Kysymys tietäjille

Shemeikan?

En löytänyt vanhoist legendaketjuista tietoa eräästä suvusta joka liittyy lankoutumisen kautta omaan sukuuni.,,,Onko Shemeikan sukua asunut Lieksassa.

17

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantalan koululta

      Käsittääkseni evakoissa tuli Shemeikkoja Lieksaan jostain Suistamolta kai. Patrikaisen Kake vaan joskus puhui -60 luvulla sellaista.

    • on ollut

      Shemeikan sukuseuran sivustolta mahtasi löytyä. Pitää vaan kirjautua eli liittyä, ennen kuin sivustolle pääsee.
      Ja hakusanana voi ja täytyykin käyttää Pielisjärveä. Myös.

    • Kamuttaja-Setä

      Ei tietääkseni ole Shemeikkoja ollut Lieksassa.
      Tunnen henkilö kohtaisesti tuon kuuluisan Petri Shemeikan pojanpojan.
      Hän oli hyvin suuri ja roteva vankkaluinen mies.
      Nykyään jo tuonilmasissa.

      Ei asunut Lieksassa, mutta olin hänen kanssaan usein tekemisissä.
      Todellinen musiikkimies.
      Tytärkin oli taitava soittaja.

      En kerro heistä enempää koska eivät kuulu mitenkään Lieksaan.

    • on ollut ??

      Tota noin. En lähde kiistämään mutta kun on sellainen kuva, että Eila Shemeikka ( os ) niminen olisi jotenkin tuttu.

      • Kamuttaja-Setä

        No en sitä epäile etteikö joku yksittäinen olisi asunut.
        Tarkoitin ettei Shemeikat sukuna olleet Lieksassa.
        Joensuun suunta oli heillä sukuna alueena.

        Tuntemani H Shemeikka toimi myös matkaoppaana.


    • eikö millään

      Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin

      • Pöljälle neuvoksi

        Eikö sinua valtava pöljyytesi harmita yhtään vai etkö tiedä olevasi tyhmä kuin saapas? On todella arvokasta, että jotkut sentään tietävät paljon asioita ja muistavat paikkakunnan historiaa. Rautoihin joutaisit sinä tyhmine möläyksinesi. Voisit toki sivistää hieman itseäsi vaikkapa lukemalla Pielisjärven historiakirjat, jolloin pysyisit sen aikaa poissa näiltä sivuilta, joilla sivistyneet kirjoittelevat. Tule sitten takaisin kun olet tarpeeksi viisastunut.


      • No voi voi..
        Pöljälle neuvoksi kirjoitti:

        Eikö sinua valtava pöljyytesi harmita yhtään vai etkö tiedä olevasi tyhmä kuin saapas? On todella arvokasta, että jotkut sentään tietävät paljon asioita ja muistavat paikkakunnan historiaa. Rautoihin joutaisit sinä tyhmine möläyksinesi. Voisit toki sivistää hieman itseäsi vaikkapa lukemalla Pielisjärven historiakirjat, jolloin pysyisit sen aikaa poissa näiltä sivuilta, joilla sivistyneet kirjoittelevat. Tule sitten takaisin kun olet tarpeeksi viisastunut.

        Herra nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" näyttää olevan niitä yksilöitä jotka eivät kykene ymmärtämään muuta kuin korkeintaan sananmukaista tekstiä ja kaikki siitä vähänkään poikkeava on liian monimutkaista käsiteltäväksi käytettävissä olevalla älyllisellä kapasiteetilla!
        Kun esimerkiksi otetaan nimimerkki "eikö millään" lähettämä kirjoitus
        "Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin"
        joka selvästikin on huumoripitoinen kehu Kamuttaja-setää kohtaan, niin "Pöljälle neuvoksi" yksinkertainen mieli ei pysty käsittelemään edes noinkaan ilmiselvää tekstiä, kuten ne ihmiset jotka ovat henkiseltä tasoltaan normaaleja.
        Lyhyesti todettuna nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" neuvoo alitajuisesti itseään ja se kuuluu niihin asioihin joista kyseisellä idiootilla ei ole vähäisintäkään tietoa.


