Vapaakirkko keskustelun vois ehkä siirtää kristinuskon alle?
Oikea palsta
11
167
Vastaukset
- niin voisi
Oikein. Onhan siellä advarit ja hellaritkin. Ihme tietämättömyyttä ylläpidossa, kun ei Vapaakirkkoa osata kristinuskoon laittaa.
- mnvb
Kuulutteko te samaan joukkoon kuin adventistit?
Adventismiahan ei pidetä kristinuskona muuten kuin ekumeenisten joukossa.
Heillähän on oma raamatunkäännöksensäkin joka on kaikkea muuta kuin käännös.
CWB on aikaansaanut kirjaa kohtaan jyrkkää paheksuntaa kristittyjen keskuudessa.
http://www.amazon.com/Clear-Word-Bible-Jack-Blanco/dp/0970011156
http://www.jesus-is-savior.com/Bible/clear_word.htm mnvb kirjoitti:
Kuulutteko te samaan joukkoon kuin adventistit?
Adventismiahan ei pidetä kristinuskona muuten kuin ekumeenisten joukossa.
Heillähän on oma raamatunkäännöksensäkin joka on kaikkea muuta kuin käännös.
CWB on aikaansaanut kirjaa kohtaan jyrkkää paheksuntaa kristittyjen keskuudessa.
http://www.amazon.com/Clear-Word-Bible-Jack-Blanco/dp/0970011156
http://www.jesus-is-savior.com/Bible/clear_word.htmSuomen Vapaakirkko ja Suomen Adventtikirkko ovat eri kirkkokuntia. Käsittääkseni Suomen adventistit käyttävät ihan normaaleja suomalaisia raamatunkäännöksiä (KR39, KR92, RK). Itse pidän adventisteja kyllä ihan kristittyinä, vaikka en ole samaa mieltä heidän kanssaan esim. lopunajan tapahtumista ja Ellen G. Whiten asemasta. Vapaakirkossa jumalanpalvelus on yleensä sunnuntaisin, adventisteilla lauantaisin.
- Mummonen
Olen samaa mieltä. Ylläpidon olisi pitänyt vaivautua ottamaan selvää perusasioista. Kristinusko on Suomessa yhä vähemmän enemmistöä kiinnostava asia. Hyvin tärkeää on siis pitää sitä esillä täälläkin.
Ylläpidon puolustukseksi on sanottava, että Suomessa vapaakirkollisuutta tunnetaan yleisestikin varsin vähän. Olen kohdannut suomalaisia, jotka eivät ole kuulleet siitä mitään.
- Tipale
Olen ihmetellyt samaa. Mistähän se johtuu, että Vapaakirkko tunnetaan niin huonosti, vaikka se omaa pitkät perinteet ja on jäsenmäärältään Suomen toiseksi suurin rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta Jehovan todistajien jälkeen (helluntailaisia on toki enemmän, mutta heistä vain pieni osa kuuluu rekisteröityneeseen Helluntaikirkkoon)? Positiiviselta kannalta voi ajatella, ettei ainakaan negatiivista julkisuutta ole tainnut historian aikana kovin paljon tulla, kun tunnettavuus on noin huonoa. :-) Mutta miksi ei sitä positiivistakaan, vaikka luulisi tällaisen kansanomaisen, avoimen ja helposti lähestyttävän kirkkokunnan vetävän ihmisiä puoleensa. Mitä pitäisi tehdä toisin, että ihmiset rohkaistuisivat tutustumaan Vapaakirkkoon?
- ei haittaa
Kyllä kuuluis kristinuskon alle, mutta ihan hyvä näin. Ehkä moni tulee saaneeksi kipinän alkaa tukimaan uskonasioita.
- mnvb
Jospa sijainti täällä on vain hyväksi.
Noilla muilla keskustelut ovat jatkuvaa nahistelua. Jopa keskenään.
- kummaa sensuuria
Tällä foorumilla kirkko/ev.lut-seurakunta päättää siitä ketkä ovat ns. oikeita kristittyjä. Te ette kuulu siihen kategoriaan. Oliko tässä jotain epämiellyttävää vai miksi aiempi viesti on poistettu?
- Tipale
Vapaakirkko kuuluu takuuvarmasti ev.lut. kirkonkin mukaan noihin ns. oikeisiin kristillisiin yhteisöihin. :) Kysykääpäs ylläpito asiaa vaikkapa "Kuuntelevalta kirkolta".
- njaah
Tipale kirjoitti:
Vapaakirkko kuuluu takuuvarmasti ev.lut. kirkonkin mukaan noihin ns. oikeisiin kristillisiin yhteisöihin. :) Kysykääpäs ylläpito asiaa vaikkapa "Kuuntelevalta kirkolta".
No kyllä tähän joku syy on, onko varma ettei teillä ole jotain olennaista eroa minkä vuoksi teitä ei katsota kristilliseksi seurakunnaksi?
Toisaalta, Jeesuskin on laitettu vain Kristinuskon alla olevien suuntausten joukkoon, vaikka ko. henkilö kuuluu muihinkin suuntauksiin.
Ylläpidolla on omat käsityksensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882