Olen nyt armeijassa ja mieleni tekisi siirtyä siviilipalvelukseen.
Käsitykseni mukaan armeijasta lähtiessäni, postitetaantarvittavat paperit siviilipalvelukeskukselle, mistä ne tulevat minulle n. 2-4 viikon kuluessa. Tämän jälkeen ilmoittaudutaan siviilipalveluksen kurssille, mikä alkaa x ajan päästä.
Kysymykseni onkin, mitä kautta ja mitä tukea saan tälle ajalle, joka kestää lähdöstäni armeijasta, siviilipalveluksen alkuun?
Toimeentulo armeijasta sivariin ajalle.
4
104
Vastaukset
- valionjuusto on hyvä
KELA.sta toimeentulotukea tai menet töihin, jos saat töitä, tai harkitset edelleen voisitko suorittaa intin loppuun vaikka aseettomana palveluksena, tai jos ei pää kestä niin vain keskeytät sen.
Mikäs pakko sitä on sivariin mennä jos ei armeijaakaan pysty käymään.
Säästää yhteiskunnan resursseja kun jos velvollisuus ei kiinnosta ni skippaa koko jutun.
Toisaalta asioita voi joskus miettiä siltäkin kannalta että antaa mennä vain.
Paljonko on armeija palvelusta vielä jäljellä?- Tietämätön
En ole palvelusta käynyt vielä pitkälti, vasta reilu viitisen viikkoa.
Syynä sivariin siirtymiselle ei ole kohdallani pään hajoamisessa tai etiikoissa. Sain hommattua loukkaantumisen, jonka seurauksena vaihtoehdot palvelun lykkäys tai sivariin meno, valitsen jälkimmäisen.
Töitä on alallani saatavilla kyllä. Hankalaa se on kuitenkin saada töitä, kun en pysty lupaamaan työnantajalle kuinka pitkään voin olla töissä (en tiedä koska sivari alkaa?).
Minun täytynee siis käydä KELAN ovia kolkuttelemassa. - valionjuusto on hyvä
Tietämätön kirjoitti:
En ole palvelusta käynyt vielä pitkälti, vasta reilu viitisen viikkoa.
Syynä sivariin siirtymiselle ei ole kohdallani pään hajoamisessa tai etiikoissa. Sain hommattua loukkaantumisen, jonka seurauksena vaihtoehdot palvelun lykkäys tai sivariin meno, valitsen jälkimmäisen.
Töitä on alallani saatavilla kyllä. Hankalaa se on kuitenkin saada töitä, kun en pysty lupaamaan työnantajalle kuinka pitkään voin olla töissä (en tiedä koska sivari alkaa?).
Minun täytynee siis käydä KELAN ovia kolkuttelemassa.et siis saisi terveysperusteista c-paperia eli vapautusta rauhanajan palveluksesta?
Jos et niin sitten sivariin ja palveluspaikkaa miettimään tosin sielläkin saattaa aika tulla pitkäksi kun on tämä lama nyt menossa ja kunnat ja seurakunnat ja järjestöt voi vähemmät ottaa sivareita töihin.
Ja ei se lykkäyskään huono vaihtoehto ole, siinä mielessä että maailma muuttuu vuodessa melko paljon, että ei sitä välttämättä enää joudu armeijaan enää vuonna 2015...
Mutta toki teet niin kuin parhaaksi näet.
God Bless.
- rfdsff
Olet ihan yhtälailla työtön jos olit työtön myös ennen asepalveluksen alkua. Ilmottaudut vain työttömäksi ja alat luonnollisesti hakemaan töitä. Aika vaikeaa tosin voi olla kun et tiedä milloin siviilipalveluksesi alkaa. Tosin ei sinun tarvitse mainita siviilipalveluksen alkamisesta ellei siitä erikseen kysytä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992