      • Ota järki käteesi
        No voi voi.. kirjoitti:

        Herra nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" näyttää olevan niitä yksilöitä jotka eivät kykene ymmärtämään muuta kuin korkeintaan sananmukaista tekstiä ja kaikki siitä vähänkään poikkeava on liian monimutkaista käsiteltäväksi käytettävissä olevalla älyllisellä kapasiteetilla!
        Kun esimerkiksi otetaan nimimerkki "eikö millään" lähettämä kirjoitus
        "Taas tuo kamuttajan roikale tuntee noitakin. eikö sitä jätkää saa rautoihin"
        joka selvästikin on huumoripitoinen kehu Kamuttaja-setää kohtaan, niin "Pöljälle neuvoksi" yksinkertainen mieli ei pysty käsittelemään edes noinkaan ilmiselvää tekstiä, kuten ne ihmiset jotka ovat henkiseltä tasoltaan normaaleja.
        Lyhyesti todettuna nimimerkki "Pöljälle neuvoksi" neuvoo alitajuisesti itseään ja se kuuluu niihin asioihin joista kyseisellä idiootilla ei ole vähäisintäkään tietoa.

        Sinun älyllinen kapasiteetti neuvoo varmaan vetämään ulkohuussinkin niin kuin sisähuussin. Kyllä tuo kamuttajan vainoaminen on kaikkea muuta kuin huumoria sen näkee jo kuka hyvänsä. Jo vuosia on käyty hänen kimppuunsa joka asiasta, aloitti mitä hyvään niin heti joku taliaivo käy kimppuun. Taidat olla itse juuri noita ja yrität hämätä lukijoita. Ei niin tyhmiä olla ettei ymmärretä sairasta vainoamista kirjoittajaa kohtaan joka on aina asiallinen ja tuntee historiaa.


    • lamminkylän yliopist

      Oli muuten yksi tyttö Pirjo nimeltään lamminkylän koulussa -60 luvun alussa, oltiin samalla luokalla jonkin aikaa, olikohan vuodenverran? Muistaaksen asuivat jossain tiensuussa päin ja muuttivat pois mutta en muista vuosilukua!

    • historioitsija

      Tarkistin omat muistiinpanoni vuosilta 1960 - 1965 eikä yhtään Shemeikkaa ollut noina vuosina Lieksan yhteislyseossa millään luokalla.

    • lamminkylän yliopist

      Kyse on kansakoulusta, ei lyseosta!

    • historioitsija

      Tarkistin vain oliko Shemeikka päässyt Lamminkylän kansakoulusta oppikouluun. Ei ainakaan kauppalan puolelle tullut. Lukuvuodesta 1964 -65 lähtien aloitti toimintansa Pielisjärven yhteislyseo Rauhalassa. Sen oppilastietoja minulla ei ole käytettävissäni.

    • Voinhan sen nimenkin julkaista koska se on julkinen asia ja henkilö kuollut.
      Tuo matkaopas ja ammattimuusikko oli Hannes Shemeikka.
      Olimme todella hyviä tuttavia lähinnä tuon musiikin ansiosta.

      • pitjjfoggp

        Oletko sinä tosiaan joku shemeikkojen sukua. Näin ymmärsin tuosta erään toisen ketjun jutustasi.


    • kultanen mikki vielä

      Tuskin on koskaan edes kuullutkaan. Tuo kamuttaja on kameleontti, muuttaa nikeään aika ajoin. Kuhan jauhaa peetä ja kuvittelee olevansa maailman napa.
      Kun yksi hävisi, ilmesty palstalle toinen "rekistöröitynyt " .

      • Lepo vaan ja sitten

        Varmaan tuntuu raskaalta kun ei pääse enää sotkemaan hänen kirjoituksiaan niin kuin silloin kun ei ollut rekattu. Nyt se lysti loppu kun kamuttaja rekkautu. voi sinua poloista raukkaa kun se huvi päättyi. Kyllä sinä varmaan keksit jotain uutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe