Nyt tarvittaisiin asiantuntijan neuvoja, jos täällä vaikka sattuisi sellaisia olemaan.
Ongelmana on erään pienehkön taloyhtiön hallitus. Yhtiössä ei ole montaa osakasta.
Ensimmäinen ongelma on hallituksen PJ, joka on vainoharhainen ja pienkerrostalo on hänelle väärä paikka asua muutenkin, koska vaatii täydellistä hiljaisuutta 24/7
- tämä henkilö on saanut puhuttua valtakirjan kahdelta tai kolmelta osakkaalta, joten käytännössä hän käyttää heidän äänioikeuttaan
Hallituksessa on myös toinen ongelmallinen "vakijäsen", joka on alkoholisoitunut, pummaa rahaa talon asukkailta (jopa yöllä), ja tekee kaikkea mahdollista pientä kiusaa asukkaille.
Tämä kaksikko pitää käytännössä valtaa ja nyt viimisimmän jutun mukaan, he haluavat muuttaa taloyhtiön järjestyssääntöjä niin, että esim. Hiljaisuus tulee olla asunnoissa KOKO AJAN, ei siis vain öisin.
Tällä verukkeella he sitten voivat hankkia asukkaille ja vuokralaisille mielivaltaisesti häätöjä. Ilmeisesti tarkoitus onkin pitää PJ:n naapuriasuntoa tyhjänä, sillä jo kolme vuokralaista on ilmoittanut lähtönsä syyksi tämän kaksikon kiusanteon.
Voiko hallitus tehdä tuollaisia sääntöjä, että hiljaisuus-sääntö ei olisikaan vain yöllä? Eikö tässä tule laki vastaan?
Kommunikoinnin tapakin on aika merkillinen. Sillä yleensä ne ovat nimettömiä lappuja, joissa esim. käsketään lopettamaan "aivan järjetön ovien paukuttaminen koska koko kylä kuulee".. vaikka todellisuudessa asukas ei ole mitään ovia hakannut.
Vastaavasti nämä henkilöt valittavat mitä erilaisimmista asioista: valkosipulin hajusta lähtien.
Puheenjohtajan ja hallituksen vaihtaminen on vaikeaa näidän valtakirjojen vuoksi.
Likaista peliä taloyhtiössä. Neuvoja tarvitaan.
3
237
Vastaukset
- dkhg
Voisit saada parempia vastauksia, kun valitsisit palstan oikein. Taloyhtiö kyllä voi omistaa kiinteistön, mutta taloyhtiön osakkeenomistajien (ja vuokralaisten) henkilöiden väliset ongelmat eivät liity kiinteistöön.
a) ei voi vaatia täydellistä hiljaisuutta 24/7, vaan asumisen äänet saa kuulua. Tarkkaan ottaen ei voi vaatia "täydellistä" hiljaisuutta edes yöaikaan.
b) jos olet tuollaiseen taloon erehtynyt, asiaan on vain yksi kohtuullisen helppo ratkaisu: ulkoista itsesi koko taloyhtiöstä.- NeverEverAgain
Äkkiä kämppä myyntiin.
Mutta näin muuten. Yhtiökokouksessa kukaan ei voi äänestää yli viideosalla äänistä, ellei yhtiöjärjestys muuta määrää. Eli valtakirjoista huolimatta jos osakkaat eivät ole paikalla itse, niin tuo hallituksen puheenjohtaja äänestää max. 20%:lla.
Järjestysmääräykset eivät saa olla järjestyslain vastaisia. Mutta lisäksi oikeuskäytäntö on vakiintunut siihen, että normaalit elämiseen kuuluvat äänet eivät ole minkäänlaisen häädön tai varoituksen aihe.
Mutta näin yleisesti tiivistit hyvin kirjoitukseesi perusteet, joiden vuoksi minäkin myin paritalon ja muutin kerrostaloon. Ja en enää ikinä muuta alle 20 asunnon yhtiöön. Se on joko iso yhtiö tai omakotitalo. Ei mitään siltä väliltä. - Älämölöä
NeverEverAgain kirjoitti:
Äkkiä kämppä myyntiin.
Mutta näin muuten. Yhtiökokouksessa kukaan ei voi äänestää yli viideosalla äänistä, ellei yhtiöjärjestys muuta määrää. Eli valtakirjoista huolimatta jos osakkaat eivät ole paikalla itse, niin tuo hallituksen puheenjohtaja äänestää max. 20%:lla.
Järjestysmääräykset eivät saa olla järjestyslain vastaisia. Mutta lisäksi oikeuskäytäntö on vakiintunut siihen, että normaalit elämiseen kuuluvat äänet eivät ole minkäänlaisen häädön tai varoituksen aihe.
Mutta näin yleisesti tiivistit hyvin kirjoitukseesi perusteet, joiden vuoksi minäkin myin paritalon ja muutin kerrostaloon. Ja en enää ikinä muuta alle 20 asunnon yhtiöön. Se on joko iso yhtiö tai omakotitalo. Ei mitään siltä väliltä.Teeppäs kuule näin:
Vuokraa itsellesi kämppä.
Vuokraa tämä nykyinen luukkusi mustalaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559