Gabriel

1980

Tää on surullinen tarina mun ystävästä, nimeltään Gabriel. Timantit loistivat silmissään,mutta silti sai osan eläimen. Jo lapsena häntä alettiin työntää ja potkia, saastaisimpaan viemäriin. Mutta joka potkun jälkeen piti potkijan myöntää että jalka osui liekkeihin.

Hänet yritettiin käristää salamoilla ja jääpiikeillä. Mutta oli tarttunut hampailla elämään, siksi kesti aina tulen ja jään

Hän kirjoitti nahkatakkiinsa Gabriel G:llä jota kaiki tietäisivät, millä nimellä he ylpeyden nimeäisivät.Ja nahkatakkiaan , hän ei riisunut milloinkaan, ei kesällä, eikä talvella, ei edes viimeisenä iltanaan.

Hänen kätensä heiluivat ilmassa, kun hän kertoi suunnitelmistaan.Hän puhui stadin slangia vaikka ei ollut siellä käynytkään. Hän sanoi polttaneensa hassista, vaikka sitä ei ollut nähnytkään.

Gabriel olisi halunnut koulun lopettaa, mutta faija sanoi jos todistuksessa on nelosia niin mä tapan sut.

Todistuksessa oli kolme nelosta, ja joulujuhla päättynyt. Mutta Gabriel ei vapissut pelosta, oli elämästään päättänyt. Ja saman päivän iltana, Hän roikkui narun jatkeena, oman talonsa vintissä, vain tähdet loistivat silmissään.

Tiedän että moni sanoi, Gabriel teki itsemurhan. Mutta totuus kuitenkin on,hän vain lopettti matkan turhan, koska täällä oli koditon.

Hän tahtoi elää, eikä pahaa tehdä kenellekkään, mutta hänen ei annettu elää, koska hän koki enemmän.

6

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1980

      Miten viimeinen värssy meni?

      • 1980
        1979 kirjoitti:

        http://victorian.fortunecity.com/richmond/652/txt/viimeinen_syksy.html

        Hyräilin laulua mielessäni ja en muistanut kuinka se lauletiin oikein.
        Tässä sanat, niin kuin ne alunperin ovat.

        GABRIEL
        Tää on surullinen tarina mun ystävästä
        nimeltään Gabriel
        timantit loistivat silmistä
        mut silti sai osan eläimen
        jo lastenvaunujaan alettiin potkia ja työntää
        alas saastaisimpaan viemäriin
        mut joka potkun jälkeen täytyi potkijan myöntää
        että jalka osui liekkeihin
        hänet yritettiin keihästää salamoilla
        sekä jääpuikoilla
        mutta oli tarttunut hampailla elämään
        siksi kesti aina tulen ja jään
        Veljensä asui vankilassa
        ja siskonsa laivoissa
        isä eli sadistina herruudessa
        ja äiti herran pelossa
        nahkatakkiinsa hän kirjoitti Gabriel G:llä
        että kaikki tietäisivät
        millä toisella nimellä
        ylpeyden nimeäisivät
        ja nahkatakkiaan
        hän ei riisunut milloinkaan
        ei kesällä eikä talvella
        ei edes viimeisenä iltana

        Hän puhui stadin slangia
        vaik ei ollut siellä käynytkään
        kehui polttaneensa hassista
        vaik ei ollut sitä nähnytkään
        ja kätensä heiluivat ilmassa
        kun hän kertoi suunnitelmistaan
        ajatuksensa lensivät avaruudessa
        ja saivat hänet suunniltaan
        hänen elämänjanonsa
        ei ollut koskaan sammuva
        sitä hän joi ja siinä hän ui
        ja siitä aina humaltui

        Gabriel ei viihtynyt koulussa
        ja olisi sen lopettanut
        mut faija sano jos joulutodistuksessa
        on nelosia niin mä tapan sut
        no todistuksessa oli kolme nelosta
        ja joulujuhla päättynyt
        mutta hän ei vapissut pelosta
        oli elämästään päättänyt
        ja saman päivän iltana
        hän roikkui narun jatkeena
        oman talonsa vintissä
        tähdet loistivat silmissä

        Moni sanoi Gabriel teki itsemurhan
        totuus kuitenkin on
        että hän lopetti matkan turhan
        koska täällä oli koditon
        ja tiedän et Gabriel tahtoi elää
        eikä tehdä pahaa kenellekään
        mutta hänen ei annettu elää
        koska hän koki enemmän
        elämänsä hän koki niin
        kuin Jack Kerouac tai James Dean
        se on ratsastamista villihevosella
        sekä myrskytuulella


    • LadyGrue

      Moni sanoi Gabriel teki itsemurhan
      totuus kuitenkin on
      että hän lopetti matkan turhan
      koska täällä oli koditon
      ja tiedän et Gabriel tahtoi elää
      eikä tehdä pahaa kenellekään
      mutta hänen ei annettu elää
      koska hän koki enemmän
      elämänsä hän koki niin
      kuin Jack Kerouac tai James Dean
      se on ratsastamista villihevosella
      sekä myrskytuulella

      • Rokkarit täällä verestelee haalistuneita muistoja:) Nyt minullekin selvisi tuon biisin loppu säkeistö. Aikoinani niin huonolla kasetti mankalla sitä tuli huudatettua, etten selvää siitä saanut.

        Muuten, hiljattain tuli hurriganes kirja luettua. Siinä sitä oli elämää suurempaa menoa. Kirjassa vilahtelee monia erikoisia ja jo unhoon jääneitä tapahtumia.

        Yksi mitä nauroin, oli kun Remu ei saapunut bandin harjoituksiin. Poliisit olivat pidättäneet, kuinkas muuten. Käräjien kautta linnaan, mutta rikos toveri (Melasniemi) pääsi pienempänä konnana ehdonalaisella.

        Osasi sitä sen ajan julkkisetkin touhuta.


      • LadyGrue
        Waffen-ss kirjoitti:

        Rokkarit täällä verestelee haalistuneita muistoja:) Nyt minullekin selvisi tuon biisin loppu säkeistö. Aikoinani niin huonolla kasetti mankalla sitä tuli huudatettua, etten selvää siitä saanut.

        Muuten, hiljattain tuli hurriganes kirja luettua. Siinä sitä oli elämää suurempaa menoa. Kirjassa vilahtelee monia erikoisia ja jo unhoon jääneitä tapahtumia.

        Yksi mitä nauroin, oli kun Remu ei saapunut bandin harjoituksiin. Poliisit olivat pidättäneet, kuinkas muuten. Käräjien kautta linnaan, mutta rikos toveri (Melasniemi) pääsi pienempänä konnana ehdonalaisella.

        Osasi sitä sen ajan julkkisetkin touhuta.

        sitä aikaa kun oltiin nuoria ja luuloteltiin kapinoimalla maailman muuttuvan.
        vieläkin mielelläni popitan autossa noita biisejä:)
        nostalgiaa..keho vanhenee, mutta mieli on ja pysyy samana.
        suvaitsevaisuutta on vain tullut lisää.
        akun-tehdas omatekohaalarit hakaneuloineen roikkuu yhä kaapin pimennossa, kantaen rakkaita muistoja.
        remun kirjan luin vuosi sitten.kaikkea en ymmärtänyt, mutta jätin muhimaan:))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe