Ihmeet ja merkit seuraavat

Sanassa sanotaan ihmeet ja merkit seuraavat niitä jotka uskovat.

Ei niin että mennään seuraamaan ihmeitä ja merkkejä jos toimitaan niin uskova menee seuraten ihmeitä ja merkkejä silloin on ottanut riskin että mennään harhaan, ja jos erikseen metsästää profetiaa ottaa riskin että tulee kusetetuksi.

6

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari Netti

      16:14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä

      Matteuksen evankeliumi:
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

    • Seuraavatko ne?

      On aivan oikea lähtökohta, että ihmeet ja merkit seuraavat uskovia, eikä niin päin, että uskovat seuraavat ihmeitä. Nimim. Mari Netti (hauska nimimerkki!) otti esille peri hienoa Raamatun paikkaakin - järkyttävää on todeta, että Sanan mukaan tunnustekoja ja ihmeitä tehdään lopun aikana Jeesuksen nimessä. Jos joku puhuu Jeesuksesta, puhuu Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan, niin kuka voi heti epäillä, että kyseessä olisikin väärä henki? Kuinka helposti me ajattelemme, että Jumala voi meidän aikanamme toimia uudella, voimallisella tavalla emmekä tartu Raamatun varoitukseen "ei yli sen, mikä on kirjoitettu"?

      Matt.7: "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Merkit seuraavat kuitenkin uskovia. Markuksen evankeliumissa kyseinen asia sanotaan näin:

      Mark. 15:
      "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

      Uskotaanko luterilaisissa herätysliikkeissä merkkien seuraavan uskovia? Armolahjoista kyllä opetetaan, mutta toimivatko ne herätysliikkeiden tilaisuuksissa ja etsitääkön niissä herätysliikkeiden kokouksissa käyvien keskuuedessa olevia armolahjoja, jotta ne otettaisiin käyttöön seurakunnan rakantumiseksi? Onko niin, että julistajalla katsotaan käytännössä aina olevan opettamisen armolahja, hänhän julistaa - varotaanko käytönnässä herätysliikkeissä armolahjojen toimintaa, ettei toiminta menisi sekavaksi tai työntekijäkeskeisyys saisi kolhun?

      Herätysliikkeet ovat aikoinaan alkaneet kansan keskuuteen tulleesta herätyksestä, mutta nuo ajat ovat jo kaukana takanapäin. Vieläkö ne ovat sanan varsinaisessa merkityksessä herätysliikkeitä, vai ovatko ne sopeutuneet taloudellisen tuen takia luterilaisen kirkon tiiviiseen kaveruuteen ja yhteistoimintaan, vaikka teorisassa herätysliikkeissä tunnustetaan kirkon suuri lupumus Jumalan Sanasta? Ovatko liikkeet tulleet tilanteeseen, jossa yksi puhuu ja muut kuuntelevat - ja kolehti tietysti kerätään ja siunataan oma toiminta?

      • Ainoa?

        Näin Raamattu. Ps.72:18. Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.


      • No luterilaiset herätysliikkeet ovat jossain määrin muodostuneet uskonnollisiksi puuhasteluiksi mutta kuuleman mukaan kansanlähetyksen parissa armolahjat toimii yhä niistä vain ei pidetä melua.


    • Seuraavatko ne?

      Aivan oikein sinä Ainoa - mutta millä tavalla Jumala toimii tänä päivänä ihmeitten kautta, miten Hänen armolahjansa toimivat seurakunnassa käytännössä ja käytetäänkö seurakunnassa uskovilla olevia armolahjoja? Raamatun mukaan jokaisella uskovalla on jokin armolahja. Onko herätyksen aikoja seurannut kuivat ajat, jolloin enemmistö istuu kuuntelemassa ja työntekijä puhuu ja toimii.

      Tilannetta kuvasi osuvasti jo kirkkaudessa oleva evankelista Kalevi Lehtinen. Hän sanoi, että seurakunta on kuin jalkapallo-ottelu: 22 pelaajaa on kentällä ja he kaipaavat kovasti lepoa - katsomossa on 40 000 katsojaa ja he kaipaisivat kovasti liikuntaa. Onko työntekijäkeskeisyys vienyt mukaan armolahjojen elävän toiminnan ja Jumalan ihmeiden kokemisen? Tällä en millään tavalla tarkoita ns. äärikarismaattisten piirien epäraitista toimintaa - Jumalan antamat ihmeet tapahtu at aina hyvässä järjestyksessä.

      • Seuraavat. On suoranainen ihme että olen välttänyt tietyistä ovista sisäänastumisen( viimeksi 2004) se on suurempi ihme kuin jotkut kaatumiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe