Heijastimet/järki käteen

ex motoristi/autoileva

Moikka, kaikille! Tämä ei todellakaan ole mikään "saarna" vaan; nyt kun alkaa olla hämärää aamuin/illoin, niin eikö voitais' laittaa heijastinta vaatteisiin ? Useasti huomaan kun joku kulkee suojatietä/tai sen ulkopuolella, mustat vaatteet päällä ja kännykkä korvalla), eivät edes katso, tuleeko autoja jostain suunnasta ! Vaikka nopeuteni olis esim Liisankadulla Hesassa 30 km/h, niin eivät jalankulkijat välitä "pätkääkään" omasta hengestään. Jos esim. sataa vettä, niin ei autoilija/motoristi, VOI huomata edessään mustiin /harmaisiin pukeutuneita ihmisiä !
Omasta mielestäni siinä tapauksessa, kävelijä on itse vastuussa, ei autoilija ! Itse olen ollut YK:n sotilaspoliisi yli 20-vuotta sitten. En voi todellakaan ymmärtää, miksi heijastimia ei käytetä ja puhelimeen vaan puhutaan eikä edes katsota tuleeko jostain auto vai ei ! Toivottavasti tämä viesti "antaisi" edes hieman keskustelua aiheesta; josta on jo vuosikymmenet puhuttu !

6

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastenkengissä

Miksi helposti kiinnitettäviä heijastimia ei ole saatavilla. Esim pinssi tyyppisiä tai pieni lätkä jonka takana pieni hakaneula. Tiedän, paremmin erottuu heiluva mutta kun se katoaa jo muutaman päivän kuluttua kun lanka on poikki ja vaatteessa reikä. Talvi jalkineisiin voitaisiin laittaa heijastimia.

• ????

Mitenkäs noi venyvät hihaan tai lahkeeseen laitettavat heijastimet? Mun mielestä ovatten hyvää tuotekehitystä: näkyvyyttä helposti eikä jää reikiä.

• ex motoristi
        ???? kirjoitti:

Mitenkäs noi venyvät hihaan tai lahkeeseen laitettavat heijastimet? Mun mielestä ovatten hyvää tuotekehitystä: näkyvyyttä helposti eikä jää reikiä.

Joo , itsekin käytän moisia heijastimia, yleensä kahta, lenkkeillessä jopa neljää. Mun mielestäni minä olen se "trendikäs" :-) Kun 80-luvun alussa teetin nahkapuvun, niin halusin siihen ns. saumojen kohdille heijastinnauhaa ja sehän onnistui.ja sitä oli laitettu pyyntöni (suunnitelmani mukaisesti) monta metriä !

• tosikko

Kun tällainen kolmeakymppiä lähestyvä nainen kiinnittää hämärän tultua heijastinta hihaan, niin kyllä kanssamatkustajia hymyilyttää! Sitä saa ihan heikkopäisen maineen kun hermoilee heijastimesta. Itse en lähde kotoa enää näinä päivinä ilman heijastinta. Olen heijastimesta huolimatta meinannut jäädä auton alle useammin kuin kerran.

• Patu33

Siis lain mukaan heijastinta pitää käytää pimeällä, tosin käyttämättä jättämisestä ei voida rangaista.

Kai se pitäsi määrätä lailla että päällystakissa pitää olla heijastimet. Urheiluvaatteista heijastimia löytyy ja nykyään myös suuresta osasta lasten talvivaatteita. Jossain tuntuu unohtuneen kuitenkin se että myös silloin voi olla pimeää kun maassa ei ole lunta.

• Kri

Asiasta oli joku aika sitten TV:ssä ohjelmaa. Siinä muistaakseni haastateltiin päällysvaatteiden valmistajia sekä liikenneihmisiä.
      Liikennekaveri ihmetteli heijastimien puutetta ja heitti pallon vaateihmiselle.
      Vastaus oli jotenkin siihen tapaan, että jos päällysvaatteisiin kiinnitetään selvästi näkyviä heijastavia osia. Niin niitä ei osta kukaan, koska sellaiset vaatteet eivät kuulema ole trendikkäitä. Voi hitto tätä ihmisten turhamaisuutta, vaikka henki menis, niin tyyli pitää säilyttää.

On tosiaankin epämiellyttävät fiilikset ratin takana, kun on ensin mielikuva, että lähistöllä ei ole ketään jalankulkijaa. Ja sitten sellainen ilmestyykin "tyhjästä" eteen huh huh!
      Ja eikä johdu hämäränäön puutteesta. Testattu on ja näkö on kunnossa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe