvästi esille luomiskertomuksessa, silloin ei voida puhua kolminaisuudesta.
8. Toiseksi Pyhällä hengellä ei ole nimeä, sitä ei löydy Raamatussa, joka todistaa sen että se on Jumalan vaikuttava voima, joka vaikuttaa joka pv maailmassa jne.
Miksi nämä Raamatun kohdat pitää mitätöidä ja Jeesuksesta tehdä suuri valehtelija.
Miettikää sitä ennen kuin avaatte seuraavan kerran suunne.5 ekaan on sama vastaus. Jeesus oli ihmisenä maan päällä. Riisunut jumaluutensa ja ottanut orjan muodon.
6. Jeesus on eri persoona kuin Isä. Kuitenkin samaa Jumaluutta. Kolminaisuus tarkoittaa sitä, että Jumala on kolme erillistä persoonaa, jotka ovat kuitenkin yksi Jumala.
7. Nimenomaan luomiskertomuksessa käy hyvin esille kolminaisuus. Kaikki kolme persoonaa mainitaan siinä. Pyhä Henki mainitaan tekijänä useissa Raamatun kohdissa. Lisäksi Pyhästä Hengestä käytetään persoonapronominia hän. Ei siis voi olla persoonaton voima.
8. Tähän tulikin jo aika pitkälti vastattua edellisessä kohdassa. - Jeesuksen oma
kolminaisuus totta kirjoitti:
5 ekaan on sama vastaus. Jeesus oli ihmisenä maan päällä. Riisunut jumaluutensa ja ottanut orjan muodon.
6. Jeesus on eri persoona kuin Isä. Kuitenkin samaa Jumaluutta. Kolminaisuus tarkoittaa sitä, että Jumala on kolme erillistä persoonaa, jotka ovat kuitenkin yksi Jumala.
7. Nimenomaan luomiskertomuksessa käy hyvin esille kolminaisuus. Kaikki kolme persoonaa mainitaan siinä. Pyhä Henki mainitaan tekijänä useissa Raamatun kohdissa. Lisäksi Pyhästä Hengestä käytetään persoonapronominia hän. Ei siis voi olla persoonaton voima.
8. Tähän tulikin jo aika pitkälti vastattua edellisessä kohdassa.äissä neljässä Raamattutunnissa on hyvät vastaukset, mistä harhasta jt:ssä on kysymyksessä.
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86
- taatti
Juu asia tuli kyllä selväksi mutta yksi pieni kysymys jäi vielä hiertämään että löytyykös sitä kolminaisuutta raamatusta ?
Ei tämä nyt minulle elämän ja kuoleman kysymys ole mutta olisi kiva saada varmuus.- Ei kolminaisuudelle
Kolminaisuutta ei ole Raamatussa, se osoittaa jo nuo muutamat esimerkit jotka mainitsin ja muitakin löytyy vaikka kuinka paljon VT ja UT.
- on se
Kolminaisuutta sanana ei ole Raamatussa, mutta sieltä löytyy todisteet kolminaisuuden olemassaololle. Niitä on jo esitetty useita tässäkin ketjussa.
- Raamattu tutuksi
Jeesus=Jahve,Jehova.
- Ei kolminaisuudelle
Jeesus on Jumala poika
- Totuus ratkaisee
Jeesus on Jumala poika
Jumalalla on poika, sen osoittaa Raamattu selvästi ja sen ymmärtää jokainen lukutaitoinen, joita kristillisissä piireissä on melko vähän.
- Väärin ymmärretty
Useat keskusteluun osallistuneet eivät näytä tietävän mitä kolminaisuudella oikeasti tarkoitetaan. Avataanpa tätä hieman. Jumalalla on siis kolme erillistä persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Nämä kaikki ovat yhdessä kuitenkin yksi Jumala.
Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, mutta Poika ei ole Isä, Poika ei ole Pyhä Henki, Isä ei ole Poika, Isä ei ole Pyhä Henki, Pyhä Henki ei ole Isä, eikä Pyhä Henki ole Poika. Kaikki kolme ovat erillisiä persoonia, mutta yksi Jumala.
Kun tämän tajuaa, niin Raamatussa ei ole mitään ristiritaa. - taatti
justiinsa juu näin se meneekin hyvä kun kerroit.
- Ei kolminaisuudelle
KOLMINAISUUSOPPIIN uskovat ihmiset sanovat, että Jumalassa on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kukin näistä kolmesta persoonasta on yhdenvertainen toisten kanssa, kaikkivaltias ja luomaton. Näin ollen Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, mutta silti on vain yksi Jumala.
Monet kolminaisuusopin kannattajat myöntävät, etteivät he kykene selittämään tuota opetusta. Silti he saattavat uskoa, että Raamattu opettaa sitä. On hyvä huomata, että Raamatussa ei ole kertaakaan sanaa ”kolminaisuus”. Löytyykö sieltä kuitenkin kolminaisuuden ajatus? Saadaksemme tähän vastauksen katsomme erästä jaetta, jolla kolminaisuuden kannattajat usein perustelevat tuota oppia.
Johanneksen 1:1:ssä sanotaan: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.” (Vuoden 1938 kirkkoraamattu.) Myöhemmin samassa luvussa apostoli Johannes osoittaa selvästi, että ”Sana” on Jeesus (Johannes 1:14). Koska Sanaa kutsutaan Jumalaksi, jotkut päättelevät, että Poika ja Isä ovat samaa Jumalaa. - Joo-o..
KOLMINAISUUSOPPIIN uskovat ihmiset sanovat, että Jumalassa on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kukin näistä kolmesta persoonasta on yhdenvertainen toisten kanssa, kaikkivaltias ja luomaton. Näin ollen Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, mutta silti on vain yksi Jumala.
Monet kolminaisuusopin kannattajat myöntävät, etteivät he kykene selittämään tuota opetusta. Silti he saattavat uskoa, että Raamattu opettaa sitä. On hyvä huomata, että Raamatussa ei ole kertaakaan sanaa ”kolminaisuus”. Löytyykö sieltä kuitenkin kolminaisuuden ajatus? Saadaksemme tähän vastauksen katsomme erästä jaetta, jolla kolminaisuuden kannattajat usein perustelevat tuota oppia.
Johanneksen 1:1:ssä sanotaan: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.” (Vuoden 1938 kirkkoraamattu.) Myöhemmin samassa luvussa apostoli Johannes osoittaa selvästi, että ”Sana” on Jeesus (Johannes 1:14). Koska Sanaa kutsutaan Jumalaksi, jotkut päättelevät, että Poika ja Isä ovat samaa Jumalaa.Useissa erikielisissä Raamatun käännöksissä tuossa kohdassa on määräinen artikkeli ennen Jumalaa. Agricolan uudessa testamentissakin sanotaan Sana oli se Jumala. Eli korostetaan, että kyse on samasta Jumalasta, ei kahdesta erillisestä.
- korjaus
Itseasiassa sanajärjestys on toinen, mutta ajatus sama:
Joh 1:1 Algusa oli Sana/ Ja se Sana oli Jumalan tykene/ Ja Jumala oli se Sana/ - taatti
Ahaa siis just kolminaisuus onkin sittenkin OK tätä mieltähän tässä ollaan oltu kokoajan.
- Ei kolminaisuudelle
Olet väärässä:
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:14 - taatti
Olet väärässä:
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1:14juu pa nyt huomaan että olinkinymmärtänyt vääri eli eihän sitä löytynytkään eihän?
- Käännös
Esim. Jeesus sanoi Johanneksen mukaan (huom. kreikankielen sana θεός / the·os′/ ”jumala” / kirjoitettu pienellä alkukirjaimella suomenkielisessä Raamatussa / KR 1938):
Joh. 10:34-36 - ”Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?” - taatti
No niin kokoajan olen ollut samaa mieltä että ei löydy.
Onhan muutkin nyt tätä mieltä ? - Käännös
Liittyen Raamatun tekstiin Joh. 1:1; suomenkielisissä Raamatun käännöksissä (aivan oikein) tehdään selvä ero sanan ”jumala/Jumala” välillä vaikka alkutekstissä on sama sana (riippuen ko. artikkelista).
Esim.: Psalmi 86:2 - ”Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;” (KR 1938)
Psalmi 86:2 - ”Sanoin: olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman lapsia.” (Aapeli Saarisalo ”Salmit ja Jobin kirja)
Psalmi 86:2 - ”Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia,” (KR 1992) - Ex-witness
Minusta on hyvin vaikea koettaa ymmärtää ihmisiä, jotka sinnittelevät pitäen kiinni esimerkiksi kolminaisuusopista, jonka alkuperä ja todellisuus on paljastettu jopa katolilaisten omissa kirjoissa. Nämä ihmiset eivät millään tavalla halua sisäistää sitä, että heidät on saatettu ohjata harhaan uskonnollisten isntituutioiden ja palkkaa saavien pappien ja saarnaajien toimesta. Vaikka yrität kuinka todistella kolminaisuusoppiin uskovalle realiteetteja, he eivät kykene ajattelemaan järkevästi. Olen tämän itse kokenut aikanani ja senkin jälkeen joitakin kertoja. On surullista, että nämä muuten sydämmessään vilpittömät ihmiset uskovat koko elämänsä ajan silkkaan valheeseen ja petokseen, jonka tarkoitus on liata Jumalan todellinen olemus. Raamatussa on selvästi esitelty persoona joka on kaiken tämän sokaisevan ja myrkyllisen utuisen usvan takana. Saatana on eksyttänyt miljoonat ihmiset heidän tietämättä sitä. Tilanne on valitettava ja traagisen surullinen. 1. Johannes.5: 19
Oletteko ajatelleet Jeesuksen todellista suuruutta siinä, että hän kertoi opetuslapsilleen Saatana todellisen tarkoitusperän ja osoitti, että tälläinen persoonallinen paha enkeli on todellinen. SIksi meidän ei koskaan pitäisi epäillä hänen olemassaoloaan. Katsaus siihen, mitä maailmassa tapahtuu tänään, eilen ja menneisyydessä riittää kertomaan meille, kuka todellisuudessa hallitsee maailmaa.
2. Korinttolaisille 4:4 - pelkkä sana
Raamatusta ei löydy myöskään sanoja:
tuhatvuotinenVALTAKUNTA",
kenttäpalveluksen raportointi,
haaratoimisto komitea,
vartiotornin tutkistelu,teokraattinen palveluskoulu ja-kokous.
Sieltä ei löydy myöskään että salilla puhujamiesten pitää pitää solmiota,eikä farkut käy.
Siellä ei myöskään puhuta mitään siitä että kun haaratoimistoveli sanoo konventissa,puheissaan epäsuorasti että: "kaikki luopiot ovat hulluja",pitää yleisön taputtaa.Vai sanooko ja jos sanoo,missä?
Eiks jee?- rauha rauha
Eikä sieltä löydy sanoja:
teokraattinen sodankäynti
valtakunnan sali
perheenjäsenien hylkääminen ja karttaminen
Joten sovitaanko ettei kukaan noita sanoja käytä,ei myöskään sanaa:kolminaisuus. - Käännös
rauha rauha kirjoitti:
Eikä sieltä löydy sanoja:
teokraattinen sodankäynti
valtakunnan sali
perheenjäsenien hylkääminen ja karttaminen
Joten sovitaanko ettei kukaan noita sanoja käytä,ei myöskään sanaa:kolminaisuus.Eikä "jouluevankeliumista" löydy esim. sanoja "kinkku" tai "tonttulakki".
- Käännös
Mutta myönteisiä ajatuksia löytyy Jeesuksen seuraajien kirjoituksista... esim.
Fil. 4:8:
"Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;" (KR1938)- Ei kolminaisuudelle
Johanneksen 1:1:ssä sanotaan: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.” (Vuoden 1938 kirkkoraamattu.) Myöhemmin samassa luvussa apostoli Johannes osoittaa selvästi, että ”Sana” on Jeesus (Johannes 1:14). Koska Sanaa kutsutaan Jumalaksi, jotkut päättelevät, että Poika ja Isä ovat samaa Jumalaa.
Muista, että tämä osa Raamatusta kirjoitettiin alun perin kreikaksi. Myöhemmin kreikkalainen teksti käännettiin muille kielille. Monet raamatunkääntäjät eivät kuitenkaan käyttäneet ilmausta ”Sana oli Jumala”. Miksi eivät? Raamatun kreikan tuntemuksensa perusteella he tulivat siihen tulokseen, että tuo kohta oli käännettävä toisella tavalla. Millä tavoin? Tässä muutama esimerkki: ”Logos [Sana] oli jumalallinen.” (A New Translation of the Bible.) ”Sana oli jumala.” (The New Testament in an Improved Version.) ”Sana oli Jumalan luona ja olemukseltaan samanlainen kuin hän.” (The Translator’s New Testament.) Näiden käännösten mukaan Sana ei ole itse Jumala mutta hänestä puhutaan ”jumalana” (pienellä alkukirjaimella), koska hän on korkeassa asemassa Jehovan luomusten joukossa.* Sana ”jumala” merkitsee tässä jakeessa ’väkevää’.
- Anton Gabriel Alm
Iltaa viettivät yhdessä Ville Kalle ja Niilo.
Ja näin he muodostivat kolminaisuuden.
Raamattu on alunperin juutalaisten teos.
Jutskut ovat aina olle monoteisteja unitaristeja.
Mohammed sai vaikutteita juutalaisuudesta, jonka
takia "Allah on yksi"
Kolminaisuusoppia ei todellakaan oli Raamatussa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422712Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423402444- 352124
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471856- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251579- 441450
- 1001419
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391375- 361166