Mitä pahaa?

Ihmettelevä

Useassa kirjeenvaihtoilmoituksessa lukee "en käytä alkoholia ja en käy kapakoissa". Se on siis normaalin ihmisen kriteeri?
Olen 34 vuotias nainen, joka häpeilemättä myöntää ottavansa kerran viikossa iloiset hiprakat ja menojalka vipattaa. Eli tämäkö tekee ihmisestä alkoholistin tai muuten rappeutuneen?
Kun otan, kuuntelen musiikkia, tanssin, juttelen (mitäs sitten vaikka tuntemattomienkin kanssa!)mutta ikinä en ole niin kännissä, että horjuisin tai tekisin todella typeryyksiä.
Tiedän monta absolutistia. Elän esim. yhden sellaisen kanssa. Hän hyväksyy onneksi menoni/ottamiseni. Mutta kokemuksen mukaan JOKAINEN on jollain tapaa äkäinen tai muuta.
En nyt sano, että pitäisi ruveta juomaan, mutta ottaa päähän ne, jotka ylistävät raittiuiden olevan parempaa, yli kaiken muun. Vain se elämä on hyvää. Ne, jotka kapakoissa käyvät (ilmeisen paljon meitä "kännikaloja" siellä on...)ovat huonoja.
Eikös alkoholin kanssa pidä pitää hauskaa...ainakin näin on tarkoitus.

4

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karita

      Niin jokainen tekee omalla tavallaan toki, mutta elämässä on niin paljon eri asioita mitä voi tehdä ja on kokeilematta, miksi kuluttaa aikansa aina samalla tavalla, eikö se jo ala masentamaan ainakin joitakin? Itselleni ei vain maistu lasillista paria enempää yleensä. Käyn joskus harvoin ravintoloissa ja palatessani aina sama juttu: paikka on mielestäni täynnä onnettomia valkkaavia aloitekyvyttömiä yksinäisiä ihmisiä jotka odottavat, että joku noutaisi minut pois niinkun olisivat pienissä yksiöissään nurkassa yksin. En toki aiokkaan tätä yleistää se on vain yleisvaikutelma. Sitten jotkut juomalla hakevat itseluottamusta, jotta taas ensiyöksi löytyisi edes jotain petiseuraa. Ja veikkaan, että se petiseura ei kovin usein antoisaa ole. Hauskan pito toki on ihan kivaa, mutta kyllä muuallakin voi hauskaa pitää kuin ravintoloissa!? Omassa lähikaupassakin on hauskempaa ja saa kommunikoida aitojen ihmisten kanssa, mutta harvemmin ravintolassa olen törmännyt hauskaan, järkevään ja mukavaan ihmiseen. Yleensä parin tanssin jälkeen mies ehdottaa jo kumman luo mentäis... siitä on järki kaukana. En tiedä itse en saa ravintolassa normaaleja kontakteja muussa elämässä toki. Saman sukupuolen kanssa toki on mukavia juttuja ravintolassakin, mutta vastakkaisessa jokin mättää...
      Mutta ei se jos se sinusta on hauskaa jatka samalla tavalla oma tapani hauskanpidosta on vain erinlainen kuten varmaan monien muidenkin meihin nähden. Minulle vain on suurempi nautinto vaikka virvoitella varpaitani järvessä laiturilla istuessani ja kuunnella hiljaisuutta, kuin kuunella tökeröitä ehdotuksia humalaisilta miehiltä. jokainen omalla tyylillään

      • Alkuper. kirjoittaja

        En suinkaan väitä, etteikö muuten voisi pitää hauskaa! Esim. itse nautin katsella hupisarjoja telkusta, nauraa käkättää kaverin kanssa eri asioille (selvinpäin) ym. Mutta toinpa vain esille tämänkin asian. Silloin hauskanpito on sitä todellista sellaista, humaltuneena sitä humalaisen hauskanpitoa. Mutta itselläni ainakin on ollut hauskaa-selvinpäin ja hiprakassa.


      • karita
        Alkuper. kirjoittaja kirjoitti:

        En suinkaan väitä, etteikö muuten voisi pitää hauskaa! Esim. itse nautin katsella hupisarjoja telkusta, nauraa käkättää kaverin kanssa eri asioille (selvinpäin) ym. Mutta toinpa vain esille tämänkin asian. Silloin hauskanpito on sitä todellista sellaista, humaltuneena sitä humalaisen hauskanpitoa. Mutta itselläni ainakin on ollut hauskaa-selvinpäin ja hiprakassa.

        Niin sitä en epäile etteikö kaikki hauskaa osaisi pitää, mutta ihmiset joille ei alkoholi maistu ei kyllä paljoa jaksa humalaisten lorinoita kuunnella, sillä silloin ne aina joskus kuulostaa aika "lapsellisilta" jos sattuu sellainen "viskisieppo" juttukaveriks sitä jotenkin ajattelee, et kiva olis löytää joku kiva elämänkumppani tai mukavaa juttuseuraa, mut jos ei jutunaihe miellytä molempia (humalainen joskus ei huomaa, ettei hänen aiheensa kiinnosta muita)ja jotenkin elämä on vain niin lyhyt tuhlattavaksi tylsässä seurassa, enkä toki edelleenkään yleistä, sil onhan niitä mukaviakin ihmisiä humaltuneina suurin osa varmaan, mut aina se omalle kohdalle sattuu se ei toivottu seura humalaiset sen kai jotenkin vaistoaa;-)


      • karita
        Alkuper. kirjoittaja kirjoitti:

        En suinkaan väitä, etteikö muuten voisi pitää hauskaa! Esim. itse nautin katsella hupisarjoja telkusta, nauraa käkättää kaverin kanssa eri asioille (selvinpäin) ym. Mutta toinpa vain esille tämänkin asian. Silloin hauskanpito on sitä todellista sellaista, humaltuneena sitä humalaisen hauskanpitoa. Mutta itselläni ainakin on ollut hauskaa-selvinpäin ja hiprakassa.

        että olen toki itsekin aikoinani juonut ja ilakoinut ravintoloissa paljonkin se aika vain meni ohi ja ei jaksa kiinnostaa enää. Pakko myöntää, että omat ajatukseni siis juontaa kans omista möhlimisistä humalaisena. Siksi tuntuu hurjalta kun jotkut ihmiset jatkaa ja jatkaa läpi koko ikänsä ravintoloissa pörräämistä, eikä herää missään vaiheessa huomaamaan, että muutakin elämää on se on vain pieni osa tuo juominen. Kai oma juhlimiseni päättyi siksi, että nyt tiedän mitä haluan elämältäni en halua olla enää se "onneton yksiössä jossain baarin nurkassa meikit poskella" vois sanoa et pidin itseäni alennusmyynnissä henkisesti tietämättäni, mut jaa mitä vaihtoehdoksi itse olen löytänyt pikkuhiljaa niinpaljon erinlaista tekemistä ja puuhastelua, että aikaa ei vain kaikkeen riitä pieni tuohenpala odottaa autotallissa jos vaikka tuohitöitä opettelisin, itse kasvattamat kuivakukat roikkuvat seinillä, jos haluan uusia kukkaasetelmia yms. ja lenkillä on kiva käydä, ei tiedä vaikka minkälaisiin ihmisiin törmää, puhumattakaan siitä ruokakaupasta joka erään vahemman frouvan sanoin on kiva treffi paikka ilman kahvinlaittamista kaverille. Niin ja kyllä mielummin törmään siihen alkottomaan kaveriin, mut näin päin on ehkä vaikeampaa löytää sitä omaa partneria, kun taas ravintolasta varmaan löytää helpommin jos pitää juomisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe