Tutkimus: lihansyönnin vähentäminen ratkaisee vesipulan

Näin on

Aalto-yliopiston tutkijoilla taas välähtää ja taas suomalaisia lihansyöjiä saadaan taas syyllistää maailman vesipulasta, koska jutussa mainittiin heti Helsinki.
Siinähän olisi pitänyt mainita joku Afrikan pääkaupunki, jota asia koskee.
Tutkijoiden mukaan lihansyönnin vähentäminen vähentää kuivuudesta kärsivien alueiden vesivarojen kulumista.
Että niinkuin suomen lihakarja joisi kuivuudesta kärsivien alueiden kaivojen vettä, kuten Afrikkalaisen kyläkaivon vettä.
Eihän kuivuudesta kärsiviin maihin ole vesijohtoja suomesta vedetty, eivät juo suomen maaperän vettä.
Jos kerran lihakarja kuluttaa maailman vesivaroja, niin silloinhan pitää ampua kaikki hirvet, karhut, sudet ja muut eläimet, koska nekin kuluttavat maailman vesivaroja.
Samoin kaikki kalat vesistöistä, koska kalat vasta vettä kuluttavat.

Jos Aalto-yliopiston tutkijat ovat sitä mieltä, mitä otsikko kertoo, niin maailman nälänhätä ratkaistaan niin, että se syömäkelpoinen ruoka, minkä kaupat roskiin heittävät, se jaetaan maailman nälkää näkeville.
Näin saadaan nälkäongelma poistettua koko maailmasta, kun suomen kauppojen roskiin menevä ruoka annetaan nälkäisille.

6

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea kanssa!

No, eikös kaikki maitotuotteet tule myös karjasta? Pitäisikö kaikki lehmät lahdata, kun nekin tarvitsevat vettä ja viljaa elääkseen?

• """"""

Mukavaksi nuo tutkimukset menevät, heidän mielestä kaikkeen on syypää hetero suomalainen mies.

• tyhjät pois

Maailman väkilukua voitaisiin vähentää aluksi 3-4 miljardilla ihmisellä.

• Tärkeää testata

"Suomen vesijalanjäljestä 47 prosenttia syntyy maan rajojen ulkopuolella ja merkittävä osuus siitä juuri alueilla, joilla vettä on niukasti. Vesijalanjäljellä tarkoitetaan valtioiden tai ihmisten kaiken kulutuksen vaatimaa vesimäärää. Se tarkoittaa siis talousvettä ja kaikkien kulutettujen tuotteiden vaatimaa ns. piilovettä.

YK:n arvion mukaan maailman väkiluku ylittää yhdeksän miljardia vuoteen 2050 mennessä. Se tarkoittaa yli kahden miljardin lisäystä tämänhetkisten ruokittavien suiden määrään.

Tutkijat arvioivat, että vähentämällä eläintuotteiden määrää ruokavaliossa pystyttäisiin takaamaan riittävä ravinto 1,8 miljardille ihmisille vedenkulutusta lisäämättä. Potentiaaliset säästöt jakautuvat kuitenkin epätasaisesti ja säästöjen vaikutus vedenpuutteeseen vaihtelee maittain".

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ruokavalio_vesipula-23832

Seuraa hiilidioksiidi jalanjälkiäsi.

Seuraa vesijalanjälkiäsi.

Seuraa sinileväjalanjälkiäsi.
      http://yle.fi/uutiset/laske_sinilevajalanjalkesi_oletko_itameren_suurlannoittaja_vai_rakkolevan_paras_ystava/7382818

Loput jalanjäkitestit löytyy tuolta ->

http://www.ymparisto.fi/fi-FI/Kulutus_ja_tuotanto/Tuotesuunnittelu_ja_tuotteet/Elinkaariarviointi_jalanjaljet_ja_panostuotosmalli

• grillaamaan

Save the Planet, kill yourself.

• Suojele sinäkin

Minä olen isänmaallinen huolehdin Itämeretä. Ostain aina ulkomaista kun vain suinkin mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe