Osakeyhtiö ostaa suomalaisilta valmistajilta fyysisiä tuotteita ja palveluja ja myy ne asiakkailleen.
Eräisen tuotteiden asennukset tilaamme asennusyhtiöiltä.
Mitä vakuutuksia tulisi yityksellä olla?
Onko järkeä vastuuvakuutuksille?
Kysyn koska eräs osakas haluaisi yhtiöm ottavan kaiken sortin vastuu jne vakuutuksia.
Mitä vakuutuksia tulisi yrityksellä olla?
9
130
Vastaukset
- Ei vaan toimi
Vastuuvakuutukset PK-firmalle on aivan humpuukia. Vakuutusyhtiö ei tule missään olosuhteissa teidän tekemiä hölmöyksiänne teidän asiakkaille korvaamaan.
- jooohp
Aloittaessa yrittäjyyttä olisi kyllä sijoitus onnistuneeseen yritystoimintaan ottaa itse selvää asioista ja/tai sijoittaa kunnolliseen yrityskurssiin, jonka jälkeen pystyy itse arvioimaan asioita.
Nettipalstojen neuvot on yleensä yhtä tyhjän kanssa. Yhtä paljon voi luottaa lottoamiseen tai muihin tuurilla seilaaviin.- Tietojen haravointia
>>ottaa itse selvää asioista ja/tai sijoittaa kunnolliseen yrityskurssiin, jonka jälkeen pystyy itse arvioimaan asioita.>>
Tuollaisia yrityskursseja vetävät ainakaan eivät tiedä firman järkevistä vakuutuksista yhtään mitään. Jotakin virkeheittoja maistereita tai lisensiaattejakin, nykyään, sinne laitetaan kurssia vetämään.
Kysyjälle kurssivetäjät sanovat lyhyesti jotakin täysin ympäripyöreää, ja sitten kehoittavat katsomaan lisätietoa vakuutusyhtiöiden sivuilta.
Sinällään alkuperäinen kysyjä on ihan oikeilla jäljillä, että jos ei Googlettamalla löydä vastauksia, niin nopeaa yleiskuvaa tilanteesta saa vaikka kysymällä keskustelupalstalla netissä.
Vastuuvakuutusten ehdot kannattaa lukea tarkkaan läpi. Usein ne rajaavat ehdot ja asiat niin tarkkaan, että käytännössä juuri mitään ei tulla korvaamaan.
- ykx ex yrittäjä
Ei mitään vakuutuksia liiketoiminnan riskeihin. Pelkkää rahastusta ja mielikuvamarkkinointia. Suunnittele liiketoimintasi niin, että riskit kannat itse.
Silloin olet varovainen ja vahinkojen sattuminen minimoitu, sekä tulos maksimoitu.
Näitä rahan kinuajia on liiketoimintasi ympärillä niin paljon, että itsellesi ei jää mittään mikäli niihin lähdet mukaan. Muista, että kaikkia lakisääteisiäkään velvotteita ei tarvitse maksaa jos et halua. Kukaan niitä ei tule karhuamaan. Esim. työterveyshuolto. - Yrittäjä2002
Meillä on palvelualan yritys ja heti kun palkkasi työntekijöitä, otin vastuuvakuutus. Siitä on ollut hyötyä muutamissa tapauksissa ja nykyään kaikki isommat yritykset joille teemme hommia vaativat sen.
Teidän toimialaa en tunne, mutta itse Miettisen, mitä vahinkoa asiakkaalle voi teidän toiminnasta syntyä ja kuinka suuret vahingot.- Mikä vakuutusfirma?
>> otin vastuuvakuutus. Siitä on ollut hyötyä muutamissa tapauksissa ja nykyään kaikki isommat yritykset joille teemme hommia vaativat sen.>>
Kerros lyhyesti että millaisia asioita teidän vakuutus kattaa. Ja mistä vakuutusfirmasta sen otit.
>>Teidän toimialaa en tunne, mutta itse Miettisen, mitä vahinkoa asiakkaalle voi teidän toiminnasta syntyä ja kuinka suuret vahingot. >>
Itse toimimme IT-alalla, eli tietokoneohjelmistojen parissa. Näissä saattaa tehdä asiakkaalle isonkin rahallisen tappion, jos ohjelma laskee vaikka ALV:t tms. väärin. Puhutaan äkkiä sadoistakin tuhansista.
Esimerkiksi tämän tyyppisiä "omia hölmöyksiä" vastaan on mahdotonta saada vakuutusta joka jotakin korvaisi myös. Monella muullakin palvelualalla, asiantuntija antaa väärää tietoa, ja sen perästä asiakkaalle mittavaa tappiota.
Tai vaikka rakennusalalla rakennusvirhe, vääränlaisia vesieristeitä tms., ja huoneistot alkaa mätimään. Vakuutusfirma ja vastuuvakuutus ei näistä yleensä korvaa mitään.
- Onko kellään ?
> Kerros lyhyesti että millaisia asioita teidän vakuutus
> kattaa. Ja mistä vakuutusfirmasta sen otit.
Ei näy kelträkään mitään kommentteja, että millaisia vastuuvakuutuksia olette ottaneet. Taitaa merkata sitä että juuri kellään ei kyseisiä vakuutuksia ole? - löytyy tuollainen
>> Itse toimimme IT-alalla, eli tietokoneohjelmistojen parissa. Näissä saattaa tehdä
asiakkaalle isonkin rahallisen tappion, jos ohjelma laskee vaikka ALV:t tms. väärin. Puhutaan äkkiä sadoistakin tuhansista. >>
En tiedä onko kysymyksesi ovelaa piilomainontaa vai ei. Nimittäin IFillä on nimenomaan tähän tarkoitukseen tehty "ICT-yrityksen vastuuvakuutus".
http://www.if.fi/web/fi/yritysasiakkaat/vakuutuksemme/ictyrityksenvastuuvakuutus/pages/esittely.aspx
Hassu sattumako lienee, että kyselit juuri tällaisen olemassaoloa... - Vakuutuskartelli pitää
Ainakaan meillä ei saada konttoritilana olevaan 65 m2 huoneistoomme normaalia palo- ja vesivahinkovakuutusta. Ei saa miltään vakuutusyhtiöltä, eivät sellaista myy.
Vaikka emme edes hae vakuutusta murtoja vastaan, niin silti pitäisi tehdä murtosuojattu, ja ikkunat kaltereilla vahvistettu rakenne koko huoneistooon.
Vasta sen kalteroinnin jälkeen saisimme kyseisen palo vesivahinkovakuutuksen. Mutta lisäksi tulisi pakollisena noita kahta vakuutusta kalliimpi murtovakuutus samalla.
Täysin järjetön tilanne ja suomalainen vakuutuskartelli tällainen.
Jos asuisin yksityishenkilönä samassa huoneistossa, niin saisin kotivakuutuksen ilman mitään mutinoita. Kotien parvekkeen ovet ovat vakiona lasia kaikkialla, eikä niitä vaadita kalteroimaan.
Mutta kahden hengen firmalta vaaditaan tuollaiset helvatanmoiset kalteroinnit ikkunoihin, jotta saisi sitten palovakuutuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648