Paljolla saa myydä?

hilima1

Paljolla saa myydä kirppiksellä tavaraa vuodessa jottai ei tarvii maksaa veroja? Tietääkö kukaan?
Entä Onko laillista tilata ulkomailta pientä tavaraa ja myydä niitä eteenpäin kirpputorilla?

4

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+17

kirpputorimyyntiä verotetaan harvoin, koska kirpputorimyynnissä syntyy harvoin voittoa, koska ideana on myydä itselle tarpeettomia tavaroita. eli myyt niitä halvemmalla hinnalla kuin olet niistä aikoinasi kaupasta ostaessasi maksanut. periaatteessa täten voit myydä omia tavaroitasi rajattomasti.

mutta jos ostat tavaraa myyntitarkoitukseen (jobbaus) eli ostat halvalla ja myyt kalliimmalla, maksat myyntivoitosta aina veron. kun myynti ylittää 8500e vuodessa on lisäksi alv-velvollinen. myytävät tavarat voit tietenkin hankkia myös ulkomailta.

• kirpputorimyynti

"Kirpputorimyynti ja verotus

Verohallinnon tiedote, 13.9.2013

Tavanomaista koti-irtaimistoa voi myydä verottomasti, jos myynnistä yhteensä saadut voitot ovat enintään 5 000 euroa.

Käytännössä oman tai perheen käytössä olleen tavanomaisen koti-irtaimiston myynnistä saatuja myyntivoittoja verotetaan harvoin, koska tavaran ostohinta on yleensä ollut suurempi kuin myyntihinta.

Muu kuin tavanomainen koti-irtaimisto

Muun omaisuuden kirpputorimyynnistä mahdollisesti saadut myyntivoitot verotetaan, jos niiden yhteenlasketut myyntihinnat ovat yli 1 000 euroa.

Kotitalouden käytössä ja omistuksessa olevat autot, veneet ja sijoituskohteet eivät ole tavanomaista koti-irtaimistoa. Niistä saadut myyntivoitot verotetaan pääomatulona.

Jatkuva tavaroiden myynti

Jos uutta tai vanhaa tavaraa myydään ja ostetaan säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa, saadut myyntivoitot ovat verotettavaa tuloa. Ilmoita tulot veroilmoituksella. Myös arvonlisäverovelvollisuus voi tulla kyseeseen, jos myynnin määrä ylittää 8 500 euroa vuodessa"

http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Kirpputorimyynti_ja_verotus

• hilima1

Palasin tähän. Mun täytyy pitää myyntiä alhaalla ettei se ylitä 8500 vuodessa...
      Harmi kun mä en ymmärrä näistä mitään.

• JOBBARIKO?

Mä oon tällänen tavallinen kirppismyyjä,ja laskeskelin että myyntini viime vuonna on ollut n.2800e-pöytävuokrat.Ihan harrastuspohjalta,ostan aina kun halvalla saan,ja myyn pienellä voitolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe